הורד קובץ GPX לשימוש במכשירי/אפליקציות GPS (פועל רק אם קיימים במדריך רשומות עם קואורדינטות גאוגרפיות)
61.2-98.7
מתוך ויקימסע

noframe
עיר בירה אוטווה
שטח 9,984,670 קמ"ר
אוכלוסייה 33,647,989 תושבים  (נכון ל-2009)
צפיפות 3.37 נפש לקמ"ר
שפה רשמית אנגלית וצרפתית
מטבע דולר קנדי (CAD)
יוקר המחיה נמוך בממוצע בכ-8% מאשר בישראל (נכון ל-2016)[1]
דתות 46% קתוליים, 36% פרוטסטנטים, 18% דתות אחרות (נכון ל-2015)
חשמל 120V/60Hz (תקעים A, B)
אזור זמן UTC‏ -3.5 עד -8
קידומת בין-לאומית +1
אתר התיירות הרשמי

קנדה (באנגלית: Canada) היא מדינה עצומה ומגוונת המשתרעת על פני החלק הצפוני של אמריקה הצפונית. קנדה היא המדינה השנייה בגודלה בעולם, אחרי רוסיה. אוכלוסיית המדינה המונה כ-35 מיליון תושבים קטנה יחסית לגודלה העצום. קנדה נודעת בזכות נופיה העצומים והמרהיבים, ובשל התערובת הייחודית של תרבויות והיסטוריה רבת פנים השוררת במדינה זו.

קנדה היא פדרציה המורכבת מעשר פרובינציות ושלוש טריטוריות, והיא מונרכיה חוקתית ודמוקרטיה פרלמנטרית. קנדה היא כיום אחת מהמדינות העשירות ביותר בעולם. למרות היותה מדינה מתקדמת ומודרנית מבחינה טכנולוגית, כלכלתה עדיין מסתמכת במידה רבה על משאבי הטבע שלה. קנדה ידועה גם בשל היותה אחת מהמדינות הבטוחות בעולם, עם שיעורי פשיעה נמוכים ורמת חיים גבוהה. אחד המאפיינים הבולטים ביותר של המדינה הוא הרב-תרבותיות שלה. למדינה שתי שפות רשמיות, אנגלית וצרפתית, והמבקרים יכולים לחוות את השילוב הייחודי של התרבויות והמסורות באזורים השונים של המדינה.

אטרקציה מרכזית בקנדה הם הנופים המרהיבים של המדינה, כולל רכס הרי הרוקי עוצרי הנשימה, הערבות העצומות, היערות השופעים, האגמים הציורים ואזורי השממה העצומים. לקנדה יש גם את קו החוף הארוך ביותר בעולם המשתרע על פני כ-202 אלף קילומטרים לאורך האוקיינוס האטלנטי, האוקיינוס השקט והאוקיינוס הארקטי. למבקרים במדינה יש גם אינסוף הזדמנויות לטיולים בחיק הטבע כמו טיולים רגליים, סקי, קיאקים וצפייה בחיות בר. קנדה מספקת למבקרים בה גם חוויות ייחודיות כמו הזדמנות לחזות בזוהר הקוטב המרהיב בו ניתן לצפות מהאזורים הצפוניים של המדינה.

הערים הקנדיות נודעות בזכות המגוון התרבותי שלהן וסצנות האמנות והתרבות השוקקות שלהן. טורונטו, ונקובר, ומונטריאול הן הערים הבולטות במדינה, כאשר לכל אחת מאפיינים מובהקים משלה. המבקרים יכולים לבקר במוזיאונים וגלריות ברמה עולמית, ליהנות מקונצרטים, הופעות חיות ומופעי תיאטרון, וליהנות מהסצנה הקולינרית המקומית.

ההיסטוריה של קנדה עשירה ומורכבת. המבקרים יכולים ללמוד על העבר של המדינה במהלך ביקורים במוזיאונים ובאתרים ההיסטוריים הרבים, כולל המוזיאון הקנדי להיסטוריה, מוזיאון המלחמה הקנדי, והמוזיאון הקנדי לזכויות אדם.

אזורים[עריכה]

אזורי קנדה
הפרובינציות האטלנטיות (ניו ברנזוויק, ניופאונדלנד ולברדור, נובה סקוטיה ואי הנסיך אדוארד)
אזור דובר אנגלית בעיקרו, הכולל תרבות ומבטא ייחודיים, המאופיין בחופים מפורצים מרהיבים, ובתעשיית ספנות וענף דיג משגשגים.
קוויבק
אזור ייחודי בקנדה, המהווה את ערש התרבות הקנדית-צרפתית. באזור זה השפה הרשמית היחידה היא הצרפתית ולא אנגלית בדומה למרבית שאר המדינה. בראשיתו היה מושבה צרפתית, אך זו נכבשה בשלהי המאה ה-18, עברה לשליטה בריטית ולמעשה אוחדה יחד עם קנדה הבריטית כולה. בקוויבק אתרי תיירות רבים ותרבותה הייחודית מתבטאת בין השאר גם במטבח המקומי שבאזור.
אונטריו
האזור המאוכלס בקנדה, והמרכז הכלכלי והפוליטי החשוב במדינה. האזור כולל שפע רב של אתרים מכל הסוגים, החל מאתרי טבע (לרבות מפלי הניאגרה והאגמים הגדולים) וכלה באתרים היסטוריים וערי ענק מודרניות כדוגמת טורונטו ואוטווה, הערים הראשיות של קנדה.
ערבות קנדה (אלברטה, מניטובה, ססקצ'ואן)
אזור גדול ממדים המשתרע בדרום-מערב המדינה. האזור במזרחו מאופיין באדמות טרשים ובחלקות חקלאיות מישוריות ואינסופיות, וככל שנעים מערבה, הקרקע הופכת הררית יותר, עד למרגלות הרי הרוקי הקנדיים. האזור מאופיין בגיוון גאוגרפי רב משחושבים, ואפשר למצוא בו גם שטחים מיוערים נרחבים, לצד אגמים לרוב. בנוסף, האזור כולל גם כמה ערים גדולות, המציעות שלל פעילויות לתייר.
קולומביה הבריטית
קולומביה הבריטית, השוכנת בקצה הדרום-מזרחי של קנדה, כוללת לצד חופים רחבי ידיים, נופים הרריים עוצרי נשימה, הכוללים את עיקר הרי הרוקי הקנדיים. בקצה הדרום מזרחי של האזור, לא רחוק מהגבול עם ארצות הברית, ממש על חוף הים, ממוקם הלב הפועם של קולומביה הבריטית - העיר ונקובר. מחוץ לעיר, במרחבים של קולומביה הבריטית, תוכלו למצוא את המקבילה הקנדית לאריזונה - בתים צמודי קרקע בין ההרים, יקבים, אתרי נופש לרוב, הרים חינניים, אגמים ושלל פלאי טבע אחרים.
המרחבים הצפוניים של קנדה (הטריטוריות הצפון מערביות, נונאווט, יוקון)
שטחים עצומים ונידחים בצפונה של קנדה, המהווים כמה מהאזורים הנידחים והבלתי מיושבים ביותר בעולם. דבר זה, הופך את הצפון הקנדי לגן עדן לחובבי טבע, בשל הנופים הבראשיתיים של האזור, שרבים מהם כמעט ולא חוו מגע יד אדם. האזור מתפאר במרחבים עצומים המאופיינים בבעלי חיים ונופים יוצאי דופן. בנוסף, לצד היותו אזור רווי במשאבי טבע בלתי מנוצלים, הוא גם מקום מושבה של תרבות האינואיט, המהווה את התרבות הילידית של קנדה וצפון אמריקה.

יישובים בולטים בעלי עניין תיירותי[עריכה]

9 מהיישובים הבולטים ביותר אשר בעלי עניין תיירותי:

טורונטו, הגדולה שבערי קנדה
  • 1 טורונטו (Toronto‏)ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה העיר הגדולה ביותר בקנדה, והחמישית בגודלה באמריקה הצפונית. טורונטו היא המרכז התרבותי והכלכלי החשוב בקנדה, והיא ממוקמת באונטריו. בנוסף, העיר מפורסמת הודות לתעשיית הבידור וייצור הבירה המקומיים, אשר גם בענפים אלו, תופסת העיר מקום מוביל. טורונטו ידועה באתרים מפורסמים כמו מגדל CN, אך יש בה גם הרבה אתרים מעניינים אחרים - מוזיאונים רבים, תיאטראות, אולמות ספורט, מרכזי קניות, מרכזי בילוי, חופי רחצה ופארקים למנוחה בשעות הפנאי.
  • 2 אוטווה (Ottawa‏)ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה בירת קנדה, הממוקמת באונטריו שבלב המדינה. העיר משמשת כביתם של מונומנטים לאומיים וממשלתיים רבים, כגון גבעת הפרלמנט והרבה מוזיאונים מרכזיים כגון מוזיאון הציוויליזציה. העיר כוללת שכונות עירוניות תוססות לצד אזורים המאופיינים בארכיטקטורה עתיקה.
  • 3 מונטריאול (Montreal‏)ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה המטרופולין הוותיק ביותר בקנדה. מונטריאול היא הליבה של התרבות הפרנקופונית של אמריקה הצפונית, ובמקום שולטת התרבות הצרפתית (אם כי אתם עדיין תוכלו להסתדר עם אנגלית). העיר ממוקמת בחבל קוויבק, והיא גם ביתם של כמה מהגלריות לאומנות, המוזיאונים, התיאטראות והפסטיבלים המובילים בקנדה. בנוסף, העיר מתהדרת גם בכמה מרכזי קניות גדולים, ואתרי תיירות נוספים כגון "ההר המלכותי".
  • 4 קלגרי (Calgary‏)ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה עיר גדולה הממוקמת באלברטה שבמערב המישורים הקנדיים. למטיילים שאינם אנשי עסקים, קלגרי מציעה אתרי תיירות ברמה עולמית - גן החיות של קלגרי, מגדל קלגרי, הסטמפיד של קלגרי, מוזיאון גלנבואו ועוד. בנוסף לכך, העיר נמצאת במרחק קצר בלבד מהרי הרוקי, ומתפקדת כשער לפעילויות תיירותיות רבות במערבה של קנדה.
  • 5 הליפקס (Halifax‏)ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה ביתו של הנמל הטבעי השני בגודלו בעולם. העיר ממוקמת בנובה סקוטיה שבפרובינציות האטלנטיות. הליפקס עשירה בהיסטוריה ענפה, ומאופיינת בארכיטקטורה מרשימה מתקופת הקולוניאליזם האנגלי. היעדים המובילים, הם מבצר גבעת המצודה, המוזיאון הקנדי וחיי הלילה התוססים של העיר - והכל נמצא במרחק הליכה קצר האחד מהשני.
  • 6 קוויבק סיטי (Quebec City‏)ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה בירת מחוז קוויבק, המפורסמת בעיקר הודות לעיר העתיקה הייחודית שלה והארכיטקטורה המדהימה שבה, ופסטיבל החורף הגדול המתרחש בה מדי שנה.
  • 7 ונקובר (Vancouver‏)ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה אחת הערים הצפופות ביותר בקנדה. ונקובר היא עיר של ארכיטקטורה מודרנית ויוצאת דופן, והיא מהווה את המרכז הכלכלי והתרבותי הדומיננטי בקולומביה הבריטית שבמערב המדינה. ונקובר, היא אולי אחת הערים הליברליות, הרב-תרבותיות והמגוונות ביותר באמריקה הצפונית, והיא מציעה שלל פעילויות, לרבות סקי בהרים הסובבים אותה, דבר אשר זיכה אותה באירוח אולימפיאדת החורף בשנת 2010. לעיר גם חופי רחצה רחבי ידיים, והיא ממוקמת בסמוך להרי הרוקי הקנדיים.
  • 8 ויניפג (Winnipeg‏)ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה בירת פרובינציית מניטובה שבמישורים הקנדיים ומרכז אזורי חשוב. בויניפג ישנו ריבוי של מבנים היסטוריים, והעיר נודעת הודות לתרבות והאומנות המפותחים שבה. המקום מאופיין גם במיעוטים גדולים של דוברי צרפתית ובני אינואיט, המנהלים בעיר תרבות ייחודית וארוכת שנים.
  • 9 וייטהורס (Whitehorse‏)ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה בירת טריטוריית יוקון שבצפון המדינה, והעיר הגדולה בצפון קנדה. האקלים בעיר מתון ונוח. בעברה, בשלהי המאה ה-19 וראשית המאה ה-20, הייתה מרכז מסחרי חשוב עבור מחפשי זהב, ומשהבהלה לזהב הגיעה לקיצה, איבדה העיר ממעמדה. עם זאת, החל משנת 1942 התפתחה העיר במהירות לאחר שנחנך כביש בינה לאלסקה, מגמה שהתעצמה בשנת 1990, אז הוקמה גם מסילת רכבת על תוואי זה. בימינו משמשת העיר כמרכז תחבורתי חשוב וכשער לתיירים הרוצים לבקר בצפון הקנדי.

אטרקציות תיירות פופולריות בקנדה[עריכה]

להלן מאה מהאטרקציות התיירותיות הפופולריות ביותר במדינה. בעוד שהרשומות שלהלן מכילות רק את שמות אטרקציות התיירות הבולטות ביותר במדינה, תוכלו למצוא במדריכי המשנה של המדינה שעוסקים באזורים, בערים, ובמחוזות הערים בקנדה, רשומות עבור אותם היעדים אשר מכילים פירוט רב בהרבה לכל יעד, וכמו גם רשומות רבות נוספות שעוסקות ביתר אטרקציות התיירות במדינה.

  • 1 Niagara Falls‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 2 CN Tower‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 3 Banff National Park‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 4 Canada's Wonderland‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 5 Lake Ontario‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 6 Notre-Dame Basilica (Montreal)‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 7 Casa Loma‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 8 Great Slave Lake‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 9 Moraine Lake‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 10 L'Anse aux Meadows‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 11 Butchart Gardens‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 12 Lake Louise, Alberta‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 13 Lake Agassiz‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 14 Hockey Hall of Fame‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 15 Stanley Park‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 16 Algonquin Provincial Park‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 17 Lake Winnipeg‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 18 Great Bear Lake‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 19 Whistler Blackcomb‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 20 African Lion Safari‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 21 Toronto Islands‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 22 Jasper National Park‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 23 Royal Ontario Museum‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 24 Grouse Mountain‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 25 Lake Louise (Alberta)‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 26 Marineland of Canada‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 27 Montmorency Falls‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 28 Art Gallery of Ontario‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 29 Vancouver Aquarium‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 30 La Ronde (amusement park)‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 31 Fortress of Louisbourg‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 32 Gastown‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 33 Montreal Biosphere‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 34 Old Montreal‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 35 Mont Tremblant Resort‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 36 Dinosaur Provincial Park‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 37 Gros Morne National Park‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 38 Yoho National Park‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 39 Emerald Lake (British Columbia)‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 40 Old Quebec‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 41 Hatley Park National Historic Site‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 42 Skylon Tower‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 43 Toronto Zoo‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 44 Waterton Lakes National Park‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 45 National Gallery of Canada‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 46 Peyto Lake‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 47 Hopewell Rocks‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 48 Montreal Botanical Garden‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 49 Bow River‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 50 Craigdarroch Castle‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 51 Wood Buffalo National Park‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 52 Ripley's Aquarium of Canada‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 53 Calgary Tower‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 54 Green Gables (Prince Edward Island)‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 55 Montreal Museum of Fine Arts‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 56 Point Pelee National Park‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 57 Garibaldi Lake‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 58 Lake Minnewanka‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 59 Ontario Science Centre‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 60 Banff Upper Hot Springs‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 61 Canadian Museum of History‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 62 Nahanni National Park Reserve‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 63 Blue Mountain (ski resort)‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 64 Kananaskis Country‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 65 Elk Island National Park‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 66 Bon Echo Provincial Park‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 67 Writing-on-Stone Provincial Park‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 68 Parc Jean-Drapeau‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 69 World Waterpark‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 70 Royal Tyrrell Museum of Palaeontology‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 71 Yonge–Dundas Square‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 72 Kootenay National Park‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 73 Pacific Rim National Park Reserve‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 74 Glacier National Park (Canada)‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 75 Fundy National Park‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 76 Canadian War Museum‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 77 Banff Sunshine‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 78 Takakkaw Falls‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 79 Granby Zoo‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 80 Canadian Museum of Nature‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 81 Calgary Zoo‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 82 Wet'n'Wild Toronto‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 83 Science World (Vancouver)‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 84 Buntzen Lake‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 85 Waterton Park‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 86 Parc Omega‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 87 Cape Breton Highlands National Park‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 88 Lake Louise Ski Resort‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 89 Vancouver Art Gallery‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 90 Kootenay Lake‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 91 Port-Royal National Historic Site‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 92 Grande roue de Montréal‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 93 Fort Edmonton Park‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 94 Saguenay Fjord National Park‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 95 Kluane National Park and Reserve‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 96 Museum of Anthropology at UBC‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 97 Canada Aviation and Space Museum‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 98 Alexander Graham Bell National Historic Site‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 99 Mount Robson Provincial Park‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית
  • 99 Greater Vancouver Zoo‏ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה האנגלית

רקע כללי[עריכה]

רקע היסטורי[עריכה]

ויקיפדיה ערך אנציקלופדי מורחב בוויקיפדיה העברית - היסטוריה של קנדה

גאוגרפיה[עריכה]

אגם מוריין בשטח הפארק הלאומי באנף שבמערב קנדה

קנדה גובלת בארצות הברית מדרום ומצפון מערב (בגבולה עם אלסקה). סמוך למימיה הטריטוריאליים של קנדה ישנם שני איים קטנים בריבונות צרפתית ליד חופי ניופאונדלנד, וקנדה גובלת במים טריטוריאליים דניים בצפון מזרח בסמוך לגרינלנד (הדנית). שטח המדינה מגיע עד אוקיינוס הקרח הצפוני, וקנדה תובעת בעלות על חלקים נרחבים של הקוטב הצפוני.

קנדה היא מדינה ענקית, אך במרבית שטחה האוכלוסייה דלילה ביותר; ולמעשה ברצועה צרה בדרום קנדה שקרובה לגבול עם ארצות הברית שנמשכת ממזרח למערב מתגוררת כמעט כל אוכלוסיית של המדינה, כאשר האזור המאוכלס ביותר הוא במזרח. בעוד חלקים גדולים מהאזורים הצפוניים של קנדה מכוסים ביערות, רוב דרום-מרכז קנדה מורכב ממישורים וערבות. מערב המדינה מכיל רכסי הרים גבוהים לרבות הרי הרוקי הקנדיים. מפרץ הדסון פוצע מצפון את המדינה, ומגיע עד לעומקה. צפון קנדה הוא אזור שומם ארקטי למחצה ואנשים כמעט ואינם חיים בו. לדוגמה, בשטחה של פרובניציית נונאווט, שגודלה הוא כגודל אירופה המערבית כולה, ישנם רק כמה עשרות אלפי תושבים בלבד.

בקנדה יש גם מספר ימות גדולות, וביניהן האגמים הגדולים הגובלים בארצות הברית.

אקלים[עריכה]

יום לאחר סופת שלג במונטריאול

בקנדה שורר אקלים מגוון. וזה משתנה מאקלים ממוזג ממוזג במרחבים הדרומיים של המדינה, ועד אקלים סוב-ארקאטי במרחביה הצפוניים. אזורי הצפון של קנה מאופיינים בתנאי אקלים קיצוניים, ובשלג המכסה את פני השטח רוב השנה, ובכלל באקלים קוטבי. אזורים אחרים במדינה הם בדרך כלל נוחים יותר מבחינה אקלימית, וכוללים לצד עונת חורף קרה, עונת קיץ חמה ונוחה בדרך כלל. לצד אקלימים אלו, באזורים ספורים בשולי המדינה אפשר למנות אקלים צחיח למחצה, ובאזור ונקובר שבקולומביה הבריטית, שורר אקלים נוח, אשר אפשר לסווגו כאקלים ים תיכוני קלאסי. טמפרטורות הקיצון בקנדה הן 45 מעלות צלזיוס בססקצ'ואן שבמישורים (נרשמה ב-5 ביולי 1937), ולא פחות מ-63 מעלות צלזיוס מתחת לאפס אשר נרשמו ביוקון שבצפון המדינה (נרשמה ה-3 בפברואר 1947).

פוליטיקה[עריכה]

קנדה היא מונרכיה חוקתית: מלכת קנדה היא אליזבת השנייה מלכת אנגליה שמיוצגת על ידי מושל כללי. ראש המדינה בפועל הוא ראש הממשלה בדומה לבריטניה ולישראל - קנדה היא דמוקרטיה פרלמנטרית: הפרלמנט נבחר על ידי העם והוא ממנה את ראש הממשלה.

בקנדה יש שלוש מפלגות עיקריות: מפלגת המרכז (המפלגה הליברלית של קנדה), מפלגת ימין (המפלגה השמרנית) ומפלגת שמאל (המפלגה הדמוקרטית החדשה). מפלגה גדולה נוספת היא המפלגה האזורית שעוסקת בעיקר בענייני קוויבק. ישנן מספר מפלגות נוספות וקטנות, אך הן בדרך כלל לא זוכות לשלוח נציגים אל הפרלמנט בגלל שיטת הבחירות האזורית. ראש הממשלה הנוכחי הוא סטיבן הרפר, ראש המפלגה השמרנית.

קנדה היא פדרציה שמורכבת מעשר פרובינציות וכן עוד שלוש טריטוריות שנשלטות ישירות על ידי השלטון המרכזי. פרובינציית אונטריו היא המאוכלסת ביותר. קוויבק היא בעלת אוכלוסייה צרפתית שלחלקה נטיות בדלניות - רצון בהתנתקות מקנדה ובהקמת מדינה עצמאית; אך עם זאת, נכון להיום העניין כבר עומד פחות על הפרק.

תרבות[עריכה]

התרבות הקנדית מאופיינת בתפיסה רב-תרבותית ודו-לשונית. יש בה פתיחות רבה לקיומן של תרבויות שונות המתקיימות זו בצד זו תוך קיום מכנה משותף הנוגע למסגרת המדינית המאחדת ביניהם. האנגלית והצרפתית הן השפות הרשמיות במדינה, והן זוכות למעמד שווה.

ההשפעה הגדולה של התרבות האמריקאית על קנדה בעשורים האחרונים גרמה לחששות מ"כיבוש תרבותי" של המדינה, ובעקבות זאת, נחקקו חוקים המגנים על התרבות המקומית. ובכלל, בין ארצות הברית לקנדה מתקיימים קשרים כלכליים ודיפלומטיים הדוקים וקרובים.

עם זאת על אף הקרבה הגאוגרפית ושיתוף הפעולה, מתקיימים כמה הבדלים ברורים בין קנדה לבין ארצות הברית. ראשית, בקנדה מונהגת מדיניות רווחה וביטוח רפואי לכל בשונה מארצות הברית. קנדה היא מדינה שוויונית יותר באופייה ונוטה יותר משכנתה הדרומית להקדיש משאבים ציבוריים לרווחה. בנוסף, רמות הפשיעה בקנדה נמוכות יחסית בהשוואה לאלו שבארצות הברית. שנית, קנדה מתאפיינת באופן בולט בשאיפה לרב-תרבותיות, ולפלורליזם תרבותי; זאת, לעומת תפיסת כור ההיתוך המובילה בארצות הברית, אשר נועדה למזג את המהגרים החדשים עם התרבות הדומיננטית. שלישית, לקנדה עומדת המורשת האירופאית החזקה, והזיקה ההיסטורית ארוכת השנים לבריטניה, אשר ארצות הברית עשתה הכל על מנת להתרחק ממנה. קנדה היא חלק מחבר העמים הבריטי, ותהליך העצמאות מהאימפריה הבריטית היה הדרגתי ונמשך שנים. מבחינה תרבותית נשמרת עדיין בקנדה זיקה למורשת הבריטית-אירופאית ובקוויבק נשמרת זיקה עמוקה לתרבות הצרפתית.

חגים לאומיים[עריכה]

  • ראש השנה האזרחי (New Year's Day, jour de l'an) - נחגג ב-1 בינואר.
  • יום המשפחה (Family Day) - נחגג ביום ב' השלישי בפברואר. נחוג בחלק מהפרובינציות.
  • יום שישי הטוב (Good Friday, vendredi saint) - בדרך כלל נחגג באפריל.
  • היום השני של הפסחא (Easter Monday, Pâques) - בדרך כלל נחגג באפריל.
  • יום ויקטוריה (Victoria Day; fête de la Reine) - נחגג ביום ב' הראשון לפני ה-25 במאי. חגיגת יום ההולדת למלכה
  • יום קנדה (Canada Day, fête du Canada) - נחגג ב-1 ביולי. מציין את יום ייסוד קנדה ב-1867.
  • היום האזרחי (Civic Day) - נחגג ביום ב' הראשון באוגוסט. בחלק מהפרובינציות מצוין כיום הפרובינציה.
  • יום העבודה (Labour Day, fête du travail) - נחגג ביום ב' הראשון בספטמבר.
  • חג ההודיה (Thanksgiving, action de grâce) - נחגג ביום ב' השני באוקטובר. מצוין בתאריך שונה מאשר בארצות הברית.
  • יום הזיכרון (Remembrance Day, jour du souvenir) - נחגג ב-11 בנובמבר. יום הזיכרון לחללי צבא קנדה לאורך השנים.
  • חג המולד (Christmas, Noël) - נחגג ב-25 בדצמבר.
  • יום הקופסאות (Boxing Day, lendemain de Noël) - נחגג ב-26 בדצמבר. יום שבו החנויות מוכרות את מוצרי חג המולד.

חשמל[עריכה]

שקע ותקע מסוג B שנמצא בשימוש בקנדה

כמו בארצות הברית, גם בקנדה יש בשקעים יש מתח של 110V בתדירות 60Hz. השקעים הם שקעים מסוג B (אמריקאיים). אי אפשר להשתמש שם בשקעים ישראליים (סוג H).

שפות[עריכה]

השפות הרשמיות בקנדה, הם אנגלית וצרפתית, הצרפתית מדוברת בעיקר בקוויבק, אך מדברים גם באונטריו ניו ברנזוויק ודרום מניטובה, האנגלית ברובם דוברים כשפה ראשונה וצרפתית כשפתם הראשונה אך יש גם עוד כל מיני שפות וגם יש הרבה שפות ילידיות בעיקר

במזרח ובצפון קנדה.

דמוגרפיה[עריכה]

קנדה היא מדינה רב-תרבותית הכוללת אוכלוסייה מגוונת מאד במוצאה וברקע התרבותי, האתני והדתי שלה. בשנת 2001 הייתה האוכלוסייה בקנדה מורכבת מבני הקבוצות האתניות הבאות: קנדים (הכוונה למי שמזהה את מוצאו ככזה) - 39.2%, אנגלים - 20%, צרפתים - 15.75%, סקוטים - 14%, אירים - 12.9%, איטלקים - 4.29%, אוקראינים - 3.61%, סינים - 3.5%, אינדיאנים - 3.38%, אסייתים דרומיים - 3.1%, שחורים - 2.2%, ופיליפינים - 1.0%.

מבחינה היסטורית רוב הקנדים הם נוצרים, אך גם תמונה זו איננה הומוגנית כלל - כ-42% מאוכלוסייתה הם קתולים, בעוד כ-38% מאוכלוסייתה הם פרוטסטנטים. בקנדה חיים גם מוסלמים (3.2%), הינדים (1.5%), סיקים (1.4%), בודהיסטים (1.1%) ויהודים (1.0%).

בקנדה שתי שפות רשמיות - אנגלית וצרפתית. הצרפתית היא השפה המדוברת בעיקר בקוויבק אך קיימים גם דוברי צרפתית גם באונטריו, ניו ברנזוויק ודרום מניטובה. סקר משנת 2001 הראה כי בעוד כ-6,864,615 אנשים ציינו את השפה הצרפתית כשפתם הראשונה, 17,694,835 אנשים ציינו את האנגלית כשפה ראשונה. ישנן שפות בולטות נוספות, פרט לשתיים הרשמיות: 5,470,820 אנשים ציינו שפה לא רשמית כשפתם הראשונה. מבין השפות הלא רשמיות, סינית תופסת את המקום הראשון עם 853,745 דוברים. אחריה איטלקית עם 469,485 דוברים וגרמנית עם 438,080 דוברים. בנוסף יש הרבה לשונות ילידיות, אך מספר דובריהן קטן - לא יותר מכמה עשרות אלפים.

יהדות קנדה[עריכה]

בקנדה מצוי אחד הריכוזים היהודיים הגדולים ביותר בעולם, והוא הרביעי בגודלו (לאחר ישראל, ארצות הברית וצרפת). הקהילה היהודית בקנדה מונה קרוב כ-375 אלף איש. יהדות קנדה מגוונת מבחינת אופייה. יש בה אורתודוקסים, קונסרבטיבים, רפורמים וחילונים. היא מקיימת מגוון של מוסדות קהילתיים ביניהם בתי-ספר, ספריות ומוסדות תרבות ואמנות. בין השנים 1990 ל-2000 גדלה יהדות קנדה ב-15%, ברובה מהגירה מחבר המדינות ומישראל. הקהילה היהודית בטורונטו, אשר היא הקהילה היהודית הגדולה בקנדה, כללה ב-2015 כ-200,000 תושבים יהודים. הקהילה השנייה בגודלה בקנדה היא מונטריאול אשר כללה ב-2015 כ-100,000 תושבים יהודים. בקנדה חיים קרוב למאה אלף ישראלים, מרביתם בעיר טורונטו וסביבותיה. הגירה לקנדה של ישראלים התגברה החל משנות השבעים, בעקבות שינוי חוקי ההגירה שאפשרו למשפחות צעירות ומשכילות, לקבל ויזת הגירה למדינה. מדי שנה מהגרים לקנדה בין 2,000 ל-3,000 ישראלים.

פעילויות[עריכה]

בקנדה יש אינספור אטרקציות שמאפשרות לכם ליהנות מכל העולמות, יש בקנדה אינספור פארקים לכל המשפחה.

מטיילים רבים מגיעים לקנדה על מנת לקחת חלק בפעילויות שונות בטבע כגון שיט בקאנו. ניתן לשכור סירות קאנו וסירות אחרות במקומות רבים ברחבי המדינה

קניות[עריכה]

מטבע[עריכה]

המטבע הרשמי של קנדה הוא הדולר הקנדי וסימנו הבין-לאומי הוא CAD. להלן קישורים לאתרים חיצוניים מהימנים בהם תוכלו לדעת מהו שער החליפין הנוכחי של הדולר הקנדי ביחס לשקל וביחס למטבעות בולטים שונים בעולם:

XE.com (באנגלית) : שקל חדש (ILS) אירו (EUR) דולר אמריקני (USD) לירה שטרלינג (GBP) ין יפני (JPY) פרנק שווייצרי (CHF) דולר הונג קונגי (HKD)
oanda.com (באנגלית) : שקל חדש (ILS) אירו (EUR) דולר אמריקני (USD) לירה שטרלינג (GBP) ין יפני (JPY) פרנק שווייצרי (CHF) דולר הונג קונגי (HKD)
fxtop.com (באנגלית) : שקל חדש (ILS) אירו (EUR) דולר אמריקני (USD) לירה שטרלינג (GBP) ין יפני (JPY) פרנק שווייצרי (CHF) דולר הונג קונגי (HKD)

מטבע הדולר הקנדי מורכב ממאה סנטים. המטבע הקטן ביותר הוא מטבע של סנט אחד. השטר הגדול ביותר בשימוש הוא שטר של מאה דולרים קנדיים.

מטבעות[עריכה]

  • סנט אחד (פני - באנגלית: Penny) - מציג בצד אחד את פני המלכה אליזבת השנייה ובצידו השני עלה המייפל.
  • חמשה סנטים (ניקל - באנגלית: Nickel) - מציג בצד אחד את פני המלכה אליזבת השנייה ובצידו השני בונה יושב על עץ.
  • עשרה סנטים (דיים - באנגלית: Dime) - מציג בצד אחד את פני המלכה אליזבת השנייה ובצידו השני אוניית מפרשים.
  • עשרים וחמשה סנטים (רבע, קוורטר - באנגלית: Quarter) - מציג בצד אחד את פני המלכה אליזבת השנייה ובצידו השני ראש אייל הצפון.
  • חמישים סנטים (חצי דולר - באנגלית: Half dollar). מציג בצד אחד את פני המלכה אליזבת השנייה ובצידו השני שלט האצולה של קנדה. מטבע זה נדיר ואינו בשימוש נרחב.
  • מטבע דולר אחד (לוני - באנגלית: Loonie) - מציג בצד אחד את פני המלכה אליזבת השנייה ובצידו השני צוללן צפוני במים - צבעו מוזהב. השימוש במטבע הוחל ב-30 ביוני 1987, ומאז החליף את שטר הדולר הקנדי שקדם לו.
  • מטבע שני דולרים (טוני - באנגלית: Toonie) - מציג בצד אחד את פני המלכה אליזבת השנייה ובצידו השני דוב הקוטב על גוש קרח צף - מטבע דו-מתכתי המורכב מחלק פנימי בצבע מוזהב וחלק חיצוני בצבע מוכסף. השימוש במטבע התחיל ב-19 בפברואר 1996, מאז החליף את שטר שני הדולרים הקנדי שקדם לו.

שטרות[עריכה]

  • שטר חמשה דולרים קנדיים - בצידו הקדמי מציג דיוקן של סר וילפריד לורייה (ראש הממשלה השביעי של קנדה), שלט האצולה של קנדה, ותמונה של המבנה המערבי של בנייני הפרלמנט הקנדי. בצידו האחורי מציג ילדים במשחקי ספורט חורפיים, ביניהם, החלקה על קרח והוקי קרח.
  • שטר עשרה דולרים קנדיים - בצידו הקדמי מציג דיוקן של סר ג'ון א. מקדונלד (ראש הממשלה הראשון של קנדה), שלט האצולה של קנדה, ותמונה של בניין ספריית הפרלמנט של קנדה. בצידו האחורי מציג תמונות הקשורות לכוחות השלום הבין-לאומיים ולימי זיכרון.
  • שטר עשרים דולרים קנדיים - בצידו הקדמי מציג דיוקן של המלכה אליזבת השנייה, שלט האצולה של קנדה, ותמונה של המבנה המרכזי של בנייני הפרלמנט הקנדי. בצידו האחורי מציג תמונות של יצירות אמנות של ביל רייד.
  • שטר חמישים דולרים קנדיים - מציג בצידו הקדמי דיוקן של ויליאם ליון מקנזי קינג (ראש הממשלה העשירי של קנדה), שלט האצולה של קנדה, ותמונה של מגדל השלום של בנייני הפרלמנט הקנדי. בצידו האחורי מציג תמונות של דברים הקשורים לנושא זכויות האדם בהיסטוריה הקנדית, ביניהן, מדליית מתנדבים לזכרה של תרזה קסגריין.
  • שטר מאה דולרים קנדיים - בצידו הקדמי מציג דיוקן של סר רוברט בורדן (ראש הממשלה השמיני של קנדה), שלט האצולה הקנדי, ותמונה של המבנה המזרחי של בנייני הפרלמנט הקנדי. בצידו האחורי מציג דברים הקשורים לנושאים של גילויים, כולל מפה מצוירת בידי סמואל דה שמפליין וקאנו שהייתה בשימוש בזמנו, כמו כן אנטנה טלפונית, ולוויין הרדרסט-1.

אוכל[עריכה]

דעת הקהל בקנדה נוטה להתייחס למאכל פוטין (Poutine) כמאכל הלאומי של קנדה

רשתות מסעדות מקומיות בולטות[עריכה]

שתייה[עריכה]

לינה[עריכה]

הגעה[עריכה]

אשרת כניסה[עריכה]

בשנת 2016 רשות ההגירה הקנדית ביצעה שינויים בנוגע לאשרות הכניסה למדינה, כך שכיום אזרחי כלל מדינות העולם מחויבים להוציא אשרות כניסה כדי לבקר בה.

רשות ההגירה הקנדית קבעה רשימת מדינות אשר מחויבות להנפיק אשרות ETA עבור הכניסה למדינה (ישראל היא אחת מהמדינות הללו), ואזרחי שאר המדינות לא יכולים להנפיק ETA אלא נדרשים להנפיק ויזה בדרכון (את רשימת המדינות הללו ניתן לראות כאן).

ETA (Electronic Travel Authorization) היא ויזה אלקטרונית שתהליך ההנפקה שלה נעשה אונליין באינטרנט, ובסיום התהליך היא נשלחת למגישי הבקשה בדוא"ל.

את ה-ETA חובה להנפיק מראש, שכן לא ניתן להגיע לקנדה ללא אשרת כניסה או להנפיק אשרת כניסה on arrival בהגעה למדינה.

ניתן לבצע את התהליך דרך האתר הרשמי של ממשלת קנדה, או דרך אתרי חברות אשר מתמחות בהנפקת ויזות לחו"ל כגון e-visa, שאף ניתן לבצע דרכה את התהליך כולו בשפה העברית.

את ה-ETA נדרש להנפיק עבור כניסות אוויריות למדינה (כולל טיסות קונקשיין מקנדה), אך במקרים של כניסות יבשתיות או כניסות למדינה דרך הים לא נדרש להנפיק ETA.

ה-ETA תקפה למשך 5 שנים או לחלופין עד למועד פקיעת תוקף הדרכון, ולאחר המועד הנ"ל יהיה צורך לחדש אותה.

קיימים מספר סוגים של אשרות ETA שניתן להנפיק בהתאם למטרת הביקור: תיירות, עבודה, לימודים, מגורים קבועים ועוד.

בטיסה[עריכה]

מטוס של חברת אייר קנדה, חברת התעופה הלאומית של קנדה

נמלי התעופה העיקריים של קנדה הם בעריה הגדולות: מונטריאול, אוטווה, טורונטו, קלגרי וונקובר. כאשר הם נמלי התעופה הבולטים והחשובים במדינה, יש עוד נמלי תעופה בולטים במדינה כמו: הליפקס, סנט ג'ונס, ויניפג, אדמונטון, רג'יינה, ססקטון, קלונה, ויקטוריה, וקוויבק סיטי, מנמלי תעופה אלה ניתן לטוס טיסות פנים בתוך קנדה למגוון יעדים במדינה, וגם טיסות לארצות הברית שגובלת עם קנדה מדרום וממערב, וגם לטיסות הבין-לאומיות לכל היבשות בעולם, בעקבות גודלה של המדינה.

בטיסה מישראל

חברות התעופה אל על ואייר קנדה מפעילות טיסות סדירות בתדירות של טיסה יומית מישראל לטורונטו. ניתן להגיע לכל עיר גדולה בקנדה באמצעות קונקשן בירדן, טורקיה, ארצות הברית או אחת ממדינות אירופה. אורכן של טיסות לקנדה מישראל משתנה על פי היעד- נמל התעופה בו תבחרו לנחות. היעד אליו מופעל קו טיסות ישירות מישראל הוא טורונטו. זמן הטיסה המשוער מישראל לטורונטו הוא כמעט 13 שעות. וזמן הטיסה מטורונטו לישראל הוא קצר יותר של 11 שעות ו 5 דקות. ויש גם טיסות ישירות למונטריאול שזמן הטיסה מישראל למונטריאול הוא 19 שעות וחצי. וטיסת החזור ממונטריאול הוא 18 שעות וחצי כלומר גם הוא קצר ביותר כמו טורונטו. כאשר שלושה מנמלי התעופה הבולטים בקנדה הם בשלושה ערים: טורונטו, מונטריאול, וונקובר. כאשר הטיסה של אייר קנדה מתל אביב לטורונטו ההמראה היא ב-12:10 והנחיתה ב-16:50 והטיסה חזרה ההמראה ב-17:00 והנחיתה ב-10:05 בבוקר למחרת. הכל בהתאם לשעות הטיסות ולעונות השנה. וגם טיסות מתל אביב למונטריאול שהם פועלות בעיקר בעונת הקיץ והן טסות פעמיים בשבוע בעיקר בימים שני ושישי, כאשר ההמראה מישראל היא ב-13:55 והנחיתה במונטריאול היא ב-18:20. וטיסת החזור ממונטריאול שיוצאות בימים ראשון וחמישי ההמראה היא ב-18:35 והנחיתה בארץ היא למחרת בשעה 12:15. ופעם פעלה על קו טיסות אלה גם חברת אייר טראנסט חברת שכר הקנדית שפעלה באותה השעות כמו אייר קנדה החברה הלאומית.

במכונית[עריכה]

לקנדה יש גבול יבשתי ארוך עם ארצות הברית., אותו אפשר לעבור ברכב פרטי או בתחבורה ציבורית.

באוטובוס[עריכה]

לקנדה אפשר להתנייד גם באוטובוסים בכל הערים הגדולות של קנדה גם מארצות הברית.

בדרך הים[עריכה]

לקנדה אפשר גם להגיע דרך הים בעיקר במזרח באוקיינוס האטלנטי בין ארצות הברית להליפקס אבל גם ממערבה באוקיינוס השקט.

תחבורה[עריכה]

בטיסה[עריכה]

טיסות הפנים בקנדה פופולריות מאוד. זמני הטיסות יכולים להגיע עד לכ-7 שעות! בטיסות הפנימיות אין מחלקים מזון ושתייה (לרוב מעט מים) אך ניתן לקנות בטיסה.

באוטובוס[עריכה]

בקנדה ישנם חברות אוטובוסים רבות שמציעות נסיעות בכל הערים הגדולות של קנדה

במכונית[עריכה]

בקנדה ניתן גם לנהוג ברכב פרטי גם לכל הערים בקנדה

מפת הכבישים המהירים שחוצים את קנדה

בקרנוע[עריכה]

בקנדה יש גם קרנוע שהוא רכב גדול בו הנוסעים יכולים לגור באופן זמני בעודם נמצאים הרחק מהבית.

בטרמפים וברכבת[עריכה]

בקנדה יש טרמפים שהוא דרך של שימוש בתחבורה פרטית ויש גם רכבות בכל קנדה אשר מאפשרת להגיע לכל מקום בצורה הרבה יותר יעילה והרבה יותר נוחה.

שירות קריאת הסעה[עריכה]

אפליקציות שירות קריאת הסעה הפכו פופולריות בעשור האחרון כדרך לחבר בין נוסעים לנהגים מקומיים המבצע הסעות באמצעות רכבם הפרטי. במקרים רבים ישנם יתרונות שונים לשימוש בשירות קריאת הסעה על פני שימוש בשירותי מוניות מקומיים.

נימוסים והליכות[עריכה]

חשוב לדעת[עריכה]

Avertissement de voyage מספרי מוקדי החירום:
קו אחד לכלל מוקדי החירום: 911 שימו לב כי יש להקפיד להתקשר למספר זה אך ורק במצבי חירום. חיוג ללא סיבה למספר זה נחשבת עבירה. אף על פי ששירות זה זמין ברוב האזורים בקנדה, ישנם מספר אזורים בהם שירות זה איננו זמין. מומלץ לבדוק מבעוד מועד מהם מספרי החירום כאשר מטיילים באזורים בקנדה שהנם מרוחקים ממרכזי האוכלוסייה.

שגרירות ישראל[עריכה]

ישראלישראל שגרירות ישראל בקנדה‏, ‎כתובת: 50 O'Connor St, Ottawa.‏,  ‎1-613-750-7500., דוא"ל: ‏ שעות פעילות: שני-שישי: 10:00 עד 13:00.

לישראל יש גם קונסוליות כלליות בערים מונטריאול וטורונטו.

סכנות פוטנציאליות[עריכה]

סערות חורף[עריכה]

נגישות תקשורתית[עריכה]

טלפונים קוויים[עריכה]

גישה לאינטרנט[עריכה]

ראו גם[עריכה]

הורדת אוסף מדריכי יעדים נבחרים בקנדה כקובצי PDF‏, ODT, או ZIM לשימוש לא מקוון הורדת אוסף מדריכי יעדים
נבחרים בקנדה כקובצי
PDF‏, ODT, או ZIM
לשימוש לא מקוון
מיזמי קרן ויקימדיה
ויקיפדיה ערך אנציקלופדי בוויקיפדיה: קנדה
ויקישיתוף תמונות ומדיה בוויקישיתוף: קנדה

הערות שוליים[עריכה]