אלסקה ת'אנדרפאק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אלסקה תאנדרפאק
Alaska Thunderfuck
לידה 6 במרץ 1985 (בן 39)
אירי, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Justin Andrew Honard עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2006 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים אוניברסיטת פיטסבורג, האוניברסיטה לאמנויות, פילדלפיה עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מוזיקת פופ, מוזיקת היפ הופ, מוזיקת דאנס אלקטרונית, רית'ם אנד בלוז עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
www.alaskathunderfuck.com
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
אלסקה בהופעה, 2017

אלסקה ת'אנדרפאק (באנגלית: Alaska Thunderfuck), שם הדראג של ג'סטין אנדרו הונארד (באנגלית: Justin Andrew Honard; נולד ב-6 במרץ 1985), היא מלכת דראג וזמרת אמריקאית. אלסקה התפרסמה בעקבות השתתפותה בעונה החמישית של תוכנית הריאליטי "המרוץ לדראג של רו פול", שם הגיעה לגמר, ובעונה השנייה של "המרוץ לדראג: אולסטארס", שם זכתה במקום הראשון.[1]

ביוגרפיה מוקדמת[עריכת קוד מקור | עריכה]

הונארד נולד וגדל באירי, פנסילבניה, שם סיים את לימודיו בשנת 2003 ומשם עבר ללמוד תיאטרון באוניברסיטת פיטסבורג. הוא התחיל להופיע בדראג בדמותה של אלסקה ת'אנדרפאק בשנת 2007. להונארד יש אח למחצה בשם קורי ביני, המשתתף לצדו בסדרת הרשת Bro'laska. לשניים גם אחות גדולה (ברוק) ואח קטן (ריאן).

בשנים 2009–2013, לפני ובמהלך פרסומו הטלוויזיוני, ניהל הונארד מערכת יחסים זוגית מתוקשרת עם מלכת הדראג שרון נידלס - מנצחת העונה הרביעית של המרוץ לדראג.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

2007-2012[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם סיום לימודיו באוניברסיטת פיטסבורג עבר הונארד ללוס אנג'לס כדי לנסות ולקדם קריירת משחק. לאחר מספר אודישנים כושלים החליט לעבור לעסוק באופן מלא בדראג, תחום שעד אותו שלב היה עבורו תחביב לבילויים. הוא החל לעבוד במועדון Fubar שבווסט הוליווד ולהופיע במסגרת ליין Trannyshack המפורסם בחתרנותו בסן פרנסיסקו.[2]

ב-2009 פגש הונארד את אהרון קודי (שרון נידלס) בזמן ביקור משפחתי בפיטסבורג. השניים הפכו לזוג ואחרי זמן קצר החליט הונארד לעזוב את לוס אנג'לס ולחזור להתגורר בפנסילבניה. השניים הקימו ביחד עם חברים נוספים בעיר את משפחת הדראג Haus of Haunt, שקידמה דרך הופעות בבר ה"בלו מון" בפיטסבורג מופעים בסגנון קיצוני ולא מלוטש באופן חריג לאותה תקופה באזור.

באותן שנים ניסתה אלסקה להתקבל מדי שנה כמתמודדת ב"המרוץ הדראג של רו פול" ללא הצלחה. ב-2011 אלסקה ושרון נידלס ניסו להתקבל יחדיו לעונה הרביעית של הסדרה, אך אף על פי שהגיעו לשלבי הליהוק הסופיים כזוג לבסוף רק נידלס התקבלה לתוכנית. היא זכתה באותה עונה ונודעה כאחת המלכות ששינו את פניו של עולם הדראג כשהביאה לקהל הרחב את הסגנון הלא שגרתי של "בית האנט".

2013-2015[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2012 התקבלה אלסקה כמשתתפת בעונה החמישית של "המרוץ לדראג של רו פול", לצד שלוש עשרה מלכות דראג אחרות. זו הייתה הפעם החמישית שניגשה לאודישנים. במהלך העונה היא נודעה באסתטיקת ה"אשפה לאופנה" (Trash into treasure) שלה, בקליקה שיצרה עם חברותיה לעונה רוקסי אנדרוז ודיטוקס, וטבעה משפטי מפתח רבים שהפכו לחלק מהמיתולוגיה של התוכנית. אלסקה הגיעה לגמר של אותה עונה, אך למרות שבמהלכה מעולם לא קיבלה ציון נמוך באתגר ולא הייתה מועמדת להדחה, לבסוף היא הפסידה בתחרות לג'ינקס מונסון.

ב-2013, אחרי שידור העונה, אלסקה יצאה לסיבוב הופעות עולמי עם מלכות אחרות מ"המרוץ הדראג". מספר חודשים לאחר מכן היא ושרון נידלס נפרדו זו מזו בפרידה מתוקשרת. לקראת סוף השנה השתתפה אלסקה לצד שופטת המרוץ לדראג מישל ויסאז' ומתמודדת העונה הרביעית וילאם בלי בעיבוד למופע הקולנוע של רוקי בתיאטרון וודלון שבטקסס, שם גילמה את דמותו של ד"ר פרנק נ. פורטר.

לאחר הפרידה מנידלס חזרה אלסקה להתגורר בלוס אנג'לס. בקיץ 2014 היא הופיעה במחזה "סקס והעיר הגדולה" על בסיס סדרת הטלוויזיה והחלה לצלם ביחד עם אחיה למחצה קורי ביני את סדרת הרשת Bro'laska בחסות חברת ההפקה World of Wonder. בספטמבר של אותה שנה היא הפכה לפרזנטורית של אמריקן אפרל לצד חברותיה מלכות הדראג וילאם וקורטני אקט. השלוש הקימו כחלק מהקמפיין להקה בשם AAA Girls שלימים המשיכה להקליט ולהוציא סינגלים ואלבומים במנותק מחברת האופנה.

ב-2015 החלה אלסקה להתמקד בקריירה המוזיקלית שלה, הוציאה מספר סינגלים ובסופו של דבר ביוני אותה שנה הוציאה לאור את אלבום הבכורה שלה Anus שזכה להצלחה מסחרית ותגובות חיוביות בקהל הרחב.

2016-2018[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2016 הוכרז כי אלסקה תחזור למרוץ לדראג, הפעם כמתחרה בעונה השנייה של "המרוץ לדראג: אולסטארס". היא לבסוף ניצחה והוכתרה המנצחת השנייה של הסדרה. במהלך העונה ניצחה אלסקה בארבעה אתגרים (מתוך שבעה) וניצחה בשלוש "ליפ סינק למורשת" שלאחריהן הדיחה את אחת מהמלכות בתחתית. היא קיבלה ביקורת על החלטות ההדחה שקיבלה ועל התנהגותה בפרק הלפני אחרון של העונה, בו הגיעה לתחתית בעצמה. בתגובה היא תרמה 5000 דולר לארגון לילדים טרנסים ופרסמה סרטון התנצלות. על אף הביקורות, נחשבת אלסקה לאחת ממלכות הדראג הטובות והאהובות שלקחו חלק במרוץ לדראג.

באוקטובר 2016, פרסמה אלסקה את האלבום השני שלה "Poundcake".[3]

באוקטובר 2017 השתתפה אלסקה בעונה הראשונה של התוכנית "Scared Famous", שעלתה למסך באוקטובר 2017. היא הודחה בפרק 8.

במרץ 2019 הופיעה אלסקה ברידינג 3 בנמל תל אביב תחת הפקת One Night Only. לאחר שכל הכרטיסים של ההופעה הראשונה נמכרו תוך יממה אחת בלבד, נפתחה הופעה שנייה וגם היא נמכרה תוך מספר ימים בודדים. אירוע זה נחשב כאבן דרך בתרבות הדראג במדינת ישראל וייזכר כהופעה הראשונה המלאה של מלכת דראג בין-לאומית בישראל.

2020[עריכת קוד מקור | עריכה]

הופיעה בסרט התיעודי "חנות קטנה ועליזה" אודות קרקס הספרים - חנות ספרים ופורנוגרפיה בה עבד.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי אולפן[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם פרטים
Anus יצא: 23 ביוני 2015

חברה: Sidecar, PEG פורמט: דיסק, תקליט, הורדה דיגיטליץ

Poundcake יצא: 14 באוקטובר 2016

חברה: PEG פורמט: דיסק, הורדה דיגיטלית

Vagina יצא: 24 במאי 2019

חברה: PEG פורמט: הורדה דיגיטלית

Red 4 Filth יצא: 23 בספטמבר 2022

פורמט: הורדה דיגיטלית, סטרימינג

אלבומי אולפן משותפים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם פרטים
Amethyst Journey (עם ג'רמי מיקוש כאלסקב וג'רמי) יצא: 17 באוגוסט 2018

חברה: PEG פורמט: דיסק, הורדה דיגיטלית

Drag: The Musical (The Studio Cast Recording) יצא: 13 במאי 2022

חברה: PEG, Killingsworth, Craft, Concord Theatricals פורמט: הורדה דיגיטלית

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אלסקה ת'אנדרפאק בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ http://alaskathunderfuck.com/, alaskathunderfuck.com (באנגלית)
  2. ^ "Alaska". RuPaul's Drag Race Wiki (באנגלית). נבדק ב-2018-02-07.
  3. ^ Alaska Thunderfuck, YouTube