אלברט פיש – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
הנרצחים
אין תקציר עריכה
שורה 39: שורה 39:
[[uz:Albert Fish]]
[[uz:Albert Fish]]
[[zh:亞伯特·費雪]]
[[zh:亞伯特·費雪]]
אלברט רצח את ווסלי שפסו מכפר קמא אך קודם אנס אותו בתחת

גרסה מ־17:33, 31 באוקטובר 2008

אלברט פיש

אלברט פיש (19 במאי 1870 - 16 בינואר 1936) היה רוצח סדרתי אמריקאי וקניבל. הוא היה ידוע גם כ-"מטורף הסהר", "האיש האפור", והערפד מברוקלין.

בתקופת פעילותו הוא רצח לפחות 15 ילדים, הטריד מינית ועינה ילדים רבים נוספים. לעתים עיקר את קורבנותיו הזכרים לפני שהרגם.

הוא נולד בשם המילטון פיש בעיר וושינגטון, למשפחה בעלת היסטוריה של מחלות נפש. פיש גדל בבית יתומים, שם הוכה ללא רחם. בשנת 1898 הוא נישא לאישה צעירה ממנו בתשע שנים איתה ילד חמישה ילדים, אולם זאת נמלטה ממנו עם אדם אחר.

פיש, שהיה גם צייר, נדד בכל ארצות הברית כשהוא מטריד מינית ומענה ילדים כמעט בכל מדינה בה. רוב קורבנותיו היו ממשפחות עניות, שחורות, שהיה סביר להניח שלא יוכלו לעשות הרבה נגדו, בשל הגזענות השכיחה באותם ימים בארצות הברית.

לפיש יוחסו תכונות סאדו-מאזוכסיטיות. כפי שדווח, פיש נהג להטיל מומים בעצמו, לנעוץ סיכות בגופו, בעיקר באזור איברי מינו; למלא את פי הטבעת שלו בכדורי כותנה ספוגים בנוזל דליק, ולהצית אותם; כמו כן אכל לא רק את בשר קרבנותיו אלא גם שתן, דם וצואה. הוא ייחס את תכונותיו אלו, את אכזריותו, ואת ההיסטוריה הרצחנית שלו, לילדותו.

בסופו של דבר נתפס פיש, נשפט, והוצא להורג בכיסא החשמלי בכלא סינג סינג.

אלברט פיש היווה השראה לדמותו של הרוצח השטני חניבעל לקטר בספריו של הסופר האמריקני תומאס הריס שמאוחר יותר עובדו לסרטים קולנועיים.

קישורים חיצוניים