אוט טאנק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אוט טאנק
Ott Tänak
טאנק בראלי גרמניה (2017)
טאנק בראלי גרמניה (2017)
לידה 15 באוקטובר 1987 (בן 36)
קארלה שבאסטוניה
לאום אסטוניהאסטוניה אסטוני
מספר צאצאים 2 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה Estonian Athlete of the Year (2017) עריכת הנתון בוויקינתונים
קבוצה נוכחית טויוטה רייסינג
קריירת אליפות העולם בראלי
אליפויות 1 (2019)
מרוצים 136
ניצחונות 17
פודיומים 42
נקודות בקריירה 1,308
ניצחונות במקטעים 325
otttanak.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אוט טאנקאסטונית: Ott Tänak, נולד ב-15 באוקטובר 1987) הוא נהג מרוצי ראלי אסטוני המתחרה באליפות העולם בראלי עבור קבוצת יונדאי מוטורספורט. זכה באליפות בעונת 2019.

קריירת מרוצים[עריכת קוד מקור | עריכה]

טאנק החל את קריירת המרוצים באליפות אסטוניה בראלי וזכה בתואר בשנים 2008 ו-2009. בראלי פורטוגל של עונת 2009 ערך את הבכורה באליפות העולם בראלי וסיים במקום ה-20. באותה השנה נכלל בתוכנית "Pirelli Star Driver", דבר שהקנה לו זכות להשתתפות בשישה מרוצים בעונת 2010 של אליפות העולם. בראלי פינלנד וראלי בריטניה רשם ניצחונות בקטגוריית ה-PWRC ובראלי צרפת סיים במקום השני בקטגוריה.

בעונת 2011 התחרה בשבעה מרוצים כשהוא נוהג בפורד פיאסטה S2000 בקבוצת MM MotoSport. בראלי מקסיקו, המרוץ הראשון בו השתתף בעונה, סיים במקום השלישי בקטגוריית ה-SWRC ובמקום העשירי בדירוג הכללי וצבר נקודת אליפות ראשונה. בראלי איטליה סיים במקום השביעי הכללי ורשם ניצחון ראשון בקטגוריה. את היום הראשון של ראלי יוון סיים כמוביל, אך התהפכות בסטייג' הפותח של היום השני אילצה אותו לפרוש. צמד ניצחונות בגרמניה וצרפת הציבו אותו במקום השני בקטגוריה לקראת מרוץ סיום העונה, בפער של 6 נקודות מיוהו האנינן המוביל. בסטייג' הפותח של ראלי ספרד פגע בסלע. בשל הפגיעה נאלץ להתחיל מחדש את המרוץ, אך איבד את הסיכוי לזכות באליפות.

במרוץ סיום העונה התחרה עבור קבוצת אם ספורט, בה חתם לקראת עונת 2012, עונתו המלאה הראשונה באליפות. ההישג הטוב בעונה הושג בראלי איטליה אותו סיים במקום השלישי. פודיום ראשון בקטגוריה הבכירה. את העונה סיים במקום השמיני בדירוג הכולל.

בעונת 2013 עזב את קבוצת אם ספורט ונותר ללא קבוצה באליפות העולם. במהלך השנה התחרה באליפות אסטוניה, אותה סיים במקום השני. לקראת עונת 2014 עבר להתחרות עבור קבוצת DMACK בקטגוריית WRC2 והתחרה בשני מרוצים בקטגוריה הבכירה עבור אם ספורט. לאחר שנה בקטגוריה המשנית שב להתחרות בקבוצת אם ספורט כמחליפו של מיקו הירבונן[1]. במהלך העונה הצליח לשחזר את הישגו הטוב ביותר, כשסיים שלישי בראלי פולין[2]. לקראת עונת 2016 שב לקבוצת DMACK[3]. בראלי פולין היה קרוב להשיג ניצחון ראשון, אך טעות בסטייג' הלפני אחרון איפשרה לאנדריאס מיקלסן לנצח את המרוץ בעוד טאנק מסיים שני[4]. בהמשך העונה סיים במקום השני גם בראלי בריטניה[5].

עונת 2017 היוותה עונת פריצה. טאנק שב לקבוצת אם ספורט לצידו של סבסטיאן אוז'ייה. את העונה פתח עם מקום שלישי במונקו ומקום שני בשוודיה והוסיף פודיום שלישי בארגנטינה. בראלי איטליה השיג ניצחון ראשון בקריירה[6] ובראלי גרמניה הוסיף את השני[7]. את העונה סיים במקום השלישי אחרי אוז'ייה ותיירי נויביל.

מעברי הקבוצות המשיכו גם לקראת עונת 2018 בה חתם בקבוצת טויוטה[8].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אוט טאנק בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]