פראנסס שאנד קיד – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
יצירת דף עם התוכן "'''פראנסס שאנד קיד''' (באנגלית: '''Frances Shand Kydd''';{{כ}} 20 בינואר 1936 - 3 ביוני 2004) הייתה אצ..."
תגית: חשד למילים בעייתיות
(אין הבדלים)

גרסה מ־14:51, 30 באפריל 2012

פראנסס שאנד קידאנגלית: Frances Shand Kydd;‏ 20 בינואר 1936 - 3 ביוני 2004) הייתה אצילה אנגליה ואמה של דיאנה, הנסיכה מוויילס.

ביוגרפיה

פרנסס רות רוש נולדה באחוזת בית סאנדרינגהאם, בתו של אדמונד רוש, הברון הרביעי של פרמויי, חבר קרוב של ג'ורג' השישי מלך בריטניה ובנם של חבר הפרלנט הבריטי ויורשת הון אמריקאית, אמה הייתה חברה קרובה של המלכה אליזבת בווס-ליון ואף שימשה כשושבניתה וכמלווה שלה באירועים רשמיים.

ב-1954 נישאה פרנסס במנזר וסטמינסטר לאדוארד ג'ון ספנסר (יורש רוזנות ספנסר ובין בית ספנסר שהיא אחת ממשפחות האצולה הידועות ביותר בבריטניה) ולזוג נולדו חמישה ילדים:

  • ליידי שרה מקורקדייל 1955, נישאה לניל מקורקדייל, אחיינה של אמה החורגת
  • ג'יין פלוייז, ברונית פלוייז (1957), נישאה לרוברט פלוייז, המזכיר האישי של אליזבט השנייה
  • ג'ון ספנסר (1960), נפטר 10 שעות לאחר לידתו
  • דיאנה, הנסיכה מוויילס (-19971961), נישאה לצ'ארלס, נסיך ויילס
  • צ'רלס ספנסר, הרוזן התשיעי של ספנסר (1964), ירש את תוארו לאחר מות אביו, נישא שלוש פעמים.

התקשורת הבריטית הרבתה להשוות בין חייה לבין חיי בתה דיאנה מכיון ששניהם היו נשים צעירות ולא מנוסות שהתחתנו עם גברים ממעמד גבוה מהם וחוו חיי נושאים לא מאושרים, ב-1967 היא עזבה את בעלה כדיי לחיות עם פיטר שאנד קיד והחלה במשפט גירושין נגדו ובסופו של דבר ניצח בעלה בקרב על המשמורת על הילדים והיא לא גידלה שנים רבות את ילדיה, ב-1988 נפרדה מבעלה השני לאחר שעזב אותה בשביל אישה אחרת, ב1996 הורשעה מספר פעמים על נהיגה בשכרות וב1997 לאחר מות בתה בתאונת דרכים אמרה:"מוזר מאוד שההלוויה של הבת שלי היה כנראה הארוע החשוב ביותר בחיי. גאה בה, גאה בבנותיי הבוגרות הבוגרים שהיו ובבני היחיד שנתן לה כבוד אחרון של אח שכל כך אהב אותה". בנוסף נהגה שאנד קיד לבקר באופן קבוע את משפחת הנהג שהיה מעורב בתאונה ואף נאלצה להודות בבית משפט שהיא וביתה לא דיברו וחיו בנתק זמן ממושך לפני מותה.

ב-2004 שאנה קיד הלכה לעולה לאחר שסבלה שנים רבות מפרקינסון ומסרטן במוחה, בהוויתה נכחו ילדיה ונכדיה (ביניהם הנסיכים ויליאם והארי), צ'ארלס, נסיך ויילס חתנה לשעבר לא נכח בהלוויתה מכיוון שהייה בדרך להלוויתו של נשיא ארצות הברית לשעבר רונלד רייגן.