Washington Report on Middle East Affairs

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Washington Report on Middle East Affairs
"מבצע מבול אל-אקצא משנה הכל". דף השער של גליון נובמבר 2023 של כתב העת
"מבצע מבול אל-אקצא משנה הכל". דף השער של גליון נובמבר 2023 של כתב העת
תאריכי הופעה 1982–הווה (כ־42 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
ISSN 8755-4917, 2163-2782
http://www.washington-report.org האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דו"ח וושינגטון על ענייני המזרח התיכוןאנגלית: The Washington Report on Middle East Affairs, מכונה בקצרה גם: "Washington Report" או בראשי התיבות: WRMEA) הוא כתב עת אמריקאי למדיניות חוץ המתמקד במזרח התיכון ובמדיניות ארצות הברית באזור.

דו"ח וושינגטון ידוע בביקורתו כלפי מדיניות ארצות הברית במזרח התיכון, בדגש על התמיכה האמריקאית בישראל. ארגונים פרו-ישראליים מאשימים את כתב העת בהטיה נגד ישראל וובקידום תאוריות קונספירציה בביקורתו על ישראל.

המגזין[עריכת קוד מקור | עריכה]

דו"ח וושינגטון מודפס החל מ-1982, אז הופיע כניוזלטר שבועי בן 8 עמודים. כיום הוא כתב עת צבעוני בן 76 עמודים.

כתב העת מוכר בעולם כמוביל בתחומו, ומפרסם מגוון דעות על המזרח התיכון מכותבים מוסלמים, יהודים ונוצרים שחיים או חיו באזור. מנעד הכותבים רחב, החל מכותבים הנמנים עם השמאל הישראלי (כמו: אורי אבנרי ואילן פפה) ועד הימין השמרני האמריקאי (כמו: רוברט נובק (אנ') ופט ביוקנן).

עמדות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דו"ח וושינגטון מתאר את עמדתו בנוגע לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני כך: תומך בנוסחת שטחים תמורת שלום בהתאם להחלטה 242 של מועצת הביטחון של האו"ם, שבה תמכו שבעה נשיאים אמריקאים בזה אחר זה.

"באופן כללי, דו"ח וושינגטון תומך בפתרונות למזרח התיכון שהוא רואה כקונסיסטנטיים עם מגילת האו"ם והתמיכה המסורתית של ארצות הברית בזכויות אדם, הזכות להגדרה עצמית והגינות."

דו"ח וושינגטון מפרסם בין היתר מדי מערכת בחירות רשימות של תרומות למועמדים לקונגרס מצד ועדות הפעולה הפוליטיות הפרו-ישראליות, וכן עוקב אחרי ההצבעות של נבחרי הציבור במהלך כהונתם.

מבקרים פרו-ישראלים מאשימים את דו"ח וושינגטון בעיוות עובדתי תכוף, בהטיה חד-צדדית נגד ישראל, ובקידום תאוריות קונספירציה נגד ישראל. ארגונים פרו-ישראליים כמו ארגון המעקב אחרי דיווחי התקשורת במזרח התיכון (CAMERA) (אנ') מתארים את דו"ח וושינגטון כ"עוין באופן קיצוני לישראל".

המו"ל: קרן החינוך האמריקאית[עריכת קוד מקור | עריכה]

כתב העת מופק על ידי קרן החינוך האמריקאית (AET), ארגון ללא מטרות רווח שנוסד ב-1982 בוושינגטון די.סי. על ידי אדוארד פירת' הנדרסון (אנ') (1995–1917), שגריר בריטניה בקטר לשעבר, אנדרו קילגור (אנ') (1919–2016) שהיה שגריר ארצות הברית בקטר ופרש משירות החוץ האמריקאי ב-1980, וריצ'רד קרטיס, לשעבר ראש המחלקה הערבית ב"קול אמריקה". קילגור היה המו"ל של דו"ח וושינגטון עד מותו ב-2016; וקרטיס היה העורך הראשי עד מותו ב-2013.

בוועדת מדיניות החוץ של AET חברים דיפלומטים אמריקאים וחברי קונגרס לשעבר, כולל הסנאטורים ג'יימס ויליאם פולברייט וצ'ארלס פרסי (אנ'), שניהם יושבי־ראש לשעבר של ועדת יחסי החוץ של הסנאט. חברי הדירקטוריון והוועדות המייעצות אינם מקבלים תשלום תמורת שירותיהם.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]