אבודים בחלל (סדרת טלוויזיה, 2018)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אבודים בחלל
Lost in Space
פתיח הסדרה
פתיח הסדרה
מבוסס על "אבודים בחלל" מאת אירווין אלן
סוגה דרמה משפחתית
מדע בדיוני
הרפתקאות
יוצרים אירווין אלן
כותבים מאט סזמה, בורק שארפלס עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי ניל מרשל עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים מולי פארקר
טובי סטיבנס
מקסוול ג'נקיס
טיילור ראסל
מינה סאנדוול
איגנסיו סריסצ'יו
פארקר פוזי
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 3 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 28 עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
מפיקים בפועל זאק אסטרין
קווין ברנס
ג'ון ג'שני
מאט סזאמה
ברק שארפלס
ניל מרשל
מארק הלוויג
חברת הפקה Sazama Sharpless Productions
Applebox Entertainment
Synthesis Entertainment
Clickety-Clack Productions
אולפני לג'נדרי
הפצה נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
אתר צילומים ונקובר, קולומביה הבריטית
צלמים סאם מק'קרדי
מוזיקה כריסטופר לנרץ עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 47-65 דקות
שידור
רשת שידור נטפליקס
פורמט (תמונה) (4K (Ultra HD
תקופת שידור מקורית 13 באפריל 20181 בדצמבר 2021
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אבודים בחללאנגלית: Lost in Space) היא סדרת מדע בדיוני אמריקאית המהווה עיבוד מחודש לסדרה באותו השם ששודרה בין השנים 1965–1968 (ומהווה בעצמה עיבוד לספר משפחת רובינסון השווייצרית), ועוקבת אחר הרפתקאותיה של משפחת רובינסון בחלל לאחר שנאלצו לנחות נחיתת אונס על כוכב לכת מרוחק.

הסדרה נכתבה על ידי התסריטאים מאט סזאמה וברק שארפלס והמפיק זאק אסטרין משמש בתפקיד השואו-ראנר של הסדרה. עונתה הראשונה עלתה לשידור במלואה בכל הפלטפורמות של שירות הזרמת המדיה נטפליקס ב-13 באפריל 2018. חודש לאחר עליית העונה הראשונה לשידור בשירות שלה, נטפליקס חידשה את הסדרה לעונה שנייה.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעקבות אירוע רב השפעה המאיים על הישרדותה של האנושות, משפחת רובינסון, המונה חמש נפשות, נבחרת למשימתה ה-24 במספר של ספינת האם "רזולוט", ספינת אם בין כוכבית הנושאת משפחות נבחרות שנבחרו למשימה ליישב את מערכת הכוכבים אלפא קנטאורי.

לפני שהם מספיקים להגיע אל יעדם, רובוט חייזרי פורץ את גוף ה"רזולוט". כשהם נאלצים לפנות את ספינת האם ולהימלט ממנה באמצעות ספינות חלל לטווח קצר, עשרות מתיישבים, ביניהם נמצאים משפחת רובינסון, נוחתים נחיתת אונס על כוכב לכת שנמצא בקרבת מקום. על כוכב הלכת, בני משפחת רובינסון חייבים להתמודד עם סביבתם הזרה ולהילחם בשדים האישיים שלהם, זאת תוך כדי שהם מחפשים דרך חזרה אל ה"רזולוט".

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

תפקידים ראשיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות אודות הדמות
מולי פארקר מורין רובינסון מהנדסת אווירונאוטיקה מצליחה ואם משפחת רובינסון, שמובילה את המשפחה במשימה ליישוב מערכת הכוכבים אלפא קנטאור, בתקווה לבנות חיים יותר טובים על כוכב לכת חדש. מורין הייתה נשואה בעבר בנישואים כושלים מהם נולדה ג'ודי.
טובי סטיבנס ג'ון רובינסון נחת לשעבר בצבא ארצות הברית ואב משפחת רובינסון. ג'ון הוא בעלה של מורין, אביה המאמץ/חורג של ג'ודי ואביהם הביולוגי של פני וויל.
מקסוול ג'נקינס ויל רובינסון ילד בן 11 והבן הצעיר במשפחת רובינסון. ויל הוא מדען וכימאי מחונן שיוצר קשר חברות עם רובוט חייזרי, שאותו הוא מציל במהלך שרפה ביער.
טיילור ראסל ג'ודי רובינסון בתה הבכורה של מורין ובתו המאומצת/חורגת של ג'ון בת ה-18. למרות גילה הצעיר, ג'ודי היא רופאה מחוננת.
מינה סאנדוול פני רובינסון בתם בת ה-15 של ג'ון ומורין. מדענית מוכשרת, שנאלצת לחיות בצילם של אחותה הבכורה ואחיה הצעיר.
איגנסיו סריסצ'יו דון וסט מכונאי על סיפון ה-"רזולוט", שמבריח מוצרי מותרות מהצד.
פארקר פוזי ג'ון האריס פושעת שעל מנת להימלט מכדור הארץ גונבת את זהותה של אחותה במטרה לתפוס את מקומה על סיפון ה-"רזולוט". בהמשך, היא מתחזה לד"ר סמית' על מנת לשריין לעצמה מקום על ספינת חילוץ. ג'ון מחבלת בניסיונות החילוץ של שאר השורדים, במטרה להימנע מהעמדתה לדין. ג'ון האריס היא מקבילתו הנשית של ד"ר סמית' מהסדרה המקורית.
בריאן סטיל רובוט ישות חייזרית-רובוטית שויל מוצא ויוצר איתו קשר לאחר נחיתת האונס של משפחת רובינסון. הרובוט בסדרה עוצב בצורה שונה משל הסדרה המקורית ומשל הסרט.

דמויות משנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות אודות הדמות
סיבונג'יל מלאמבו אנג'לה גודארד מתיישבת נוספת על ספינת האם ה"רזולוט", שסובלת מהפרעת דחק פוסט-טראומטית בעקבות מותו של בעלה בהתקפה על ספינת האם.
רזא ג'פרי ויקטור דאר פוליטיקאי חרוץ, שחוצפתו והבעת חוסר סבלנותו עוזרים לו להסוות את הלחץ בו הוא נתון.
אג'אי פריזה ויג'יי דאר בנו של ויקטור ומושא אהבתה של פני.
קארי הירויוקי-טאגאווה הירוקי ואטאנאב מדען קולגה וידידה הטוב של מורין.
יוקארי קומאטסו יוקארי קומאטסו אשתו של הירוקי.
קיקי סוקזאן אייקו ואטאנאב בתו של הירוקי.
וינו סאנדו פרישה דאר אשתו של ויקטור ואמו של ויג'יי.
אדם גריידון ריד פיטר בקרט
אמיליה בורסטין דיאן
איאן בלשר אוון
שון פארקס קפטן ראדיק קפטן ה-"רזולוט".
סלמה בלייר ג'סיקה האריס אחותה הצעירה והעשירה של ג'ון.
ביל מומי ד"ר זאכרי סמית' דוקטור שאת זהותו גונבת ג'ון.

סקירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונהפרקיםהוזרמה לראשונה
11013 באפריל 2018
21024 בדצמבר 2019
381 בדצמבר 2021

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

באוקטובר 2014, דווח שאולפני לג'נדרי ו-"Synthesis Entertainment" עובדות על עיבוד מחודש לסדרת הקאלט משנות ה-60, "אבודים בחלל" ושהן שכרו את צמד התסריטאים מאט סזאמה וברק שארפלס לכתוב את פרק הפיילוט עבור הסדרה.[1] בנובמבר 2015, חברת נטפליקס התעניינה בפרויקט[2][3] וב-29 ביוני 2016, היא הזמינה לסדרה עונה מלאה בעלת עשרה פרקים, עם זאק אסטרין שישמש כמפיק בפועל וכשואו-ראנר של הסדרה.[4]

צילומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

צילומי העונה הראשונה החלו בפברואר 2017 בוונקובר, קולומביה הבריטית, והסתיימו ביולי 2017.[5][6]

שידור[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונתה הראשונה של הסדרה עלתה במלואה בכל הפלטפורמות של נטפליקס ב-13 באפריל 2018. ב-31 במרץ 2018, פרק הפיילוט של הסדרה הוקרן במהלך טקס ה-Awesome Con בוושינגטון די. סי..[7]

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

אתר הביקורת "Rotten Tomatoes" דיווח על דירוג של 68% עם דירוג ממוצע של 6.21/10, בהתבסס על 65 ביקורות. הקונצנזוס של האתר כתב על הסדרה ש"השקעת ההפקה של 'אבודים בחלל' היא שאפתנית מספיק כדי למשוך אוהדי הרפתקאות מדע בדיוני, בעוד שהלב הגדול של הסיפור מוסיף עוגן רגשי לכל החשכה בחלל".[8] האתר "Metacritic", שמשתמש בשקלול ממוצע, הקצה לסדרה ציון מנורמל של 58 מתוך 100 בהתבסס על 27 ביקורות, ציון המציין "ביקורות מעורבות או ממוצעות".[9]

דייוויד גריפין מהאתר "IGN" העניק לעונה הראשונה דירוג של 8.5/10, וכינה אותו "הרפתקאה מדע בדיונית מצוינת עם בעיית נבל קלה", ושיבח במיוחד את דמויותיהם של משפחת רובינסון, תוך כדי שביקר את דמותה של ד"ר סמית' כנבלית כבלתי מתוחכמת וחד-ממדית שאין לה שאיפה גדולה.[10] לעומת זאת, ג'ן שאניי מהאתר "Vulture" אפיינה את ביצועיה של פוזי כ"מאופקים, ומגוחכים על גבול הקומי".[11]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אבודים בחלל בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Andreeva, Nellie (October 9, 2014). "Lost In Space Series Reboot In Works At Legendary TV With Dracula Writers". Deadline Hollywood. Retrieved October 8, 2017.
  2. ^ Andreeva, Nellie (November 20, 2015). "Lost In Space TV Series Remake In Works At Netflix". Deadline Hollywood. Retrieved October 8, 2017.
  3. ^ White, Brett; Ching, Albert (November 20, 2015). "Lost in Space Remake in Development at Netflix". Comic Book Resources. Retrieved October 8,2017.
  4. ^ Andreeva, Nellie (June 29, 2015). "Lost In SpaceRemake Picked Up To Series By Netflix". Deadline Hollywood. Retrieved October 8, 2017.
  5. ^ Bailey, Ian (March 30, 2017). "Vancouver's TV boom starts to fizzle as some shows move to California". The Globe and Mail. Retrieved October 8, 2017.
  6. ^ Takeuchi, Craig (January 3, 2017). "Vancouver Screen Scene: Lost in Space, Van Helsing, and more". Inside Vancouver. Retrieved October 8, 2017.
  7. ^ Hildebrand, David (April 1, 2018). "Netflix gave a first look of their Lost in Space remake at Awesome Con". Adventures in Poor Taste. Retrieved April 2, 2018.
  8. ^ "Lost in Space: Season 1 (2018)". Rotten Tomatoes. Retrieved April 13, 2018.
  9. ^ "Lost in Space (2018): Season 1 Reviews". Metacritic. Retrieved April 13, 2018.
  10. ^ "Netflix's Lost in Space: Season 1 (2018)". IGN. Retrieved April 13, 2018.
  11. ^ Jen Chaney, Lost in Space Gets a Fine, But Not Must-Watch Reboot, Vulture, ‏2018-04-12 (באנגלית)