יו גרנט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יו גרנט
Hugh Grant
גרנט, 2014
גרנט, 2014
לידה 9 בספטמבר 1960 (בן 63)
אנגליהאנגליה לונדון, אנגליה, הממלכה המאוחדת
שם לידה Hugh John Mungo Grant עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1982
עיסוק מפיק
מקום לימודים
  • ניו קולג'
  • תיכון לטימר
  • בית ספר וות'רביי עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג
מספר צאצאים 5 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה פרס גלובוס הזהב ופרס באפט"א לקולנוע
פרופיל ב-IMDb
חתימה עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יו ג'ון מונגו גרנטאנגלית: Hugh John Mungo Grant‏; נולד ב-9 בספטמבר 1960) הוא שחקן ומפיק סרטים אנגלי. זוכה פרס גלובוס הזהב ופרס באפט"א.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גרנט נולד בבית החולים של המרסמית בלונדון, אנגליה, בנם השני של פינבולה סוזן (Fynvola Susan) ושל קפטן ג'יימס מורי גרנט. לו אח גדול, ג'יימס גרנט, בנקאי. הגנאלוג אנטוני אדולף (Antony Adolph) תיאר את משפחת גרנט כאנגלו-סקוטית, צאצאים של לוחמים, מקימי אימפריות, ולאריסטוקרטיה, צאצאים לוויליאם דרומונד, הוויקונט הרביעי של סטראטלן (William Drummond, 4th Viscount Strathallan). גרנט הוא בן דוד שני של השחקן תומאס סאנגסטר אשר שיחק לצידו בסרט "אהבה זה כל הסיפור".

בשנת 1979 קיבל גרנט מלגת לימודים לניו קול'ג באוניברסיטת אוקספורד, ובהמשך השתתף בסרט "פריבילגיה" (Privileged) אשר הופק בשנת 1982 על ידי "קרן אוקספורד למימון סרטים" (Oxford University Film Foundation). עם הזמן הצטרף גרנט לחברה הדרמטית של אוניברסיטת אוקספורד (Oxford University Dramatic Society), שם השתתף בהצגה הלילה השנים עשר של ויליאם שייקספיר.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר הסרט "פריבילגיה" (Privileged) אשר הופק בשנת 1982, קיבל גרנט בשנת 1987 תפקיד ראשי בסרט "מוריס" (Maurice), וגילם דמויות שונות בסרטים כגון "ההתחלה" (The Dawning) לצד השחקן הידוע אנתוני הופקינס, ובסרט "שטים עם הרוח" (Rowing with the Wind) בשנת 1988. בשנת 1990 הופיע גרנט לצד השחקן ליאם ניסן בסרט "הגדול" (The Big Man), וב-1991 לצדה של ג'ולי אנדרוז בסרט הטלוויזיה "בנינו" (Our Sons).

גרנט שיחק עוד במספר סרטים נוספים בתחילת שנות התשעים, אך הסרט שפרסם אותו יותר מכל היה בשנת 1994 "ארבע חתונות ולוויה אחת" (Four Weddings and a Funeral), שם שיחק לצדה של השחקנית אנדי מקדואל (Andie MacDowell) ועליו קיבל את פרס באפט"א לשחקן הטוב ביותר בתפקיד ראשי. תפקיד דומה עשה גם בשנת 1999 ב"נוטינג היל" (Notting Hill ) לצידה של ג'וליה רוברטס.

משנת 2001 החל לחרוג מקשת תפקידיו הרגילה והחל לגלם את דמות הנבל, כמו בצמד סרטי "יומנה של ברידג'ט ג'ונס" (Bridget Jones's Diary), "רווק פלוס ילד" (About a Boy) ב־2002, ו- "אמריקן דרימז" (American Dreamz) ב-2006 אבל הקפיד להישאר הבחור בעל הקסם בסרט "מילים ולחן" (Music and Lyrics) ב-2007. בשנת 2009, כיכב לצד שרה ג'סיקה פרקר בסרט "על הזוג מורגן שמעתם?". ב-2012, דיבב את דמותו של קפטן פיראט בסרט האנימציה "פיראטים!" ושיחק בסרט "ענן אטלס". בשנת 2015, הופיע בסרט "שם קוד מ.ל.א.ך". בשנת 2017, שיחק בסרט "פדינגטון 2" בתור פניקס בוכאנאן. שיחק את חבר הפרלמנט הבריטי, ג'רמי ת'ורפ, בסדרה "שערורייה אנגלית למדי".

משפחה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תמונת מעצר של גרנט, 1995

ב-1987, החל גרנט לצאת עם השחקנית אליזבת הרלי. ב-27 ביוני 1995 היה גרנט מעורב בשערורייה תקשורתית, כאשר נתפס בעת קיום מגע אוראלי עם יצאנית בשם דיוין בראון במכוניתו בשדרות הוליווד. אירוע זה גרר בעקבותיו התנצלות ציבורית ופרידה מבת זוגו הדוגמנית והשחקנית אליזבת הרלי. השניים חזרו לחיות יחד אך נפרדו מאוחר יותר שוב. עם השנים נשארו השניים ידידים טובים, ושניהם רמזו כי הרלי תכננה ויזמה את הסקנדל על מנת ליצור עבור גרנט הזדמנות להתקבל בקרב האמריקאים, עקב שמועות עקשניות שגרנט הוא בעצם הומוסקסואל לא מוצהר. אחרי הראיונות והסקירה התקשורתית הצליח גרנט להשתלב בארצות הברית בעיקר בעזרת בת זוגו הרלי המפיקה והופיע ב"Mickey Blue Eyes" ב-1999. הזוג נפרד במאי 2000. בשנת 2002, נולד להרלי בן וגרנט שימש כסנדק שלו.

אב לחמישה ילדים - שניים עם טינגלן הונג, בת זוגו לשעבר, ושלושה עם מפיקת הטלוויזיה השוודית אנה אברשטיין. גרנט ואברשטיין נישאו במאי 2018.

עמדותיו[עריכת קוד מקור | עריכה]

בחורף 2019, נוכח גל האנטישמיות הגואה בבריטניה, התייצב גרנט לצד יהדות ארצו והוקיע נמרצות את האנטישמיות.

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]