אלכסנדר מרקוביץ' אוסטרובסקי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אלכסנדר מרקוביץ' אוסטרובסקי
Алекса́ндр Ма́ркович Остро́вский
לידה 25 בספטמבר 1893
קייב, האימפריה הרוסית עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 20 בנובמבר 1986 (בגיל 93)
מונטניולה, שווייץ עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Александр Маркович Островский עריכת הנתון בוויקינתונים
ענף מדעי מתמטיקה
מקום מגורים האימפריה הרוסית, גרמניה, שווייץ
מקום קבורה Sant'Abbondio Cemetery in Gentilino עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
מנחה לדוקטורט אדמונד לנדאו, פליקס קליין עריכת הנתון בוויקינתונים
מוסדות
תלמידי דוקטורט תאודור מוצקין, Caleb Gattegno, Walter Gautschi, Stefan E. Warschawski, Eduard Batschelet, Eduard Batschelet, Fritz Blumer עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה פרס אוסטרובסקי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אלכסנדר מרקוביץ' אוסטרובסקירוסית: Алекса́ндр Ма́ркович Остро́вский;‏ 25 בספטמבר 1893 בקייב, האימפריה הרוסית20 בנובמבר 1986 במונטנולה, לוגאנו, שווייץ) היה מתמטיקאי.

אוסטרובסקי (מימין) ואוטו טפליץ

חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלכסנדר מרקוביץ' אוסטרובסקי נולד בקייב ב-25 בספטמבר 1893 למשפחה יהודית. כבר בנעוריו נתגלה כישרונו המתמטי יוצא הדופן והמתמטיקאי דימיטרי גרבה פרש עליו את חסותו. מכיוון שאביו, מארק, היה סוחר, למד אוסטרובסקי במכללה למסחר של קייב במקום בבית ספר תיכון. עקב כך, הוא לא הצליח להתקבל לאוניברסיטה, זאת למרות שכבר כתלמיד בית ספר פרסם מאמרים בתורת גלואה. גרבה פנה למתמטיקאים הגרמנים אדמונד לנדאו ולקורט הנזל, ושניהם הציעו לעזור. הנזל דאג לכך שאוסטרובסקי יתקבל לאוניברסיטת מרבורג בעיר מרבורג בגרמניה, שם החל ללמוד תחת פיקוחו של הנזל בשנת 1912.

במהלך מלחמת העולם הראשונה הוטלו על אוסטרובסקי מגבלות רבות כתושב זר. בין היתר הוגבלה תנועתו מחוץ לאוניברסיטה. כאשר הסתיימה המלחמה, עבר אוסטרובסקי לאוניברסיטת גטינגן, שם כתב את הדוקטורט שלו. אוסטרובסקי הושפע מדויד הילברט, פליקס קליין ואדמונד לנדאו.

בשנת 1920, לאחר שקיבל תואר דוקטור, עבר אוסטרובסקי לאוניברסיטת המבורג, שם עבד כעוזרו של אריך הקה, סיים את ההביליטציה שלו בשנת 1922 והפך לפרופסור למתמטיקה באוניברסיטת בזל.

במהלך חייו פרסם 275 מאמרים.

עבודתו[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרס אוסטרובסקי[עריכת קוד מקור | עריכה]

אוסטרובסקי ייסד בצוואתו פרס, פרס אוסטרובסקי, המוענק בעבור עבודות יוצאות דופן בתחום של מתמטיקה טהורה או ביסודות של האנליזה הנומרית.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]