איליה (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערך זה עוסק בסרט שטרם יצא לאקרנים
ייתכן שישנם פרטים שהם בגדר הערכה, העשויים להשתנות לאורך שלבי ההפקה של הסרט.
ערך זה עוסק בסרט שטרם יצא לאקרנים
ייתכן שישנם פרטים שהם בגדר הערכה, העשויים להשתנות לאורך שלבי ההפקה של הסרט.
איליה
Илья́
בימוי קארן אוגינסיאן
הופק בידי יגור פאזנקו
תסריט אנה מתיסון
טימור אזוגבאיה
עריכה יוליה פאופאנובה
שחקנים ראשיים יגור פאזנקו
אנדריי מרזליקין
אולגה מדיניץ'
דנילה יאקושב
אנטון פאמפושני
אלכסיי פאדייב
ולדיסלב דמין
אנסטסיה טודורסקו
אנגלינה פופלאבסקאיה
צילום אולוגבק חמראייב
מדינה רוסיהרוסיה רוסיה
חברת הפקה V Film Studio
חברה מפיצה KARO
הקרנת בכורה 2024
תקציב 900 מיליון רובלים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

איליהרוסית: Илья́) הוא סרט פנטזיה רוסי,[1] המגולל את סיפורו של איליה מורומץ ויציאתו לאקרנים תוכננה תחילה לשנת 2019 אך עבודת הפוסט פרודקשן התארכה ויציאתו נדחתה לשנת 2024.[2][3]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רוס של קייב, המאה ה-11. המדינה נמצאת בסכנה. בדרום היא מאוימת על ידי שבט פולובצים - פגאני ערבות פראיים. בפנים המדינה, רוס נקרעת לגזרים על ידי מלחמות פנים שאפילו השליט הרוסי המתורבת ביותר בתקופה המונגולית, הנסיך ולדימיר מונומך מנסה לשים לה קץ. איליה מורומץ (בן מורום), הוא בן לאיכר, נולד נכה ולא יכול היה ללכת עד שמלאו לו 33. לאחר מכן נרפא באורח פלא והפך ללוחם גדול במהלך שירותו הנאמן לוולדימיר מונומך תוך לחימה בפולשים ומתן עזרה באיחוד אדמות רוס. בספינת הלוחמים המפורסמת של איליה, ניצחונות הקרב המפוארים שלו הוצלו בכאב, סבל ואובדן אישי... כאשר הוצעה לו עמדה גבוהה וכוח רב, איליה מחליט להקדיש את שארית חייו לאל. למרות היותו נזיר, הלוחם הגדול ביותר בהיסטוריה של רוסיה מת מוות הרואי שמונע מלחמה הרסנית. מאות שנים לאחר מכן איליה יועלה לדרגת קדוש.

מה גרם לאיליה להיות אגדה חיה וגיבור אמיתי של רוסיה? אין ספק שהיה זה כוחו הטבעי יוצא הדופן ואומץ לבו מדהים. אבל היה משהו חשוב הרבה יותר, הגלום בלבו של כל לוחם רוסי. זו התחושה הכנה למילוי חובה כלפי האומה, מסירות, אהבה לאל ולמולדת.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

איליה מורומץ הוא גבר חזק, אינטליגנטי וחכם, כל אישה חולמת עליו. הוא לוחם-מגן שיכול לעמוד למען משפחתו, ילדיו, מולדתו. כמובן שבבית עם אשתו וקרוביו הוא היה אדיב ואכפתי, אך עם זאת, הוא היה נחוש וקשוח כלפי אויבים. מעטים יודעים זאת, אך באפוסים הגרמאניים הקדומים אליה מורוץ נקראה איליה הנמרץ וזה אומר הרבה. כולם ידעו עליו, כלוחם יוצא דופן עם חוזק מדהים. אישים כאלה הם שהופכים למנהיגים. כמו כן, חשוב שבנוסף להשגיו כאיש צבא, אליה גם ביצע הישג רוחני, למרות כל קשיי הגורל, לא נשבר, הוא התגבר על עצמו ובסופו של דבר הועלה לרמת קדושה. זה הגיבור הקדוש שלנו.

יגור פאזנקו, יוזם הסרט, המפיק והשחקן הראשי.
הדמות של איליה מורומץ מבוססת על מקורות ואפוסים היסטוריים. איליה נולדה עם מחלה מולדת, הוא לא יכול היה ללכת עד שמלאו לו 33. הוא נרפא באורח פלא לאחר ביקור אצל זקנים. לאחר מכן הקדיש את חייו לשירותו של הנסיך ולדימיר מונומך. איליה הוא לוחם אצילי ביותר. גבורתו, תהילתו כלוחם ונאמנותו היו מוחלטים. הוא בעל מידות טובות, צנוע, רחום, תמיד כנה ולא סובלני אפילו לשקר מינורי. איליה בא להגשים את יעדיו הגבוהים - להגן על מולדתו, על אמונתו ועל ארצו. זה מה שמיושם במעשיו, ובהמשך - ברמה הגבוהה ביותר - בעבודתו לאל.
דמותו של מונומך נכתבה על סמך מסמך היסטורי אמיתי. בצוואה לילדיו מתוארים עקרונות חיוניים שאומצו על ידי הנסיך. הטקסט מעיד כי הנסיך מעולם לא גילה שחצנות, תמיד היה נדיב לכולם ועשה כמיטב יכולתו לחיות על פי עקרונות מוסריים אורתודוקסים נוצריים שהעביר לצאצאיו. כמו איליה, למונומך מטרה גבוהה והמדינה הייתה תמיד לנגד עיניו. התאמץ לאחד את מדינות רוסיה, לשים קץ למלחמות פנימיות ולהגן על הגבולות מפני אויבים חיצוניים.
  • אולגה מדיניץ' - אולנה
אשתו של איליה גודלה על ידי אשתו של מונומך, הנסיכה האנגלית גיטה. הוריה של אולנה נרצחו על ידי הפולובצים. מאז ילדותה המוקדמת, אולנה הייתה תחת פיקוח משפחתו של הנסיך. אולנה היא בת זוג צנועה, עשירה ואוהבת. אך כשמדובר במצבים בהם יקירה בסכנה, אולנה פועלת בביטחון וחזק עם נאמנותה הבלתי מעורערת ועם יכולתה האמיתית לאהוב ולהקריב.
  • אולכסה (דובוביאז)
דובוביאז הוא שודד לשעבר שהופך לחבר הטוב ביותר של איליה בשדה הקרב ובחיים האישיים. שלא כמו האחרים, דובוביאז הוא בחור בעל חוש הומור וחסר יומרות. הפיכתו לשודד נבעה מטעות איומה שנעשתה בעברו. סיפורו הוא דוגמה לכך שלעולם לא מאוחר לכפר על החטאים. מתרשם מאמונתם האמיתית של איליה ומונומך, דובוביאז מחליט להיות נוצרי. אולכסה, שמו החדש לאחר הטבילה, מסמל את תחילת החיים החדשים והוא ילווה את איליה עד יומו האחרון.
  • וייסלאב
נער בית אצילי התומך בדימוי של גבר המטפל בכנות. אך במציאות וייסלאב הוא בוגד הניזון מתאוות הכוח שלו. "המטרה מצדיקה את האמצעים" - זו הגישה של וייסלאב. שקר, הטעיה, תככים הם כלי ההצלחה שלו.
  • הנסיכה גיטה וסקס
בתו של המלך האנגלו-סקסי הרולד השני, היא אחת האישים האהובים ביותר ברוסיה במהלך שלטונו של מונומך. גברת האצולה המתורבתת ביותר הייתה שותפה אמיתית למונומך והשתתפה במסעותיו הארוכים ובמסעי הציד. היא הייתה אשתו הראשונה והייתה אמא לחמישה בנים. בהיותה בעלת השכלה גבוהה, גיטה סיפקה השכלה ל"חצי הנשי" של הארמון. חכמתה ומסירותה למונומך הם מכריעים הן לאיליה והן לנסיך ולדימיר בתקופות של אובדן ובגידה. גיטה נפטרת ממחלה חשוכת מרפא, אך משאירה את חותמה בלבם של האנשים.
  • סולוביי
סולוביי הוא ויקינג בשם איסלייב, מגיע מהצפון הרחוק. הוא ראש חוליית שודדים הניזונה מגנבות וחטיפות. סולוביי הוא אכזרי, אלים וחסר רחמים לחלוטין, רבים חושבים אותו כמטורף. הכתבים על דמותו מעצימים אותו כאיש בעל כמה יכולות על-אנושיות. סולוביי מביא לאלים הקרבה מופרזת כתשלום עבור כושרו הצבאי ועושרו. השודד חושב שאלוהיו צמאי דם כמוהו ולעיתים קרובות יש להקריב בני אדם.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

צילומי הסרט החלו באוקטובר 2018 ונערכו ביערות טייגה וברפובליקת קרליה.[4][5] בינואר 2022 השחקן והמפיק יגור פאזנקו חשף בהודעה לשנה החדשה כי הסרט עודנו בהפקה והוא מקווה לסיים את הפקת הסרט במהלך 2022.[6] אלא שההפקה הוקפאה, בשל העדר מימון.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]