Watch Dogs (סדרת משחקים)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Watch Dogs
סמליל הסדרה
סמליל הסדרה
כללי
סוגה סדרת משחקי וידאו עריכת הנתון בוויקינתונים
www.watchdogs.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Watch Dogs (מעוצב כ-WATCH_DOGS; בעברית: כלבי שמירה) היא סדרה של משחקי פעולה-הרפתקה שפותחה ופורסמה על ידי יוביסופט.

הסדרה מונה שלושה משחקים: Watch Dogs (2014), Watch Dogs 2 (2016), Watch Dogs: Legion (2020). המשחק מתרכז על עולם פתוח בו השחקן יכול להשלים משימות ולהתקדם בסיפור של המשחק ולעסוק בפעילויות צדדיות שונות. המשחק סובב בעיקר סביב נהיגה, התגנבות ויריות עם אלמנטים של פאזל שיגיעו במקרים מסוימים במשימה. המשחקים נמצאים בגרסאות וירטואליות של ערים אמיתיות כגון: שיקגו, סן-פרנסיסקו ולונדון. המשחק מתרכז בהאקר כשחקן מרכזי שבזמן שהוא משלים מטרות שלו הוא מוצא את עצמו מעורב עם עולם הפשע של העיר שלו. האויבים הם לרוב חברות מושחתות, אנשי פשע, והאקרים שמנצלים את CTos.

ctOS (בעברית: מערכת הפעלה מרכזית באנגלית: central operating system) היא מערכת מחשוב בדיונית שמחברת כל מכשיר אלקטרוני בעיר למערכת אחת שאוספת מידע על רוב האזרחים בעיר. לשחקן גם יש גישה ל-ctOS שתינתן לו להשתמש במכשירים שונים ברחבי העולם הפתוח של המשחק כדי לעזור לעצמו בזמן קרב או כדי לפתור פאזלים.

משחקי הסדרה הצליחו הן מבחינה כלכלית והן מבחינה ביקורתית.

משחקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

Watch Dogs (2014)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – Watch Dogs

Watch Dogs נמצא בגרסה וירטואלית של אזור המטרופולין של שיקגו בשנת 2013. החלק הראשון של הסדרה עוקב אחר איידן פירס (Aiden Pearce). איידן הוא האקר שביצע פשע אך הוא לא נתפס ונשפט בבית משפט, אלה גילו שהוא עשה והנפגע מהפשע רצה לנקום ושלח מחסל כדי לחסל את אחותו של איידן ובמקום הוא בטעות הרג את האחיינית שלו. עכשיו איידן מחפש אחר נקמה.

התחילו לפתח את המשחק ב-2009 עם תקציב של 68 מיליון דולר. יוביסופט מונטריאול (Ubisoft Montreal) (סטודיו של יוביסופט) היה המפתח הראשי של המשחק, עם עזרה מ: יוביסופט רפלקשנס (Ubisoft Reflections), יוביסופט פריז (Ubisoft Paris), יוביסופט קויבק (Ubisoft Quebec), ויוביסופט בוקרשט (Ubisoft Bucharest) (סטודיוס של יוביסופט). ציפו מאוד למשחק אחרי שחשפו אותו ב-E3 2012, אבל המשחק הסופי, שהואשם בהורדה של איכות הגרפיקה, התחיל מחלוקת. המשחק יצא לפלטפומות: Windows, PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360, Xbox One במאי 2014, וגרסה ל-Wii u יצאה בנובמבר 2014. המשחק קיבל בעיקר ביקורות חיוביות חוץ מביקורות על בעיות טכניות מסוימות כמו: אי-התאמה בין גרפיקת המשחק שהוצגה בשיווק לבין מה שקיבלנו במשחק האמיתי, הסיפור והכוכב (דמות ראשית). המשחק מחר מעל 10 מיליון עותקים עד סוף שנת 2014.

חבילת הרחבה (DLC) שיצאה למשחק בספטמבר 2014 ונקראה: Watch Dogs: Bad Blood (בעברית: כלבי שמירה: דם רע). בה כיכב ריימונד קני (Raymond Kenney), דמות ראשית בסיפור המקורי של המשחק (בנוסף לאיידן ועוד כמה דמויות), ריימונד היה שחקן שניתן לשחק בו (בניגוד לסיפור הראשי שבו לא ניתן). ההרחבה מסיפה עשר משימות סיפור (ייחודי להרחבה), "street sweep" (בעברית: סריקת רחוב) קונטרקט, עוד כלי נשק, תלבושות, משימות צדדיות ומכוניות RC.

Watch Dogs 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – Watch Dogs 2

המשחק מתרחש בגרסה בדיונית של אזור מפרץ סן-פרנסיסקו בשנת 2016. סיפור המשחק עוקב אחר האקר בשם "מרקוס הולווואי" (Marcus Holloway) שקיבל עונש על פשע שמעולם לא ביצע, בגלל ctOS 2.0. מרקוס מצטרף לקבוצת האקרים DedSec שמנסים להגדיל את המודעות לסכנות העורבות ב-ctOS 2.0, ולחשוף את השחיתות של היוצרים שלה, חברת "Blume". המשחק הזה מרחיב על אפשרויות משחק רב משתתפים שהיו במשחק הקודם והוא מציג עוד כלי נשק וגדג'טים. לא כמו המשחק הראשון בסדרה, המשחק הזה הציע עולם עם גוון יותר בהיר ואופטימיסטי. המשחק יצא באוקטובר 2016 לפלטפורמות: Windows, PlayStation4 ו-Xbox One. יוביסופט מנטריאול הובילה את הפרויקט הזה ביחד עם עוד יוביסופט סטודיוס ב: טורונטו, פריז, בוקרשט, קייב וניוקאסל שעזרו בפיתוח. המשחק קיבל ביקורות טובות כשהוא יצא לרוב משום שהמבקרים ראו אותו כגרסה משופרת של המשחק הראשון. בזמן שהמשחק נאבק מבחינה מסחרית כשהוא יצא, הוא מכר מעל 10 מיליון עותקים עד 2020.

5 מארזי חבילות הרחבה היו למשחק Watch Dogs 2: ה-"T-Bon חבילות תוכן", "Human conditions" (בעברית: תנאים אנושיים), "No Compromise" (בעברית: אין פשרה), "Root Access Bundle" (בעברית: חבילת גישה למקור), ו- "Psychedelic Pack" (בעברית: חבילה פסיכדלית). בגלל הסכם עם חברת סוני (Sony) כל החבילות הרחבה היו בלעדיות לקונסולת ה-PlayStation 4.

Watch Dogs: Legion[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – Watch Dogs: Legion

המשחק נמצא בגרסה בדיונית של העתיד, בלונדון דיסטופית. המשחק עוקב אחר סניף של DedSec בלונדון שמנסה לנקות את שמו לאחר שהואשם במספר פיצוצים שלא ביצע, ובאותו הזמן לשחרר את אזרחי לונדון מהשליטה של אלביון (Albion), ארגון צבאי פרטי אכזרי, שגרם לעיר להיות במצב של מעקב לאחר מספר הפצצות. המשחק מציג את היכולת לשחק בכמה דמויות, שנותנת לשחקן לגייס וירטואלית איזה NPC (דמויות בלי שחקן) שהוא מוצא בעולם הפתוח של המשחק. לכל דמות שהשחקן גייס יש מיומנות רקע ייחודיים, והשחקן יכול לאבד אותם לצמיתות אם הוא מפעיל את מצב המשחק "מוות לצמיתות" (באנגלית: permadeath. מצב משחק שגורם לכך שדמות של שחקן שאיבדה את כל נקודות החיים שלה, לא יהיה ניתן לשחק בה יותר) לפני שהוא מתחיל משחק חדש. קיימות כמה דרכים לסיים משימה וזה תלוי עם איזה דמות השחקן משחק. המשחק יצא לאור ל: Windows, PlayStation 4, Xbox One ו- Stadia ב-29 באוקטובר 2020. הגרסאות ל-PlayStation 5 ו-Xbox Series X/S יצאו בימי היציאה של קונסולות אלה לאור.

Ubisoft Toronto הייתה אחראית על הפיתוח, עם קלינט הוקינג (אנ') כבמאי יצירה. המשחק קיבל ביקורות מעורבות, כשמערכת המשחק בהרבה דמויות שונות מפלגת ביניהם, יש כאלה שמצאו את זה חדשני, וכאלה שראו חוסר באישיות של הדמויות, דיבוב לא טוב, וחוסר איזון בין יכולות (של דמויות). העולם הפתוח, הנהיגה, והסיפור גם מצאו את עצמם במרכז חלק מהביקורות.

אלמנטים משותפים[עריכת קוד מקור | עריכה]

"Gameplay"[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה Watch Dogs היא חלק מסוגה של משחקים הנקראת "משחקי עולם פתוח". הסדרה משלבת אלמנטים של פעולה, הרפתקה ונהיגה. השחקן יכול לנוע בחופשיות בעולם הווירטואלי ברגל או בשימוש של כלי רכב והוא יכול להשתמש במערך נשקים או להילחם בקרב נבוסס על מגע (אגרופים, מקלות וכדומה). פעילויות לא חוקיות כמו תקיפת אזרחים, ואז שוטרים יתחילו יגיבו בתקיפה (לרוב קטלנית) של השחקן. במקרה שהשקחן מת, הוא יזדמן מחדש באזור קרוב למקום בו בו הוא נהרג.

בכל משחק השחקן שולט בהאקר, שיכול לפרוץ למכשירים אלקטרונים שמחוברים למערכת ctOS עם הסמארטפון שיש לו בתוך המשחק. בזמן שרוב היכולות שהשחקן קיבל מ-ctOS שימושיות בעיקר כדי לפתור פאזלים, השחקן יכול להשתמש בהם גם כשהוא סתם מסתובב חופשי בעולם מתי שהוא רוצה כדי ליצור הרס ולספק את עצמם, כמו לפרוץ לרמזורים ולשלוט בהם, או ליצור ראיה נגד NPC (דמות שהיא לא שחקן) ולגרום למשטרה לעצור אותם. במשחק השחקן יכול לעלות רמות כדי להשיג יכולות או גדג'טים חדשים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Watch Dogs בוויקישיתוף