דויד ז'ינולה – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
צביקה (שיחה | תרומות)
שורה 40: שורה 40:
===ניוקאסל יונייטד===
===ניוקאסל יונייטד===


ב-1995, ז'ינולה הצטרף למועדון [[הפרמייר ליג]] ניוקאסל יונייטד תמורת 2.5 מיליון [[פאונד]]. הוא חתם במועדון בתקופה בה ניסה המאמן דאז [[קווין קיגן]] לעשות מהפכה, ולהפוך את ניוקאסל לאחד המועדונים הגדולים באנגליה, וכגיבוי מהנהלת הקבוצה הוא קיבל חיזוק [[כלכלה|כלכלי]] לטובת רכישת כמה כוכבים מ[[אירופה]]. בעונת 1995-[[1996]], ניוקאסל סיימה במקום השני, 4 נקודות פחות מהאלופה [[מנצ'סטר יונייטד]], וזהו היה הישג הליגה הגדול ביותר של הקבוצה מזה כמה עשורים, כאשר דויד ז'ינולה היה חלק אינטגרלי חשוב בהשגת ההישג. למרות זאת, זו הייתה אכזבה גדולה שהקבוצה סיימה רק במקום השני, לאחר שהובילו את הטבלה בפער של 10 נקודות מהמקום השני כבר באמצע העונה.
ב-1995, ז'ינולה הצטרף למועדון [[הפרמייר ליג]] ניוקאסל יונייטד תמורת 2.5 מיליון [[פאונד]]. הוא חתם במועדון בתקופה בה ניסה המאמן דאז [[קווין קיגן]] לעשות מהפכה, ולהפוך את ניוקאסל לאחד המועדונים הגדולים באנגליה, וכגיבוי מהנהלת הקבוצה הוא קיבל חיזוק [[כלכלה|כלכלי]] לטובת רכישת כמה כוכבים מ[[אירופה]]. את עונת 1995-[[1996]] סיימה ניוקאסל במקום השני, 4 נקודות פחות מהאלופה [[מנצ'סטר יונייטד]], וזה היה הישג הליגה הגדול ביותר של הקבוצה מזה כמה עשורים, בו היה לז'ינולה חלק חשוב. למרות זאת, זו הייתה אכזבה גדולה שהקבוצה סיימה רק במקום השני, לאחר שהובילו את הטבלה בפער של 10 נקודות מהמקום השני כבר באמצע העונה.


ב-1996, [[ברצלונה (כדורגל)|ברצלונה]] הציעה עבורו הצעה, אך ניוקאסל דחתה את הצעתה. ז'ינולה הצהיר יותר מאוחר על צערו על כך שמעולם לא שיחק ב"מועדונים גדולים". על מנת לחזק את הסגל, ניוקאסל שילמה סכום שיא על סך 15 מיליון פאונד, עבור החתמת [[אלן שירר]]. למרות זאת, ניוקאסל שוב סיימה את העונה במקום השני, במרחק זעום ממנצ'סטר יונייטד. במהלך העונה, קווין קיגן התפטר לפתע מאימון הקבוצה ובמקומו מונה לתפקיד [[קני דלגליש]].
ב-1996, [[ברצלונה (כדורגל)|ברצלונה]] הציעה עבורו הצעה, אך ניוקאסל דחתה את הצעתה. ז'ינולה הצהיר יותר מאוחר על צערו על כך שמעולם לא שיחק ב"מועדונים גדולים". על מנת לחזק את הסגל, ניוקאסל שילמה סכום שיא על סך 15 מיליון פאונד, עבור החתמת [[אלן שירר]]. למרות זאת, ניוקאסל שוב סיימה את העונה במקום השני, במרחק זעום ממנצ'סטר יונייטד. במהלך העונה, קווין קיגן התפטר לפתע מאימון הקבוצה ובמקומו מונה לתפקיד [[קני דלגליש]].

גרסה מ־09:54, 17 בנובמבר 2008

תבנית:שחקן כדורגל דויד ז'ינולה (נולד ב-25 בינואר 1967 בגאסין, פרובאנס-אלפ-קוט ד'אזור) הינו כדורגלן צרפתי בינלאומי לשעבר, אשר עובד כיום כשחקן קולנוע וכדוגמן.

הוא החל את קריירת הכדורגל שלו במולדתו צרפת, לפני שעבר לשחק בשנת 1995 באנגליה, בקבוצת ניוקאסל יונייטד, ונשאר שם שבע עונות נוספות עד לפרישתו, בהן שיחק בהמשך בטוטנהאם הוטספר, אסטון וילה ואברטון. הוא היה גם שחקן סגל קבוע בנבחרת צרפת במהלך שנות ה-90.

במהלך הקריירה שלו טיפח לעצמו מוניטין של שחקן בעל סגנון עצמאי, שלעיתים קרובות מתעמת עם מאמניו. מאז פרישתו ממשחק בשנת 2002, הוא החל במרדף אחרי קריירות חדשות, כולל קריירת משחק.

קריירת מועדונים

צרפת

ז'ינולה שיחק את משחקו הראשון בקריירה כבר בגיל 18, במדי ספורטינג טולון בניצחון 2-0 על מץ, בשנת 1985. בעונתו הראשונה בקבוצה, 1985-1986, הוא שיחק 14 משחקים, ובעונה שלאחריה הוא כבר לשחקן הרכב קבוע בטולון.

אחרי שלוש עונות, הוא עבר לשחק במדי ראסינג פריז בשנת 1988, בה שיחק 61 משחקי ליגה לפני שעבר לשחק בברסט בשנת 1990.

הוא שיחק בברסט שנתיים לפני שחתם במועדון פריז סן ז'רמן, בשנת 1992. הוא שיחק בפריז 3 שנים, בתור שחקן הרכב, והופיע ב-115 משחקי ליגה עבור הקבוצה בהם כבש 33 שערים.

ניוקאסל יונייטד

ב-1995, ז'ינולה הצטרף למועדון הפרמייר ליג ניוקאסל יונייטד תמורת 2.5 מיליון פאונד. הוא חתם במועדון בתקופה בה ניסה המאמן דאז קווין קיגן לעשות מהפכה, ולהפוך את ניוקאסל לאחד המועדונים הגדולים באנגליה, וכגיבוי מהנהלת הקבוצה הוא קיבל חיזוק כלכלי לטובת רכישת כמה כוכבים מאירופה. את עונת 1995-1996 סיימה ניוקאסל במקום השני, 4 נקודות פחות מהאלופה מנצ'סטר יונייטד, וזה היה הישג הליגה הגדול ביותר של הקבוצה מזה כמה עשורים, בו היה לז'ינולה חלק חשוב. למרות זאת, זו הייתה אכזבה גדולה שהקבוצה סיימה רק במקום השני, לאחר שהובילו את הטבלה בפער של 10 נקודות מהמקום השני כבר באמצע העונה.

ב-1996, ברצלונה הציעה עבורו הצעה, אך ניוקאסל דחתה את הצעתה. ז'ינולה הצהיר יותר מאוחר על צערו על כך שמעולם לא שיחק ב"מועדונים גדולים". על מנת לחזק את הסגל, ניוקאסל שילמה סכום שיא על סך 15 מיליון פאונד, עבור החתמת אלן שירר. למרות זאת, ניוקאסל שוב סיימה את העונה במקום השני, במרחק זעום ממנצ'סטר יונייטד. במהלך העונה, קווין קיגן התפטר לפתע מאימון הקבוצה ובמקומו מונה לתפקיד קני דלגליש.

אחרי שנתיים במועדון, ז'ינולה החל לצבור הרבה חיכוכים שליליים עם הנהלת המועדון וחבריו לקבוצה. לאחר החלפתו של קיגן בדלגליש, ז'ינולה לא הצליח להסתדר עם אופיו של מאמנו החדש.

טוטנהאם הוטספר

טוטנהאם הוטספר החתימה אותו ביולי 1997 תמורת 2.5 מיליון פאונד, שם הצטרף לעמיתו מניוקאסל לס פרדיננד. בשנת 1999, הוא זכה בתואר כדורגלן השנה של השחקנים וגם בתואר שחקן השנה של העיתונאים, בעת ששיחק בטוטנהאם. הוא גם זכה בתואר היחיד שלו באנגליה עם טוטנהאם, לאחר שזכה בגביע הפוטבול ליג, לאחר ניצחון בגמר 1-0 על לסטר סיטי בוומבלי. הוא זכור בחיבה על ידי אוהדי טוטנהאם, בשל סגנון המשחק ההתקפי המרהיב שלו ובשל אישיותו מחוץ למגרש. הוא היה חלק חשוב מהסגל שזכה בגביע ב-1999, לאחר שבישל את שער הניצחון לאלן נילסן במשחק הגמר, ולאחר שכבש שער ממרחק רב בניצחון 3-1 על מנצ'סטר יונייטד בחצי הגמר. דוגמא מהותית לאהבתו העצומה על ידי אוהדי הקבוצה נראתה לאחר שזכה לתשואות החזקות ביותר במהלך חגיגות ה-125 שנה להיווסדה של טוטנהאם, בהן פסעו על המגרש בוייט הארט ליין שחקני העבר הגדולים של המועדון. אוהדי הקבוצה והנהלתה הכריזו על כניסתו של דויד ז'ינולה להיכל התהילה של המועדון.

אסטון וילה

ביולי 2000, ז'ינולה הצטרף לאסטון וילה תמורת 3 מיליון פאונד. הוא הכריז על אכזבתו מטוטנהאם שמכרה אותו, וטען בחדשות שההסכמה של טוטנהאם הפתיעה אותו לחלוטין. מאמן וילה, ג'ון גרגורי, איתגר את ז'ינולה וביקש ממנו להוכיח לו שהוא עדיין מסוגל לשחק היטב בפרמייר ליג ולא בליגות הנמוכות, מאחר והיה כבר בן 33, ונראה היה שלא התכוון להמשיך עוד הרבה זמן בקריירה שלו.

אברטון

בשנת 2002, ז'ינולה חתם באברטון, בה שיחק רק 5 משחקים לפני שהכריז על פרישתו ממשחק במאי 2002, זמן קצר לאחר שדיוויד מויס התמנה למאמן הקבוצה. הוא הצהיר על כוונתו להתחיל קריירת משחק או קריירת אימון.

קריירה בינלאומית

למרות שז'ינולה היה שחקן צרפתי מאוד בולט, הוא לא זכה להרבה קרדיט בנבחרת צרפת, בה שיחק רק 17 פעמים במהלך הקריירה שלו.

במהלך משחק מוקדמות למונדיאל 1994, צרפת הייתה זקוקה לתוצאת תיקו במשחק הביתי נגד בולגריה במשחק האחרון בשלב, כאשר התוצאה כבר הייתה 1-1, ז'ינולה איבד את הכדור במקום להשתהות איתו, וכתוצאה מכך בולגריה חטפה את הכדור ואמיל קוסטדינוב כבש שער ניצחון מפתיע עבור הבולגרים והדיח את צרפת. מאמן צרפת, ז'ראר הוייה, האשים את ז'ינולה בהפסד, ואמר שהוא חתם את חיסולו של הכדורגל הצרפתי. אחרי שאוהדי הכדורגל הצרפתים לעגו לו, ז'ינולה עבר לשחק באנגליה.

מאמניה הבאים של צרפת לא זימנו יותר לעולם את ז'ינולה לטורנירים גדולים, והוא שיחק את משחקו האחרון בנבחרת בשנת 1995.

קריירה קולנועית

ז'ינולה שיחק בשני סרטים מאז שפרש מכדורגל. הוא שיחק את הדמות המרכזית בקומדיה הקצרה אדון פיירקול, ואת דמותו של רב טוראי דיטר מקס בסרט המלחמה הטיפה אחרונה ב-2005.

הפירסום של ז'ינולה צמח רבות בעת ששיחק באנגליה, כאשר באותה העת כיכב בפרסומת טלוויזיה של חברת לוריאל למוצרי שיער. הוא גם שיחק בפרסומת של הטלוויזיה הצרפתית למכוניות.

תארים

פריז סן ז'רמן

טוטנהאם הוטספר

תארים אישיים