We Are the Champions

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"We Are the Champions"
סינגל בביצוע קווין
מתוך האלבום News of the World
יצא לאור 7 באוקטובר 1977
הוקלט 1977
סוגה ארנה רוקבלדת רוק
שפה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך 2:59
חברת תקליטים EMI
כתיבה פרדי מרקיורי
לחן פרדי מרקיורי עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה קווין, בעזרת מייק סטון
כרונולוגיית סינגלים של קווין
"Long Away"
(1977)
"We Are the Champions"
(1977)
"Spread Your Wings"
(1978)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

"We Are the Champions" (בעברית: "אנחנו האלופים") היא בלדת רוק של להקת הרוק הבריטית קווין, מתוך אלבומה השישי News of the World. את השיר כתב סולן הלהקה פרדי מרקיורי, והוא זכה לפרסום רב ולהצלחה במצעדי המוזיקה של מדינות רבות ברחבי העולם. השיר מושמע בתור המנון מנצחים בתחרויות ספורט שונות.

מרקיורי אמר בראיון בשנת 1978:

זו יכולה להיות מערכת יחסים, כמובן, אבל אני חשבתי על כדורגל כשכתבתי את זה. רציתי שיר השתתפותי, שהקהל יוכל להקשר אליו. הוא כוון להמון, חשבתי שנראה איך הם יקבלו אותו. זה היה נהדר. ביצענו אותו בהופעה פרטית בלונדון, והמעריצים באמת התחילו לשיר שירי כדורגל בין השירים. מובן שנתתי לזה יותר מעודנות תיאטרלית מאשר לשיר כדורגל רגיל. אתה מכיר אותי. בהחלט לא חשבתי על התקשורת. אני לא חושב על התקשורת הבריטית כיום. השיר נועד למוזיקאים, כמו גם למעריצים. אני מניח שהוא יכול להתפרש כגרסה שלי ל-My Way. יצירת השיר לא הייתה קלה.

את השיר ניגנו חברי להקת קווין כאשר מרקיורי על הפסנתר, רוג'ר טיילור על התופים, ג'ון דיקון על גיטרת הבס ובריאן מיי על הגיטרה החשמלית. מאחר שהקול העיקרי בשיר הוא תובעני במיוחד ודורש שירה באוקטבה גבוהה, נהג טיילור לשיר קטעים מסוימים בהופעות חיות.

בצדו השני של הסינגל נמצא השיר We Will Rock You, שזכה אף הוא להצלחה מרובה. תחנות רדיו אמריקאיות נהגו להשמיע את שני השירים ברצף. לכן, חברת התקליטים האמריקאית של קווין הפיצה את שני השירים בתור שני צדי א'.

הביצוע הזכור ביותר של השיר הוא במופע לייב אייד, שם ניגנו אותו אחרי השיר We Will Rock You, וגם זכה לביצוע של לייזה מינלי בסיום המופע לזכרו של פרדי מרקיורי ב-1992.

לשיר גרסאות כיסוי רבות, כמו גם השמעות רבות בסרטים ובסדרות טלוויזיה. השיר הגיע למקום השני במצעד הסינגלים הבריטי.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]