האקדמיה למכשפות קטנות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
האקדמיה למכשפות קטנות
リトルウィッチアカデミア
סוגה הרפתקאות, פנטזיה, אנימציה, אנימה, על-טבעי
כותבים יו יושינרי
בימוי יו יושינרי
מדבבים מגומי האן
פומיקו אוריקסה
מיצ'יו מוראסה
יוקו היקאסה
אריסה שידה
רי מוראקאווה
ריינה אואדה
ריוסוקה קאנמוטו
ג'ונקו טקאוצ'י
נוריקו הידאקה
פסקול מיצ'ירו אושימה
ארץ מקור יפן עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות יפנית (דובב גם לאנגלית)
מספר פרקים 25
הפקה
מפיק נאוקו צוצומי
חברת הפקה Studio Trigger
אורך פרק 26 דקות
שידור
רשת שידור נטפליקס
רשת שידור בישראל נטפליקס ישראל
תקופת שידור מקורית 9 בינואר 201726 ביולי 2017
קישורים חיצוניים
littlewitchacademia.jp
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

האקדמיה למכשפות קטנותיפנית: リトルウィッチアカデミア) הוא זיכיון מדיה יפני, שנוצר על ידי יו יושינרי והופק על ידי סטודיו טריגר. במקור הזיכיון הוא סרט קצר, בבימויו של יושינרי, אשר יצא לבתי הקולנוע במרץ 2013 כחלק ממיזם "אנימה מיראי 2013" של פרויקט הכשרת האנימטור הצעיר (אנ'), כשלאחר מכן הועלה הסרט עם כתוביות באנגלית ליוטיוב בחודש אפריל 2013. סרט קצר שני בשם Little Witch Academia: The Enchanted Parade יצא לאור באוקטובר 2015 בעזרת תוכנית מימון המונים באתר Kickstarter. סדרת אנימה שודרה ביפן בין ינואר ליוני 2017, כאשר 13 הפרקים הראשונים בסדרה הפכו לזמינים בנטפליקס ברחבי העולם החל מיוני באותה שנה. 12 הפרקים הנותרים תויגו מחדש כעונה השנייה של התוכנית והועמדו לצפייה בפלטפורמה באוגוסט 2017. שתי סדרות מנגה פורסמו על ידי סטודיו Shueisha (אנ').

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה מתרחשת באקדמיה הקסומה לונה נובה (ルーナノヴァ魔法学校), בית ספר יוקרתי לבנות צעירות הרוצות להפוך למכשפות. לאחר שקיבלה השראה ממכשפה בשם שייני צ'ריוט, ילדה בשם אטסוקו "אקו" קגרי נרשמת לאקדמיה הקסומה בשביל להפוך למכשפה, אך נאבקת במכשולים העומדים בדרכה בשל הרקע המשפחתי הלא קסום שלה. כל זה משתנה כשהיא מגלה את המטה הזוהר, שריד קסם רב עוצמה שהותירה אחריה צ'ריוט.

אחד הנושאים המרכזיים בזיכיון הוא הניסיון של אקו לעמוד באידיאלים של שייני צ'ריוט בכך שהיא מראה לעולם שקסם הוא עדיין דבר נפלא, בעוד לונה נובה נאבקת על קיומה כיוון שהציבור הרחב רואה בקסם דבר מיושן וחסר ערך. בסדרת הטלוויזיה, אלמנט הרקע הזה מורחב לקו עלילה בו הקסם הולך ונחלש ברחבי העולם. הסוד להחזרת זרימת הקסם טמון בתוך יער ארקטורוס האסור, שבו אזור קסום בשם טריסקאליון הגדול שהוקם על ידי תשע המכשפות הגדולות, המייסדות האגדיות של האקדמיה.

המפתח לביטול ההגנה סביב האזור הקסום טמון ברצף של שבע מילים קסומות והמטה הזוהר, חפץ המגיב רק לרצונו האמיתי של אדם החפץ בהפצת שמחה ואושר. בזמן שאקו מחזיקה במטה של צ'ריוט, פרופסור אורסולה (המנטורית של אקו באקדמיה ובעונה 2 מתגלה שהיא צ'ריוט במסווא) מנסה להדריך אותה בדרך להחזרת כוח הקסם לעולם. עם זאת, פרופסור קורואה, חברתה הטובה של צ'ריוט לשעבר ומרצה חדשה באקדמיה, גם רצתה את הכוח שנחתם בטריסקאליון הגדול בגלל שאיפותיה האנוכיות. כתוצאה מכך, היא מתכננת לפתוח את הטריסקאליון הגדול בכוח בעזרת חפצים המופעלים על ידי רגשות שליליים (כעס, עצב, קנאה וכדומה) שפיתחה ביכולותיה הטכנולוגיות ולנסות להרתיע את אקו ושאר יריבותיה בדרך.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

אטסוקו "אקו" קגרי カガリ アツコ (アッコ))
דובבה על ידי: מגומי האן (יפנית); אריקה מנדז (אנגלית)

אקו היא נערה יפנית אנרגטית, אופטימית אך מאוד אימפולסיבית הלומדת בלונה נובה לאחר שקיבלה השראה מהמכשפה שייני צ'ריוט. כיוון שהגיעה מרקע משפחתי לא קסום, היא נאבקת בשימוש בקסם רוב הזמן, והיא מאוכזבת מהקסם השטחי וחסר הברק של חברותיה לכיתה לעומת ההופעות המרהיבות של צ'ריוט. עם זאת, האמונה הבלתי מעורערת שלה בקסם ורצונה הגדול להשתמש בו לטובה מאפשרים לה להפעיל את המטה הזוהר, שמקבל אותה כאדונו החדש, ולגלות בהדרגה את הכישרון הקסום שלה.

לוטה ינסון (ロッテ・ヤンソン)
דובבה על ידי: פומיקו אוריקסה (יפנית); סטפני שה (אנגלית)

חברתה הטובה של אקו ושותפתה לחדר, מכשפה פינית חביבה ורכה הדואגת לשלומה של אקו. בעלת שיער כתום ומשקפיים עם מסגרות נמוכות. המומחיות הקסומה שלה כוללת זימון ותקשורת עם פיות ורוחות השוכנות בפריטים ישנים ומשומשים היטב.

סוסי מנבאראן (スーシィ・マンババラン)
דובבה על ידי: מיצ'יו מוראסה (יפנית); רחל הגר, אנסטסיה מונוז (אנגלית)

חברתה הטובה ושותפתה השנייה לחדר של אקו, מכשפה צינית ושובבה מהפיליפינים. מתמחה ברקיחת שיקויים עם אפקטים שונים. לעיתים קרובות היא משתמשת באקו כשפן ניסיונות, או בתור עוזרת באיסוף המרכיבים הרעילים או המסוכנים (פטריות בפרט) לה היא זקוקה לשיקויים שלה.

פרופסור אורסולה (アーシュラ先生) / צ'ריוט דו נורד (シャリオ・デュノール)
דובבה על ידי: נוריקו הידאקה (יפנית); אלכסיס ניקולס (אנגלית)

אורסולה קליסטיס (アーシュラ・カリスティス) היא מורה לאסטרולוגיה בלונה נובה שזהותה האמיתית היא צ'ריוט דו נורד, מכשפה מפורסמת בוגרת לונה נובה שהופיעה תחת הכינוי שייני צ'ריוט (シャイニィシャリオ). המשימה שקיבלה על עצמה היא להשתמש בכישורי הקסם שלה כדי להביא שמחה לליבם של אנשים. היא נעלמה באורח מסתורי עשר שנים לפני תקופת אירועי הסדרה, לאחר שחברתה לשעבר קורואה גרמה לה להשתמש בסוג רשע של קסם, ששלל מאקו את כוחותיה הקסומים הנסתרים בילדותה. כעת, כשהיא גרה ומלמדת כפרופסורית בזהות בדויה בלונה נובה, היא לוקחת את אקו כתלמידה אישית לאחר שהיא מבחינה ברצונה העז להיות מכשפה, מה שמאפשר לה להשתמש במטה הזוהר ולגלות את שבע המילים של טריסקאליון, כדי לכפר על כישלונה שלה בניסיון דומה בעבר.

דיאנה קוונדיש (ダイアナ・キャベンディッシュ)
דובבה על ידי: יוקו היקאסה (יפנית); לורה פוסט (אנגלית)

תלמידה בריטית, התלמידה המוכשרת ביותר בלונה נובה שזוכה להערצה רבה מחברותיה לכיתה ומוריה כאחד. יש לה עיניים כחולות בהירות ושיער בלונדיני. בשל היותה בת למשפחת אצילים של מכשפות מכובדות, יש לה אופי רציני ויהיר ולעיתים קרובות אופייה גורם לה להתנגש עם אקו, שבה היא מזלזלת על אופייה וההערצה הילדותית שלה לשייני צ'ריוט. למרות זאת, דיאנה בסתר אהדה בילדותה בעצמה את צ'ריוט והיא אף נכחה באותו מופע שבו נלקח מאקו כוח הקסם שלה, דבר שגם השפיע עליה. אט אט מתפתח בה כבוד לאקו ואף בסוף הסדרה הן הופכות לחברות.

אמנדה אוניל (アマンダ・オニール)
דובבה על ידי: אריסה שידה (יפנית); מריאן מילר (אנגלית)

סטודנטית לכישוף בלונה נובה, בעברה עבריינית מארצות הברית. יש לה נטייה לגנוב חפצים יקרים מפז וחפצים קסומים חשובים. היא מצטיינת בביצוע פעלולים אווירובטים על מטאטא התעופה שלה.

קונסטנזה אמאלי פון בראונשבנק אלברכטסברגר (コンスタンツェ・アマーリエ・フォン・ブラウンシュバンク=アルブレヒツベルガー)
דובבה על ידי: רי מוראקאווה (יפנית); ג'ניפר אליקס (אנגלית)

סטודנטית גרמנית לכישוף, שקטה ומרוגזת למראה. תחביבה הוא לשלב קסם עם מכונות כמו רובוטים ואקדחי לייזר שבדרך כלל אסורים בשטח בית הספר. בסדרת הטלוויזיה היא אף הקימה סדנה חשאית מתחת לאקדמיה, אליה ניתן להיכנס רק באמצעות כפתור סודי במיטה שלה.

יסמינקה אנטוננקו (ヤスミンカ・アントネンコ)
דובבה על ידי: ריינה אואדה (יפנית); סטפני שה (אנגלית)

סטודנטית מרוסיה לכישוף בלונה נובה, ידידותית ונינוחה. יש לה תשוקה אינסופית לאוכל ותמיד נראית מנשנשת משהו, גם במהלך השיעורים. היא מתמחה בקסמים קולינריים.

מרידיוט קורואה (クロワ・メリディエス)
דובבה על ידי: ג'ונקו טקאוצ'י (יפנית); קייטלין אליזבת (אנגלית)

האנטגוניסט הראשי של סדרת הטלוויזיה. מורה חדשה באקדמיה הקסומה לונה נובה המתמחה בתחום הטכנוקסם. היא הייתה פעם ידידה קרובה של צ'ריוט ועזרה לה בחיפוש אחר שבע המילים של הטריסקאליון, אך פיתחה כלפיה שנאה מפני שלא היא נבחרה להפעיל את המטה הזוהר.

מדיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מנגה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מנגה של כרך אחד על בסיס האנימה, שאוירה על ידי טריו טרי, פורסמה במגזין Ultra Jump (אנ') של Shueisha ב־19 באוגוסט 2013. מנגה נוספת מאת טרי, המציגה את סיפור המקור, פורסמה גם ב-Ultra Jump בין התאריכים 19 באוגוסט 2015 ל-20 בנובמבר 2015, והורכבה בכרך טנקובון אחד שיצא ב־19 בינואר 2016.

סדרה נוספת אוירה על ידי יוקה פוג'יווארה: Little Witch Academia: The Midnight Crown, שיצאה בהמשכים במגזין בת של Shueisha בין 3 בספטמבר ל-28 בדצמבר 2015. Shueisha שחררה כרך טנקובון גדול ב־25 בפברואר 2016.

אנימה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סרט קצר[עריכת קוד מקור | עריכה]

האקדמיה למכשפות קטנות הופקה על ידי Studio Trigger (אנ') כחלק ממיזם Anime Mirai 2013 של פרויקט הכשרת האנימטור הצעיר (אנ'), המממן אנימטורים צעירים, על מנת למצוא כישרונות יוצאי דופן בתחום האנימציה. הסרט הקצרצר נוצר ובוים על ידי יו יושינרי ונכתב על ידי מסאהיקו אוצוקה עם פסקול מאת מיצ'ירו אושימה. הסרט, יחד עם שאר הסרטים שהשתתפו בפרויקט, הוצג לראשונה ב־14 קולנועים יפניים ב־2 במרץ 2013. מאוחר יותר סטודיו טריגר פרסם את הסרט הקצר בשירות שיתוף הסרטונים היפני Niconico עם תרגום לאנגלית, בנוסף ליוטיוב וקראנצ'ירול ב־19 באפריל 2013. גרסת היוטיוב קיבלה למעלה מ־850,000 צפיות עד שהוסרה באוגוסט 2013 כדי לקדם את שחרור הסרט ב-DVD ב־24 באוקטובר 2013.

ב־5 ביולי 2013, הודיעה טריגר ב-Anime Expo (אנ') כי סרט קצר שני, שכותרתו Little Witch Academia: The Enchanted Parade, בשל התגובות האוהדות לסרט הראשון. הפרויקט החל בשנת 2014 לאחר יציאתו של Kill la Kill (אנ'). אף על פי שבתחילה היה תקציב רק לסרט באורך עשרים דקות, טריגר השיקו קמפיין גיוס המונים ב-Kickstarter להארכת זמן הסרט לחמישים דקות. הקמפיין הושק ב־9 ביולי 2013 ועמד על יעדו העצמי בסך 150,000 דולר בתוך חמש שעות, וסיים עם סך של 625,518 דולר. השיר הראשון הוקרן בבכורה ב-Anime Expo 2015, והועמד לשמיעה בלעדית לתורמים בפרויקט הקיקסטארטר ב־3 ביולי 2015 לפני שיצא לבתי הקולנוע היפניים ב־9 באוקטובר אותה שנה. מאוחר יותר יצאו שני הסרטים בנטפליקס עם דיבוב בשפה האנגלית ב־15 בדצמבר 2015.

סדרת טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סדרת אנימציה של האקדמיה למכשפות קטנות הוכרזה הוכרזה ב־24 ביוני 2016 בעקבות הפרק האחרון של סיירת החלל לולוקו (אנ'). הסדרה שודרה ביפן בין 9 בינואר 2017 ל־26 ביוני 2017. הסדרה רצה במשך 25 פרקים ששוחררו על פני תשעה דיסקים של BD/DVD. נטפליקס החלה לשדר את 13 הפרקים הראשונים עם דיבוב לאנגלית החל מ־30 ביוני 2017. 12 הפרקים הנותרים שודרו החל מה - 15 באוגוסט; אך הם תויגו כעונה השנייה של התוכנית.

בראיונות אמר יושינרי שהוא רוצה ליצור עונה שנייה שתחקור את ההיסטוריה של דמויות כמו דיאנה קוונדיש ואמנדה אוניל. הבמאי רצה גם ליצור סדרת ספין-אוף המתמקדת במכשפה שייני צ'ריוט. במהלך ראיון הצהיר יו יושינרי כי הוא וסטודיו טריגר תכננו עונה שנייה במשך שנה, ובסופו של דבר נפל הרעיון, מה שהוביל את יושינרי לביים את BNA: Brand New Animal (אנ').

משחק מחשב[עריכת קוד מקור | עריכה]

משחק וידאו פותח על ידי A+ Games ופורסם על ידי Bandai Namco Entertainment, שכותרתו Little Witch Academia: Chamber of Time, שוחרר בפלייסטיישן 4 ב־30 בנובמבר 2017 ביפן, ואחרי הוצאת המשחק ב-PS4, המשחק יצא בסטים בצפון אמריקה בתחילת 2018. משחק בונוס, Mado Senshi Gran Sharion, זמין ביפן כבונוס להזמנה מראש.

אזכורים אחרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קרוסאובר של דמויות מהאקדמיה למכשפות קטנות ו-Inferno Cop (אנ') הוקרן בבכורה ב-AnimeNEXT ב־13 ביוני 2015 והוצג גם ב-Anime Expo ב־2 ביולי 2015. גם אקו (בפרק 13) וגם סוסי (פרק 8) מופיעים בתפקיד אורח בסדרת האנימה של טריגר משנת 2016 - Space Patrol Luluco.

לאחרונה, הסדרה הופיעה במשחק המובייל Super Robot Wars X-Ω כאירוע לזמן מוגבל. הסיפור מציג את אקו וחבריה צדים פיות ביער כשלפתע הם מועברים לעולם אחר. שם הם מצטרפים לדמויותיהם של Aura Battler Dunbine ו - Gurren Lagann תוך שהם מוצאים את דרכם חזרה ללונה נובה.

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2019, קראנצ'ירול רשמו את האקדמיה למכשפות קטנות ב-"100 האנימות הטובות ביותר של שנות ה-20", ותיארו אותה כ - "סיפור מקסים של גיל ההתבגרות". IGN גם הכריזה על האקדמיה למכשפות קטנות לאחת מסדרות האנימה הטובות ביותר בשנות ה-2010.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]