הג'נטלמנים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הג'נטלמנים
The Gentlemen
בימוי גאי ריצ'י עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי גאי ריצ'י עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט גאי ריצ'י
עריכה פול מצ'ליס עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים
מוזיקה כריסטופר בנסטד עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום אלן סטיוארט עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה הממלכה המאוחדת, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Miramax
חברה מפיצה STX Entertainment, נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 24 בינואר 2020 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 113 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט פשע, סרט קומדיה, סרט פעולה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 22 מיליון דולר[1]
הכנסות 115 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו thegentlemen
www.thegentlemen.movie
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הג'נטלמניםאנגלית: The Gentlemen) הוא סרט פעולה משנת 2019[2][3][4] שכתב, ביים והפיק גאי ריצ'י, על פי סיפור מאת איבוואן אטקינסון, מרן דייוויס וריצ'י. בסרט מככבים מתיו מקונוהיי, צ'ארלי האנם, הנרי גולדינג, מישל דוקרי, ג'רמי סטרונג, אדי מארסן, קולין פארל ויו גרנט. עלילת הסרט עוקבת אחר סוחר מריחואנה אמריקאי באנגליה, שמנסה למכור את עסקיו, תוך שנרקמת סביבו שרשרת של סחיטה ותוכניות שנועדו לערער אותו.

הקרנת הבכורה נערכה בתיאטרון Curzon Mayfair ב-3 בדצמבר 2019 ויצא לאקרנים בבריטניה ב-1 בינואר 2020, ובארצות הברית ב-24 בינואר 2020, מאת STXfilms. הסרט זכה לביקורות חיוביות מצד מבקרים, ששיבחו את כיוון העלילה, משחקם של השחקנים והתסריט, כאשר רבים התייחסו אל הסרט כחזרה מבורכת של ריצ'י לז'אנר הסרטים שאפיין אותו מתחילת העשור של המאה ה-21,[5] אף על פי שחלק מהמבקרים מתחו ביקורת על שפת הסרט וסטריאוטיפים נרחבים. הסרט הכניס 115 מיליון דולר ברחבי העולם והוכתר ל-שובר הקופות השישי לשנת 2020.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אם אתה רוצה להיות מלך הג'ונגל, זה לא מספיק להתנהג כמו מלך. אתה חייב להיות המלך. ואסור שיהיה ספק. מכיוון שספק גורם לכאוס ולמותו של אדם.

מייקל פירסון, אומר את המשפט בסצנת הפתיחה ובסצנת הסיום של הסרט.

מיקי פירסון מדבר בפאב בטלפון עם אשתו עד שהוא נורה ככל הנראה בראשו, זמן קצר לאחר מכן החוקר הפרטי פלטשר פוגש את יד ימינו של פירסון, ריימונד סמית' בביתו ומספר לו על השתלשלות האירועים.

ברון הקנאביס מיקי פירסון מעליב את ביג דייב, עורך הצהובון " דיילי פרינט" במסיבה והאחרון שוכר את החוקר הפרטי פלטשר, כדי לחקור את קשריו של פירסון ללורד פרשפילד, דוכס מלכותי עם בת המכורה להרואין. פלטשר מציע למכור את ממצאיו (שהוגדרו כתסריט בשם "בוש") ליד ימינו של פירסון, ריימונד, תמורת 20 מיליון ליש"ט.

פירסון שנולד בשכונת עוני בארצות הברית זכה במלגת רודוס מאוניברסיטת אוקספורד, שם החל למכור מריחואנה לסטודנטים עמיתים לפני שנשר ובנה את האימפריה הפלילית שלו באלימות. כעת הוא מתכנן למכור את עסקיו למיליארדר האמריקני מתיו ברגר תמורת 400 מיליון דולר כדי שיוכל לפרוש בשלווה עם אשתו, רוזלינד. פירסון מציג לברגר את אחת המעבדות בהן הוא מגדל את הקנאביס שלו תחת נחלותיהם של בעלי אדמות אריסטוקרטים, הזקוקים למזומן לצורך אחזקת בתיהם המפוארים. לאחר מכן פוגש פירסון את "עין יבשה", יד ימינו של גנגסטר סיני המכונה לורד ג'ורג'. "עין יבשה" מציע לרכוש את עסקיו של פירסון, אך הוא מסרב. לאחר מכן פושטים על המעבדה של פירסון לוחמי MMA חובבים ומעלים סרטון יוטיוב בשם "הפעוטות", שבו הם מציגים את הצלחתם להכריע את שומרי המעבדה ולגנוב מטען של מריחואנה על רקע מוזיקת ראפ. מאמנם, הידוע רק כמאמן, מורה להם למחוק את הסרטון ונחרד כשהוא מגלה שהקנאביס שייך לפירסון.

פירסון מתחיל להעביר את צמחי הקנאביס שלו מהאחוזות. הוא גם מסכים להחזיר את לורה, בתו של פרשפילד. ריימונד אוסף את לורה מאחוזה בה היא מתגוררת עם כמה מכורים אחרים. עם זאת, בקטטה עם חבריה לדירה, אחד מאנשיו של ריימונד דוחף בטעות את אסלן, צעיר רוסי, מהחלון אל מותו. אף על פי שלורה הוחזרה אז להוריה, היא מתה לאחר מכן ממנת יתר של הרואין. המאמן מבקר את ריימונד, מתנצל על מעשי תלמידיו ומציע את שירותיו. המאמן תופס את פוק, עוזרו של "עין יבשה", שמודיע לצוות המאמן על מיקום המעבדה, אם כי פוק נהרג בטעות במהלך ניסיון בריחה כושל. פירסון מאיים על לורד ג'ורג' כי יעבור למעבדתו והורס את אחת ממעבדות ההרואין שלו כנקמה. ג'ורג' נוזף ב"עין יבשה" בשל חוסר התחייבותו לתקוף את פירסון והציע לקנות אותו בחוץ; ג'ורג' מהנהן בפני שכיר חרב כדי להוציא להורג את "עין יבשה", אך האיש מוציא להורג את ג'ורג' במקום זאת.

מבלי שפירסון מודע לכך, "עין יבשה" מתחבר לברגר, שמעוניין בעסקיו של פירסון. "עין יבשה" תופס את מקומו של לורד ג'ורג' ועדיין מקווה לקחת לעצמו את האימפריה של פירסון. "עין יבשה" מנסה לחטוף את רוזלינד, שהורגת את אנשיו של "עין יבשה" לפני שמחסנית הרובה שלה מתרוקנת. ריימונד הורג מתנקש שנשלח להרוג את פירסון; השניים ממהרים לרוזלינד ופירסון יורה באכזריות ב"עין יבשה" רגע לפני שהאחרון מספיק לאנוס אותה. פלטשר מסיים את סיפורו וריימונד מורה לו לעזוב את ביתו.

פלטשר רק אישר את חשדיו של פירסון בנוגע לקשר בין "עין יבשה" לברגר. ריימונד מורה לתלמידיו של המאמן ללכוד את ביג דייב. הם מסממים אותו ומצלמים אותו מקיים יחסי מין עם חזיר ומאיימים לפרסם את הסרטון ברשת אלא אם כן הוא יעצור את חקירתו. פירסון וברגר נפגשים שוב במפעל דגים קפואים, ככיסוי למבצע ההפצה האירופי של פירסון. ברגר מושך את הצעתו ל-130 מיליון דולר, בשל התקלות האחרונות שחווה, אך פירסון חושף את ידיעותיו על תוכניתו של ברגר, מראה לו את גופתו הקפואה של "עין יבשה" ואומר לו שהוא ממשיך בעסקיו. פירסון מכריח את ברגר להידחף לתוך מקרר, שם הוא יקפא למוות אלא אם כן הוא יעביר פיצוי של 27 מיליון דולר ובגין התקיפה המינית של רוזלינד, חותך "קילו בשר" מגופו שלו.

פלטשר ניגש שוב לריימונד לגבי הצעת התשלום שלו, אבל ריימונד מגלה שהוא רימה את פלטשר לאורך כל הדרך. הלוחמים גנבו את גרסאות הראיות שלו לאחר שריימונד הניח עליו גשש במהלך המפגש האחרון שלהם. פלטשר חושף שמכר מידע גם לאביו של אסלן, אוליגרך רוסי וסוכן ק.ג.ב. לשעבר. המתנקש שריימונד הרג קודם לכן היה אחד הרוסים. המאמן הורג בשתי מכות את הרוסים שנשלחו להרוג את ריימונד, בעוד פלטשר נמלט בתוהו ובוהו. פירסון נחטף על ידי שני רוסים אחרים, אך הם נופלים למארב של תלמידי המאמן שרוצים "לפתור את הבעיה של המאמן". הם תוקפים את המכונית בקליעים, הורגים את הרוסים ומאפשרים לפירסון לברוח. מאוחר יותר, פלטשר מחליט לשלוח את הסיפור כסרט למירמקס. לאחר פגישתו הוא נכנס למונית רק כדי להבין שריימונד הוא הנהג. לאחר שנודע על לכידתו של פלטשר, פירסון ורוזלינד חוזרים לאימפריית הקנאביס שלהם וחוגגים זה בחברתו של זו.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

עיבוד טלוויזיוני[עריכת קוד מקור | עריכה]

באוקטובר 2020 פורסם כי חברת מירמקס מפתחת סדרת טלוויזיה, "הג'נטלמנים", המבוססת על הסרט. ריצ'י הוא במאי ותסריטאי הסדרה, בעוד מארן דייוויס ואיוון אטקינסון, אשר היו מפיקי הסרט, יתפקדו כמפיקים בפועל.[6] הקרנת הסדרה בנטפליקס החלה במרץ 2024.[7]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Weekend Box Office: Guy Ritchie's 'The Gentlemen' Beats Latest Horror Dud". IndieWire. 26 בינואר 2020. ארכיון מ-26 בינואר 2020. נבדק ב-27 בינואר 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ "'The Gentlemen' Trailer: Guy Ritchie's New Action-Comedy Has Bribery, Blackmail And Matthew McConaughey As A Marijuana Kingpin". Deadline Hollywood. נבדק ב-2 באוקטובר 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ "Guy Ritchie's Action-Comedy 'The Gentlemen' Aiming For $10-15M Opening Weekend". HN Entertainment. נבדק ב-30 בנובמבר 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ "Stars of 'The Gentlemen' give Deco inside scoop on upcoming action comedy". WSVN. נבדק ב-20 בינואר 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ אתר למנויים בלבד נתנאל שלומוביץ, "הג'נטלמנים": גאי ריצ'י חוזר למקורות, לטוב ולרע, באתר הארץ, 23 בינואר 2020
  6. ^ ‘The Gentlemen’ TV Series Based On Guy Ritchie’s Movie In Works At Miramax With Ritchie Writing & Directing, Deadline, ‏2020-10-01 (באנגלית)
  7. ^ אילן קפרוב‏, קומדיית הפשע של נטפליקס מוכיחה שהקסם של גאי ריצ'י לא אבד, באתר וואלה!‏, 17 במרץ 2024