מייקל פיילין – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Makecat-bot (שיחה | תרומות)
מ r2.7.3) (בוט מוסיף: uk:Майкл Пелін
GhalyBot (שיחה | תרומות)
מ r2.7.2) (בוט מוסיף: arz:مايكل پيلين
שורה 37: שורה 37:
[[en:Michael Palin]]
[[en:Michael Palin]]
[[an:Michael Palin]]
[[an:Michael Palin]]
[[arz:مايكل پيلين]]
[[bg:Майкъл Пейлин]]
[[bg:Майкъл Пейлин]]
[[ca:Michael Palin]]
[[ca:Michael Palin]]

גרסה מ־14:46, 18 בינואר 2013

מייקל פיילין

מייקל פיילין, CBEאנגלית: Michael Palin; נולד ב-5 במאי 1943 בשפילד, אנגליה), קומיקאי שחקן, מחבר ומגיש טלוויזיה אנגלי. מייקל פיילין נודע בעיקר בזכות הופעותיו כחלק מחבורת מונטי פייתון וכן בזכות סרטי המסעות הדוקומנטריים בהם השתתף.

קריירה מוקדמת

מייקל פיילין למד לתואר בספרות באוניברסיטת אוקספורד. במהלך לימודיו באוניברסיטה הכיר את טרי ג'ונס וביחד כתבו מספר מערכונים לתכניות טלוויזיה של ה-BBC. פיילין הכיר שני חברי מונטי פייתון נוספים באוניברסיטה, ג'ון קליז ואריק איידל, איתם עבד על מספר פרויקטים קומיים שונים. בעקבות חברויות אלו מתקופת האוניברסיטה פנה קליז לפיילין בהצעה לעבוד על מופע קומי חדש וגדול במסגרת ה-BBC, מה שעתיד היה להפוך לסדרה "הקרקס המעופף של מונטי פייתון".

פיילין נישא להלן גיבינס ב-1966 ולזוג נולדו 3 ילדים.

מונטי פייתון

מייקל פיילין נודע בעיקר כאחד השחקנים והכותבים של חבורת מונטי פייתון. במסגרת הקבוצה הוא השתתף בכל סרטיה, ובמערכונים רבים של הקרקס המעופף שאת חלקם גם כתב.

פיילין השתתף במערכונים רבים יחד עם ג'ון קליז בהם דמות אחת הייתה רציונלית ועצבנית והיא הודגשה על ידי דמות נוספת, רגועה וחסרת רציונל. דוגמאות לכך הן מערכון 'התוכי המת', מערכון 'חנות הגבינות', 'ויכוח ה-5 דקות' ועוד. מערכונים רבים נכתבו על ידי פיילין, חלקם נכתבו ביחד עם טרי ג'ונס, ביניהם 'שיר חוטב העצים' ו'האינקוויזיציה הספרדית'. פיילין שיחק כמה דמויות קבועות בסדרה כאשר הידועה שביניהן היא האיש האומר לפני פתיח התוכנית "It's" ונודע בתור "It's' man'".

בסרטי מונטי פייתון פיילין שיחק דמויות שונות ביניהן פונטיוס פילטוס, הנציב הרומי ביהודה, בסרט "בריאן כוכב עליון", דמותו של סר גלהאד וכן מנהיג "האבירים שאומרים ני" בסרט "מונטי פייתון והגביע הקדוש".

הופעות נוספות

ב-1966 הופיע פיילין בתפקיד זעיר של אדם הנראה לרגע במועדון לילה לונדוני בסרטו של מיכלאנג'לו אנטוניוני "יצרים". מייקל פיילין שיחק בכמה סרטים בבימויו של פייתון אחר, טרי גיליאם: "שודדי הזמן", "ג'ברווקי" ו"ברזיל". בחלקם גם שיחקו חברי מונטי פייתון אחרים. ב-1988 שיחק פיילין בסרט "דג ושמו וונדה" יחד עם ג'ון קליז וג'יימי לי קרטיס.

משנות ה-90 פיילין יצר מספר סרטי תעודה וסרטי מסעות במקומות שונים בעולם. כמו כן הוא השתתף בתוכנית מטיילים וביקר במקומות רבים בעולם בעקבותיה גם פרסם כמה ספרי מטיילים מצליחים.

ב-29 בנובמבר 2002, ביצע את "שיר חוטב העצים" ("The Lumberjack Song") בקונצרט לזכר ג'ורג' האריסון עם כמה מחבורת מונטי פייתון וטום הנקס.

קישורים חיצוניים