חמישה לילות אצל פרדי 3

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
חמישה לילות אצל פרדי 3
כללי
תאריך הוצאה 2 במרץ 2015
סוגה משחק הישרדות-אימה
פיתוח Scott Cawthon
הוצאה לאור Scott cawthon
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית, ספרדית, יפנית, רוסית, סרבית, Kiga עריכת הנתון בוויקינתונים
סדרה Five Nights at Freddy's
דרישות תוכנה
מנוע משחק Clickteam Fusion 2.5
מצבי משחק משחק וידאו למשתתף יחיד עריכת הנתון בוויקינתונים
פלטפורמות Microsoft Windows, iOS, אנדרואיד, נינטנדו סוויץ' עריכת הנתון בוויקינתונים
המשחק הקודם חמישה לילות אצל פרדי 2
המשחק הבא חמישה לילות אצל פרדי 4
www.scottgames.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

חמישה לילות אצל פרדי 3אנגלית: Five Nights at Freddy's 3) הוא משחק הרפתקה ממוחשב ואימה הישרדותי[1] שפיתח סקוט קאוטון, המשחק השלישי בסדרת "חמישה לילות אצל פרדי". ומתרחש כרונולוגית שלושים שנה לאחר אירועי המשחק הראשון

פורסם במקור ב-Steam Greenlight.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק מתקיים 30 שנה לאחר סגירת הפיצרייה פרדי פאזבירז פיצה, באטרקציה של Fazbear's Fright:The Horror Attraction. בסוף כל לילה, השחקן מקבל את האפשרות לשחק מיני משחק (ההיסטוריה של החלק השלישי). מישהו שמכונה "הבחור הסגול", ויליאם אפטון, בסיפור, פירק את כל ארבעת הרובוטים הידועים מהמשחק הראשון של הסדרה.

נשמותיהם של חמישה ילדים מקיפות את הבחור הסגול שנמצא בחדר שאליו לא הייתה גישה לרובוטים. הבחור הסגול נבהל, וכדי להתחבא מהנוקמים, נכנס לתוך חליפתו של ספרינג בוני השבור, בתקווה שלא ישיגו אותו שם. הוא מתחיל לצחוק, אך בגלל הלחות המוגברת בחדר ונשימות חמות על קפיצי השלד של הרובוט, פועל מנגנון לא בטוח, הקפיצים מתיישרים, כולל המצב הרובוטי, כתוצאה מכך, החלקים של הרובוט נוקבים את גופו, ווילאם אפטון מת בייסורים. הסיבות להתרחשות זו צוינו בשיחות טלפון מדי לילה. את חליפת Springbonnie יכול היה להיות לבוש על ידי אדם, אך כשנבדק, התברר שהיא לא בטוחה לשימוש; עם תנועות פתאומיות, כמו גם עם לחות מוגברת, קפץ המעיין והחליפה עברה למצב רובוטי, שהיה קטלני. מכאן הכינוי Springtrap (מלכודת הקפיצים) החל לקרוא לו לאחר שסקוט עשה טעות. לאחר מכן יוצא אחד הסיומים הבאים:

  • סיום רע: אם לא עברתם משחקי המיני הנסתרים, אז אחרי משחק המיני הסופי תופיע תמונה עם חמישה ראשים של רובוטים מוארים מהחלק הראשון של המשחק, כל ראש זוהר בעיניו בצהוב, מעל לראשיהם ניתן לראות את הכיתוב "סיום רע" (Bad Ending).

הסיום הרע של המשחק פירושו שנפשם של הילדים (שהוזכרו לעיל) לא שוחררו ונותרו כלואות לנצח בתלבושות של הרובוטים.

  • סיום טוב: אם עברתם נכון את כל משחקי המיני הנסתרים שנמצאים במשחק והבאתם לילד הבוכה עוגה, אז אחרי משחק המיני הסופי בסוף תהיה תמונה עם ארבעה ראשים של רובוטים (הפעם הם לא זוהרים) מהחלק הראשון של המשחק. מעליהן תופיע הכיתוב "הסוף" (The End).

סיום זה מעיד על כך שנפשם של ילדים שוחררו מהתלבושות והשתחררו לנצח.

לאחר השלמת מצב הסיוט (Nightmare) לשחקן מוצג עיתון בו כתוב כי האטרקציה נשרפה בגלל סגר תיל, וכל הפריטים ששרדו מהאטרקציה יימכרו במכירה פומבית ונמכרו. כשמבהירים את התמונה, ניתן להבחין בראש ספרינגטראפ ברקע, שמשמע כי הוא שרד.

משחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדמות הראשית (ככל הנראה מייקל אפטון) נשכרת על ידי שומר באטרקציית האימה "Fazbear’s Fright: The Horror Attraction", שנוצרה על בסיס אגדות פרדי פאזברס פיצה שנסגרה לפני 30 שנה. הניהול מיושם באמצעות העכבר והמקלדת או מסך המגע (אנדרואיד / iOS). אין אנרגיה, דלתות, ארון מסכה מחלקי העבר, אך יש מסך שני המאפשר לפקח על מצב המערכות. יש שלוש מערכות: "התקני שמע" (Audio Devices), "מערכת מצלמות" (באנגלית Camera System) ו"אוורור" (Ventilation). שגיאות תוכנה מתרחשות במערכות שניתן לפתור על ידי אתחול מחדש של המערכת במסך השני. התקני שמע המותקנים בכל אחת מהמצלמות אחראים ליכולת להשמיע את צלילי בלון בוי (Balloon Boy) בכל מקום, שמסיח את דעתו של ספרינגטראפ - הדמות הראשית של המשחק. לאחר כל השמעה, מערכת השמע מופעלת מחדש במשך כ-5 שניות, לאחר מכן תוכלו שוב להשמיע צליל בכל מקום. חשוב שמכשיר השמע בו השתמשת יהיה ליד ספרינגטראפ, אחרת הוא לא ישים לב לצלילים. אם התקני האודיו מתקלקלים, לא תוכלו להשמיע צלילים. מערכת המצלמות אחראית לביקורתך, ואם היא תכבה, לא תוכל לפקח על המצב באטרקציה. אוורור אחראי לאוויר המקורה, ואם מערכת האוורור תישבר, תאבד את הכרתך או תמות. השחקן יכול לעבור בין מצלמות הבניין למצלמות האוורור באמצעות כפתור "החלפת מפה" במסך הראשון. במערכת האוורור הוצגה מערכת הגנה נוספת: אפשר לחסום אותה על ידי לחיצה כפולה על המצלמה, ומונע מספרינגטראפ לזחול שם, מכיוון שהשביל מצטמצם מספר פעמים. כישלון באוורור יכול להשבית את כל המחסומים בו. במשחק יש גם פנטומים (Phantoms) - הזיות השחקן. הם שוברים כל מערכת, מה שהופך את השחקן לפגיע לספרינגטראפ. הם יכולים גם לתקוף אם מסתכלים עליהם יותר מדי זמן. ההתקפות שלהם אינן קטלניות, אך אחריהן עלולות להופיע שגיאות במערכות. אחרי הלילה החמישי, הגיים מוד "אקסטרה" תהיה זמינה (Extra), כמו גם מצב סיוט (Nightmare).

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

אנשים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • בחורי הטלפון - יש שניים מהם: חדש (שמשאיר הודעות בטלפון במשך שני לילות) וישן (הקלטות מהלילה השני עד הלילה החמישי).
  • המאבטח - הדמות הראשית במשחק אך לא ידוע עליה כמעט כלום. נרמז פעמים רבות שהדמות היא בעצם בנו של ויליאם, מייקל.
  • ויליאם "הבחור הסגול" אפטון (William Afton) - פושע ורוצח מסוים שפירק את הרובוטים הישנים. הוא מת בחליפת ספרינגטראפ. לפעמים כשהשחקן מתחיל את המשחק, הוא יכול לראות מסכי טעינה עם אדם תקוע בחליפה. הופיע לראשונה במשחק "חמישה לילות אצל פרדי 2". הוא המנהל / בונה רובוטים של "פרדי פאזברס פיצה".

אנימטרוניקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ספרינגטראפ (Springtrap) - כונה בהתחלה ספרינג בוני, הוא היה אחד מהאנימטרוניקס של "Fredbear Family Dinner". הרובוט האמיתי היחיד. הוא מתחיל את מסעו ממצלמה 09. הוא עובר דרך המצלמות בין 10 ל-1 ובאוורור, מה שעוזר לו להגיע במהירות לשחקן. יכול לעמוד מאחורי חלון המשרד או להציץ מהדלת לפני ההתקפה. הוא תוקף כשהשחקן פותח את אחד המסכים או כשהשחקן מאבד את הכרתו כאשר האוורור נכשל, אם לא להסתכל עליו ולצפות במשך שעה. הוא יכול לתקוף גם את פיו בכוח אם הנגן מסיט את הטאבלט במצלמות. אם משחקים את הלילה השישי עם הבוגדים "רדאר" ו"לא התמוטטות", אחרי כל התקפת פאנטום, הוא מייעד שני חדרים קרוב יותר לשחקן. פעיל החל מהלילה השני. העניין הוא שכמו שאמר הבחור בטלפון, הם מצאו אותו והביאו אותו ליום השני של פתיחת המבחן. יש לו שני בוחנים. זה יכול להיות בשני מקומות בו זמנית שכן מלכודת המעיין האחרת היא רק דמיונו של השומר עצמו והשני כבר אמיתי. הוא גם שרד את השריפה לאחר חמישה לילות אצל פרדי כיוון שהוא ברח. במשחק השישי הופך ל"Scraptrap" (מלכודת מוזנחת).

פאנטומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

חשוב לזכור שאם פנטום קופץ עליך, הוא לא הורג אותך. כל מה שהוא עושה זה לשבור אחת/כמה מהמערכות (מערכת האוורור, המצלמות או השמע).

  • פאנטום בלון בוי (Phantom Balloon Boy) - זה נראה כמו לילד הבלונים מהחלק השני, רק חרוך פנטום, יש אישונים זוהרים ואין לו שלט ובלון. הוא יכול להופיע במצלמה ללא תלמידים. אם לא תשחרר במהירות את הטאבלט או תעביר את המצלמה ואז תשחרר את המצלמה, לאחר שתסתכל עליו יותר משתי שניות, הוא יתקוף. שובר את מערכת האוורור.
  • פאנטום פרדי (Phantom Freddy) נראה כמו פרדי מהחלק השני של סדרת חמישה לילות צל פרדי, אבל הוא חרוך, יש לו אישונים לבנים ואין לו רגל ימינית (ייתכן). לעיתים קרובות עובר מחוץ לחלון. הוא תוקף אם לא להסתכל על אחד מהמסך. שובר את מערכת האוורור.
  • פאנטום פוקסי (Phantom Foxy) - נראה כמו פוקסי מהחלק השני, אבל אין לו אוזן ימנית וזרוע שמאלית, הוא חרוך ויש לו אישונים זוהרים. מופיע לפעמים בצד השמאלי של המשרד. כדי לברוח, על השחקן לפנות לצד השמאלי לאט. שובר את האוורור.
  • פאנטום צ'יקה (Phantom Chica) - דומה לצ'יקה מהמשחק הראשון של סדרת חמישה לילות אצל פרדי, אבל חרוכה, אין לה קאפקייק ביד ויש לה אישונים זוהרים. היא מופיעה לעיתים במצלמת 07, כיבוי מהיר של המצלמה יעזור לשחקן להינצל ממנה. שוברת את האוורור.
  • פאנטום פאפט (Phantom Puppet) - נראית כמו המריונטה מהמשחק השני, אבל הוא חרוך מאוד (עד כדי כך שלא תוכלו לראות את הפה, הסומק והכפתורים). מופיע במצלמת 08 במראה רגיל (לא חרוך). אם לא עוברים במהירות למצלמה או סוגרים את המסך, הוא יסגור את סקירת הנגן למשך 10 שניות וישבור את מערכת המצלמה. בעת העזיבה שלו, ישבר האוורור.
  • פאנטום מאנגל (Phantom Mangle) - דומה לאותה דמות מהמשחק השני. תפקידה הוא לצוץ מבעד החלון הראשי במשרד ולהשמיע קולות אשר יסיחו את דעת השחקן.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Everything We Know About Five Nights At Freddy's 3" (באנגלית). Kotaku Australia. 2015-03-05. נבדק ב-2015-03-06.