Vox (אתר)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Vox
סוג אתר חדשות ודעות
תקופת הפעילות 6 באפריל 2014 – הווה (10 שנים)
מייסדים עזרא קליין
מליסה בל
מתיו איגלסיאס
בעלות Vox Media
עריכה סוואטי שארמה
vox.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Voxלטינית vōx; בעברית: קול) הוא אתר חדשות ודעות אמריקאי בבעלות Vox Media. האתר נוסד באפריל 2014 על ידי עזרא קליין, מאט איגלסיאס ומליסה בל, ונודע בשל תוכני העיתונאות ההסברתית (אנ') שלו. הנוכחות של האתר באמצעי תקשורת אחרים כוללת גם ערוץ יוטיוב, מספר פודקאסטים, ותוכנית המשודרת בנטפליקס בשם "מקרוב". Vox תואר כנוטה לשמאל ופרוגרסיבי.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לפני הקמת Vox, עזרא קליין עבד בשביל "וושינגטון פוסט" כראש Wonkblog, בלוג מדיניות ציבורית.[1] כשקליין ניסה להשיק אתר חדש באמצעות מימון מעורכי העיתון, הצעתו נדחתה וקליין עזב לאחר מכן את הוושינגטון פוסט לתפקיד ב-Vox Media בינואר 2014.[1]

דייוויד קאר מ"הניו יורק טיימס" קישר את היציאה של קליין ל-Vox עם "עיתונאים בעלי שם גדול" אחרים שעוזבים עיתונים לסטארט-אפים דיגיטליים, כמו וולטר מוסברג וקארה סווישר (מ-Recode, שנרכשה מאוחר יותר על ידי ושולבה ב-Vox). דייוויד פוג, ונייט סילבר. הוא תיאר את Vox Media כ"חברת טכנולוגיה המייצרת מדיה". מתפקידו החדש, קליין פעל להקמת Vox, כולל גיוס עיתונאים חדשים לאתר. קליין ציפה "לשפר את הטכנולוגיה של החדשות" ולבנות פלטפורמה מקוונת מצוידת יותר להפיכת חדשות מובנות. צוות האתר החדש, בן 20 איש, נבחר בשל מומחיותם בתחומי נושא וכלל את מתיו איגלסיאס של סלייט, מליסה בל ועמיתיו של קליין מהוושינגטון פוסט. Vox הושק ב-6 באפריל 2014, כשקליין שימש כעורך הראשי.

מאמר המערכת הפותח של קליין, "How politics makes us stupid" (בעברית: "איך פוליטיקה עושה אותנו טיפשים"), הסביר את מצוקתו בנוגע לקיטוב פוליטי בהקשר של התיאוריות של פרופסור דן קאהן בבית הספר למשפטים באוניברסיטת ייל על האופן שבו אנשים מגנים על עצמם מפני מידע שמתנגש עם אמונות הליבה שלהם.

ביוני 2016, Vox השעו את הכתב אמט רנסין בשל סדרת ציוצים הקוראים למהומות נגד טראמפ, כולל אחד ב-3 ביוני 2016, שדרש, ”אם טראמפ מגיע לעיר שלך, התחילו מהומות”. הציוצים משכו תשומת לב לאחר שהפגנות אלימות נגד טראמפ התקיימו בסן חוזה שבקליפורניה, ביום הציוץ של רנסין.

בספטמבר 2017, קליין פרסם פוסט ב-Vox בו הודיע שהוא לוקח על עצמו תפקיד חדש כעורך כללי, וכי לורן וויליאמס, שהצטרפה ל-Vox כמה חודשים לאחר הקמתו, הינה העורכת הראשית החדשה. בסוף 2020, קליין, וויליאמס ואיגלסיאס עזבו את האתר. בעוד שהאתר נוסד עם עיתונאים בולטים, מנכ"ל Vox Media, ג'ים באנקוף, אמר שלמותג שלהם יש קהלים בוגרים ומיינסטרימים שכבר לא הסתמכו על מוניטין של אישים.

סוואטי שארמה מונתה לעורכת הראשית בפברואר 2021. עורך מנהל של "האטלנטיק" בזמן מינויה, היא הייתה צפויה להיכנס לתפקיד במרץ 2021.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Vox בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 Roger Yu, Ezra Klein launches news site Vox.com, USA TODAY (באנגלית אמריקאית)