סקס והעיר הגדולה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סקס והעיר הגדולה
Sex and the City
פתיח הסדרה
פתיח הסדרה
מבוסס על Sex and the City עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה דרמה קומית
יוצרים דארן סטאר
שחקנים שרה ג'סיקה פרקר
קריסטין דייוויס
סינת'יה ניקסון
קים קטרל
ארץ מקור ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 6
מספר פרקים 94
תוכנית המשך פשוט ככה
הפקה
מפיקים בפועל מייקל פטריק קינג עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה הולו, HBO Max עריכת הנתון בוויקינתונים
טכניקת צילום מצלמה יחידה עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה Bob Boykin עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 30 דקות
שידור
רשת שידור HBO
רשת שידור בישראל ערוץ 2 (רשת)
תקופת שידור מקורית 6 ביוני 199822 בפברואר 2004
תקופת שידור בישראל 8 בנובמבר 199929 במרץ 2004
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סקס והעיר הגדולהאנגלית: Sex and the City) היא סדרת טלוויזיה אמריקאית שמתבססת על ספר בעל שם זהה, אשר נכתב על ידי קנדיס בושנל. הסדרה הופקה עבור רשת הכבלים HBO משנת 1998 עד 2004. הסדרה עוסקת בחייהן של ארבע חברות רווקות בניו יורק. שלוש מתוכן, קארי בראדשו, מירנדה הובס ושארלוט יורק, שבשנות השלושים לחייהן, והרביעית, סמנתה ג'ונס, בשנות הארבעים לחייה. הסדרה עסקה לפרקים בנושאים חברתיים אקטואליים, כמו מעמד האישה, מעמד הקהילה הגאה, מחלת הסרטן ועוד. הסדרה זכתה להצלחה גדולה בארצות הברית ואף במספר רב של מדינות ברחבי העולם. כ-10 מיליון איש צפו בפרק הסיום בארצות הברית. שם הסדרה, "סקס והעיר הגדולה", הוא בהתאם גם שמו של הטור השבועי אותו כותבת הדמות הראשית, קארי לעיתון ה"ניו יורק סטאר".

בישראל הסדרה שודרה בערוץ 2 במסגרת הזכיינית "רשת"; שני הפרקים הראשונים[1] הוקרנו ב-8 בנובמבר 1999,[2] והפרק האחרון ב-29 במרץ 2004.[3]

שידור צפייה מקורי של הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 1–12 (12 פרקים). החלה ב-6 ביוני 1998 והסתיימה ב-23 באוגוסט 1998.

עונה 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 13–30 (18 פרקים). החלה ב-6 ביוני 1999 והסתיימה ב-3 באוקטובר 1999.

עונה 3[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 31–48 (18 פרקים). החלה ב-4 ביוני 2000 והסתיימה ב-15 באוקטובר 2000.

עונה 4[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 49–66 (18 פרקים). החלה ב-3 ביוני 2001 והסתיימה ב-20 בפברואר 2002.

עונה 5[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 67–74 (7 פרקים). החלה ב-21 ביולי 2002 והסתיימה ב-8 בספטמבר 2002.

עונה 6[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 75–94 (20 פרקים). החלה ב-22 ביוני 2003 והסתיימה ב-22 בפברואר 2004.

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • קארי בראדשו (שרה ג'סיקה פרקר) היא בעצם הדמות הראשית - "הקול של הסדרה" כיוון שהיא מקריינת בכל פרק. כל פרק סובב סביב המחשבות וההרגשות שלה בזמן שהיא כותבת את הטור השבועי שלה, "סקס והעיר". קארי ידועה בחוש האופנה המיוחד שלה ואפשר למצוא אותה משלבת סגנונות שונים של לבוש. בנוסף, בולטת בסדרה האהבה הגדולה שלה לנעליים ולמעצבים כגון מנולו בלאניק, ג'ימי צ'ו ועוד. מאוחר יותר בסדרה, כל המאמרים שלה נאספים לספר והיא מתחילה לקבל משימות מעיתונים נחשבים יותר כגון ווג וה- ניו יורק מגזין. קארי מאוד גאה בדירה בה היא גרה, דירת שני חדרים, בצד הצפון מזרחי של העיר, אותה היא קונה בסופו של דבר ונשארת לגור בה לאורך כל הסדרה. לקארי יש אהבה גדולה בסדרה בשם "ביג" (כריס נות'), איתו היא חווה עליות ומורדות רבים.
  • שארלוט יורק (קריסטין דייוויס) היא הדמות השמרנית והמסורתית ביותר מכל ארבע החברות. היא מייחסת חשיבות רבה לאהבה כרגש רומנטי ומחכה לאביר על הסוס הלבן. למרות האופן בו היא מצטיירת כשמרנית, בעבר היא הפתיעה את חברותיה כאשר דיברה "דיבורים מלוכלכים" והציגה גישה פתוחה לגבי מין. היא ויתרה על הקריירה שלה לאחר נישואיה הראשונים, עברה גירושים, וקיבלה דירה יוקרתית בשדרת פארק כחלק מהסכם הגירושים. בסופו של דבר היא מוצאת אהבה עם עורך הדין הגרוש שלה, הארי גולדנבלט, וממירה את דתה ליהדות. לאחר ניסיונות כושלים להיכנס להיריון, בסוף הסדרה מתברר שבקרוב הזוג יאמץ ילדה, דבר לו חיכתה שרלוט זמן רב.
  • מירנדה הובס (סינת'יה ניקסון) היא עורכת דין בעלת השקפת עולם צינית למדי לגבי מערכות יחסים וגברים. היא בוגרת של אוניברסיטת הרווארד, במקור מפילדלפיה. בסדרה, היא חברתה הטובה ביותר של קארי ומייצגת את קול ההיגיון. לאחר הולדת בנה, בריידי הובס, היא מתחילה לאזן בין הקריירה שלה כעורכת דין לבין היותה אם חד-הורית. היא הראשונה מבין הארבע שקונה דירה (באפר וסט סייד: הצד המערבי העליון של מנהטן). מאוחר יותר מתאהבת באבי בנה סטיב, ויחד הם קונים בית בברוקלין.
  • סמנתה ג'ונס (קים קטרל) היא המבוגרת ביותר בקבוצה. היא אשת יחסי ציבור עצמאית אשר נמנעת מלחוש רגשות כלפי גברים בכל מחיר, בזמן שהיא מספקת כל תשוקה אפשרית שלה ומסרבת להתאהב. בעונה ה-3 היא עוברת מהדירה שלה בצפון מזרח העיר ללופט יוקרתי. במהלך הסדרה היא אומנם חווה מערכות יחסים, אך בדרך כלל הן פחות מוצלחות ממערכות היחסים של חברותיה. בסוף הסדרה, בכל אופן, היא מכירה גבר צעיר ושניהם מתאהבים.

סרטי הקולנוע והסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במאי 2008 יצא הסרט "סקס והעיר הגדולה" המהווה המשך לסדרה, ובו כיכבו השחקניות והשחקנים המקוריים. עלילת הסרט מתרחשת כארבע שנים לאחר עלילת הסדרה. באוגוסט 2009 החלו צילומים לסרט המשך והסרט יצא לאקרנים באירופה ב-24 במאי 2010. בשנת 2021 עלתה העונה הראשונה של סדרת ההמשך "פשוט ככה", ללא קים קטרל. בשנת 2022, עלתה העונה השנייה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סקס והעיר הגדולה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ גלית. סקס וחדרה עילית(הקישור אינו פעיל, 11.3.2021). נענע אונליין, 9 בנובמבר 1999.
  2. ^ דובי קננגיסר. אלוהים אישי קטן. האייל הקורא, 9 בנובמבר 1999.
  3. ^ רוני קורן-דינר, 19.3% רייטינג לפרק האחרון של "סקס והעיר הגדולה" - שיא של שלוש שנים, באתר TheMarker‏, 30 במרץ 2004


פרסים בהם זכתה הסדרה