סבסטיאן אוז'ייה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סבסטיאן אוז'ייה
Sébastien Ogier
אוז'ייה (2016)
אוז'ייה (2016)
לידה 17 בדצמבר 1983 (בן 40)
גאף שבצרפת
לאום צרפתצרפת צרפתי
פרסים והוקרה אביר בלגיון הכבוד (13 ביולי 2022) עריכת הנתון בוויקינתונים
קבוצה נוכחית טויוטה (2020- )
קריירת אליפות העולם בראלי
אליפויות 8 (2013–2018, 2020-2021)
מרוצים 174
ניצחונות 55
פודיומים 94
נקודות בקריירה 2,634
ניצחונות במקטעים 656
קבוצות

סיטרואן (2009–2011)
פולקסווגן (2012-2016)
אם-ספורט-פורד (20172018)
סיטרואן (2019)

טויוטה (20202022)
www.sebastien-ogier.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סבסטיאן אוז'ייה (בצרפתית: Sébastien Ogier, נולד ב-17 בדצמבר 1983) הוא נהג מרוצי ראלי צרפתי המתחרה עבור קבוצת טויוטה באליפות העולם בראלי. זכה באליפות העולם עולם שמונה פעמים, מתוכן שש פעמים רצופות (20132018), 2020-2021).

2005–2007: השנים הראשונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קריירת הראלי של אוז'ייה החלה בשנת 2005 כאשר זכה בגביע הפדרציה הצרפתית לנוער. זכייה שסייעה לו להשתלב בסבב גביע פז'ו 206 בעונה שלאחר מכן. ביחד עם נהג המשנה, ג'וליאן אינגראסיה, הגיע בסיום העונה למקום השישי וזכה בתואר הרוקי המצטיין. בשנת 2007 זכה אוז'ייה בגביע הצרפתי עם 4 ניצחונות ושני מרוצים בהם סיים במקום השני.

2008: אליפות ה-JWRC ובכורה בסבב אליפות העולם[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראלי צרפת 2008 - בדרך לאליפות ה-JWRC

בעונת 2008 הצטרף אוז'ייה לסבב אליפות העולם בראלי לצעירים (JWRC) והתחרה בקטגוריית הסופר 1600 כאשר הוא נוהג בסיטרואן C2. את הבכורה בסבב עשה אוז'ייה בראלי מקסיקו – הוא סיים במקום הראשון בקטגוריית הצעירים ובמקום השמיני בתחרות כולה. בכך הפך אוז'ייה לנהג ה-JWRC שזוכה בניקוד בסבב ה-WRC. אוז'ייה רשם לזכותו זכייה נוספת כחודשיים לאחר מכן במסגרת ראלי ירדן, כאשר הצליח לנצח בקטגוריה אף על פי שבמהלך התחרות הפסיד 4 דקות עקב תקלה מכנית. במרוץ הבא שהתקיים בסרדיניה סיים במקום החמישי לאחר שנאלץ להתמודד עם מוט היגוי שנשבר במהלך התחרות. אוז'ייה רשם לעצמו ניצחון שלישי בראלי גרמניה שהתקיים באוגוסט. שבועיים לאחר מכן הוא היה קרוב לרשום ניצחון רביעי בראלי קטלוניה, אך סטה מהמסלול במקטע האחרון של התחרות. במרוץ הסוגר של הסבב, שהתקיים בצרפת סיים במקום השני והבטיח זכייה בתואר האליפות.

בעקבות הזכייה באליפות ה-JWRC הוזמן אוז'ייה להשתתף בראלי בריטניה, המרוץ הסוגר את עונת האליפות. הוא הפתיע נהגים מנוסים כשהצליח לקחת את ההובלה כבר במקטע הראשון, הישג עליו שמר עד סיום המקטע החמישי, בו איבד זמן עקב בעיה מכנית. בתחילת היום השני החליק מהמסלול ופרש מהמשך התחרות[1].

2009–2011: סיטרואן[עריכת קוד מקור | עריכה]

2009: עונת בכורה בסבב ה-WRC[עריכת קוד מקור | עריכה]

בינואר 2009 השתתף אוז'ייה בראלי מונטה קרלו במסגרת סבב ה-IRC ‏(Intercontinental Rally Challenge) וזכה בתחרות היוקרתית כשהוא נוהג בפז'ו 207 S2000. בתחילת עונת הוחתם אוז'ייה על חוזה זמני בקבוצת סיטרואן ג'וניור, קבוצת בת של היצרן. החוזה הראשוני היה לשישה מרוצים, כאשר המשך העונה היה תלוי בתוצאות שיושגו. אף על פי שביצע כמה טעויות, השתכנע הצוות להחתים אותו בסופו של דבר עד לסיום העונה.

בראלי אקרופוליס שהתקיים ביוון הצליח אוז'ייה לסיים במקום השני ולזכות בפודיום הראשון שלו בסבב. את עונתו הראשונה סיים במקום השמיני עם 24 נקודות.

2010: ניצחונות ראשונים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראלי בריטניה 2010

בינואר 2010 התחרה אוז'ייה שוב בראלי מונטה קרלו, כחלק מסבב ה-IRC. הוא הצליח להגיע עד למקום השני, מרחק 45 שניות ממיקו הירבונן שהוביל את המרוץ, אך נאלץ לפרוש במהלך היום האחרון עקב בעיות מכניות.

אוז'ייה פתח עונה נוספת בקבוצת סיטרואן ג'וניור, אליה הצטרף גם אלוף מרוצי הפורמולה 1 לשעבר, קימי רייקונן. בראלי שוודיה, שפתח את העונה, הוא סיים במקום החמישי ובמרוץ אחריו, שהתקיים במקסיקו, הוא סיים במקום השלישי וזכה בפודיום שני בקריירה. בראלי ירדן הוא פתח בצורה טובה והתמקם במקום השני לאחר שני המקטעים הראשונים, אך בהוראת מנהלי הקבוצה ספג עונש שעיכב אותו במספר דקות. בסופו של דבר סיים במקום השישי. בראלי טורקיה הוביל במשך 11 מקטעים, אך הפסיד 3 דקות עקב תקר בגלגל וסיים רביעי. בראלי ניו זילנד התקרב מאוד לניצחון הבכורה, כאשר הוביל את התחרות לפני תחילת הקטע האחרון, אך סחרור אליו נכנס 3 פניות לפני סיום המרוץ סייע ל יארי-מאטי לאטוולה לעקוף ולנצח בהפרש של 2.4 שניות[2].

ניצחון הבכורה הגיע בסופו של דבר במרוץ הבא, ראלי פורטוגל בו הצליח לנצח את האלוף סבסטיאן לב לאחר קרב צמוד[3]. בעקבות הצלחותיו של אוז'ייה, בעיקר במסלולי עפר, החליטה קבוצת סיטרואן להעביר אותו להתחרות בראלי פינלנד בקבוצה הבכירה במקום דני סורדו. את התחרות סיים במקום השני, הישג שהוביל אותו למקום השני הכללי לאחר 8 מרוצים בעונה[4]. בראלי יפן, המרוץ העשירי בעונה, התחרה שוב עבור הקבוצה הבכירה והשיג את ניצחונו השני[5]. אל המרוץ האחרון בעונה הגיע אוז'ייה כשהוא במקום השני בדירוג הכללי עם 167 נקודות, אך נאלץ לפרוש במהלך המרוץ ולראות את יארי-מאטי לאטבלה ופטר סולברג חולפים על פניו בטבלה ודוחקים אותו למקום הרביעי[6].

2011: הקרב על האליפות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעקבות ההישגים והניצחונות הוחלט בקבוצת סיטרואן לקדם את אוז'ייה לקבוצה הבכירה באופן קבוע, לצידו של האלוף סבסטיאן לב. לקראת העונה החדשה ובעקבות שינוי התקנות החליפה סיטרואן את דגמי ה-C4 WRC ב-DS3 WRC.

עם הגביע בסיום ראלי גרמניה 2011 - המרוץ שסימן את הקרע עם סבסטיאן לב

בראלי שוודיה, שפתח את העונה, נרשמה אכזבה בקבוצה כשאוז'ייה ולב סיימו רק במקומות הרביעי והשישי, בהתאמה. הקרב בין שני הנהגים נמשך במרוץ השני שהתקיים במקסיקו, כאשר אוז'ייה החל את היום האחרון כמוביל, אך נאלץ לפרוש לאחר תאונה. אוז'ייה רשם 2 ניצחונות רצופים בראלי פורטוגל וראלי ירדן, כאשר באחרון הושג הניצחון בפער של 0.2 שניות על יארי-מאטי לאטוולה. זהו הניצחון בפער הקטן ביותר שהושג אי פעם בתולדות האליפות[7]. בראלי סרדיניה סיים במקום הרביעי ובראלי ארגנטינה היה קרוב לניצחון, אך התהפכות שלושה מקטעים לפני הסוף הורידה אותו במקטע האחרון למקום השלישי.

ככל שהתקדמה העונה היחסים בין נהגי הקבוצה הפכו למתוחים והדבר בלט בראלי אקרופוליס שהתקיים ביוון בו התחרו השניים האחד כנגד השני, במהלכו של רוב המרוץ, החליפו ביניהם את ההובלה. בסופו של דבר היה זה אוז'ייה שרשם ניצחון שלישי לזכותו בעונה[8]. אך השיא של היחסים העכורים הגיע בראלי גרמניה, מרוץ אותו לא הפסיד לב מעולם. אוז'ייה הוביל את המרוץ בסיום היום הראשון, לפני לב והתבקש לתת לאלוף לעבור אותו ולנצח את התחרות, אך סירב לעשות זאת. אוז'ייה ניצח במרוץ, אך זכה לביקורות רבות על התנהגותו מצד חברי קבוצה ופרשנים[9].

בראלי אוסטרליה לא ניצל אוז'ייה את העובדה כי לב החליק מהמסלול וביצע כמה טעויות שעלו לו במיקום נמוך. אף על פי שהצליח להתקדם בדירוג עד המקום התשיעי והתקרב למקום השמיני, קיבל אוז'ייה הוראה מהקבוצה להאט ולאפשר ללב, שהיה במקום ה-11, לעקוף אותו על מנת לזכות בנקודה נוספת. בראלי צרפת רשם אוז'ייה ניצחון נוסף, בעוד לב נאלץ לפרוש ולא סיים את המרוץ.

בשני המרוצים שנותרו עד סיום העונה הצליח להשיג רק 3 נקודות נוספות וסיים את העונה במקום השלישי עם 196 נקודות. בעקבות מערכת היחסים העכורה עם סבסטיאן לב, שהאריך את חוזהו בקבוצה בשנתיים נוספות, הודיע אוז'ייה בסיום העונה כי הוא עוזב את הקבוצה[10].

2016–2012: פולקסווגן[עריכת קוד מקור | עריכה]

2012: עונת בנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שבוע לאחר הודעת העזיבה הודיעה קבוצת פולקסווגן על החתמתו של הנהג בשורותיה. הקבוצה החדשה, שרק הצטרפה לסבב האליפות, התייחסה לעונה כאל עונת מבחן ובנייה של הקבוצה לקראת הדגם החדש של הפולו שאמור היה להיכנס לתחרות רק בעונת 2013[11].

במהלך העונה התחרה אוז'ייה כשהוא נוהג ברכב מסוג סקודה פאביה S2000. את העונה הוא סיים במקום העשירי, כאשר צבר 41 נקודות ולא הגיע לפודיום אפילו פעם אחת.

2013: אליפות ראשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פולקסווגן פולו R WRC בתערוכת ז'נבה (2013)

מרוץ הפתיחה של עונת 2013, שהתקיים במונטה קרלו היה גם מרוץ הבכורה של פולקסווגן עם דגם הפולו R WRC שפותח על ידי החברה. אוז'ייה סיים את המרוץ במקום השני, אחרי סבסטיאן לב, שהשתתף רק ב-4 מרוצים במהלך העונה ולמעשה פרש מהסבב.

ניצחון הבכורה של הקבוצה הצעירה הגיע כבר בראלי השני בעונה, שהתקיים בשוודיה[12]. במרוץ הבא, שהתקיים במקסיקו, ניצח ב-16 מ-23 המקטעים וסיים עם ניצחון שני. רצף הניצחונות נמשך גם בפורטוגל, מרוץ בו ניצח בפער של למעלה מ-3 דקות, בהשוואה למיקו הירבונן, שהגיע במקום השני. הניצחון הושג אף על פי שבמהלכו סבל מבעיות בבלם היד של הרכב ואף שקל לפרוש מהמרוץ[13]. הרצף נקטע בראלי ארגנטינה, בו המשיך לסבול מבעיות בבלם היד. למרות זאת, סיים במקום השני אחרי לב. בעיות מכניות המשיכו גם במהלך הראלי הבא בסדרה, שהתקיים ביוון בו סיים במקום העשירי. בראלי איטליה חזר אוז'ייה לנצח, הישג אותו שחזר גם בראלי פינלנד. אוז'ייה יכול להבטיח את תואר האליפות בראלי גרמניה, אך תאונה שבמהלכה שבר את המתלה השמאלי של הרכב גרם לו לאבד זמן יקר והוא ירד למקום ה-47 בתחרות. הוא הספיק לשוב ולטפס במעלה הטבלה וסיים את התחרות במקום ה-17. הניצחון בראלי אוסטרליה קירב את אוז'ייה למרחק נקודה אחת מהבטחת האליפות. המקטע הראשון בראלי צרפת הוגדר כ-"Power Stage"[14]. אוז'ייה סיים את המקטע במקום השלישי וצבר נקודה אחת, שלמעשה הבטיחו את זכייתו באליפות עוד לפני שניצח במרוץ[15]. אוז'ייה ניצח גם בשני המרוצים האחרונים של העונה בספרד ובריטניה וסיים את העונה עם 9 ניצחונות, 11 פודיומים, 111 ניצחונות במקטעים ו-290 נקודות, דבר המהווה הישג שיא באליפות.

2014: הגנה על הכתר[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראלי שוודיה 2014

לאחר הזכייה בתואר האליפות הגיע אוז'ייה לעונת 2014 במטרה להגן על התואר. לאחר ארבעת המרוצים הראשונים הוא כבר רשם 3 ניצחונות ופער של 29 נקודות מהמקום השני ו-43 נקודות מהמקום השלישי. בראלי ארגנטינה, החמישי בעונה, אוז'ייה הגיע רק במקום השני, אך במקום הראשון הגיע בן זוגו לקבוצה, יארי-מאטי לאטבלה. בכך השלימה פולקסווגן רצף של תשעה ניצחונות ושברה את שיאה של קבוצת סיטרואן[16]. רצף הניצחונות הוארך עם ניצחונות של אוז'ייה בראלי סרדיניה ופולין וניצחון של לאטבלה בפינלנד (אוז'ייה סיים שני), עד שנקטע בראלי גרמניה בו זכתה קבוצת יונדאי לניצחון הראשון שלה בסבב.

הרצף של פולקסווגן התחדש מיד במרוץ הבא ונמשך עד סיום העונה עם 4 ניצחונות לפולקסווגן- 3 מהם לאוז'ייה (אוסטרליה, ספרד ובריטניה) ואחד ללאטבלה (צרפת). את העונה סיים אוז'ייה כאלוף עם 8 ניצחונות, 10 פודיומים ו-267 נקודות.

2015: הרצף ממשיך[עריכת קוד מקור | עריכה]

רצף הניצחונות של אוז'ייה נמשך גם בשלושת המרוצים שפתחו את עונת 2015 (מונטה קרלו, שוודיה, מקסיקו) ונקטע בראלי ארגנטינה בו הגיע רק למקום ה-17 עקב בעיות מכניות ברכב. אוז'ייה חזר לפודיום בראלי פורטוגל (מקום 2) והוסיף 2 ניצחונות בסרדיניה ופולין. בראלי פינלנד שוב סיים במקום השני, אחרי לאטבלה. בראלי גרמניה ואוסטרליה החליפו השניים מקומות, כאשר אוז'ייה מסיים כמנצח ומבטיח לעצמו תואר אליפות שלישי ומנצח את המרוץ האחרון של בעונה בווילס.

2016[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונת 2016 נפתחה בשני ניצחונות, אך בחמשת המרוצים הבאים לא הצליח לנצח ובראלי פולין אף מצא את עצמו, לראשונה בעונה, מחוץ לפודיום, כשסיים במקום השישי. אך אף על פי שלא ניצח, במחצית העונה היה במקום הראשון בפער של 51 נקודות מאנדריאס מיקלסון, שהיה במקום השני. רצף של ניצחונות בגרמניה, צרפת וספרד הבטיח את הזכייה באליפות הרביעית, כשנותרו עוד שני מרוצים לסיום העונה. עם סיום העונה נודע כי קבוצת פולקסווגן תפסיק להשתתף באליפות העולם בראלי ועל אוז'ייה לחפש קבוצה אחרת[17].

2017–2018: אם ספורט[עריכת קוד מקור | עריכה]

באוקטובר 2016 הודיע על הצטרפותו לקבוצת אם-ספורט, בה ינהג בפורד פיאסטה[18]. הוא פתח את העונה בניצחון במונטה קרלו - הניצחון הראשון של קבוצת אם-ספורט מאז 2012. בהמשך העונה הוא זכה בפחות ניצחונות בהשוואה לעונות הקודמות אך עדיין השיג תשעה פודיומים. הישגיו היציבים יחסית לנהגים האחרים, הקנו לו את תואר האליפות החמישי.

תוצאות לפי שנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

WRC[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה קבוצה מכונית 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 מיקום נקודות
2008 FFSA סיטרואן C4 WRC בריטניהבריטניה
26
21 1
2009 סיטרואן ג'וניור סיטרואן C4 WRC אירלנדאירלנד
6
נורווגיהנורווגיה
10
קפריסיןקפריסין
פרש
פורטוגלפורטוגל
17
ארגנטינהארגנטינה
7
איטליהאיטליה
פרש
יווןיוון
2
פוליןפולין
פרש
פינלנדפינלנד
6
אוסטרליהאוסטרליה
5
ספרדספרד
5
בריטניהבריטניה
פרש
8 24
2010 סיטרואן ג'וניור סיטרואן C4 WRC שוודיהשוודיה
5
מקסיקומקסיקו
3
ירדןירדן
6
טורקיהטורקיה
4
ניו זילנדניו זילנד
2
פורטוגלפורטוגל
1
בולגריהבולגריה
4
גרמניהגרמניה
3
צרפתצרפת
6
ספרדספרד
10
4 167
סיטרואן טוטאל פינלנדפינלנד
2
יפןיפן
1
בריטניהבריטניה
פרש
2011 סיטרואן טוטאל סיטרואן DS3 WRC שוודיהשוודיה
4
מקסיקומקסיקו
פרש
פורטוגלפורטוגל
1
ירדןירדן
1
איטליהאיטליה
4
ארגנטינהארגנטינה
3
יווןיוון
1
פינלנדפינלנד
3
גרמניהגרמניה
1
אוסטרליהאוסטרליה
11
צרפתצרפת
1
ספרדספרד
פרש
בריטניהבריטניה
11
3 196
2012 פולקסווגן מוטורספורט סקודה פאביה S2000 מונקומונקו
פרש
שוודיהשוודיה
11
מקסיקומקסיקו
8
פורטוגלפורטוגל
7
ארגנטינהארגנטינה
7
יווןיוון
7
ניו זילנדניו זילנד פינלנדפינלנד
10
גרמניהגרמניה
6
בריטניהבריטניה
12
צרפתצרפת
11
איטליהאיטליה
5
ספרדספרד
פרש
10 41
2013 פולקסווגן מוטורספורט פולקסווגן פולו R WRC מונקומונקו
2
שוודיהשוודיה
1
מקסיקומקסיקו
1
פורטוגלפורטוגל
1
ארגנטינהארגנטינה
2
יווןיוון
10
איטליהאיטליה
1
פינלנדפינלנד
1
גרמניהגרמניה
17
אוסטרליהאוסטרליה
1
צרפתצרפת
1
ספרדספרד
1
בריטניהבריטניה
1
1 290
2014 פולקסווגן מוטורספורט פולקסווגן פולו R WRC מונקומונקו
1
שוודיהשוודיה
6
מקסיקומקסיקו
1
פורטוגלפורטוגל
1
ארגנטינהארגנטינה
2
איטליהאיטליה
1
פוליןפולין
1
פינלנדפינלנד
2
גרמניהגרמניה
פרש
אוסטרליהאוסטרליה
1
צרפתצרפת
13
ספרדספרד
1
בריטניהבריטניה
1
1 267
2015 פולקסווגן מוטורספורט פולקסווגן פולו R WRC מונקומונקו
1
שוודיהשוודיה
1
מקסיקומקסיקו
1
ארגנטינהארגנטינה
17
פורטוגלפורטוגל
2
איטליהאיטליה
1
פוליןפולין
1
פינלנדפינלנד
2
גרמניהגרמניה
1
אוסטרליהאוסטרליה
1
צרפתצרפת
15
ספרדספרד
פרש
בריטניהבריטניה
1
1 263
2016 פולקסווגן מוטורספורט פולקסווגן פולו R WRC מונקומונקו
1
שוודיהשוודיה
1
מקסיקומקסיקו
2
ארגנטינהארגנטינה
2
פורטוגלפורטוגל
3
איטליהאיטליה
3
פוליןפולין
6
פינלנדפינלנד
24
גרמניהגרמניה
1
הרפובליקה העממית של סיןהרפובליקה העממית של סין
בוטל
צרפתצרפת
1
ספרדספרד
1
בריטניהבריטניה
1
אוסטרליהאוסטרליה
2
1 268
2017 אם-ספורט פורד פיאסטה WRC מונקומונקו
1
שוודיהשוודיה
3
מקסיקומקסיקו
2
צרפתצרפת
2
ארגנטינהארגנטינה
4
פורטוגלפורטוגל
1
איטליהאיטליה
5
פוליןפולין
3
פינלנדפינלנד
פרש
גרמניהגרמניה
3
ספרדספרד
2
בריטניהבריטניה
3
אוסטרליהאוסטרליה
4
1 232
2018 אם-ספורט פורד פיאסטה WRC מונקומונקו
1
שוודיהשוודיה
4
מקסיקומקסיקו
1
צרפתצרפת
1
ארגנטינהארגנטינה
4
פורטוגלפורטוגל
פרש
איטליהאיטליה
2
פינלנדפינלנד
5
גרמניהגרמניה
4
טורקיהטורקיה
10
בריטניהבריטניה
1
ספרדספרד
2
אוסטרליהאוסטרליה
5
1 219
2019 סיטרואן סיטרואן C3 WRC מונקומונקו
1
שוודיהשוודיה
29
מקסיקומקסיקו
1
צרפתצרפת
2
ארגנטינהארגנטינה
3
צ'ילהצ'ילה
2
פורטוגלפורטוגל
3
איטליהאיטליה
42
פינלנדפינלנד
5
גרמניהגרמניה
7
טורקיהטורקיה
1
בריטניהבריטניה
3
ספרדספרד
8
אוסטרליהאוסטרליה
בוטל
3 217
2020 טויוטה טויוטה יאריס WRC מונקומונקו
2
שוודיהשוודיה
4
מקסיקומקסיקו
1
אסטוניהאסטוניה
3
טורקיהטורקיה
פרש
איטליהאיטליה
3
איטליהאיטליה
1
1 122
2021 טויוטה טויוטה יאריס WRC מונקומונקו
1
פינלנדפינלנד
20
קרואטיהקרואטיה
1
פורטוגלפורטוגל
3
איטליהאיטליה
1
קניהקניה
1
אסטוניהאסטוניה
4
בלגיהבלגיה
5
יווןיוון
3
פינלנדפינלנד
5
שוודיהשוודיה
4
איטליהאיטליה
1
1 230
2022 טויוטה טויוטה GR יאריס ראלי1 מונקומונקו
2
שוודיהשוודיה קרואטיהקרואטיה פורטוגלפורטוגל
51
איטליהאיטליה קניהקניה
4
אסטוניהאסטוניה פינלנדפינלנד בלגיהבלגיה יווןיוון ניו זילנדניו זילנד
2
ספרדספרד
1
יפןיפן
4
6 97

JWRC[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה קבוצה מכונית 1 2 3 4 5 6 7 מיקום נקודות
2008 FFSA סיטרואן C2 S1600 מקסיקומקסיקו
1
ירדןירדן
1
איטליהאיטליה
5
פינלנדפינלנד גרמניהגרמניה
1
ספרדספרד
פרש
צרפתצרפת
2
1 42

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סבסטיאן אוז'ייה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Matt Beer, Ogier rolls out in Resolfen, Autosport,‏ 6 בדצמבר 2008
  2. ^ רוני שטרן, ראלי ניו זילנד: שלוש פניות מהסוף, אוטו, 5 בספטמבר 2010
  3. ^ רוני שטרן,ראלי פורטוגל: סבסטיאן החדש, אוטו, 2 ביוני 2010
  4. ^ רוני שטרן, ראלי פינלנד: קפיצה אחת יותר מדי, 1 באוגוסט 2010
  5. ^ רוני שטרן, ראלי יפן: כוכב עולה, אוטו, 13 בספטמבר 2010
  6. ^ רוני שטרן, ראלי בריטניה: סופו של עידן, אוטו, 16 בנובמבר 2010
  7. ^ רוני שטרן, ראלי ירדן: 0.2 שניות לניצחון, אוטו, 17 באפריל 2011
  8. ^ רוני שטרן, ראלי יוון: סבסטיאן כפול באקרופוליס, אוטו, 20 ביוני 2011
  9. ^ WRC: אוג'יה מנצח, והמתח בסיטרואן גואה, ynet, 21 באוגוסט 2011
  10. ^ דובי מילר, משחק הכיסאות (איזה יופי וחן – בסיטרואן), Debuzzer.com,‏ 17 בנובמבר 2011
  11. ^ Pablo Elizalde, Sebastien Ogier joins Volkswagen's WRC team, Autosport, ‏23 בנובמבר 2011
  12. ^ דובי מילר, ספורט מוטורי: סבסטיאן אוז'ייה מציג בלט על הקרח בראלי שוודיה ג'יפולוג, 11 בפברואר 2013
  13. ^ דובי מילר, ספורט מוטורי: ראלי פורטוגל - אוז'ייה מנצח בשלישית, ג'יפולוג, 17 באפריל 2013
  14. ^ בכל תחרות יש מקטע אחד המאפשר צבירה של נקודות בונוס לשלושת הנהגים המהירים באותו מקטע
  15. ^ בן חסון, ראלי צרפת 2013: אוג'ייה זוכה באליפות, אוטו, 7 באוקטובר 2013
  16. ^ אלי שאולי, לאטוולה מנצח בארגנטינה, 12 במאי 2014
  17. ^ אתר למנויים בלבד אמיר ענבר, סבסטיאן אוז'ייה, אלוף סבב הראלי העולמי, מחפש מכונית לנהוג בה, באתר הארץ, 8 בנובמבר 2016
  18. ^ Ogier joins M-Sport, WRC.com, 12 October 2016