Yoo-hoo

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Yoo-hoo
סוג משקה עריכת הנתון בוויקינתונים
יצרן Dr Pepper Snapple Group עריכת הנתון בוויקינתונים
מועד הכנה ראשוני 1926 עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
בקבוק משקה של Yoo-hoo

Yoo-hoo הוא מותג אמריקאי של משקה בטעם שוקולד שהומצא על ידי נטה אוליביירי בגארפילד בשנת 1928. כיום, המשקה מיוצר על ידי חברת קיוריג-ד"ר פפר. נכון ל-2019, הוא מורכב בעיקר ממים, מי גבינה וסירופ תירס עשיר בפרוקטוז.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נטה אוליביירי החל לבקבק משקאות פירות מוגזים באמצע שנות ה-20. עם זאת, כשניסה לעשות דבר דומה במשקה שוקולד, גילה אוליביירי שהוא מתקלקל במהירות. אחרי שראה את אשתו משמרת פירות וירקות, ביקש ממנה להשתמש בטכניקת עיבוד חום דומה במשקה השוקולד שלו. הוא החל לבקבק את משקה השוקולד המפוסטר וקרא לו בשם Yoo-hoo. בשנות ה-40, פתח תומאס ג'ירזי מפעל בקבוקים בבייטסבורג שבקרוליינה הדרומית להפצה של Yoo-hoo. בשנות ה-60 החל קמפיין להצגת המשקה לקהל הבוגר, והציג את יוגי ברה וחבריו לניו יורק יאנקיז שותים את המשקה.

בשנות ה-50, BBC Industries רכשה את הזכויות על המשקה ושמרה אותן עד 1976, אז הן נמכרו ל-Iroquois Brands. ב-1981 נמכרו שוב הזכויות לקבוצת משקיעים פרטיים שבתורם העבירו את הזכות לייצור לקונגלומרט הצרפתי Pernod Ricard.

ב-2001 נמכרו הזכויות ל-Cadbury Schweppes, כשהאחריות לייצור נפלה על קבוצת Mott והאחריות לשיווק על Snapple. בשנים אלו הצליחו שתי החברות להעלות את המודעות למשקה שהיה בעבר פופולרי.

קופסאות לשתייה של Yoo-hoo

מטה חברת המשקאות נמצא בטאריטאון שבניו יורק לצד מפעלים נוספים בניו ג'רזי ובפנסילבניה. מפעל נוסף בלואיזיאנה נסגר בשנת 2009. בתקופה מסוימת כלל המותג גם מותגי חלב שוקולד אחרים.

במאי 2008 התפצלה Cadbury Schweppes לחברת הממתקים Cadbury ולחברת המשקאות הקלים Dr. Pepper Snapple Group, כשהאחרונה לקחה על עצמה את האחריות ל-Yoo-hoo. החל משנת 2018 המשקה מיצור על ידי Keurig Dr Pepper.

ב-2010 הוגשה תביעה משפטית נגד ד"ר פפר בניו יורק בטענה כי הקבוצה עסקה בפרסום מטעה לגבי המשקה[1]. במסמכים שהוגשו לבית המשפט, נטען כי המשקה מכיל "שמן מסוכן, לא בריא ולא מזין". בנוסף, הוצהר כי המשקה "אינו מכיל חלב ובמקום זאת הוא בעיקר מים, סוכרים, תוצרי לוואי של חלב וכימיקלים". עם זאת, החברה טענה שהמשקה מכיל "שבעה ויטמינים ומינרלים ללא חומרים משמרים"[2].

כתבה ב-ABC דיווחה כי בעת ביקור האפיפיור בדנוור, ביקש יוחנן פאולוס השני להעלות למטוס כמה משקאות של Yoo-hoo. מכיוון שנאסר על האפיפיור לפרסם מותג כלשהו, בוותיקן הכחישו כי יש לאפיפיור העדפה כלשהי בין מותגי המשקאות האמריקאיים[3].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Yoo-hoo בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Dahl v. Mott's LLP et al, Justia Dockets & Filings (באנגלית)
  2. ^ admin, New York - Man Sues Yoo-Hoo Over Chocolate Drink Advertising, VINnews, ‏2 ביולי 2010
  3. ^ A. B. C. News, Papal Pradas, Cats and 'That American Chocolate Drink', ABC News