שיחה:נתן זהבי – הבדלי גרסאות

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 11 שנים מאת Matanyabot בנושא קישור שבור
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
שורה 99: שורה 99:
ישנם מישהם, שדואגים בעקביות לצנזר ולרכך את העובדות השליליות (והן רבות כחול אשר על שפת הים) על חיי זהבי. זהבי הודה בעצמו שהתרועע עם גדולי הפושעים, שגנב "פה ושם" ושאפילו עשה מעשה מגונה בנערה בהיותו בתנועת הנוער (שממנה הודח בעקבות התנהגות פרועה לאורך זמן). כך הוא כתב על עצמו ב-nrg מה-20 במאי, 2004:
ישנם מישהם, שדואגים בעקביות לצנזר ולרכך את העובדות השליליות (והן רבות כחול אשר על שפת הים) על חיי זהבי. זהבי הודה בעצמו שהתרועע עם גדולי הפושעים, שגנב "פה ושם" ושאפילו עשה מעשה מגונה בנערה בהיותו בתנועת הנוער (שממנה הודח בעקבות התנהגות פרועה לאורך זמן). כך הוא כתב על עצמו ב-nrg מה-20 במאי, 2004:
"זה היה סוף הקריירה שלי כחבר תנועת נוער וכמהפכן חולמני וחרמן לא קטן שהיה לו את האומץ - כשהייתה ערמה של חברה על הדשא - להתגלגל עם שק השינה עד מרחק אפס מאילנה ולגעת לה בציצי (היא ישנה)".23:59, 8 במאי, 2013
"זה היה סוף הקריירה שלי כחבר תנועת נוער וכמהפכן חולמני וחרמן לא קטן שהיה לו את האומץ - כשהייתה ערמה של חברה על הדשא - להתגלגל עם שק השינה עד מרחק אפס מאילנה ולגעת לה בציצי (היא ישנה)".23:59, 8 במאי, 2013
:"גלובס" מה-18 באוגוסט, 2013, מביא ריאיון עם זהבי, בעקבות דו"ח נציב הקבילות של הרשות השנייה, שמראה, שמחצית הקבילות שהתקבלו אצלו הן נגד תחנת "רדיו ללא הפסקה", ושזהבי מככב בתלונות אלה. מר זהבי הוא צרחן אלים, בעל עבר פלילי, שלא נרתע מלהאשים אחרים בעבריינות ותוקף אחרים על עברם - ולא רק בעובדות נכוחות אלא גם בהאשמות מצוצות מהאצבע.
:עובדות כמו ישיבתו בכלא הגרמני או התרועעותו עם ראשי עולם הפשע (לפי עדותו שלו על עצמו) נמחקו על ידי כל מיני עורכים (ואולי ע"י זהבי עצמו? מי יודע?). מהנוסח הקיים של הערך מתקבל הרושם, שמדובר באביר נוסח ימי הביניים, צדיק הדור, ושכמעט אין בו רבב. הכתוב בערך הוא דוגמה לחוסר איזון מוחלט, ובושה וכלימה לוויקיפדיה בעברית. 23:19, 24 באוגוסט, 2013,


== קישור שבור ==
== קישור שבור ==

גרסה מ־23:19, 24 באוגוסט 2013

שלום

הייתי רוצה לדעת בבקשה מה לדעתך צריך לשכתב בדף כדי שאוכל לעשות זאת בהקדם. עמבה 21:48, 19 יוני 2005 (UTC)

הערך בברדק טוטאלי, צריך להיות בסדר כרנולוגי ועם הרבה יותר רווחים. חוץ מזה, מילים כמו "הספיק", "מעלליו" וכו' לא מתאימות לערך. טרול רפאים 21:56, 19 יוני 2005 (UTC)
תודה רבה, יתוקן בהמשך. עמבה 22:02, 19 יוני 2005 (UTC)
שוכתב וסודר. האם עכשיו ניתן להוריד את תכנית העריכה? עמבה 22:09, 19 יוני 2005 (UTC)
אני לא חושב. לא נהוג לכתוב רשימת תבליטים של מועדים, אלא להופכם לפסקאות מלל מקושרות. אמיתי 23:54, 19 יוני 2005 (UTC)
זה מה שעשיתי במקור (פסקאות מלל) אבל אז טרול רפאים שם תבנית עריכה וביקש לחלק את זה לפי סדר כרונולוגי ולרווח. אז זה מה שעשיתי. עמבה 00:06, 20 יוני 2005 (UTC)
אבל חילקת את זה לנקודות. זה לא מקובל בכתיבה על אישים. ראי בבקשה את הערך נפוליון. כפי שתראי, הוא בנוי בסדר כרונולוגי, בדיוק כפי שרצה טרול, ואין בו את הנקודות. גילגמש שיחה 05:12, 20 יוני 2005 (UTC)
אף שביוגרפיה בצורת תבליטים אינה נפוצה, איני מוצא מקום לשלילתה. הערך בצורתו זו אינו דורש עריכה, אם כי יהיה נחמד אם מישהו יעביר אותו לצורה הסיפורית המקובלת. בעוונותי הרבים, כך יצרתי את הערך אלן טיורינג. דוד שי 06:20, 20 יוני 2005 (UTC)
גילגמש, אצל זהבי בביוגרפיה, בניגוד לנפוליון, אין כאלה סיפורים לספר. הוא ממעט לחשוף את חייו הפרטיים ואת עברו. את הסיפורים העסיסיים שבאמת היה אפשר לעשות מהם אנציקלופדיה שלמה הוא אוסר לפרסם. לכן הערך כתוב בנקודות, בדומה לערך על אלן טיורינג. עמבה 09:26, 20 יוני 2005 (UTC)

גילגמש

מחקת פרטים רבים מידי לגבי זהבי. מה פעילותו כנער? מה עם הסרטים שבהם הוא שיחק? מה עם הסיסמה "מושחתם נמאסתם" שמאחוריה עומד סיפור עקרוני? מדוע מחקת את העובדה שהיה ממפוני שארם א שייח'? (עובדה זו רלוונטית משום שהייתה נקודת מפנה בחייו).

זהבי הוא לא רק איש תקשורת, הוא קודם כל בן אדם, בדיוק כמו כל אישיות אחרת שכתוב עליה ערך ושם מפורטים פרטים שלא תמיד קשורים רק לתפקיד הרשמי אותו נשאה הדמות.

מכיוון שזה נעשה בתור דווקא, בגלל שאני כתבתי את הערך במקור ולא אתה, אני מבקשת את דוד שי כבורר בנושא זה לפני שאני עורכת את הערך כך שיופיעו בו כל הפרטים החסרים. -*- עמבה -*- 17:58:37, 2005-07-28 (UTC)

אני מסרב להגיב לטענותיך המגוכחות. אני לא אבזבז דקה נוספת מזמני על הערות אליך. דרך הטיפול היחידה בך היא חסימה. עצם הפנייה לבורר בלי לשמוע את הצד השני היא חוצפה. דעי לך, שאינני חייב לקבל את דעת הבורר. גילגמש שיחה 18:28, 28 יולי 2005 (UTC)
הוכחת את טענתי. -*- עמבה -*- 18:33:06, 2005-07-28 (UTC)

אם יותר לי להתערב

א. כתיבה באמצעות כדרוריות אינה מקובלת ובניגוד לדעתו של דוד שי, לדעתי היא פסולה מלכתחילה. זה תסמין מובהק של כתיבה מרושלת. ערך ביוגרפי אינו מתכון להכנת עוגת גבינה אלא סיפור סיפור ועל כן הוא צריך להיות בעל התחלה, אמצע וסוף ולא רשימת רכיבים. ב. ייתכן ו"חיי פשע" מקנה לזהבי מין אפיל בוהמי-אפל של מי שכבר ראה הכל בחייו, אבל אין בחלק הזה שום דבר. מכל העבירות המתוארות בחלק "חיי פשע" רק אחת אפשר לציין ממש (תקיפת מנהיג המפלגה הנאו-נאצית ג'ורג' רוקוול -- והרשו לי לפקפק במידת האמת בדברים). מעצר כחלק מפעולתו כעיתונאי או חשדות שלא הבשילו לידי משפט הם דברים שאינם צריכים להיות מאוזכרים כלל. אני מניח שזהבי משתף פעולה עם הנ"ל משום שהוא סבור שהדבר מקדם את ענייניו, כאילו הוא מין ז'אן ז'נה של כיס שכבר ראה הכל וחזר למוטב, אבל זו בעיקר אוונטה. ג. מה שלא מאוזכר כלל, והדבר מקנה לערך אופי מגוחך במקצת, הוא העובדה שזהבי קנה את עיקר פרסומו הראשוני כמי שאוזכר בטור של דן בן אמוץ ב"חדשות". מאחר וזהבי לא ידע ואינו יודע לכתוב, היותו "חבר של" הייתה הסיבה שהגיע ונשאר ב"חדשות" (זה החור שבין השנים 1984-1989 בערך...) ועל כך נבנתה בעצם כל תהילתו. זו הנקודה בה הוא הפך מאף-אחד ל"מפורסם". ד. דיבב, לא דובב.

אורי 22:06, 28 יולי 2005 (UTC)
התערבותך מבורכת תמיד. אני מציע שתכניס את זה לערך. גילגמש שיחה 22:26, 28 יולי 2005 (UTC)
השמועה אומרת שברגע שנפוליון יצא מרחם אמו לאוויר העולם, כבר היה גנרל בן עשרים והחל לכבוש את אירופה. הערכים בוויקיפדיה, לעומת זאת, אינם נולדים מושלמים, ולעתים הם מתפתחים בהדרגה. כתיבת ביוגרפיה בכדרוריות אינה גורמת לי אושר, אך אינה פסולה מלכתחילה - היא עדיפה על חוסר מוחלט של מידע, ומהווה בסיס להמשך. אורי, אם היא מפריעה לך, אני מציע שתטפל תחילה בערך אלן טיורינג, דמות מעט יותר משמעותית מנתן זהבי. מובן שגם שיפור הערך נתן זהבי יתקבל בברכה. דוד שי 02:50, 29 יולי 2005 (UTC)
לאורי:
א. כתיבה בסעיפים אמנם איננה נפוצה ואני מסכימה שיש בעייתיות עם הסיגנון הזה של הערך אבל בשביל זה כדאי שתקרא את השיחה הראשונה בעמוד שיחה זה לגבי המבנה הזה. הסיפור של זהבי אינו מסופר ברצף משום שיש בו הרבה "חורים" במידע בשל הגנה על פרטיותו של הנ"ל.
ב. לחיי הפשע יש איזכור משום שהם לקחו חלק חשוב בחייו ובעיצוב אישיותו אך אין על כך פירוט בערך מפאת כבוד לפרטיותו של האדם שבחר לשתף בהם רק את הקרובים שלו.
ג. לא ידעתי איך הוא התחיל להתפרסם. אתה מוזמן להוסיף את המידע הזה. אם זהבי לא יודע לכתוב זה כבר עניין של דעה אישית. אמנם אני מסכימה איתך שהוא חלש בזה, אבל זה אינה תפקידה של ויקיפדיה להעביר ביקורת או לשבח את האישיות שעליה נכתב הערך אלא לכתוב עובדות.
ד. טעויות בדקדוק אתה מוזמן לתקן אם שמת לב וראית שאף אחד אחר לא שם לב :)
תודה על הביקורת, -*- עמבה -*- 02:54:26, 2005-07-29 (UTC).
ז'אן ז'נה של כיס... אורי אתה שופע מרגליות. מעכשיו לא אוכל להקשיב לזהבי בעת נסיעה באוטובוס או במונית בלי לחשוב על הביטוי המעולה הזה. אלמוג 02:56, 29 יולי 2005 (UTC)

למה להתעקש

דבר אחד איננו ברור לי. למה להתעקש על הניסוח הנוכחי שאפילו את, עמבה, מסכימה שיש בו בעיה. באמת שלא באתי לרדוף אחריך כשערכתי את המאמר בסך הכל באתי להעביר אותו מכתיבה בנקודות לכתיבה מקובלת. יתכן שהשמטתי פרטים, שנראים לך חשובים. אני מבטיח לך שאם רק היית אומרת שהם חשובים לך, לא הייתי מתעקש. במקום זה רצת לבורר בלי לקבל את הסכמתי לכך. כל מי שהגיע איתי למצב של בוררות יודע שאני מקבל תמיד את דעתו של הבורר ואף פעם לא התעקשתי על זהותו של הבורר. לדעתי, כל הוויקיפדים הוותיקים יכולים לשמש כבוררים ופסיקתם תמיד מקובלת עלי מראש.

אני לא באתי לריב ולהשחית עשרות K על דפי שיחה. אם את מתעקשת על נוסח זה, אז שישאר במצבו העגום. זהבי לכשעצמו איננו חשוב לי ואין טעויות במאמר, אז שישאר. על ערך קרוב יותר לליבי הייתי מתעקש, אבל פה באמת שתגובתך הייתה מחוץ לכול פרופורציה. אני לא זוכר מקרים רבים שבהם עריכתי התקבלה בשאת נפש שכזה ואני מצטער שהגענו למצב זה.

אני מצטער אם עריכתי נראת כמו רדיפה, אני לא רודף אחרי איש. כולנו באנו לכתוב פה בכיף. עריכתי תמיד באה לטובת המאמר וטובתה של ויקי היא בראש סדר העדיפויות שלי בכל הקשור לפעילותי באתר. בימים האחרונים נסחפנו לכיוונים שליליים. אני מבקש את סליחתך ואת סליחתה של סקרלט באותה הזדמנות.

אני מציע לך לקבל את גישתו של עמית - במקום להתבצר בעמדותיך, נסי להקשיב לביקורת. היא לא מכוונת נגדך אישית או באה לרדוף אותך. היא באה לשפר את המאמר. במקום לענות על כל סעיף בביקורת למה ככה ולמה אחרת, פשוט תנסי לראות, האם המבקר צודק. לעתים, למרבה הפלא, הוא צודק. העקשנות המופרזת שלך על דברים קטנים ולא משמעותיים איננה מועילה בלשון המעטה. גילגמש שיחה 06:16, 29 יולי 2005 (UTC)

גילגמש, אם תשים לב, אין לי בעיה עם הביקורת של עמית ועם עריכות של מפעילי מערכת או של משתמשים אנונימים. למעשה, הנחתי שאחרי הדיון הראשון שנעשה בדף השיחה על הערך של נתן זהבי שבו הובהר מדוע הערך במצבו הנוכחי כתוב בנקודות, יבוא מי שיבוא ויערוך את הערך לצורה נאותה יותר שתתקרב יותר לצורת סיפורית יותר מאשר נקודות משום לא ידעתי איך להפוך מידע כל-כך מקוטע לערך רצוף.
אם היית עורך את זה לצורה סיפורית, הייתי מברכת על כך, אבל אתה השמטת הרבה מאוד פרטים שהם לא סתם חשובים לדעתי אלא רלוונטים לערך עצמו משום שהם עוסקים באירועים מרכזיים בחיי הדמות שהערך אודותיה.
לגבי הרדיפה שלך אני מעדיפה להמשיך את הדיון בדף המשתמש שלי שבו התחלת ללבן בו את העניין ולא לערב חלב עם בשר בשיחת הערך. בכל אופן לאור מה שכתבת כאן ובדף שיחתי שבו אענה בעוד כמה רגעים, ההתנצלות מתקבלת. -*- עמבה -*- 09:47:06, 2005-07-29 (UTC)
בסדר, אם הורדתי חלקים חשובים, אפשר להחיזרם. למה לגלגל לאחור? גילגמש שיחה 10:01, 29 יולי 2005 (UTC)
הבעיה שלי הייתה עם פרטים שהושמטו. לא אכפת לי שזה ייערך בצורה אחרת, הייתה לי בעיה רק עם הפרטים שהושמטו. אני לא גלגלתי אחורה ולא הייתה לי כוונה לגלגל אחורה, הכוונה שלי הייתה שהפרטים הללו יוחזרו, בכל צורה שתיראה למי שיחזיר אותם. אני אישית לא התכוונתי להחזיר אותם כי לא רציתי להיכנס למלחמת עריכה. -*- עמבה -*- 10:18:49, 2005-07-29 (UTC)
אני חושב שהפיתרון הנכון והרצוי הוא: (א) הערך יערך בצורה "סיפורית", כפי שעשה גילגמש. (ב) הסיפור יכלול את כל הפרטים שציינה עמבה. (ג) הערותיו והארותיו של אורי ישולבו (למעט החיצים המושחזים, כמובן). עמבה, זה מקובל? Magister‏ 10:27, 29 יולי 2005 (UTC)
אני אצטט את עצמי:
"לא אכפת לי שזה ייערך בצורה אחרת, הייתה לי בעיה רק עם הפרטים שהושמטו. אני לא גלגלתי אחורה ולא הייתה לי כוונה לגלגל אחורה, הכוונה שלי הייתה שהפרטים הללו יוחזרו, בכל צורה שתיראה למי שיחזיר אותם." (10:18:49, 2005-07-29).
נדמה לי שמזה ניתן להבין שהפשרה הזאת מבחינתי לא רק טובה, אלא מעולה ומועילה. -*- עמבה -*- 10:36:56, 2005-07-29 (UTC)
והערך בגירסתו הנוכחית, כולל את כל האינפורמציה שרצית לכלול בו?Magister‏ 10:42, 29 יולי 2005 (UTC)
כעת משהוספתי מספר פרטים הקשורים לפעילותו ברדיו וסיגנון הגשתו, אתה מוזמן לערוך. אבקש להמתין עם העריכה הסיפורית מספר ימים כדי שאוכל לארגן עוד מידע כדי להרחיב על מאבקיו לטובת הרופאים והנכים וכו' , כדי שאוכל להוסיף את המידע ואז שייערך יחד עם שאר המידע לכדי מקשה אחת אחידה. -*- עמבה -*- 11:05:58, 2005-07-29 (UTC)
ערכתי, ללא השמטת פרטים ביוגרפיים. קיצצתי קצת בפרטים שוליים, כגון שם העיתונאית בפנאי פלוס שפעם ראיינה אותו, התפקיד המדוייק אותו דיבב בסרט המצוייר, וברשימת מרגליות פיו (לכך תוכלי עמבה לפתוח לו ערך בויקיציטוט, ערוך בצורת נקודות, עם קישור לכאן). את עדיין יכולה להוסיף כאן פרטים ביוגרפיים על מאבקי הרופאים וכו', גם בצורת העריכה הזו. Magister‏ 14:01, 29 יולי 2005 (UTC)
מה שהשמטת מקובל. העדפתי להוסיף את הפרטים הביוגרפיים אודות מאבק הרופאים וכיוצ"ב לפני העריכה שלך כי אני יודעת שאם אני אנסה להוסיף את זה אני עלולה לעשות בלאגן בערך =|. יש אפשרות שברגע שיש לי עוד מידע אני אשאיר בדף השיחה ותוכל להעביר את זה לערך עצמו ולערוך? -*- עמבה -*- 15:55:41, 2005-07-29 (UTC)

הערך נראה עכשיו טוב ויפה, ותודה לMagister‏ על שהביאו עד הלום. אני מקווה שהמלחמות בערך זה הסתיימו, ולכן, עמבה, אני מציע שלא תפחדי להוסיף מידע לערך. הוסיפי לפי שיקול דעתך, ואם יהיה צורך Magister‏ או מישהו אחר יערוך אותו בגוף הערך. זו דרך פשוטה יותר. דוד שי 16:08, 29 יולי 2005 (UTC)

מה הרקע להצתת העיתון חדשות

מושחתים נמאסתם

זהבי לא טבע את הביטוי. הוא מקסימום מסחר אותו. זו סיסמה ידועה מתקופת ירידת קרנו של המערך בין מלחמת יום כיפור למהפך.
ראו למשל פרשת ידלין. השומרוני הטוב שיחה 01:41, 5 בינואר 2007 (IST)תגובה

משתתף כשופט בתוכנית הריאליטי 'הכוח' בערוץ 10.

"במהלך חייו עסק בדיג"

זה בכלל חשוב? נוי - שיחה 16:02, 20 ביולי 2008 (IDT)תגובה

על דמות צבעונית כמו נתן זהבי, כן! חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • י"ח בתמוז ה'תשס"ח • 20:09, 20 ביולי 2008 (IDT)תגובה
זה חשוב, אבל לא במשפט הפתיחה, שנועד להציג את עיקר פועלו. הסרתי ממשפט הפתיחה. אם מישהו יודע מתי במהלך חייו עסק בדיג, שישבץ במקום המתאים. דוד שי - שיחה 20:54, 20 ביולי 2008 (IDT)תגובה
זהבי התפרנס מדייג בעיקר בשנות ה-70 ותחילת השמונים בשארם, וגם לאחר מכן אבל כעיסוק צדדי. סקרלטשיחה 21:56, 20 ביולי 2008 (IDT)תגובה

geocities כבר לא באויר

זה מה שנשאר מהאתר של נתן (אלא אם כן קיים אי שם גיבוי אחר) http://web.archive.org/web/*/http://www.geocities.com/soho/cafe/4359/

תנועות נוער?

נתן זהבי לא היה פעיל בשום תנועת נוער!!! חד וחלק. אם כבר ערך אנציקלופדי אז כמו שצריך ורק את האמת.

היה או לא היה חייל בצה"ל

רצוי וכדאי לציין אם שרת בצבא או לא - 80.74.115.33 22:15, 3 באוגוסט 2011 (IDT)תגובה

משוב מ-7 בנובמבר 2012

לא מדובר על שירותו הצבאי 84.108.161.237 18:28, 7 בנובמבר 2012 (IST)תגובה

מה בכל זאת צריך לדעת על זהבי

ישנם מישהם, שדואגים בעקביות לצנזר ולרכך את העובדות השליליות (והן רבות כחול אשר על שפת הים) על חיי זהבי. זהבי הודה בעצמו שהתרועע עם גדולי הפושעים, שגנב "פה ושם" ושאפילו עשה מעשה מגונה בנערה בהיותו בתנועת הנוער (שממנה הודח בעקבות התנהגות פרועה לאורך זמן). כך הוא כתב על עצמו ב-nrg מה-20 במאי, 2004: "זה היה סוף הקריירה שלי כחבר תנועת נוער וכמהפכן חולמני וחרמן לא קטן שהיה לו את האומץ - כשהייתה ערמה של חברה על הדשא - להתגלגל עם שק השינה עד מרחק אפס מאילנה ולגעת לה בציצי (היא ישנה)".23:59, 8 במאי, 2013

"גלובס" מה-18 באוגוסט, 2013, מביא ריאיון עם זהבי, בעקבות דו"ח נציב הקבילות של הרשות השנייה, שמראה, שמחצית הקבילות שהתקבלו אצלו הן נגד תחנת "רדיו ללא הפסקה", ושזהבי מככב בתלונות אלה. מר זהבי הוא צרחן אלים, בעל עבר פלילי, שלא נרתע מלהאשים אחרים בעבריינות ותוקף אחרים על עברם - ולא רק בעובדות נכוחות אלא גם בהאשמות מצוצות מהאצבע.
עובדות כמו ישיבתו בכלא הגרמני או התרועעותו עם ראשי עולם הפשע (לפי עדותו שלו על עצמו) נמחקו על ידי כל מיני עורכים (ואולי ע"י זהבי עצמו? מי יודע?). מהנוסח הקיים של הערך מתקבל הרושם, שמדובר באביר נוסח ימי הביניים, צדיק הדור, ושכמעט אין בו רבב. הכתוב בערך הוא דוגמה לחוסר איזון מוחלט, ובושה וכלימה לוויקיפדיה בעברית. 23:19, 24 באוגוסט, 2013,

קישור שבור

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 19:22, 4 במאי 2013 (IDT)תגובה