רומן לא חוקי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רומן לא חוקי
Out of Sight
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על רומן של אלמור לנארד
בימוי סטיבן סודרברג
הופק בידי דני דה ויטו
מייקל שמברג
סטייסי שר
תסריט סקוט פרנק
עריכה אן קואטס
שחקנים ראשיים ג'ורג' קלוני
ג'ניפר לופז
מוזיקה דיוויד הולמס
צילום אליוט דייויס
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה סרטי יוניברסל עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה סרטי יוניברסל
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 26 ביוני 1998
משך הקרנה 123 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט פשע, סרט כלא, סרט פעולה, קומדיה רומנטית, סרט שוד, סרט מבוסס יצירה ספרותית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 48 מיליון דולר
הכנסות 77.7 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו outofsight
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רומן לא חוקיאנגלית: Out of Sight) הוא סרט פשע אמריקאי משנת 1998 בבימויו של סטיבן סודרברג, עם ג'ורג' קלוני וג'ניפר לופז בתפקידים הראשיים.

התסריט מבוסס על הרומן "Out of Sight" של אלמור לנארד משנת 1996.

בטקס פרסי אוסקר ה-71 הסרט היה מועמד לפרס אוסקר לתסריט המעובד הטוב ביותר (קוט פרנק) ולפרס אוסקר לעריכה הטובה ביותר (אן קואטס) ול-15 מועמדויות לפרסים שונים.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ק פולי (ג'ורג' קלוני) הוא שודד בנקים מועד. בתחילת הסרט הוא נכנס לבנק, מאיים איום סרק על הפקידה שתיתן לו כסף, יוצא מהבנק ונתפס לאחר שאינו מצליח להתניע את מכוניתו. הוא נידון לעונש מאסר ארוך ומתכנן בריחה עם עוד כמה אסירים.

הוא מתקשר לגרושתו אדל (קתרין קינר) במיאמי ומודיע לה על מועד הבריחה ושתדאג שחברו באדי (וינג ריימס) יבוא לאסוף אותו מבית הכלא.

קארן סיסקו (ג'ניפר לופז) היא סוכנת FBI שנקלעת למקום בעת הבריחה. ג'ק ובאדי תופסים אותה ומכניסים אותה לתא מטען של מכוניתה ביחד עם ג'ק. בתא המטען מתחיל ג'ק לשוחח איתה והיא מתאהבת בו מהרגע הראשון. ג'ק מחליט לשחרר אותה ולהעביר אותה למכוניתו של העברין גלן מייקלס (סטיב זאן) אבל כשהיא מזהה אותו הוא נתקף בפחד, מתנגש בעמוד ובורח. היא נפצעת קל, מטופלת בבית חולים ומשוחררת. הוא חולמת שבמקום לאסור את ג'ק, הם מקיימים סקס.

קארן מחלימה, מגיעה לאדל ואוסרת שם את העבריין צ'ינו (לואיס גוסמן) שמגיע לנקום בג'ק. תמורת זה היא מצורפת לצוות הרדיפה אחרי ג'ק.

אנשי ה־FBI ובהם קארן פושטים על בית המלון במיאמי בו נמצאים ג'ק ובאדי. שניהם מצליחים להימלט במעלית. קארן מבחינה בג'ק אבל לא מסגירה אותו. לאחר זאת היא נפגשת עם ג'ק בבאר והם מקיימים יחסים.

ג'ק ובאדי עושים דרכם לדטרויט שם גר עבריין צוארון לבן בשם ריצ'רד ריפלי (אלברט ברוקס) שגילה להם שבביתו יש יהלומים לא מלוטשים בשווי חמישה מיליון דולר. ג'ק הגן בכלא על ריפלי מפני עבריינים וריפלי הבטיח לו תפקיד בחברתו אך התכחש לכך לאחר מכן וג'ק רוצה לנקום בו.

ג'ק ובאדי נוסעים לדטרויט שם הם מתחברים לצוות עבריינים שהכירו בכלא - מוריס מילר (דון צ'ידל), קנת מילר (איזאיה וושינגטון) ובוב "ילד לבן" (גלן לונקר). קאן מגיעה לדטרויוט, חוקרת את מוזל מילר (ויולה דייוויס) על אחיה וגיסה ומתחקה אחרי העבריינים.

הם מגיעים לביתו המהודר של ריפלי, משתלטים על העוזרת שלו מידג' (ננסי אלן) ומצליחים לפרוץ את הכספת שמתגלה ריקה. בינתיים מגלים ג'ק ובאדי את ריפלי מתחבא. הוא מגלה להם שהיהלומים בתוך אקווריום. באדי לוקח אותם ומסתלק לשדה התעופה ובינתיים הורג ג'ק את קנת שניסה לאנוס את מידג'. קארן נכנסת ובקרב היריות נהרגים מוריס ובוב. קארן יורה ברגלו של ג'ק ואוזקת אותו. בסוף היא מלווה אותו לבית הכלא.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
ג'ורג' קלוני ג'ק פולי עבריין
ג'ניפר לופז קארן סיסקו
וינג ריימס באדי עבריין
דון צ'ידל מוריס מילר עבריין
סטיב זאן גלן מייקלס עבריין
גלן לונקר בוב עבריין
אלברט ברוקס ריצ'רד ריפלי
לואיס גוזמן צ'ינו עבריין
איזאיה וושינגטון קנת מילר עבריין
ננסי אלן מידג'
קתרין קינר אדל ידידה של ג'ק
ויולה דייוויס מוזל מילר אחותו של מוריס
דניס פרינה מרשל סיסקו אבא של קארן

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]