גארת' אניס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גארת' אניס
Garth Ennis
אניס, 2019
אניס, 2019
לידה 16 בינואר 1970 (בן 54)
צפון אירלנדצפון אירלנד צפון אירלנד, הממלכה המאוחדת
מדינה הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
לאום ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
עיסוק קומיקסאי
מקום לימודים Sullivan Upper School עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות היצירה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה קומיקס
יצירות בולטות פריצ'ר, המעניש, השופט דרד, הלבלייזר, הבנים, היטמן
פרסים והוקרה פרס אייזנר ופרס איגל
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

גארת' אניסאנגלית: Garth Ennis; נולד ב-16 בינואר 1970) הוא כותב קומיקס אמריקאי יליד צפון אירלנד. זוכה פרס אייזנר בקטגוריית "הכותב הטוב ביותר" לשנת 1998. מוכר בזכות יצירותיו עבור חברות ורטיגו ומארוול קומיקס.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אניס החל את קריירת כתיבת הקומיקס שלו בהרצת הסדרה Troubles Souls, ומאוחר יותר כתב את הקומיקס Crisis עבור פליטווי הוצאה לאור. הוא החל לכתוב את כותר AD‏ 2000 ומשם את כותר הסולו של הדמות הראשית בכותר הקודם השופט דרד, ובשנת 1991 כתב עבור DC קומיקס את כותר הלבלייזר ושם נפגש עם המאייר סטיב דילון. אניס כתב את הרצת פריצ'ר באיורו של דילון, אשר זכתה להצלחה רבה וביקורות חיוביות ואף זכתה בפרס אייזנר ובפרס איגל הבריטי לסדרת קומיקס בשנת 1999.

לאחר שכתב עבור DC ו-ורטיגו קומיקס כמה וכמה כותרים (ביניהם היטמן שגיליון 34 שלו זכה ב-1999 בפרס אייזנר לגיליון הבודד הטוב ביותר), נפגש אניס עם העורך הראשי דאז של חברת מארוול קומיקס ג'ו קסאדה שהציע לו לכתוב עבור מארוול את כותרי המעניש. הוא הסכים וכתב באיורו של דילון את הכרך הרביעי בסדרה, אשר נכתב ואויר בהומור, עד ששניהם שינו כיוון והשיקו מחדש את הסדרה בגוון יותר אלים, ריאליסטי ואפל תחת חותם מקס. בשהותו במארוול, אניס כתב עבורם עלילות עבור ספיידרמן, הענק הירוק, תור וגוסט ריידר. הוא כתב בשנת 2001 המשכון קצר לשופט דרד, וכתב עבור חברת ויילדסטורם קומיקס את קשת-הסיפור הראשונה בהרצת מידנייטר.

לאחר כ-6 שנים, אניס סיים לכתוב את כותרי המעניש וכתב את מיני-סדרה על הטייס פנטום איגל באיורו של הווארד צ'ייקין. הוא עבד עבור דינמיט קומיקס ואימג' קומיקס, חזר למארוול בקצרה לכתיבת מיני-סדרת מקס על ניק פיורי, והחל לפרסם קומיקסים עצמאיים. בשנת 2015, הוא חזר למארוול לכתיבת מיני-סדרה נוספת על פנטום איגל כחלק מאירועי "מלחמות סודיות".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא גארת' אניס בוויקישיתוף