ימים מאושרים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ימים מאושרים
Happy Days
סמליל הסדרה
סמליל הסדרה
סוגה קומדיית מצבים
יוצרים גארי מרשל עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים רון הווארד
(עונות 1–7)
הנרי וינקלר
טום בוסלי
מריון רוס
ארין מורן
אנסון ויליאמס
דון מוסט
(עונות 1–7)
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 11 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 255 עריכת הנתון בוויקינתונים
תוכנית המשך לוורן ושירלי
מורק ומינדי
ג'ואני אוהבת את צ'אצ'י
Blansky's Beauties
הפקה
חברת הפקה Century Film עריכת הנתון בוויקינתונים
טכניקת צילום מצלמה יחידה עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה John Beal עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 22 דקות
שידור
רשת שידור ABC עריכת הנתון בוויקינתונים
רשת שידור בישראל הטלוויזיה הישראלית
ערוץ המזרח התיכון
הטלוויזיה החינוכית
ערוץ הילדים
סטאר וורלד
תקופת שידור מקורית 15 בינואר 197412 ביולי 1984
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
פונזי (הנרי וינקלר) וריצ'י (רון הווארד), בפרק של "ימים מאושרים" משנת 1976

ימים מאושריםאנגלית: Happy Days; נקראה בעברית גם "היו ימים") היא קומדיית מצבים אמריקנית פופולרית בת 11 עונות, אשר הופקה לשידור במקור עבור רשת ABC, בשנים 19741984.

הסדרה התמקדה בחבורת צעירים בעיר מילווקי והציגה חזון אידיאלי של החיים בין אמצע שנות החמישים ועד אמצע שנות השישים באזור המערב התיכון של ארצות הברית.

ימים מאושרים הייתה אחת הסדרות המצליחות ביותר של שנות ה-70 והיא הניבה מספר סדרות בת: "לוורן ושירלי", "מורק ומינדי", "ג'ואני אוהבת את צ'אצ'י", "Blansky's Beauties", ושתי סדרות הספין-אוף המונפשות "פונזי וחבורת ימים מאושרים" ו"השעה של מורק ומינדי, לוורן ושירלי ופונז".

בישראל הסדרה שודרה במקור בשנות השמונים בטלוויזיה הישראלית (שלוש העונות הראשונות), בערוץ המזרח התיכון ובטלוויזיה החינוכית (שלוש העונות הראשונות). מאוחר יותר שודרה בערוץ הילדים ובסטאר וורלד.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת הסדרה מתמקדת במשפחת קאנינגהאם, משפחה אמריקנית ממוצעת ממעמד הביניים ממילווקי. ההורים הם הווארד (טום בוסלי) ומריון (מריון רוס), וילדיהם המתבגרים, ריצ'י (רון הווארד), נער בעל גישה אופטימית ונאיבית, ואחותו היפה אך המגושמת ג'ואני (ארין מורן).

בתחילה, עלילת הסדרה נעה סביב דמותו של ריצ'י וחבריו: וורן (פוטסי) ובר, ראלף מאלף (Ralph Malph) וארתור (פונזי) פונזרלי. בעוד שבתחילה לדמותו של ארתור היה תפקיד קטן, בהמשך, עקב הפופולריות לה זכה הפכה דמותו למרכזית יותר. פונזי, בגילומו של הנרי וינקלר, היה חבר לשעבר בשתי כנופיות מקומיות, והוא הופך לחברו הטוב של ריצ'י ומתיידד גם עם משפחתו. הוא הוצג כפרחח חביב, נערץ על בנות ובעל השפעה רבה על ריצ'י וחבריו. דמות נוספת בסדרה היא בן דודו של פונזי, צ'ארלס ארקולה (סקוט באיו), "צ'אצ'י", בו ג'ואני מתאהבת.

הדמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות ראשיות
  • ריצ'רד "ריצ'י" קנינגהאם (רון הווארד) (עונות 1–7, אורח בעונה 11) - הדמות הראשית בסדרה.
  • ארתור הרברט פונזרלי, הידוע כ"פונזי" (הנרי וינקלר) - גריזר רודף שמלות וחברו הטוב של ריצ'י.
  • הווארד קנינגהאם (טום בוסלי) - אביו של ריצ'י.
  • מריון קנינגהאם (מריון רוס) - אמו של ריצ'י.
  • ג'ואני קנינגהאם (ארין מורן) - אחותו הצעירה של ריצ'י.
  • וורן "פוטסי" ובר (אנסון ויליאמס) - אחד מחבריו הקרובים של ריצ'י.
  • ראלף מאלף (דון מוסט) (עונות 1–7, אורח בעונה 11) - חברו של ריצ'י.
דמויות משנה

סדרות-בת[עריכת קוד מקור | עריכה]

ל"ימים מאושרים" מספר סדרות-בת: "לוורן ושירלי", "Blansky's Beauties", "מורק ומינדי", "Out of the Blue" ו"ג'ואני אוהבת את צ'אצ'י". בנוסף, הסדרה זכתה למספר סדרות בת מצוירות: "פונזי וחבורת ימים מאושרים" ו"השעה של מורק ומינדי, לוורן ושירלי ופונז". לא כולן זכו להצלחה. כך למשל הסדרות "Out of the Blue" ו-"Blansky's Beauties" זכו רק לעונה אחת ואילו "ג'ואני אוהבת את צ'אצ'י", לשתי עונות. בין סדרות-הבת המצליחות של "ימים מאושרים" ניתן למנות את "לוורן ושירלי", שלה 8 עונות ואת "מורק ומינדי", עם 4 עונות.

לוורן ושירלי[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – לוורן ושירלי
לוורן ושירלי, 1976

"לוורן ושירלי" (Laverne & Shirley) הייתה סדרת-בת על שתי נשים צעירות ועצמאיות בטווח הזמן של שלהי שנות-50 עד סוף שנות ה-60 (1959 - 1967 לערך). הן החלו להופיע בתפקיד אורח ב"ימים מאושרים" כמכרות של פונזי, אך זכו לתוכנית משלהן שזכתה להצלחה רבה. העלילה התמקדה בלוורן דה פזיו (פני מרשל) וחברתה הטובה שירלי פיני (סינדי ויליאמס). לוורן נחשבה לבחורה צעירה, קשוחה וצינית ואילו שירלי נחשבת לבעלת האופי החביב יותר מבין השתיים. הסדרה שודרה ברשת ABC בין השנים 1976 עד 1983 ונחשבה לסדרת-הבת המצליחה ביותר של "ימים מאושרים", עם 8 עונות.

מורק ומינדי[עריכת קוד מקור | עריכה]

סדרת-בת נוספת, שזכתה ל-4 עונות, הייתה "מורק ומינדי" (Mork & Mindy) ששודרה ברשת ABC בין השנים 1978 עד 1982. הסדרה, שכללה מוטיבים של מדע בדיוני, התמקדה בחייזר דמוי אדם בשם מורק (רובין ויליאמס). מורק הופיע לראשונה ב"ימים מאושרים" ולאחר שדמותו צברה פופולריות רבה הוא זכה לסדרה משלו. מורק הוא חייזר מכוכב "אורק" שמגיע לכדור הארץ כדי לחקור את בני האנוש ובדרך הוא פוגש את אהובתו, מינדי (פאם דובר), שעובדת בחנות תקליטים. הוא מחליט לחיות בכדור הארץ אך נתקל בקשיים מרובים כיוון שאינו יודע איך לתקשר היטב עם בני אדם.

ג'ואני אוהבת את צ'אצ'י[עריכת קוד מקור | עריכה]

סדרת-בת נוספת התמקדה בג'ואני קנינגהאם (אחותו של ריצ'י) וצ'ארלס "צ'אצ'י" ארקולה (בן דודו של פונזי) המאוהבים זה בזו. הסדרה כשלה וירדה אחרי שתי עונות, היא שודרה ברשת ABC בין השנים 1982 ל-1983.

סדרות מצוירות[עריכת קוד מקור | עריכה]

"פונזי וחבורת ימים מאושרים" ו"השעה של מורק ומינדי, לוורן ושירלי ופונז" היו סדרות-הבת המצוירות של חברת ההפקות האנה-ברברה. עקב ההצלחה הרבה של "ימים מאושרים", הוחלט להפיק סדרות מצוירות שיתאימו לילדים. אולם הסדרות המצוירות לא הצליחו למשוך צופים רבים, ולאחר פחות משנתיים, ירדו מהמסכים. הסדרות שודרו בין 1981 ל-1983.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ימים מאושרים בוויקישיתוף