ג'ון קונור – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
למה יש ערך עליו ולא על שרה?
Ohad200180 (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
שורה 41: שורה 41:
|אויבים=
|אויבים=
}}
}}
'''ג'ון קונור''' (ב[[אנגלית]]: '''John Connor''') הוא [[דמות]] [[מדע בדיוני|בדיונית]] וה[[פרוטגוניסט]] הראשי בסדרת סרטי "[[שליחות קטלנית]]". הדמות הומצאה על ידי [[ג'יימס קמרון]] והוזכרה בסרט שליחות קטלנית ב-[[1984]], ב-[[1991]] הוצגה לראשונה כנער על ידי השחקן [[אדוארד פרלונג]] בסרט ההמשך [[שליחות קטלנית 2]]. ב-[[2003]] הופיעה הדמות בגילומו של [[ניק סטאל]] בסרט [[שליחות קטלנית 3: עלייתן של המכונות]], ב-[[2008]] ב[[תוכנית טלוויזיה|סדרת הטלוויזיה]] [[טרמינייטור|שליחות קטלנית: יומני שרה קונור]] על ידי השחקן [[תומאס דקר]]. השחקן [[כריסטיאן בייל]] מגלם את דמותו של קונור בסרט [[שליחות קטלנית: התעוררות]] ו[[ג'ייסון קלארק]] בסרט [[שליחות קטלנית: ג'נסיס]] משנת [[2015]], שם דמותו של קונור היא ה[[אנטגוניסט (דמות)|אנטגוניסט]].
'''ג'ון קונור''' (ב[[אנגלית]]: '''John Connor''') הוא [[דמות]] [[מדע בדיוני|בדיונית]] וה[[פרוטגוניסט]] הראשי בסדרת סרטי "[[שליחות קטלנית]]". הדמות הומצאה על ידי [[ג'יימס קמרון]] והוזכרה בסרט שליחות קטלנית ב-[[1984]], ב-[[1991]] הוצגה לראשונה כנער על ידי השחקן [[אדוארד פרלונג]] בסרט ההמשך [[שליחות קטלנית 2]]. ב-[[2003]] הופיעה הדמות בגילומו של [[ניק סטאל]] בסרט [[שליחות קטלנית 3: עלייתן של המכונות]], ב-[[2008]] ב[[תוכנית טלוויזיה|סדרת הטלוויזיה]] [[טרמינייטור|שליחות קטלנית: יומני שרה קונור]] על ידי השחקן [[תומאס דקר]]. השחקן [[כריסטיאן בייל]] מגלם את דמותו של קונור בסרט [[שליחות קטלנית: התעוררות]] ו[[ג'ייסון קלארק]] בסרט [[שליחות קטלנית: ג'נסיס]] משנת [[2015]], שם דמותו של קונור היא ה[[אנטגוניסט (דמות)|אנטגוניסט]] הראשי אחרי שהוא הפך למחסל שנועד לשרת את סקיינט.


== סדרת סרטי "שליחות קטלנית" ==
== סדרת סרטי "שליחות קטלנית" ==
ב[[סיפר]] של העולם הבדיוני בו הוא נמצא, ג'ון קונור הוא דמות [[משיח (דתות)|משיחית]], אשר תוביל את המחתרת לניצחון על הרובוטים [[המחסל|המחסלים]] הנשלטים על ידי [[סקיינט]] (מחשב העל הצבאי) שגורם ליום הדין (השתלטות הרובוטים והמחשבים על העולם, המהווים [[סיכוני אסון עולמיים|סיכון קיומי לאנושות]]). כאשר אמו, [[שרה קונור]], הופכת למטרה לרובוט מחסל שנשלח [[מסע בזמן|אחורה בזמן]] בסרט הראשון, ג'ון שולח את לוחם המחתרת קייל ריס במטרה להגן עליה, בידיעה שבשלב מאוחר יותר שרה תכנס להריון מקייל, וג'ון עצמו יוולד. ג'ון הודף את ניסיונות המחסל להרוג אותו בסרט השני והשלישי, לפני יום הדין. בסרט הרביעי, ג'ון הוא לוחם מחתרת לאחר שסקיינט השתלט והתרחשו אירועי יום הדין.
ב[[סיפר]] של העולם הבדיוני בו הוא נמצא, ג'ון קונור הוא דמות [[משיח (דתות)|משיחית]], אשר תוביל את המחתרת לניצחון על הרובוטים [[המחסל|המחסלים]] הנשלטים על ידי [[סקיינט]] (מחשב העל הצבאי) שגורם ליום הדין (השתלטות הרובוטים והמחשבים על העולם, המהווים [[סיכוני אסון עולמיים|סיכון קיומי לאנושות]]). כאשר אמו, [[שרה קונור]], הופכת למטרה לרובוט מחסל שנשלח [[מסע בזמן|אחורה בזמן]] בסרט הראשון, ג'ון שולח את לוחם המחתרת קייל ריס במטרה להגן עליה, בידיעה שבשלב מאוחר יותר שרה תכנס להריון מקייל, וג'ון עצמו יוולד. ג'ון הודף את ניסיונות המחסל להרוג אותו בסרט השני והשלישי, לפני יום הדין. בסרט הרביעי, ג'ון הוא מנהיג המחתרת לאחר שסקיינט השתלט על העולם והתרחשו אירועי יום הדין. בסרט החמישי ,ג'ון שולח את קייל אחורה בזמן כדי לעזור לשרה קונור אך אחרי ששני מחסלים נוספים הגיעו גם הם ,הם גרמו לציר זמן שונה מזה שקייל מכיר. כשקייל נסע אחורה בזמן ,הוא ראה כי ג'ון מותקף בידי לוחם התקוממות שהתגלה כסקיינט שהצליח להסתנן להתקוממות ולהפוך את ג'ון למחסל היברידי ננו-טכנולוגי הנקרא T-3000 ,מחסל משודרג וחזק במיוחד שנועד לשרת את סקיינט ולהבטיח את קיומו. בסרט החמישי ,ג'ון הופיע בתור הנבל הראשי.


== קישורים חיצוניים ==
== קישורים חיצוניים ==

גרסה מ־10:08, 11 באוגוסט 2015


שגיאות פרמטריות בתבנית:דמות בדיונית

פרמטרים ריקים [ רקע קומיקס, נפטר, נולד, רקע חברים, שם הדמות, כתובית ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

ג'ון קונור
John Connor
הופעה ראשונה שליחות קטלנית 2
יוצרים ג'יימס קמרון
גילום הדמות אדוארד פרלונג
ניק סטאל
תומאס דקר
כריסטיאן בייל
ג'ייסון קלארק
מידע
תאריך לידה 28 בפברואר 1985 עריכת הנתון בוויקינתונים
מין זכר
מקצוע טייס, מנהיג, נוסע בזמן, לוחם מחתרת, איש צבא, מהפכן
אזרחות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום מגורים לוס אנג'לס עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך פטירה 4 בפברואר 1998 עריכת הנתון בוויקינתונים
דמויות קשורות
משפחה שרה קונור (אם)
קייל ריס (אב)
קייט ברוסטר (בת זוג)
אויבים T-1000, סקיינט, T-X עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'ון קונוראנגלית: John Connor) הוא דמות בדיונית והפרוטגוניסט הראשי בסדרת סרטי "שליחות קטלנית". הדמות הומצאה על ידי ג'יימס קמרון והוזכרה בסרט שליחות קטלנית ב-1984, ב-1991 הוצגה לראשונה כנער על ידי השחקן אדוארד פרלונג בסרט ההמשך שליחות קטלנית 2. ב-2003 הופיעה הדמות בגילומו של ניק סטאל בסרט שליחות קטלנית 3: עלייתן של המכונות, ב-2008 בסדרת הטלוויזיה שליחות קטלנית: יומני שרה קונור על ידי השחקן תומאס דקר. השחקן כריסטיאן בייל מגלם את דמותו של קונור בסרט שליחות קטלנית: התעוררות וג'ייסון קלארק בסרט שליחות קטלנית: ג'נסיס משנת 2015, שם דמותו של קונור היא האנטגוניסט הראשי אחרי שהוא הפך למחסל שנועד לשרת את סקיינט.

סדרת סרטי "שליחות קטלנית"

בסיפר של העולם הבדיוני בו הוא נמצא, ג'ון קונור הוא דמות משיחית, אשר תוביל את המחתרת לניצחון על הרובוטים המחסלים הנשלטים על ידי סקיינט (מחשב העל הצבאי) שגורם ליום הדין (השתלטות הרובוטים והמחשבים על העולם, המהווים סיכון קיומי לאנושות). כאשר אמו, שרה קונור, הופכת למטרה לרובוט מחסל שנשלח אחורה בזמן בסרט הראשון, ג'ון שולח את לוחם המחתרת קייל ריס במטרה להגן עליה, בידיעה שבשלב מאוחר יותר שרה תכנס להריון מקייל, וג'ון עצמו יוולד. ג'ון הודף את ניסיונות המחסל להרוג אותו בסרט השני והשלישי, לפני יום הדין. בסרט הרביעי, ג'ון הוא מנהיג המחתרת לאחר שסקיינט השתלט על העולם והתרחשו אירועי יום הדין. בסרט החמישי ,ג'ון שולח את קייל אחורה בזמן כדי לעזור לשרה קונור אך אחרי ששני מחסלים נוספים הגיעו גם הם ,הם גרמו לציר זמן שונה מזה שקייל מכיר. כשקייל נסע אחורה בזמן ,הוא ראה כי ג'ון מותקף בידי לוחם התקוממות שהתגלה כסקיינט שהצליח להסתנן להתקוממות ולהפוך את ג'ון למחסל היברידי ננו-טכנולוגי הנקרא T-3000 ,מחסל משודרג וחזק במיוחד שנועד לשרת את סקיינט ולהבטיח את קיומו. בסרט החמישי ,ג'ון הופיע בתור הנבל הראשי.

קישורים חיצוניים

  • ג'ון קונור במסד הנתונים הקולנועיים IMDb (באנגלית)

תבנית:סדרת שליחות קטלנית