Wii U

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Wii U
Nintendo Wii
יצרן נינטנדו
סוג קונסולת משחקים
דור תקופת הדור השמיני
יצא לראשונה 18 בנובמבר 2012 (צפון אמריקה)
30 בנובמבר 2012 (אירופה)
8 בדצמבר 2012 (יפן)
הפסקת הייצור בכל העולם: 31 בינואר 2017
מעבד אספרסו עריכת הנתון בוויקינתונים
מעבד גרפי Latte עריכת הנתון בוויקינתונים
מדיה דיסק אופטי של Wii U/דיסק אופטי בעל מספר שכבות/דיסק אופטי של Wii
יחידות שנמכרו 13.56 מיליון (נכון ל-31 במרץ 2017)
המשחק הנמכר ביותר Mario Kart 8 מעל 8.46 מיליון (נכון ל-21 באוקטובר 2022)
תאימות לאחור Wii, Virtual Console (NES, SNES, נינטנדו 64, Game Boy Advance, נינטנדו DS)
מודל קודם Wii
מודל אחריו Nintendo Switch
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Wii U (שם קוד: פרויקט קפה) היא קונסולת משחקים של נינטנדו שיצאה לשוק ב-18 בנובמבר 2012[1]. הקונסולה החליפה את מקומה של קונסולת ה-Wii. ה-wii u מכרה 13.56 מיליון יחידות של הקונסולה ברחבי העולם[2], והיא משלבת בין אפשרויות מה-Wii לבין אפשרויות חדשניות לגמרי[דרושה הבהרה]. המערכת הוצגה לראשונה במסיבת עיתונאים בוועדת העסקים והמדיה E3 בתאריך 7 ביוני 2011‏.[3]

Wii U הייתה קונסולת המשחקים הראשונה של נינטנדו אשר אפשרה תצוגה ב-High Definition (רזולוציית 1080p), וטכנולוגיות בקרה כגון מסך מגע, רמקול ומצלמה המובנים בתוך השלט. הבקר משמש למשחק גם כאשר הטלוויזיה כבויה. למערכת הייתה תאימות מלאה גם עם משחקים ותוספים של קונסולת ה-Wii.

נכון לאפריל 2018 נמכרו כ-13.56 מיליון מכשירי Wii U ברחבי העולם.[2]

ההכרזה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-25 באפריל 2011, פורסמה הצהרה רשמית של נינטנדו על פיתוחה של הקונסולה החדשה שתירש את מקומו של ה-Wii. בעיצומה של ועדת הטכנולוגיה E3 (ב-7–9 ביוני 2011) הציג מנכ"ל נינטנדו סאטורו איוואטה את המערכת באומרו: "הדבר הבא יציג דברים חדשים עבור שוק מערכות המשחק הביתיות". איווטה אישר שהקונסולה יצאה אחרי אפריל 2012.

הבקר[עריכת קוד מקור | עריכה]

הבקר

בקר ה-Wii U GamePad בנוי ממסך מגע בגודל 6.2 אינץ' ולצידו כפתורים "קלאסיים" אשר נמצאים בשלט רגיל בקונסולות משחק. בבקר המיוחד הוכנסו מנוע רטט, מדי זווית ותאוצה, מיקרופון, רמקולים ומצלמה. ניתן לשחק עם הבקר בכמה דרכים:

  • משחק על מסכי הבקר והטלוויזיה - הבקר משמש להחלת אפשרויות, כוונת, אמצעי לחימה וכדומה (לדוגמה, הבקר מונח על הרצפה ומציג את מיקום הכדור במשחק גולף).
  • העברה מהטלוויזיה לבקר - ניתן להעביר את המשחק המוצג על הטלוויזיה הישר אל הבקר, ובכך להמשיך את המשחק במקרה שמישהו רוצה להשתמש בטלוויזיה.
  • משחקי שיתוף פעולה - השחקן עם הבקר יכול לשלוט על המתרחש במשחק בצורה מתוחכמת ואילו השחקנים עם השלט הקלאסי (Wiimote) משתפים פעולה כדי להידמות לו.
  • העברה מהבקר לטלוויזיה - ניתן להעביר תוכני מדיה מן הבקר להצגה במסך הטלוויזיה, דבר זה גם יעיל לשימוש במשחקים.

אביזרים נלווים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בקר ה-Wii U Pro Controller

Wii U Pro Controller – בקר חסר מסך שלרוב משמש למשחקי רב-משתתפים. לעיתים הוא משמש במשחקי שחקן יחיד, כמו The Legend of Zelda: Wind Waker HD.

בקר Nintendo GameCube – בקר מיוחד המתאים רק למשחק Super Smash Bros. For Wii U. מאחר שה-Wii U לא תומך רשמית באביזרי GameCube, נוצר מתאם USB מיוחד המאפשר לשחק בבקר זה. לבקר זה נוצרו גרסאות מיוחדות הנקראות "Wii U Fight Pad".

Fit Meter – מתאים למשחק Wii Fit U. מודד את מספר הצעדים וכמות הקלוריות שהשחקן שורף ביום.

Wii U Microphone – מיקרופון מיוחד המתאים למשחקי שירה, כגון SiNG Party או Wii Karaoke U.

Amiibo – דמויות שאותן ניתן לסרוק על בקר ה-Wii U GamePad, ופותחות אפשרויות חדשות במשחקים באמצעות NFC. המשחק הידוע ביותר שתומך בדמויות Amiibo הוא Super Smash Bros. For Wii U. הרעיון דומה לדמויות ממשחקי Skylanders ו-Disney Infinity.

אביזרי Wii[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלט ה־Wii Remote שנתמך על ידי ה־Wii U

Wii Remote - מאחר שה־Wii U תומך במשחקי Wii, גם בקר ה־Wii Remote (מכונה לעיתים Wiimote) נתמך. בנוסף, למשחקים מסוימים (New Super Mario Bros. U, נינטנדו לנד ועוד) אפשר לשחק עם שלט זה. מספר קטן של משחקי Wii U מחייב שימוש בבקר זה, כגון Wii Sports Club או Wii Party U. תוספי ה־Motion Plus וה־Nunchuk נתמכים גם כן.

Wii Classic Controller – בקר ה־Classic Controller, שדומה במקצת בעיצובו לבקרים הקודמים של הקונסולות של נינטנדו, מאפשר לשחק במשחקי Wii שלא מחייבים תנועה. בעקבות בקר ה־Wii U Pro Controller הצורך לקנות את בקר ה־Wii Classic ירד ונינטנדו הפסיקה לייצר אותו. ניתן להשתמש בו במשחקי Virtual Console של ה־Wii הרגיל, שניתן לקנות מה־Wii Shop Channel במסך ה־Wii Menu.

Wii Balance Board – משטח המתאים למשחקים כגון Wii Fit, ומאפשר למדוד את המשקל של השחקן ולשחק איתו משחקים מבוססים שיווי משקל. משחק ה־Wii U היחיד שתומך באביזר זה הוא Wii Fit U.

פרטים טכניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מעבדים:

מידות:

  • עומק: 26.67 ס"מ
  • רוחב: 17.27 ס"מ
  • גובה: 4.57 ס"מ

אחסון:

  • חריץ להכנסת כרטיסי SD (כולל SDHC) ו־4 יציאות של USB
  • כונן דיסקים המאפשר טעינת דיסקים עד לנפח של 25 GB
  • דיסק קשיח בנפח של GB 8 בקונסולות לבנות ודיסק קשיח בנפח של GB 32 בקונסולות שחורות (ביפן נוצר גם דגם לבן עם 32 GB וייצור הדגם הקודם עם 8 GB הופסק)

וידאו:

  • יציאות של 480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p
  • מתאים לחיבורים: HDMI, component

D-Terminal (יפן בלבד), SCART (אירופה בלבד), S-Video, Composite.

שמע: יציאת AV מולטי, בעלת שישה ערוצים (HD), פלט ליניארי.

אינטרנט: גלישה אלחוטית וחיבור בעזרת USB לחיבור חוטי

תוכנות ושירותים[עריכת קוד מקור | עריכה]

סמל ה-Nintendo eShop

Nintendo eShop[עריכת קוד מקור | עריכה]

Nintendo eShop היא חנות דיגיטלית המאפשרת לקנות משחקים ואפליקציות, חלק מהמשחקים ניתן למצוא רק ב-eShop ורוב המשחקים שם נמצאים גם בדיסקים. כוללת את שירות הקונסולה הווירטואלית (Virtual Console), שמאפשר לשחק משחקים מקונסולות ישנות יותר. מאז ינואר 2015 ניתן לקנות ב-eShop גם משחקי Wii.

Mii Maker ו-Miiverse[עריכת קוד מקור | עריכה]

קונסולת ה-Wii U מאפשרת אף היא מגוון רחב של יצירת דמויות Mii, כנינטנדו 3DS, וניתן להעביר את הדמויות ביניהם. בWii U דמויות Mii הן חלק גדול מהיישומים, שכן הדמות מייצגת את השחקן בפני העולם, הדמות מייצגת את השחקן ברשת החברתית החדשה "Miiverse" (שילוב של Mii וUniverse, כלומר: יקום דמויות המי). במשחק Nintendo Land השחקנים היחידים הם דמויות הMii, מחופשים לדמויות המפורסמות של נינטנדו, שם ניתן לשחק עם חברים נוספים בעלי Wii U ברחבי העולם באמצעות המרשתת.

סמל דפדפן האינטרנט ב-Wii U

דפדפן אינטרנט ושירותים נוספים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ניתן לגלוש באינטרנט בקונסולת ה-Wii U בדפדפן אינטרנט מבוסס אופרה, ולצפות בסרטונים באפליקציית Youtube. עד ל-11 באוגוסט 2015, היה שירות טלוויזיה בשם "Nintendo TVii", המאפשר לצפות בסדרות טלוויזיה דרך Hulu Plus ו-Amazon Video. ישנה גם תוכנה בשם "Wii U Chat", המאפשרת לדבר עם שחקנים מרחבי העולם באמצעות שיחת וידאו.

Wii Menu[עריכת קוד מקור | עריכה]

ניתן לעבור למצב Wii Menu כדי לשחק במשחקי Wii. במצב זה, בניגוד ל-Wii Menu ב-Wii אמיתי, השרתים Photo Channel, Forecast Channel ו-Nintendo Channel לא מופיעים, אך התוכנות הבאות כן:

Mii Channel - יוצר דמויות ה-Mii של ה-Wii הרגיל, בו ניתן ליצור דמויות Mii למשחקי Wii. ניתן לייבא דמויות מתוכנה זאת ל-Mii Maker הרשמי של ה-Wii U.

Wii Shop Channel - החנות הדיגיטלית של ה-Wii הרגיל, בגרסה זאת יש מספר מצומצם יותר של משחקי WiiWare ו-Virtual Console, בעקבות העובדה שאת חלקם ניתן לקנות מה-eShop במצב הרגיל. אפליקציות שהיה ניתן להוריד הוסרו כליל, ובמקומם ניתן להוריד את Wii U Transfer Tool ו-Legend of Zelda: Skyward Sword Save Data Update Channel.

Wii Menu Electronics Manual - מדריך הוראות לשימוש ב-Wii Menu, הופיע ב-Wii Menu של ה-Wii Mini.

Wii U Transfer Tool - תוכנה אשר לא מופיעה ב-Wii Menu של ה-Wii הרגיל. מאפשרת להעביר מידע מ-Wii ל-Wii Menu של ה-Wii U.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Wii U בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ רפאל קאהאן ועומר כביר, נינטנדו מכריזה על תאריך ההשקה והמחירים של Wii U, באתר כלכליסט, 13 בספטמבר 2012
  2. ^ 1 2 "IR Information : Sales Data - Dedicated Video Game Sales Units". Nintendo Co., Ltd. (באנגלית). נבדק ב-2018-04-12.
  3. ^ "Nintendo Network @ E3 2011 - Introducing Wii U". Nintendo. 2011-06-07. אורכב מ-המקור ב-2012-04-07. נבדק ב-2011-06-07.