פיית' פורד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פיית' פורד
פיית' פורד בטקס פרס אמי, 1994
פיית' פורד בטקס פרס אמי, 1994
לידה 14 בספטמבר 1964 (בת 59)
אלכסנדריה, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Faith Alexis Ford עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1983 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים תיכון פינוויל עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג Campion Murphy (1998–?) עריכת הנתון בוויקינתונים
http://www.faithford.com
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פיית' פורדאנגלית: Faith Ford; נולדה ב-14 בספטמבר 1964) היא שחקנית קולנוע וטלוויזיה אמריקאית. היא ידועה בעיקר בזכות גילום הדמויות קורקי שרווד ב"מרפי בראון" והופ שנאוסקי ב"הופ ופיית'".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פורד נולדה בשם אלקסיס פורד באלכסנדריה, לואיזיאנה, בתם של פאט, מורה וצ'ארלס, סוכן ביטוח, היא הצעירה מבין שתי בנות ואחותה הבכורה היא מגישת הרדיו, הסופרת והדוגמנית לשעבר דבון אודיי, היא ממוצא אירי. בגיל שבע עשרה לאחר סיום לימודיה בתיכון היא עברה להתגורר בניו יורק על מנת לפתח קריירה כדוגמנית.

ב-1983 היא הופיעה לראשונה בטלוויזיה באופרת הסבון של ABC "חיים רק פעם אחת" ותפקידה הראשי הראשון היה באופרת הסבון של NBC "עולם אחר" בתפקיד שגילמה קודם לכן השחקנית קירה סדג'וויק, מפיקים רבים התרשמו מהמראה ומכישרונה של פורד ועד מהרה היא עברה להוליווד שם החלה לשחק תפקיד קבוע בסיטקום ובמגוון תפקידי אורח בסדרת טלוויזיה, ב-1988 החלה לככב בסדרה הקומית המצליחה "מרפי בראון" בתפקיד קורקי שרווד, מלכת היופי של ארצות הברית לשעבר הבאה לעבוד עם מרפי באולפן החדשות המהווה אנטיתזה לשאר העיתונאים באולפן באופי העליז שלה ובהיעדר ידע ותחכום, התוכנית ירדה מהמסך לאחר עשר עונות. ב-1991 נבחרה על ידי מגזין פיפל כאחת מתוך "50 האנשים היפים בעולם".

בשנת 2002 שיחקה בסרט הטלוויזיה "אמהות בשביתה" לצד שרה גאדון. ב-2003 עלה ב-ABC הסיטקום "הופ ופיית'" שם גילמה את התפקיד הראשי לצד קלי ריפה כהופ שנאוסקי, עקרת בית החיה חיים שלווים ונינוחים עם בעלה וילדיה בפרבר של אוהיו עד שאחותה, שחקנית וכוכבת הליוודית אקסצנטרית עוברת לגור עמה ומבכת את חייה במגוון מצבים פרועים והזויים, לאחר שלוש עונות הסדרה הופסקה בשל מדרוג נמוך.

ב-2004 יצא לאור ספר הבישול שהיא חיברה "מבשלים עם פיית'" שם היא פרסמה את מתכוניה האישיים ושם היא הוכירה תודה לשתי סבותיה שלימדו אותה איך לבשל. ב-2005 שיחקה בסרט הקומדיה-פעולה "גבר מי שמטפלת" שם היא גילמה את אם המשפחה בו האבא נהרג ובזמן שהיא נוסעת לשווייץ על מנת לפתוח כספת שהייתה שייכת לבעלה סוכן ללא מחסה (וין דיזל) בא לביתה לשמור על ילדיה על מנת למצוא תוכנה הנמצאת בביתה. ב-2000 היא חזרה לשחק את דמותה של קורקי שרווד בסדרה "איש משפחה", ב-2008 היא שיחקה בפרק של הסדרה "מחשבות פליליות" וב-2009 הופיעה ב"קוראים לי ארל" בתפקיד אורח שמרטפית הבאה להשגיח על ילדיו של ארל ובנוסף היא שיחקה בסרט של ערוץ דיסני. בשנת 2011 שיחקה בסרט הנעורים "נשף סיום" לצד דין נוריס, ובסרט האימה "בריחה" לצד דומיניק פרסל.

בשנת 2023 שיחקה בסיטקום "בית דין לילי" ברשת NBC; המהווה חידוש לסדרת הטלוויזיה באותו שם ששודרה ברשת בשנים 19841992. באותה שנה השתתפה בסרט האימה העל טבעי של נטפליקס "יש לנו רוח רפאים" בתור ברברה מנגולד.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1989 התחתנה פורד עם המאמן האישי והתסריטאי רוברט נוטינגהאם וב-1996 הזוג התגרש, ב-1998 היא נישאה בשנית לשחקן צ'מפיון מרפי.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]