מחפשת בעל על ארבע

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מחפשת חתן על ארבע
כרזת הסרט מחפשת בעל על ארבע
כרזת הסרט מחפשת בעל על ארבע
כרזת הסרט מחפשת בעל על ארבע
בימוי שמעון אזולאי
הופק בידי יהודה בארקן
תסריט חגית מנור, ירון זליג - מבוסס על סיפור של יהודה בארקן
עריכה אלן יעקובוביץ
שחקנים ראשיים יהודה בארקן
איילת קורץ
פולי רשף
רובי פורת שובל
אילור הרפז
מוסקו אלקלעי
מוזיקה יעקב למאי
צילום אבי קורן
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 10 בדצמבר 1993
משך הקרנה 85 דקות
שפת הסרט עברית
סוגה סרט קומדיה עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מחפשת בעל על ארבע הוא סרט קומדיה רומנטית משנת 1993 בבימויו של שמעון אזולאי, עם יהודה בארקן ואיילת קורץ בתפקידים הראשיים. העלילה היא על קשר רומנטי שמתפתח הודות לכלבי פודל של שני בני זוג.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקת הסרט החלה במאי 1993[1]. התסריט נכתב על ידי חגית מאור וירון זליג לפי סיפור של יהודה בארקן שגם הפיק את הסרט בעזרת כספים שגייס ממשקיעים פרטיים[2]. זה היה סרטו הראשון של שמעון אזולאי כבמאי.

הסרט צולם בחודשים ספטמבר-אוקטובר 1993 באולפני ג.ג נווה אילן[3].

הסרט נחל כישלון קופתי צורב, והביא את המפיק יהודה בארקן לידי הכרזה על פשיטת רגל[4].

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיקי (יהודה ברקן) הוא רווק בעל מוסך ליד תחנת הרכבת בבנימינה. ביחד עם חבריו, פליקס (אריה מוסקונה) ובוהדנה (יגאל עדיקא) הם נוהגים "לעקוץ" לקוחות שלא מבינים דבר ברכב.

הם מתבוננים בצוות המצלם סרטון פרסומת בתחנה. מנהל חברת הפרסום הוא אילן ורדי (פולי רשף) ומנהלת ההפקה היא דניאלה (איילת קורץ). אילן ודניאלה מנהלים רומן שאילן מסתיר מאשתו (רובי פורת-שובל). הרכב של אילן מתקלקל, מיקי וחבריו עוקצים אותו וגובים ממנו סכום מופרז. דניאלה רואה ומבינה את הרמאות, אך לא אומרת דבר כי היא בסכסוך עם אילן, שבינתיים לא רוצה להתגרש.

מיקי גר בחווה עם סוסים ומארח בחוותו את שלומית לה הוא קורא שלויימה (אילור הרפז), ביתו של חבר ילדות שלו שבאה לישראל להתגייס לצה"ל.

דניאלה היא גרושה ומתגוררת לבד עם כלבת הפודל בשם אלכסיס. וטרינר (יהודה אפרוני) ממליץ לה למצוא שידוך מתאים לכלבה.

היא מפרסמת בעיתון מודעה - מחפשת בעל על ארבע לכלבתה. היא מוצפת בפונים, אך דוחה את כולם וביניהם עורך הדין גביזון (גד קינר) שמתעקש לערוך חוזה משפטי מחייב.

מיקי מגיע אליה עם כלב הפודל שלו בוגי ומתקבל מיד. הכלבים מסתדרים ביניהם ובין מיקי ודניאלה מתפתח רומן אהבה למגינת ליבו של אילן. מיקי נשכר להופיע בסרט פרסומת של חברה יפנית. במסיבה לרגל סיום הצילומים הוא רואה את דניאלה ואילן מתווכחים והוא חושב שהם מתגפפים. הוא נעלב וחוזר לביתו עם כלבו בוגי.

הוא לא עונה לצלצולי הטלפון של דניאלה שמחליטה לקבל את הצעת היפנים להסריט בחו"ל. לבסוף הכלב בוגי בורח ממנו כדי לפגוש באהובתו אלכסיס.

אילן מבקש ממנהל מחלקת התברואה שטיגליץ (מוסקו אלקלעי) לתפוס את כלבתה של דניאלה כדי שלא תוכל לעזוב את הארץ. שטיגליץ שולח את פקחיו לביתה של דניאלה, אך הכלבים מתגברים עליהם בתחבולות שונות.

מיקי מבין שהכלב שלו ברח לדניאלה. הוא מגיע לביתה ומוצא מכתב שהשאירה לו, ובו היא כותבת שהיא אוהבת אותו, ושהיא הפסיקה את הקשר עם אילן.

מיקי ממהר לנמל חיפה. דניאלה וכלבתה כבר על הספינה העומדת להפליג. הכלבה בורחת ממנה כדי לפגוש את הכלב בוגי כלבו של מיקי. מיקי עולה על מנוף המביא אותו לתוך האוניה, והוא מציע לדניאלה להצטרף אליו. היא נענית והמנוף שולף אותם למטה, לקול מחיאות הכפיים של הנוסעים ושני הכלבים.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקן תפקיד
יהודה בארקן מיקי
איילת קורץ דניאלה
פולי רשף אילן ורדי
רובי פורת-שובל גברת ורדי
יגאל עדיקא בוהדנה
אריה מוסקונה פליקס
יהודה אפרוני וטרינר
מוסקו אלקלעי שטיגליץ - מנהל מחלקת התברואה
גד קינר עו"ד גביזון
אילור הרפז שלומית

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]