כריסטי טרלינגטון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
כריסטי טרלינגטון
Christy Turlington
כריסטי טרלינגטון, 2008
כריסטי טרלינגטון, 2008
כריסטי טרלינגטון, 2008
לידה 2 בינואר 1969 (בת 55)
ולנאט קריק, קליפורניה, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Christy Nicole Turlington עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה
  • אוניברסיטת ניו יורק
  • תיכון מונטה ויסטה
  • בית הספר לבריאות הציבור ע"ש מילמן של אוניברסיטת קולומביה
  • Southwood Middle School עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג
מספר צאצאים 2 עריכת הנתון בוויקינתונים
christyturlington.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

כריסטי ניקול טרלינגטוןאנגלית: Christy Nicole Turlington; נולדה ב-2 בינואר 1969) היא דוגמנית-על אמריקאית, הידועה במיוחד בכך שהייתה הפרזנטורית של קלווין קליין מ-1987 ל-2007. היא הייתה חתומה על עשרות חוזי דוגמנות עם חברות כמו "מייבלין קוסמטיקס" ו"ורסצ'ה". טרלינגטון כיכבה בסרט התיעודי, "Catwalk", על חייה ובסרטו של אייזק מזרחי, Unzipped. היא הדוגמנית הרביעית שהייתה מושקעת ברשת הקפה "Fashion Cafes", שאינה פעילה כיום, אחרי אל מקפירסון, נעמי קמפבל וקלאודיה שיפר.

שנותיה הראשונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

טרלינגטון נולדה בוולנאט קריק, קליפורניה, האמצעית בין שלוש בנות, לדוויין טרלינגטון, טייס בחברת התעופה פאן אמריקן ולדיילת האוויר מאל סלוודור, מריה אליזבט (שמה לפני הנישואים היה פרקר).[1][2]

היא נתגלתה כשאכלה עוגה[3] במיאמי, פלורידה בידי דני קודי, צלם מקומי, בסמוך לאן שאביה עבד כמאמן טייסים עבור חברת פאן אם.[4] טרלינגטון החל לדגמן אחרי בית הספר מגיל 14 עד לגיל 16 בזמן הקיץ עד שהיא סיימה את בית הספר התיכון מונטה ויסטה.[1] אחרי שגמרה ללמוד בבית הספר, עברה לעיר ניו יורק ועסקה בדוגמנות במשרה מלאה.[4]

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לטרלינגטון יש מספר הישגים בתעשיית האופנה, היא הייתה חתומה על חוזים שהכניסו לכיסה מיליוני דולרים עם חברות כמו מייבלין, שאנל וקלווין קליין. אף על פי שהיא ידועה כאחת מדוגמניות-העל המצליחות ביותר, טרלינגטון מתנגדת לתווית "דוגמנית העל". היא ידועה בתעשיית האופנה כאחת מהדוגמניות הידידותיות והמקצועיות ביותר בעסק.

במהלך שנות התשעים היא הופיעה בסרט התעודי "Unzipped", על המעצב אייזק מזרחי, ובסרט המוקומנטרי משהו ללבוש אותו ביים הבמאי המפורסם רוברט אלטמן. בנוסף לכך היא הופיעה ב"Catwalk", סרט תיעודי על חייה בתעשיית האופנה בבימויו של רוברט ליקוק.

טרלינגטון גם הופיעה בשני קליפי וידאו. עמיתתה הדוגמנית יסמין לה בון דאגה שבעלה, סיימון לה-בון, מלהקת דוראן דוראן ילהק את טרלינגטון לווידאו המפורסם שלהם ב-1986, כשמלאו לה 16. ב-1990 הזמר ג'ורג' מייקל שאב השראה משער הווג הבריטי שצילם פיטר לינדברג של ינואר 1990 (שהציג את טרלינגטון, נעמי קמפבל, לינדה אוונג'ליסטה, סינדי קרופורד וטטיאנה פאטיץ) עבור הווידאו שלו "Freedom". הווידאו מציג את כל חמש הדוגמניות לצד חמשת דוגמני על כשהם מניעים שפתיהם לקול השיר. הווידאו הוצג במהלך סיבוב ההופעות של ג'ורג' מייקל ב-2008 כשהוא שר.

היא הופיעה על גבי 500 שערי מגזינים והציגה במספר ספרי צילום מקצועיים, בכללם "10 Women" של פיטר לינדברג, בשער של "Model Manual" של ארתור אלגורט "Man/Woman" של הרב ריץ ו"Off the Record" של קרל לגרפלד. ב-1993 היא דגמנה בעירום עבור הקמפיין נגד לבישת פרווה של אנשים למען יחס מוסרי לבעלי חיים.

בשנות האלפיים היא נכנסה לשותפות במספר יוזמות עסקיות כמו קו לטיפוח עור איור ודי "Sundari" ושתי קולקציות בגדים אותן הפיקו "פומה": "נואלה", ו"Mahanuala".

ב-11 באוגוסט 2006 דיווח המגזין "Women's Wear Daily" שטרלינגטון חתמה על חוזה רב-שנתי עם מייבלין, בכך היא שבה לחברה שהפכה אותה למפורסמת בקמפיין "אולי היא נולדה עם זה" ('Maybe She's Born With It') לו דגמנה בשנים 1992–1998.

לכבוד יום הולדתה הארבעים של טרלינגטון, צירף המגזין "W magazine" כמה תצלומים אייקוניים מהקריירה שלה, משלהי שנות השמונים ועד לימינו.

נכון לשנת 2008 ערכה טרלינגטון ביקורים באפריקה מטעם הארגון "Product Red" ולאמריקה הלטינית מטעם הארגון "CARE) "relief agency). מעורבותה בקייר הושפעה מאמה אליזבט, שתמכה מזה זמן רב בקייר באמצעות ארגון דיילות האוויר "World Wings" אליו השתייכה. פרויקט "FEMME", שבא ביחד עם קייר, אוניברסיטת קולומביה, והממשל המקומי שקיבצו מומחים לרפואה ביחד על מנת למצוא שיטות טובות יותר כדי לשרת מספר גדול של נשים הזקוקות לסיוע ושחוששות ללכת למרפאה או לבית חולים מסורתי.[5]

טרלינגטון הופיעה כמה פעמים בשנה בתוכנית "Today" ושוחחה על פעולות הצדקה שלה. היא גם הופיעה בתוכניתה של מרתה סטיוארט ב-13 בפברואר 2007.

חייה האישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

טרלינגטון מתאמנת ביוגה, ולמדה עם לארי שולץ ויוהאנאס ואן ווכטין (Johannas Van Vugtin) בסן פרנסיסקו. טרלינגטון היא המחברת של "הספר Living Yoga: Creating A Life Practice" ‏ (ISBN 0-7868-6806-6). בשל עניינה בדתות המזרח הרחוק היא שבה ללמוד ב-1994 וסיימה בהצטיינות תואר ראשון מבית הספר גלטין ללימודים אישיים השייך לאוניברסיטת ניו יורק, עם התמחות בדתות משוות ופילוסופיה מזרחית. היא הופיעה ב"לייט נייט עם דייוויד לטרמן" ב-1999 ושוחחה על לימודיה, למרות תחומי העניין שלה היא נותרה רומית-קתולית מאז ילדותה.[6][7]

היא הייתה בעבר צמחונית, ושבה לאכול בשר.[8] היא מעשנת לשעבר שאביה נפטר מסרטן הריאות, טרלינגטון היא גם פעילה נגד עישון ושגרירת ארגון קייר CARE.[9]

טרלינגטון יצאה עם השחקנים רוג'ר וילסון, כריסטיאן סלייטר וג'יסון פטריק. בסוף שנת 2000 היא פגשה את השחקן/במאי/תסריטאי אדוארד ברנס במסיבה בהמפטון ותוך שבוע שניהם התארסו. אחרי שהם דחו את חתונתם האיטלקית באוקטובר 2001, בגלל התקפת הטרוריסטים ב-9/11, גושי בניינים אחדים מאין שהם התגוררו בעיר ניו יורק, הם נפרדו. הזוג התאחד מחדש ונישא ב-7 ביוני 2003. היה זה גם יום השנה החמישי לפטירתו של אביה מסרטן הריאות. לברנס ולטרלינגטון יש שני ילדים, בתם גרייס נולדה ב-25 באוקטובר 2003, ובנם פין נולד ב-11 בפברואר 2006. אחותה של כריסטי, קלי, נשואה לאחיו של אדוארד, בריאן ברנס וביחד יש להם בן שנולד בראשית 2008.[10] המשפחה מתגוררת בעיר ניו יורק, בקרבת מקום ללופט הישן של אד ברנס שהיה שייך בעבר לג'ון קנדי ג'וניור.

נכון לשנת 2009 טרלינגטון לומדת לתואר שני בבריאות הציבור באוניברסיטת קולומביה.[11]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא כריסטי טרלינגטון בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 אתר למנויים בלבד Richard Benson, ‏Yogi bared, The Telegraph, 12 March 2003
  2. ^ ^ Belleza no significa no tener arrugas ("יופי אין משמעו שאין לך קמטים"). Para Ti Online, April 3, 2007.
  3. ^ Christy Turlington, Fashion Model Directory
  4. ^ 1 2 מליסה וויטוורת, כריסטי טרלינגטון: האאוטסיידרית, דיילי טלגרף, 23 בספטמבר 2007
  5. ^ Crooks, Peter. "Model Mom - Christy Turlington Burns" Diablo Magazine, July 2008.
  6. ^ Turlington, Christy. (2003). Living Yoga: Creating A Life Practice (pp. 110-112). ISBN 0-7868-6806-6.
  7. ^ Simpkinson, Anne. The Model Yogini: Beliefnet catches up with Christy Turlington Beliefnet.
  8. ^ Turlington, Christy. (2003). Living Yoga: Creating A Life Practice (pp. 235-236). ISBN 0-7868-6806-6.
  9. ^ Turlington, Christy. (2003). Living Yoga: Creating A Life Practice (pp. 85-90). ISBN 0-7868-6806-6.
  10. ^ Cookie Magazine, December 2007, page 166.
  11. ^ "Model Christy Turlington Talks to Vogue's Joan Juliet Buck on Columbia, No Woman, No Cry, and CARE" Vogue. August 2009.