ליקוטי הלכות – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 5: שורה 5:
כמו שאר הספרים שכתב ר' נתן בשם רבו, גם כאן הכל נעשה לפי הדרכתו וכציווי שיכתוב לאחר מיתת הרב.
כמו שאר הספרים שכתב ר' נתן בשם רבו, גם כאן הכל נעשה לפי הדרכתו וכציווי שיכתוב לאחר מיתת הרב.
==קטע מתוך הספר==
==קטע מתוך הספר==
:"אף על פי שיש הרבה כופרים שמתלוצצים מ[[שבחי הבעל שם טוב]] זצ"ל, וקצת אומרים שהמופתים אמת אבל לא היה ראוי להדפיסם, ובמחילה מכבודם הגדול , גם הם שגו בזה. כי עיקר פחדם של הכשרים שאומרים שלא היו צרכים להדפיסם הוא מחמת ליצנות הכופרים וה[[התנגדות לחסידות|מתנגדים]], אבל בשביל זה אין ראוי למנוע האמת מהחפץ באמת ויאבדו הם ואלף כיוצא בהם, ודבר אחד מדברי תורה לא יתבטל. כי באמת רוב הדברים הנדפסים ב'שבחי הבעל שם טוב' זצוק"ל רובם ככולם מספרים רוב העולם מכבר, והמופתים הנוראים של הבעל שם טוב זצוק"ל מפורסמים בכל העולם". (ספר [[ליקוטי הלכות]] ,פסח, ז,ג.)
:"אף על פי שיש הרבה כופרים שמתלוצצים מ[[שבחי הבעל שם טוב]], וקצת אומרים שהמופתים אמת אבל לא היה ראוי להדפיסם, ובמחילה מכבודם הגדול , גם הם שגו בזה. כי עיקר פחדם של הכשרים שאומרים שלא היו צרכים להדפיסם הוא מחמת ליצנות הכופרים וה[[התנגדות לחסידות|מתנגדים]], אבל בשביל זה אין ראוי למנוע האמת מהחפץ באמת ויאבדו הם ואלף כיוצא בהם, ודבר אחד מדברי תורה לא יתבטל. כי באמת רוב הדברים הנדפסים ב'שבחי הבעל שם טוב' זצוק"ל רובם ככולם מספרים רוב העולם מכבר, והמופתים הנוראים של הבעל שם טוב זצוק"ל מפורסמים בכל העולם". (ספר [[ליקוטי הלכות]] ,פסח, ז,ג.)





גרסה מ־19:02, 20 במרץ 2008

ליקוטי הלכות הוא יצירת מופת בעלת שמונה כרכים, שחיבר רבי נתן מברסלב, והוא הספר השני בחשיבותו (לאחר הספר ליקוטי מוהר"ן) בחסידות ברסלב. הספר הוא בעל שמונה כרכים, המבוססת על תורותיו של רבי נחמן מברסלב כפי שהן נמסרו לר' נתן עוד בחייו וומקשרת ביניהם לבין החיבור ההלכתי שולחן ערוך של רבי יוסף קארו, ולמעשה יוצרת איחוד בין תורת הנסתר לבין הלכות היום-יום של היהודי.

הסעיפים של כל פרק לא נכתבו על פי סדר רצוף,אלא קודם נכתבו כל סעיפי א' של כל הספר, אחר כך סעיפי ב' וכן הלאה. ומשום כך הסעיפים המאוחרים (סעיפי ד' - ו') הם לרוב ארוכים יותר.

כמו שאר הספרים שכתב ר' נתן בשם רבו, גם כאן הכל נעשה לפי הדרכתו וכציווי שיכתוב לאחר מיתת הרב.

קטע מתוך הספר

"אף על פי שיש הרבה כופרים שמתלוצצים משבחי הבעל שם טוב, וקצת אומרים שהמופתים אמת אבל לא היה ראוי להדפיסם, ובמחילה מכבודם הגדול , גם הם שגו בזה. כי עיקר פחדם של הכשרים שאומרים שלא היו צרכים להדפיסם הוא מחמת ליצנות הכופרים והמתנגדים, אבל בשביל זה אין ראוי למנוע האמת מהחפץ באמת ויאבדו הם ואלף כיוצא בהם, ודבר אחד מדברי תורה לא יתבטל. כי באמת רוב הדברים הנדפסים ב'שבחי הבעל שם טוב' זצוק"ל רובם ככולם מספרים רוב העולם מכבר, והמופתים הנוראים של הבעל שם טוב זצוק"ל מפורסמים בכל העולם". (ספר ליקוטי הלכות ,פסח, ז,ג.)


חמישה חומשי תורה עם פירוש ליקוטי הלכות

בשנת התשס"ו יצאה סידרת חומשי התורה עם צירוף של פרקים מליקוטי הלכות הקשורות לכל פרשת שבוע. בצרוף לפרושים של רש"י, אונקלוס ובעל הטורים - הליקוטי הלכות של כל פרשת שבוע צובעים את הפרשה באורות ציבעוניים חדשים וייחודיים. הפרוש נותן טעם מיוחד לפרשה, טעם אישי, שלוקח את הקורא לראיה אישית וכוללת יותר על הפרשה. כיצד כל אחד מאיתנו יכול לראות את עצמו דרך אותה פרשה וללמוד ממנה מוסר והוראת דרך.

שנתיים לאחר מכן בשנת תשס"ח,יצא לאור ספר תהילים עם פירושים על הפסוקים מסדרת הספרים 'ליקוטי הלכות'.הספר יצא ע"י הוצאת האש שלי תוקד עד ביאת המשיח(קרן רבי ישראל דב אודעסר זצ"ל)וזאת נעשה ע"פ פסקה הכתובה ב'ליקוטי מוהר"ן' תנינא תורה קכ"ה:"מענין אמירת תהילים רבנו הקדוש דיבר עם אחד ואמר לו,שעקר אמירת תהילים על עצמו,למצוא את עצמו בתוך כל מזמור ומזמור..."-דבר שקל מאוד לקיימו ע"י התהילים הנ"ל. ועוד כתב במקום אחר ליקו"מ תנינא תורה ע"ג מעניין הסגולות הטמונות באמירת תהילים.