אסתר לדצקה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אסתר לדצקה
Ester Ledecká
לידה 23 במרץ 1995 (בת 29)
פראג, צ'כיה
מידע כללי
מדינה צ'כיהצ'כיה צ'כיה
משקל 68 ק"ג עריכת הנתון בוויקינתונים
גובה 1.73 מטרים
www.ester-ledecka.cz
ספורט
ענף ספורט סקי אלפיני
תת-ענף סלאלום, סלאלום ענק, סופר G, גלישה במורד
הישגים
פרסים והוקרה אזרחות כבוד של פראג 1 (2018) עריכת הנתון בוויקינתונים
מאזן מדליות
מתחרה עבור צ'כיהצ'כיה צ'כיה
משחקי החורף האולימפיים
זהב פיונגצ'אנג 2018 סקי אלפיני - סופר G
זהב פיונגצ'אנג 2018 גלישת שלג - סלאלום ענק
זהב בייג'ינג 2022גלישת שלג - סלאלום ענק
אליפות העולם בגלישת שלג
זהב קירשברג 2015 סלאלום
זהב סיירה נבדה 2017 סלאלום ענק
כסף סיירה נבדה 2017 סלאלום
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אסתר לדצקהצ'כית: Ester Ledecká; נולדה ב-23 במרץ 1995) היא גולשת שלג וגולשת סקי אלפיני מצ'כיה. היא האלופה האולימפית בגלישת סקי סופר G באולימפיאדת פיונגצ'אנג (2018), פעמיים האלופה האולימפית בגלישת שלג בתחרות הסלאלום הענק (פיונגצ'אנג 2018 ו בייג'ינג 2022) ופעמיים אלופת העולם בגלישת שלג. לדצקה היא הספורטאית הראשונה שזוכה במדליות אולימפיות בשני ענפים שונים באותם משחקים אולימפיים.[1]

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לדצקה נולדה בפראג. אביה יאן הוא זמר ומלחין, אמה זוזאנה הייתה מחליקה אמנותית על קרח וסבה מצד אמה היה שחקן הוקי קרח שזכה עם נבחרת צ'כוסלובקיה בשתי מדליות כסף אולימפיות.[2] ההורים שלה לימדו את הילדים בבית, היא הלכה לבית הספר רק לעיתים רחוקות כדי לעשות את הבחינות ואת הזמן שנותר לה היא הקדישה לספורט.[3]

ב-2013 זכתה בשתי מדליות זהב באליפות העולם לנוער בגלישת שלג שהתקיימה בארזורום. ב-2014 סיימה במקום השני הכללי בסבב גביע העולם. היא השתתפה באולימפיאדת סוצ'י (2014) וסיימה במקום השישי בסלאלום ובמקום השביעי בסלאלום ענק. ב-2015 סיימה במקום השלישי הכללי בגביע העולם וזכתה במדליית זהב בתחרות הסלאלום באליפות העולם שהתקיימה בקירשברג. ב-2016 וב-2017 דורגה ראשונה בסבב גביע העולם. היא זכתה במדליית זהב בתחרות הסלאלום הענק ובמדליית כסף בתחרות הסלאלום שאליפות העולם שהתקיימה בסיירה נבדה.

במקביל להתמקדותה בענף גלישת השלג, מתחרה לדצקה גם בסקי אלפיני היא מתאמנת ברצף של שלושה שבועות בכל מקצוע ומחליטה לפני כל תחרות גביע עולם באיזה מקצה להשתתף. ההישג הטוב ביותר שלה בתחרות גביע העולם בסקי אלפיני היה מקום שביעי בתחרות בקנדה בדצמבר 2017 בגלישה במורד.

באולימפיאדת פיונגצ'אנג (2018) נרשמה לשלוש תחרויות סקי אלפיני: סלאלום ענק, סופר G ומשולב ולתחרות אחת של גלישת שלג: סלאלום ענק. היא הייתה בכך לספורטאית הראשונה בתולדות משחקי החורף, שמתחרה בשני הענפים. לדצקה שזכתה במדליית זהב במקצה הסופר G בתחרות הסקי, מאית שנייה לפני סגניתה אנה וית. ניצחונה היה מפתיע מאוד לאור הישגיה הקודמים בענף זה, שמיקמו אותה בין האחרונות להשתתף במקצה (למתחרים הראשונים יש יתרון במסלול חלק יותר), היא אף השאילה את מגלשי הסקי לצורך התחרות ממיקיילה שיפרין. בתחרות הסלאלום הענק בסקי סיימה במקום ה-23.

מספר ימים אחר כך זכתה במדליית זהב בתחרות הסלאלום הענק בגלישת שלג.

בתחרות שנערכה בלייק לואיס שבקנדה בדצמבר 2019 זכתה לראשונה בתחרות גביע העולם, בגלישה במורד. באליפות העולם בסקי אלפיני 2021 סיימה רביעית בסופר G ובגלישה במורד.

באולימפיאדת בייג'ינג (2022) הגנה על תוארה וזכתה במדליית זהב בגלישת שלג בתחרות הסלאלום הענק. בתחרות הסקי אלפיני - סופר G סיימה במקום הרביעי.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אסתר לדצקה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]