אדריאנה לימה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אדריאנה לימה
Adriana Lima
לידה 12 ביוני 1981 (בת 42)
סלבדור, ברזיל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ברזילברזיל ברזיל
מקום מגורים מיאמי עריכת הנתון בוויקינתונים
מקצוע דוגמנות
מעסיק נייקי עריכת הנתון בוויקינתונים
בן זוג מארקו יאריץ (לשעבר)
www.adrianalima.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
אדריאנה לימה (משמאל) בביקור בגואנטנמו יחד עם דוגמניות נוספות.

אדריאנה לימה (באנגלית: Adriana Lima; נולדה ב-12 ביוני 1981) היא דוגמנית-על ברזילאית. לימה ידועה בעיקר כדוגמנית ראשית של חברת ההלבשה התחתונה "ויקטוריה'ס סיקרט" (2018–1999) וחברת הקוסמטיקה "מייבליין" (החל מ-2003).

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אדריאנה לימה נולדה ב-12 ביוני 1981 בסלבדור, ברזיל והיא בתם של נלסון טורס, נגר במקצועו, ומריה דאס גרסאס לימה, עובדת סוציאלית. אביה עזב את המשפחה כשהייתה בת חצי שנה, ולימה גדלה רק עם אמה.

לימה היא ממוצא פורטוגזי, שווייצרי, יפני, אפרו-ברזילאי, אינדיאני, ומערב הודי (המחשיב אותה כפרדו ברזילאית), אך היא מחשיבה עצמה אפרו-ברזילאית.

לימה דוברת ארבע שפות - פורטוגזית, ספרדית, אנגלית ואיטלקית.

דוגמנות[עריכת קוד מקור | עריכה]

לימה החלה לעסוק בדוגמנות בגיל 15, כשהשתתפה בתחרות יופי מקומית בברזיל של דוגמנית העל העולמית של סוכנות פורד וזכתה במקום הראשון, ובהמשך שנה ייצגה את ברזיל בתחרות העולמית וזכתה במקום השני. שלוש שנים לאחר מכן עברה לניו יורק והוחתמה בסוכנות הדוגמנות עלית. לאחר מכן דגמנה אופנה במספר חברות גדולות, כדוגמת "מייבילין", והגיעה לשיא כאשר ב 1999 החלה לדגמן עבור "ויקטוריה'ס סיקרט" בגיל 18 ומאז הייתה בחוזה עם החברה.

באפריל 2006 הופיעה לימה על שער המגזין "GQ", ובפברואר 2008 הופיעה על שער העיתון "מר". בנוסף היא נבחרה להיות הפנים של מקסיקו. באותה שנה לאחר ביקור בטורקיה, לימה חתמה על חוזה עם "דוריטוס".

במהלך השנים ביצעה הופעות משחק מזעריות בסדרות הטלוויזיה "איך פגשתי את אמא", "בטי", "המטורפים" ובסרט הקולנוע "אושן 8".

ב-2017 היא נקראה כ "הדוגמנית הכי יקרת ערך של ויקטוריה'ס סיקרט" .

בנובמבר 2018 היא צעדה בפעם האחרונה במופע של "ויקטוריה'ס סיקרט".

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בין השנים 20012003 לימה הייתה במערכת יחסים עם הזמר האמריקאי לני קרביץ. הם עברו לגור יחד ואף התארסו. לימה הופיעה בוידאו קליפ לסינגל של קרביץ משנת 2002, "Yesterday Is Gone‏ (My Dear Kay)".

בשנת 2009 לימה נישאה לשחקן ה-NBA הסרבי מארקו יאריץ'. במאי 2009 לימה הגישה בקשה לאזרחות סרבית, אך מעולם זו לא הוענקה לה. ליאריץ' וללימה שתי בנות. ב-2 במאי 2014, לימה ויאריץ' הודיעו על פרידתם לאחר חמש שנות נישואים. הגירושים הסתיימו במרץ 2016.

דת[עריכת קוד מקור | עריכה]

לימה היא קתולית אדוקה המשתתפת במיסה בכל יום ראשון. באפריל 2006 היא אמרה בריאיון ל-GQ שהיא בתולה. "סקס נועד לאחר הנישואין," אמרה. "[גברים] צריכים לכבד שזו הבחירה שלי. אם אין כבוד, זה אומר שהם לא רוצים אותי." היא גם מגנה בפומבי על הפלה כפשע, והצהירה שהיא מסכימה עם כל הוראה של הכנסייה. לימה ידועה כמביאה תנ"ך למאחורי הקלעים לפני שהיא עולה לבמה. היא גם הצהירה שלפני שהפכה למלאכית של ויקטוריה, היא רצתה להיות נזירה. לגבי הרוחניות שלה, לימה הצהירה, "הכנסייה נמצאת בי - אני תמיד מתחברת. אם אתה קשור לאלוהות ותמיד יש לך כוונות טהורות עם כל מה שאתה עושה, אתה מוגן על ידי המלאכים. אני מאוד רוחנית. אני מאמינה בטבע, אני מאמינה באנרגיה, אני מאמינה ברוחות."

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אדריאנה לימה בוויקישיתוף