הוחלפו בלידתן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הוחלפו בלידתן
Switched at Birth
סוגה דרמה מתח
יוצרים ליזי וייס עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים שון ברדי
קייטי לקלרק
ונסה מרנו
קונסטנס מארי
ליאה תומפסון
דונלד וורן מופט
לוקאס גראביל
ז'יל מאריני
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית
שפת סימנים אמריקאית
מספר עונות 6
מספר פרקים 123
הפקה
מפיקים בפועל Paul Stupin עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה Disney–ABC Domestic Television עריכת הנתון בוויקינתונים
אתר צילומים לוס אנג'לס עריכת הנתון בוויקינתונים
טכניקת צילום מערך מרובה מצלמות עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה ג'ון סויהארט עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 45 דקות
שידור
רשת שידור Freeform
רשת שידור בישראל Yes Drama HD
סלקום tv
HOT VOD
תקופת שידור מקורית 6 ביוני 201111 באפריל 2017
תקופת שידור בישראל 6 ביוני 2011[1]11 באפריל 2017
קישורים חיצוניים
אתר האינטרנט הרשמי של הוחלפו בלידתן
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הוחלפו בלידתןאנגלית: Switched at Birth) היא סדרת טלוויזיה אמריקאית שהועלתה לראשונה ב-ABC Family. זוהי סדרת דרמה העוסקת בשתי נערות ממעמדות חברתיים שונים. האחת גדלה בבית אמיד, ואילו השנייה שאיבדה את שמיעתה בילדותה, חיה עם אם חד הורית בשכונת עוני. הסדרה משלבת ברובה שפת סימנים אמריקאית לכן מתאימה גם לכבדי שמיעה ולחירשים.

בישראל הסדרה שודרה בערוץ YES drama, בסלקום tv, וב-VOD של HOT.

סקירת סדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונהפרקיםשודרה לראשונה (ארצות הברית)
הפרק הראשוןהפרק האחרון
1306 ביוני 201122 באוקטובר 2012
2217 בינואר 201319 באוגוסט 2013
32213 בינואר 20148 בדצמבר 2014
4206 בינואר 201526 באוקטובר 2015
51031 בינואר 201711 באפריל 2017

בארצות הברית, העונה הראשונה שודרה בהפסקות כשלושה חלקים, כשבכל חלק 10 פרקים. עונות 2–4 שודרו בהפסקות בשני חלקים כל אחת (10 פרקים בחלק בממוצע). בסוף העונה השלישית שודר פרק מיוחד לכבוד חג המולד שאינו המשך ישיר של עלילת פרק הסיום של אותה העונה.

בישראל, העונה הראשונה פוצלה וקודמה כשתי עונות. העונה הראשונה בישראל כללה 10 פרקים והעונה השנייה כללה 20 פרקים. לכן, בישראל, הסדרה כוללת 6 עונות ולא 5 עונות כמו במקור.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקאסט הראשי של הוחלפו בלידתן
שחקנ/ית דמות תיאור
קייטי לקלרק דפני ואסקז בתם הביולוגית של ג'ון וקתרין קניש. דפני היא בתה החוקית של רג'ינה ואסקז. היא נולדה ב-22 באוקטובר 1995. דפני התחרשה בגיל שלוש, כתוצאה מדלקת קרום המוח חיידקית. הייתה לה סדרה של בני זוג ביניהם: ליאם, וילקי, שף ג'ף, טראוויס, ג'ייס, חורחה, קמפבל ומינגו.
ונסה מרנו ביי קניש בתם הביולוגית של אנג'לו סורנטו ורג'ינה ואסקז. בתם החוקית של ג'ון וקתרין קניש. היא נולדה אף היא ב-22 באוקטובר 1995, כמה דקות לפני שדפני נולדה. ביי עוסקת בשעות הפנאי באומנות, עיסוקה מתבטא בציור ובגרפיטי ברחובות העיר ללא ידיעתם של הוריה. הייתה לה סדרה של בני זוג ביניהם: ליאם, טיי, אמט, אלכס, נואה, טנק וטראוויס.
קונסטנס מארי רג'ינה ואסקז אמה החוקית של דפני ואמה הביולוגית של ביי. רג'ינה היא אלכוהוליסטית בגמילה. בן זוגה אנג׳לו עזב אותה כאשר דפני הייתה בת שלוש (בשל אמונתו שרג'ינה בגדה בו ודפני אינה ביתו, בהתחשב בעובדה שהיא שונה לגמרי מהמראה של שניהם). רג'ינה ידעה על ההחלפה מאז שאנג׳לו עזב אותה אך לא סיפרה זאת לאיש מחשש לאבד את דפני, הבת שהיא כל כך אוהבת. במקצועה היא ספרית שניהלה מספרה ביתית מצליחה במשך שנים, ולאחר המעבר למישן הילס רג'ינה הופכת למעצבת פנים.
די. וו. מופט ג'ון קניש האב החוקי של ביי ואביהם הביולוגי של דפני וטובי. ג'ון הוא שחקן בייסבול מקצועי לשעבר שבבעלותו רשת שטיפת מכוניות. יש לו מצבי רוח משתנים, וכל פעם שמשהו משתבש הוא ממהר להאשים אנשים אחרים ולעשות החלטות פזיזות. היה לו התקף לב. הוא נבחר להיות סנטור רפובליקני בקנזס.
ליאה תומפסון קתרין קניש אמה החוקית של ביי ואמה הביולוגית של דפני ושל טובי. קתרין כתבה ספר משלה על ההחלפה, ושנה לאחר מכן כתבה ספר ארוטי בשם "לעמדת החובט". אמא שלה לקתה באלצהיימר.
לוקאס גראביל טובי קניש הבן של ג'ון וקתרין, אחיה הבכור החוקי של ביי, ואחיה הבכור הביולוגי של דפני. הוא היה הגיטריסט הראשי של הלהקה Guitar Face, להקה שכללה את וילקי ולאחר מכן גם את אמט. הלהקה התפרקה במהלך העונה כאשר וילקי עבר לגור בפנימייה. לקראת סוף העונה, טובי פוגש בחורה בשם ניקי בכנסייה שלו, ויחד עם אמט מקים להקה חדשה. לטובי הייתה בעיית הימורים אשר רג'ינה עזרה לו להתגבר עליה. התחתן עם ניקי. לאחר הגירושין מניקי, נהיה בן זוגה של לילי שנכנסה ממנו להריון, וממנה נולד לו ילד הלוקה בתסמונת דאון בשם קרלטון. מתחתן עם לילי.
גילס מריני אנג'לו סורנטו (עונה 2-עונה 3) אביה הביולוגי של ביי קניש, האב הנעדר חוקית של דפני ואסקז, וחבר לשעבר של רגינה ואסקז. בשל היותו איטלקי הוא אינו יכול להישאר בארצות הברית, לכן הוא ורג'ינה נישאים כך שהוא יוכל להישאר בארצות הברית ולהכיר את בנותיו. מת בתאונת דרכים כתוצאה ממפרצת.
שון ברדי אמט בלדסו החבר הטוב ביותר שנים רבות של דפני שהוא גם חירש, ומסרב להשתמש בדיבור כדי לתקשר. הוא מתאהב בביי, אף על פי שהתרחק כל חייו מאנשים שומעים הוא אוהב את ביי והם יוצאים לתקופה אבל בוגד בה בהתקף של זעם, וגורם לה להיפרד ממנו. למרות זאת, הוא אף פעם לא מקבל את הפרידה, נחוש בדעתו לזכות בה בחזרה ולהוכיח התחרטות על מעשיו. הוא אוהב אופנועים, צילום, והוא מתופף מוכשר. הוריו גרושים.
שחקנים נוספים
שחקן דמות תיאור
מרלי מטלין מלודי בלדסו יועצת חירשת ומאמנת כדורסל מחליפה בבית הספר קלרטון לחרשים, אמו של אמט, והחברה הטובה ביותר של רג'ינה. כשביי ואמט מתחילים לנהל מערכת יחסים, מלודי מחליטה שזה לא יכול לקרות ביניהם בשל הבדלי התרבות, והאמינה כי ביי (למרות היותה החברה הטובה ביותר של רגינה אמה הביולוגית של ביי) היא השפעה רעה על אמט. כשביי מגיע אליה ומגלה לה את הדאגות שלה לאמט, מלודי מבינה שבאמת אכפת לביי מאמט.
איבון קול אדריאנה ואסקז אמה של רגינה, הסבתא החוקית של דפני, והסבתא הביולוגית של ביי, שחיה עם רג'ינה ודפני בבית האירוח של משפחת קניש. במקור היא מפוארטו ריקו.
אוסטין באטלר ג'יימס "ווילקי" וילקרסון השלישי עשיר מאוד, החבר הטוב ביותר של טובי וחבר בלהקה שלהם. וילקי מתאהב בדפני, והם מתחילים לצאת, אבל בעקבות החלטת הוריו הוא עובר לפנימייה.
מיירה וולש סימון סינקלייר החברה הטובה ביותר לשעבר של ביי. היא וטובי מנהלים מערכת יחסים לזמן קצר. סימון יוצרת ידידות עם דפני, מערכות יחסים אלה נהרסות כאשר הם מגלים שהיא שכבה עם אמט הבן זוג של ביי והחבר הטוב ביותר של דפני.
צ'ארלס מייקל דייוויס ליאם לופו החבר לשעבר של ביי והחבר לזמן קצר של דפני, אביו בעל מסעדה מקומית.
ריאן ליין טראוויס ברנס סטודנט חירש בבית הספר של דפני ואמט שעובד בשטיפת המכוניות של ג'ון והוא מפתח רגשות כלפי דפני. בעונה 4 מתוודה על רגשותיו כלפי ביי והם נהיים בני זוג.
בלייר רדפורד טיילר "טיי" מנדוזה החבר הקרוב של דפני והחבר לשעבר של ביי. מאוחר יותר, הם נפרדים, זמן קצר לפני שהוא עוזב לצבא בפרק 5.

הוא חוזר שוב בעונה השלישית ומתפתח מחדש הקשר בינו לבין ביי אך נאלץ לחזור שוב לצבא ובעקבות כך הקשר בניהם מסתיים.

סם פייג' קרייג טאב עורך דין שמונה על ידי הזוג קניש לתביעה שלהם נגד בית החולים. הוא מתאהב בקתרין, אך היא דוחה את חיזוריו.
אנתוני נטאלה קמרון בלדסו אביו של אמט, שאף הוא חירש. הוא ההורה "חסר האחריות" בהשוואה למלודי וסגנון ההורות המגונן שלה. יש לו חברה, אוליביה, המהווה השפעה רעה על אמט.

לאחר תקופה מסוימת מחליט לעשות שתל שבלול בעקבות חברתו החדשה, ומתחתן איתה לאחר שנכנסה ממנו להריון.

TL פוסבג אוליביה חברתו חסרת האחריות והמשחררת של קמרון, שמתגלה מאוחר יותר כסוחרת מריחואנה.
מיגן הולוואי אמנדה בורק עורכת דין, ידידתם ועורכת הדין של הזוג קניש, עוזרת לג'ון לתבוע את בית החולים על רשלנות רפואית. עם זאת, ג'ון וקתרין נאלצים לפטר אותה לאחר שהם מגלים שהיא מנהלת מערכת יחסים עם אחד מחברי הנהלת בית החולים.
ג'ייסון ברוקס ברוס בעלה לשעבר של חברתה של קתרין ובן זוגה של רגינה לזמן קצר, עד שרגינה מבינה שהוא עדיין בעל רגשות כלפי אשתו לשעבר.
אוליבר מיורהד הראלדו בעלים של מכון יופי. רג'ינה עובדת אצלו כספרית כדי לחסוך מספיק כסף לפתוח מספרה משלה.
כריסטופר וויהל פטריק בעלים של גלריה לאמנות מקומית. היה לו מערכת יחסים עם רגינה, אבל זה מסתיים כאשר הוא מגיע למסקנה שהוא לא יכול לצאת עם אישה נשואה ומאוהבת.
טניה ריימונד זארה אמנית רחוב וחברה של ביי. היא משתמשת גם בשם הרחוב "המדוזה". הייתה אמורה לנסוע עם ביי למקסיקו אך לבסוף לקחה את כספה של ביי והמשיכה בטיול לבדה.
ג'סטין רונינג שף ג'ף רייקראפט שף ראשי במסעדת מייז והבוס של דפני, שאיתו היא מתחילה אף על פי היותה קטינה, דפני מתפטרת על מנת לשמור על מקום העבודה שלו ומערכת היחסים שלהם. במקום זאת, הם נפרדים והיא בסופו של דבר בלי עבודה.
מקס לויד ג'ונס נואה תלמיד חדש בקרלטון שמתיידד עם ביי אך לבסוף הם נפרדים כאשר הוא מפתח רגשות כלפי דפני. לוקה במחלת מנייר.
אנני אילונזה לאנה סטודנטית לרפואה שנפגשה פוגשת את אנג'לו ברומא, לאחר לילה שבילו ביחד היא נכנסת מאנג'לו להריון ומחליטה למסור את התינוקת לאימוץ בניגוד לדעותיו של אנג'לו שמחליט להילחם על התינוקת בשם אבי שניתנה לזוג הומואים.
קאסי תומסון ניקי זמרת נוצרייה שמתיידדת עם טובי ומחליפה את וילקי בלהקה שלו. בהמשך הם מתחתנים כנגד רצונם של ג'ון וקתרין. אך לאחר בחירתה של ניקי לנסוע לפרו לעזור לאנשים וכוונתה לעבור לגור לשם היא וטובי מתגרשים.
סטפאני נוֹגֶרָאס נטלי פירס סטודנטית חירשת בקרלטון שלא אוהבת את התלמידים השומעים, במיוחד את ביי. עם זאת, לאחר מתחים הן נוסעות בסוף השבוע לטיול מחנאות בהנחיית מלודי, ושם שתיהן מבינות שהן אכן די דומות והן הופכות לחברות טובות. נטלי היא לסבית.
אדם האגנבוך גרג "מינגו" שימינגו בחור פופולרי שדפני פוגשת לראשונה במעונות, לאחר שפעל נגד תוכנית החירשים. דפני נפגעת כשהיא מבינה שמינגו רוצה רק סטוץ ולא מערכת יחסים רצינית, אך לבסוף דפני ומינגו הופכים לבני זוג. הם נפרדים כשדפני טסה לסין.
רייצ'ל שנטון לילי סאמרס בחורה בריטית יהודיה שעברה לאחרונה לקנזס סיטי, וגרה קומה מעל טובי. דוברת את שפת הסימנים האמריקאית והבריטית. הופכת לבת הזוג של טובי אך הם נפרדים כשהיא מספרת לו שיש לה רגשות למישהו אחר, ולאחר מכן הם מגלים שלילי נכנסה להריון מטובי והיא נושאת ברחמה ילד הלוקה בתסמונת דאון. מתחתנת עם טובי.
טרל טילפור אריק בחור תמים לכאורה ואב לוויל בן ה-9 שפותח בית קפה בשכונת איסט ריברסייד, ומתחיל בקשר רומנטי עם רג'ינה. לאחר מכן מתגלה שאריק הוא חבר כנופיה לשעבר אשר חטף את וויל מגרושתו המכורה לסמים. בסוף עונה 5 בורח כדי שלא ייתפס על ידי המשטרה.
דייוויד קסטנדה חורחה בחור שדפני פגשה במסגרת עבודות השירות במרפאת החינם. הוא מתאהב בה, והם מתחילים לצאת. דפני נפרדת ממנו בשל אהבתה לקמפבל.
ביאנקה בטהון שארי בחורה שעברה ללמוד בתיכון קרלטון בשנתו האחרונה בשל ההחלטה על הוספת תלמידים שומעים לקרלטון. בהתחלה מתנהגת לא יפה לדפני ושאר החרשים, אך לאחר הצטרפותה של שארי לנבחרת הוקי השדה, היא ודפני נהיות חברות. לאמא שלה יש הפרעה נפשית ודפני עוזרת לה לטפל בה. נשרה מאוניברסיטת סנט לואיס לכן חזרה לאוניברסיטת קנזס סיטי.
אר ג'יי מיט קמפבל בינגמן בחור נכה שדפני פגשה במסגרת עבודות השירות במרפאת החינם. הוא נפרד מחברתו כדי להיות עם דפני, אך הוא נפרד מדפני עם מעברו למרפאה אחרת.
מקס אדלר מיילס "טנק" קונרוי פגש את ביי בקורס לאומנות. חבר באחוות "אומגה סיי", אותה עזב למען ביי. הם נהיים בני זוג אך נפרדים משום שביי בגדה בו עם אמט. טנק שכב עם ביי בעודם שיכורים במסיבה, אך לאחר חקירת האוניברסיטה יצא שהוא אנס אותה ומעיפים אותו מהאוניברסיטה. שותף בדירתו של טובי לזמן מה. נהיה בן הזוג של מרי בת' להפתעתה של ביי.
BK קאנון מרי בת' חברה טובה של טיי, אשר אחיה שירת באותו היחידה עם טיי באפגניסטן. פגשה את ביי בפסטיבל "מאיו, קנזס" והן נהיות חברות. בת זוגו של טראביס אשר נפרדה ממנו. נהיית בת זוגו של טאנק.
אלק מאפה רנזו חבר אסייתי של קתרין אותו פגשה בשיעורי סטפס. בחור מצחיק וחסר בושה המשכנע את קתרין לכתוב את ספרה השני "לעמדת החובט".
שרון פירה-לואיס אייריס שותפתה לחדר של דפני במעונות בקולג'. בת הדודה של ג'וש, המתורגמן של דפני. גדלה באלסקה. מובילה במהפכת הסטודנטים השחורים באוניברסיטה.
דניאל דורנט מת'יו תלמיד חירש בקרלטון, המנסה לפגוע בתלמידים השומעים שהצטרפו לבית הספר. לאחר שאמט מלשין עליו, הוא עובד עליו במשך תקופה ארוכה ומדבר איתו בתור בחורה בשם מינדי בעודו משתמש בתמונה של בת דודו, וכשאמט אמור להיפגש עם מינדי מת'יו מופיע, מבהיל אותו, מרביץ לו ומתעד את הכול. כשאמט וביי מחטטים במחשב של מת'יו הם מגלים מכתב המיועד לאמט בו מת'יו מתוודה על רגשותיו לאמט, ואנו מגלים שמת'יו הומו שמעוניין באמט.
אוסטין קולדוול ג'וש סטודנט שנה ב' באוניברסיטת קנזס, בוגר הקורס מבוא לכימיה של פרופסור מרילו. בן דוד של אייריס ובן זוגה של וימלה. הופך למתורגמן של דפני. יוצא מהארון ומודה שהוא מאוהב במינגו בן זוגה של דפני.
מת'יו קיין ג'ייס בחור בריטי אשר עובד בדוכן הקפה במשרד הסנאט של ג'ון. מתחיל לצאת עם דפני ויחד הם סוחטים סנטור מושחת בשם צ'יפ קוטו, דבר שבגללו דפני מקבלת עבודות שירות.

מועמדויות ופרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מועמדויות ופרסים
שנה פרס קטגוריה תוצאה
2011 פרסי בחירת הנוער 2011 פריצת השנה - שחקן/שחקנית - שון ברדי מועמדות
2011 פרסי בחירת הנוער 2011 פריצת השנה - שחקן/שחקנית - קייטי לקלרק מועמדות
2011 פרסי בחירת הנוער 2011 הכוכב של הקיץ - לוקאס גראביל מועמדות
2013 פרסי בחירת הנוער 2013 סדרת דרמה מועמדות
2013 פרסי בחירת הנוער 2013 שחקן בסדרת דרמה - לוקאס גראביל מועמדות
2013 פרסי בחירת הנוער 2013 שחקנית בסדרת דרמה - ונסה מרנו מועמדות
2013 פרסי בחירת הנוער 2013 הכוכבת של הקיץ - קייטי לקלרק מועמדות
2014 פרסי בחירת הנוער 2014 סדרת דרמה מועמדות
2014 פרסי בחירת הנוער 2014 שחקן בסדרת דרמה - לוקאס גראביל מועמדות

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא הוחלפו בלידתן בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ הוחלפו בלידתן, באתר seret.co.il