ליילה ואיב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף ליילה & איב)
ליילה ואיב
Lila & Eve
בימוי צ'ארלס סטון III עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי שרה רישר
דארן ריד
עריכה רוברט למברט
שחקנים ראשיים ויולה דייוויס
ג'ניפר לופז
שיי ויגהאם
יוליוס טנון
ליסה מפיה
כריס צ'אלק
אנדרה רויו
יולונדה רוס
מוזיקה סמואל ג'ונס
אלקסיס מארש
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה סמואל גולדווין פילמס
שיטת הפצה הורדה דיגיטלית, וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 30 בינואר 2015
משך הקרנה 94 דקות
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה דרמהפשע
תקציב 4.9M$
הכנסות $38,263
הכנסות באתר מוג'ו lilaandeve
www.lilaandevemovie.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Lila & Eveעברית: ליילה ואיב) הוא סרט פשע אמריקאי, אשר יצא לאקרנים ב-30 בינואר 2015, בפסטיבל הסרטים סאנדנס. הסרט בוים על ידי צ'ארלס סטון III, ובו משתתפות שתי השחקניות ויולה דייוויס, וג'ניפר לופז. הסרט יצא לאור בצפון אמריקה ב-17 ביולי 2015, בהוצאה מוגבלת וחדישה יותר.[1]

זו הפעם השנייה בה משתפות דייוויס ולופז פעולה, כאשר הסרט הקודם בו השתתפו יחדיו היה, "רומן לא חוקי", בשנת 1998.[2]

עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

ליילה, אם חד הורית המתגוררת באטלנטה, נאבקת בחיים לאחר רצח בנה סטפון שנעשה על ידי ירי מאקדח. לנוכח אדישות מצד המשטרה ובקשיים בטיפול בעצמה ובנה הצעיר ג'סטין, מצטרפת ליילה לקבוצת תמיכה לאמהות שילדיהן נרצחו גם כן. בקבוצה היא פוגשת את איב, אישה אשר בתה מתה כמה שנים לפני כן. בדרך כלל, נוהגת איב לשבת בצד מבלי להשתתף במפגשים. איב נראתה פחות מעוניינת להמשיך הלאה בחייה בשל חיפוש אחר נקמה באותם הרוצחים של ילדתה, וילדה של ליילה.

ליילה בוחרת את איב כ-"חונכת" אשר תתן לה חסות ומענה, ולילה אחד, בעודן עוסקות בטיפול בעצמן, הן מוצאות אקדח בילקוטו של ג'סטין. תגלית זו מזעזעת את ליילה, וגורמת לאיב לחשוב על רעיון בו הן ימצאו את רוצחו של סטפון בעצמן. לאחר מכן, השתיים פוצחות במרדף אחר הרוצח, ובדרך הורגות בחור שנחשד כרוצח בשל היותו חבר בכנופיית הסמים אשר רצחה את סטפון, אך לשווא. לאחר שרצחו אותו, איב לוקחת לו את הטלפון, והשתיים בורחות. לאחר מקרה הרצח מצבה הנפשי של ליילה מתערער ומחריף, ופוצחת אי הסכמה בין השתיים על כך שאיב רוצה להמשיך ולחפש אחרי הרוצח, בעוד ליילה רוצה להפסיק. מיד לאחר סיום הריב איב נעלמת לזמן מה.

בדיוק באותו פרק הזמן, הבלש הוליסטון מחליט לחקור את תיקה של ליילה לעומק, וסובר כי לה ולאיב יש קשר לרצח חבר כנופיית הסמים. בתוך דקות ספורות לאחר מכן, נוצר מצב בו ליילה ואיב עקבו אחרי רכב חשוד, ונתפסו. בין רגע מאיימים האנשים מתוך הרכב על חייה של ליילה, ובסמוך לכך פורץ בסערה למקום רכב ממנו יוצא חבר כנופיה נוסף, שחזר ממסיבה. אותו חבר הכנופיה שחזר מן המסיבה יוצר הסחת דעת בלא מודע, ובעודו מדבר עם השניים שאיימו על ליילה, היא ואיב יורות לכל עבר ופוצעות באופן אנוש את שלושתם. רגע לפני שהן יורות בהם למוות, הן שואלות אם הם הרוצחים של סטפון, והם עונים בשלילה, ומוסיפים כי אלו לא הם, אלא איש בשם אלחנדרו. משהספיקו לסיים את דבריהם, השתיים ירו בראשם.

יום למחרת, ליילה וג'סטין נוסעים באוטו, ופתאום שמה לב ליילה כי בצידו של הרכב ישנם אקדחים המופנים לכיוונם. באותו הרגע היא מאבדת שליטה ומתנגשת בשלושה כלי רכב. מיד לאחר מכן השניים קמים בבית חולים, וחברה של ליילה בא לבקרם. עם רדת החשכה הולכות ליילה ואיב אל ביתו של אלחנדרו, מסתכלות דרך החלונות עליו, חוגג עם משפחתו המורחבת מסיבה שנתית, ומתחילות בטבח שגורם למאבטחיו לצאת החוצה בחיפזון. באותו הזמן מתקשרת ליילה אל אלחנדרו, ואומרת לו כי הוא היה צריך לחשוב פעמיים לפני שרצח את בנה, והוא מודיע לה כי ידאג להרוג אותה ואת כל משפחתה, ובכך השיחה מסתיימת.

באותו הערב ליילה חוזרת אל ביתו של חברה, והשניים מתחבקים. מיד לאחר מכן מבקש חברה לראות את תמונתה של החונכת שלה, איב. ליילה פותחת את המכשיר הסלולרי שלה, ומראה לו תמונות שבהן הצטלמה עם איב. כאשר הוא מביט בתמונות הוא רואה רק אותה ושואל איפה איב, והיא לתדהמתה מגלה שהיא בסך הכל הייתה בדמיון שלה, ונזכרת בזה שבקבוצת התמיכה אמרו כי הזיות כאלו יכולות להגירם עקב לקיחת כדורים, תרופות, דיכאונות וכדומה. ליילה מחייכת אליו ומעבירה נושא בין רגע, ואומרת לו שהיא צריכה ללכת. כשיצאה מן הדלת פרצה ליילה בריצה לעבר המכונית שלה, בתקווה שתמצא הוכחה לכך שאיב הייתה רק בדמיון שלה. היא נזכרת שלאורך כל הדרך הסתובבה איב עם תיק מעור, והיא נחרדת לגלות כי הוא נמצא על רצפת מכוניתה, וכי היא אכן הייתה רק בדמיון שלה. מיד לאחר מכן היא נכנסת לפאניקה, ופתאום איב מופיעה.

בסמוך לכך, הבלש הוליסטון מנסה לשכנע את מכרו לעבודה כי ליילה אכן הייתה זו שרצחה את כל האנשים בשל נקמה, ומכרו מתכחש לכך וטוען שהוא לא מעוניין להמשיך איתו הלאה כיוון שהוא ממציא דברים. לאחר חילוף הסצנה בחזרה לאיב וליילה, השתיים נראות כשהן רבות. ליילה מצהירה לאיב שסדרת הרציחות והנקמות מסתיימת, אך איב מטיחה בה, ומזכירה לה כי אלחנדרו יבוא להרוג אותה ואת כל המשפחה שנשארה לה, וליילה אומרת לה שהיא מסכימה להרוג אותו בתנאי שזו תהיה הפעם האחרונה שבה יהיה רצח. לאחר שהשלימו, השתיים חוזרות לביתה של ליילה וממלכדות אותו בידיעה שאלחנדרו יחכה שם כשתחזור באישון לילה. הדבר אכן קורה, ואלחנדרו ואנשיו נכנסים הביתה, בזמן שליילה נמצאת אצל חברה, ומסתכלת עליהם דרך מצלמת המחשב הנייד שהשאירה בביתה. חברה מציע לה ערב פרטי משלהם, והיא עונה לו בחיוב ומוסיפה שהיא צריכה ללכת לביתה לכמה רגעים כדי לסדר כמה דברים.

כאשר ליילה מתקרבת לדלת ביתה, אנשיו של אלחנדרו מבחינים בה ומתכוננים לירות בה כשתיכנס לבית. בעת שמלכדו השתיים את הבית, הן חיברו פתיל ארוך מרוח בחומר בעירה, אל תוך תנור המטבח שבו טמנו חומר נפץ. כאשר הגיעה ליילה אל דלת ביתה, איב אומרת לה להצית את החוט, ומיד פוצח ריב נוסף ביניהן על כך שליילה מתחרטת, ולא רוצה לעשות זאת. איב גורמת לה להצית את החוט וליילה נכנסת אל תוך הבית שנייה לפני שהוא מתפוצץ בתקווה להציל את כל אשר נמצאים בו, אך שניות ספורות לאחר מכן הבית מתפוצץ ומן ההדף היא עפה על ראשה, וכל גופה התכסה בכוויות.

בסיום הסרט מוצא הבלש הוליסטון הוכחה לכך שליילה הייתה זו ששרפה את הבית, ורצחה את כל האנשים שמתו, אך האמהות השכולות שהיו איתה בעת ביקורו במבנה קבוצת התמיכה, מיהרו להגן עליה, והצהירו כי באותו הלילה ובאותם ימי הרציחות הן היו איתה, והוא בתגובה אומר כי "האליבי הטוב ביותר הוא הגנה מעשרות אימהות שכולות", ומבין כי את ליילה כבר לא יהיה ניתן לעצור. לבסוף, ליילה ובנה ג'סטין עוברים דירה, וחבר שלה עוזר לה לארוז את החפצים, והם נפרדים לשלום מן העיר.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ויולה דייוויס - לילה וולקוט
  • ג'ניפר לופז - איב רפאל
  • שיי ויגהאם - הבלש הוליסטון
  • כריס צ'אלק - אלונזו טרויס
  • יוליוס טנון - בן
  • אנדרה רויו - הבלש סקאטי
  • אמל אמין - סטפון וולקוט
  • יולונדה רוס - פטריס
  • דיארה קילפטריק - מאיה
  • רון קולדוול - ג'סטין וולקוט
  • מייקולה בריאנה וייט - מיי
  • ז'רמן ברוקס - דונל
  • קווינטון גארבין - טאו קולון
  • טדי ויליאמס - ליאו קולון
  • ג'ינו ונטו - קולון אייזה
  • דוד דה ורייס - מפקד המשטרה פרקר
  • ויל בריטן - ברדלי

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בדצמבר 2013, ג'ניפר לופז וויולה דייוויס, הודיעו כי הן הולכות לככב יחד בסרט הדרמה, "ליילה ואיב".[3] ב-23 בינואר 2014, הצטרפה יולונדה רוס לצוות הסרט, כחברה בקבוצת התמיכה של "אמהות לילדים אבודים", המסייעת לנשים שאיבדו ילדים לאלימות.[4] ב-27 בינואר 2014, לייפטיים פילמס ואיי + אי סטודיו חתמו על חוזה הפקת הסרט ביחד עם ג'וי הפקות, וצ'יקפליק הפקות.[5] ב -6 בפברואר 2014 הצטרף אמל אמין לצוות הסרט, כבן הבכור של ליילה, "סטפון".[6]

צילום[עריכת קוד מקור | עריכה]

סרט הדרמה ליילה ואיב, צולם ב-21 בינואר 2014, באטלנטה, ג'ורג'יה.[7][8]

הוצאה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט יצא לראשונה ב-30 בינואר 2015, בפסטיבל הסרטים סאנדנס, שביוטה.[5][9] ב-26 בפברואר 2015, סמואל גולדווין פילמס רכשו את זכויות היוצרים של הסרט, בצפון אמריקה.[10] הסרט הוצא לאקרנים בארצות הברית ב-17 ביולי 2015, במהדורה מוגבלת ובאמצעות וידאו על פי דרישה.[11]

קבלה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט ליילה ואיב זכה לביקורות מעורבות מצד מבקרי הקולנוע. מסטטיקה של 34 ביקורות, עולה כי הסרט קיבל ציון של כ-4.8 כוכבים מתוך 10.[12] על פי אתר הסיקור העולמי מטֵקריטיק, הסרט קיבל ציון של 45 נקודות מתוך 100 נקודות, על סמך 16 ביקורות.[13]

מבקר הקולנוע מייקל רכטשפן מ-"לוס אנג'לס טיימס", כתב על הסרט כי: "ליילה ואיב היא מותחן נמרץ של נשים, שנעשה בצורה מקצועית על ידי ויולה דייוויס וג'ניפר לופז".[14] דאן גייר מה-"דיילי הרלד", כתב שהאמפתיה של ויולה דייוויס מעלה את רמתו של הסרט.[15]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ליילה ואיב בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Davis, Edward (2015-06-04). "Watch: Jennifer Lopez & Viola Davis Get Revenge In First Trailer For 'Lila And Eve'". IndieWire (באנגלית אמריקאית). אורכב מ-המקור ב-2015-07-08. נבדק ב-2018-03-04.
  2. ^ Out of Sight, 1998-06-26, נבדק ב-2018-03-04
  3. ^ "Report: Jennifer Lopez Teams With Viola Davis For New Film 'Lila & Eve'". ..::That Grape Juice.net::.. - Thirsty? (באנגלית). 2013-12-17. נבדק ב-2018-03-04.
  4. ^ "'Go for Sisters' Star Yolonda Ross to Join Jennifer Lopez, Viola Davis in Indie Movie 'Lila & Eve' (Exclusive)". TheWrap (באנגלית אמריקאית). 2014-01-23. נבדק ב-2018-03-04.
  5. ^ 1 2 Andreeva, Nellie (2014-01-28). "Lifetime Films And A+E Studios Board Indie 'Lila And Eve' Starring Viola Davis & Jennifer Lopez". Deadline (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-2018-03-04.
  6. ^ Team, The Deadline (2014-02-06). "David Henrie Back In Disney Mode For Indie 'Walt Before Mickey', Aml Ameen Joins Viola Davis-Starrer 'Lila And Eve'". Deadline (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-2018-03-04.
  7. ^ Andreeva, Nellie (27 בינואר 2014). "Lifetime Films And A+E Studios Board Indie 'Lila And Eve' Starring Viola Davis & Jennifer Lopez". deadline.com. נבדק ב-7 בפברואר 2014. {{cite news}}: (עזרה)
  8. ^ "Jennifer Lopez & Viola Davis Start Shooting 'Lila & Eve'!". ewallstreeter.com. אורכב מ-המקור ב-8 בפברואר 2014. נבדק ב-7 בפברואר 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  9. ^ lila-eve, www.sundance.org
  10. ^ Jr, Mike Fleming (2015-02-26). "Samuel Goldwyn Acquires N.A. Rights On Viola Davis-Jennifer Lopez Pic 'Lila And Eve'". Deadline (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-2018-03-04.
  11. ^ Smith, Nigel M. (2015-06-04). "Watch: Viola Davis and Jennifer Lopez Seek Revenge in 'Lila and Eve' Trailer". IndieWire (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-2018-03-04.
  12. ^ Lila & Eve (באנגלית), נבדק ב-2018-03-04
  13. ^ Lila & Eve, נבדק ב-2018-03-04
  14. ^ Michael Rechtshaffen, Jennifer Lopez, Viola Davis elevate vigilante thriller 'Lila & Eve', latimes.com
  15. ^ Gire, Dann. "Viola Davis channels despair into action in Lifetime's 'Lila & Eve'". Daily Herald (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-2018-03-04.