שתולים (סדרת טלוויזיה טורקית)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שתולים
İçerde
פוסטר קידום הסדרה
פוסטר קידום הסדרה
פוסטר קידום הסדרה
סוגה דרמת אקשן
כותבים

ארתן קורטולן

טופראק קראוג'לו
בימוי אולוץ' ביירקטאר עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים

צ'אגאטאי אולוסוי
אראס בולוט אינמלי
צ'טין טקינדור
בנסו סוראל

דמלה קולביי
ארץ מקור טורקיה עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות טורקית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 1
מספר פרקים

39 (בגרסה הטורקית)

114 (בערוץ ויוה פלוס)
הפקה
מפיק Kerem Çatay עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה טויגאר אישׁיקלי עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק

120 דקות (גרסה הטורקית)

40-50 דקות (גרסה הישראלית)
שידור
רשת שידור Show TV עריכת הנתון בוויקינתונים
רשת שידור בישראל ויוה פלוס
תקופת שידור מקורית 19 בספטמבר 201619 ביוני 2017
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

İçerde (באנגלית: Inside, בעברית: שתול/בפנים) היא סדרת דרמה טורקית מסוגת אקשן, ששודרה לראשונה 19 בספטמבר 2016 עד לתאריך 19 ביוני 2017, בערוץ הטורקי Show TV. ובארץ ישראל הטלנובלה הטורקית שודרה פעמיים, כאשר ההקרנה הנוספת החלה בין התאריכים 5 בנובמבר 2019 - עד 2016.[1] מככבים בה צ'אגאטאי אולוסוי, אראס בולוט אינמלי, צ'טין טקינדור, בנסו סוראל ודמלה קולביי. שני השחקנים הראשיים צ'אגאטאי אולוסוי, ואראס בולוט אינמלי קיבלו ביקורות ופידבקים חיוביים על משחקם.[2] את הסדרה ביים אולוץ' ביירקטאר.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה עוקבת אחרי סיפורם של שני אחים, סארפ (צ'אגאטאי אולוסוי), ואומוט (אראס בולוט אינמלי), אשר הופרדו בילדותם, ובסופו של דבר שניהם גדלים לצדדים שונים של החוק.

אביהם של אומוט וסארפ, מטין, עובד כרוצח שכיר באחד ממנהיגי המאפיה החזקים ביותר ברחבי איסטנבול, ג'לאל דומאן (צ'טין טקינדור). כאשר מטין נאסר, ג'לאל חוטף את ילדו הקטן של מטין בן השלוש אומוט כדי לוודא שמטין לא יבגוד וילשין עליו אל המשטרה. סארפ ואמו פוסון (ניהאל קולדס) אף פעם לא גילו את האמת מאחורי ההיעלמות של אומוט, כאשר מטין מת בבית הכלא מבלי לגלות להם שום דבר. שניהם חושבים שאומוט מת אחרי שהמטה המרכזי ללוחמה בפשע מאורגן מביאה להם את חולצתו של אומוט המלאה בדם, וסארפ גדל ומאשים את עצמו למה שקרה לאחיו ונרדף ללא הפסקה בגלל אובדנו.

שנים עברו, סארפ הורחק מאקדמיית לשיטור שבוע לפני סיום שנת לימודיו על ידי מפקדו, יוסוף קאיה (מוסטפא אוגרולו). בטקס הסיום לשנת לימודיו, הוא תוקף את יוסוף בנשק חם ונשלח למאסר עולם לשנה שלמה. לאחר מכן נחשף כי סארפ ויוסוף תכננו הכל על מנת שסארפ יסתנן לתוך כנופייתו של ג'לאל כשוטר סמוי כדי לעזור למשטרה לעצור אותו. סארפ נחוש אפילו יותר כדי לחסל את ג'לאל אחרי שמגלה שהוא עומד מאחורי ההיעלמותו של אחיו אומוט. הדברים מקבלים תפנית בלתי צפויה כאשר סארפ מוצא את עצמו מתאהב במלק יילדיז (בנסו סוראל), בתו המאומצת ועורכת דינו של ג'לאל, אשר לא יודע שהם קרובים אחד לשני, בנוסף היא חברתו הקרובה ביותר של אחיו אומוט.

אומוט, שינה את שמו למרט קאראדג, אשר לא זוכר דבר על משפחתו, ועל כן נאמן רק לג'לאל, כאשר מאמין שהציל אותו ואת מלק מהתעללות שהם נאלצו לסבול ברחובות. בעזרתו של ג'לאל מרט נהפך לשוטר יחד עם קבוצתו של יוסוף, כאשר מרגל (חפרפרת) בהוראות ג'לאל. אחרי שמרט מתאהב באיילם איידין (דמלה קולבוי), חברת הילדות של סארפ, נאמנותו לג'לאל נבחנת שוב ושוב עד כדי כך שהוא מתחיל להתלבט במעשיו. דברים נהיו מסובכים יותר, כאשר בין מרט לפוסון מתפתח מערכת יחסים קרובה ועמוקה מבלי לדעת שהיא אמו הביולוגית, ויריבות קשה עם סארפ, לא מודעים שהם משפחתו האמיתית.[3]

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

אסיר לשעבר שהופך לחלק מכנופייתו הפנימית של ג'לאל, אשר למעשה צעד זה נראה כמו עקבותיו של אביו אשר עבד גם עם ג'לאל. הוא למעשה עובד כשוטר סמוי בהוראתו של יוסוף קאיה כדי לאסור את ג'לאל דומאן, אשר מאשים אותו במותו של אביו, ובהיעלמותו של אחיו אומוט, אשר משפיע עליו. לסארפ יש בעל רגש מאוד חזק של צדק, חכם ובעל כלים רבים. מצליח להרוויח את אמונו של ג'לאל, ואינו מתגלה כשוטר. הוא מתאהב במלק, בתו של ג'לאל, ומוצא את עצמו מסוכסך עם מרט קארדאה אשר למעשה הוא אחיו הביולוגי, אומוט. בסוף הסדרה סארפ הופך למפקד במטה המרכזי ללוחמה בפשע מאורגן, והופך לחבר של איילם.

שוטר מושחת בקבוצתו של יוסוף קאיה, אשר עובד כחפרפרת בהוראת ג'לאל דומאן. היה גדל ברחובות, כאשר נאלץ למכור מפיות וסבל מהתעללות גופנית מתמדת בידי עוזרו לשעבר ואויבו של ג'לאל, ג'ושקון. הוא לא מודע למציאות האמיתית, בכך שג'לאל, הבן אדם אשר "אימץ" אותו, אשר רואה בו כאבא, הוא גם הבן אדם אשר הורה לחטיפתו. כתוצאה מהטראומה שסבל כילד, הוא האמין בכמה אנשים, ואין לו חברים חוץ ממלק, אשר אוהב ורואה בה כאחותו. הרצון העז שלו הוא מציאת משפחתו הביולוגית. מרט הוא בן אדם על בעל ביטחון רב ביכולותיו עד כדי יהירות ומצליח להציל את ג'לאל מהכלא לא פעם במהלך הסדרה. הוא מתאהב באיילם, חברת הילדות של סארפ, וחש חיבה רבה לפוסון, אימו האמיתית, השפעותיהם של שני הנשים למעשה גורמת לו לספקות רבות במעשיו. בסופו של הסדרה משתחרר מהכלא לאחר שהודה במעשיו לאחר שהיה חבר בכנופיה של ג'לאל ועבד יחדיו כחפרפרת במטה המרכזי ללוחמה בפשע מאורגן.

נהוג להיקרא על ידי מכריו כג׳לאל שישקבב בגלל היותו עובד במסעדת קציצות בשר על שיפודים. מנהיג ראש הכנופיה החזקה ביותר באיסטנבול. תמיד ניצל מלהיכנס לכלא על פשעיו שפשע בעזרת חבריו לכנופיה כולל חטיפת הילד אומות כאשר היה קטן, ורציחת אמה של בתו מלק. נטול אמפתיה, אכפתיות לחלוטין, הוא אינטליגנטי, מניפולטיבי מאוד ושקרן טוב מאוד, מסוגל להחדיר לאומות ולמלק מסירות עמוקה כלפיו. מוצא את שניהם ברחוב, ומגדל אותם כרצונו, הוא מחשיב את סארפ כאחד מן האנשים האמינים ביותר, ולא מודע בכלל ברב חלקי הסדרה את תפקידו האמיתי של חברו, כשוטר סמוי למעשה. בסופו של דבר, ג'לאל נעצר ונשלח לבית הכלא, אך בעקבות זאת הופך להיות משוגע ומתאבד בעזרת חבל.

מפקד משטרה במפקדת המשטרה הנקראת המטה המרכזי ללוחמה בפשע מאורגן, אשר עוקב אחרי ג׳לאל כבר הרבה שנים, וחלומו לעצור אותו. שנאתו העזה לג׳לאל באה מן העובדה שג׳לאל השתמש בו מאחורי גבו בצעירותם כדי להרוג את אחד מיריביו; כתוצאה מכך יוסוף הרגיש אשם בבגידתו של ג׳לאל, והתחזקותו כראש הכנופיה המסוכנת ביותר ברחבי איסטנבול, ונהיה נחוש יותר לעשות כל מה שידיו יכולות על מנת להכניס אותו לכלא. אביו של ג׳וקאהן, אשר ממלא את תפקידו של אביו לכמה ימים לאחר מותו של מפקד יוסוף. לבסוף המפקד יוסוף מת מנשק חם הנהרג על ידי דאווט אחד מאנשיו של ג׳לאל בהוראותיו, והופלל אל סארפ כחלק מתוכניתו של אומוט.

אמם של סארפ ואומוט, ואשתו של המנוח מטין. חיה באפלה בנוגע למעשיו ופעילותיו של בעלה ועזבה אותו לאחר שנעצר, משום שחשה נבגדת במעשיו ולא רצתה שילדיה יהיו קשורים לרצח. היא הושפעה עמוקות מהיעלמותו של אומוט בנה, וממאסרו של לכאורה של בנה סארפ. היא אישה נחמדה, נעימה ואמיתית ושנאה עזה לג'לאל, אותו היא מאשימה שהרס את אושר ושמחת משפחתיה.

עורכת הדין ובת המאומצת של ג'לאל, וחברתו הטובה ביותר של אומוט אשר יחדיו גודלו יחד. הוריה נרצחו כאשר הייתה ילדה, ולאחר מכן הולצה לגור ברחוב תחת השגחתו של ג'ושקון, שם פגשה את מרט. היא אינה יודעת שהיא למעשה הבת הביולוגית שלו; הוא למעשה גם אחראי ישירות לרצח של אמה. אין לה חברים חוץ ממרט, שכולם מאוימים מהקשרים ההדוקים שלה עם כנופייתו של ג'לאל. היא אישה אכפתית, אך גם מהירה לתרץ תירוצים כדי להגן על מעשיו של ג'לאל בגלל הכרת התודה ואהבתה אליו. היא מתאהבת בסארפ מבלי לדעת שהוא למשעה שוטר סמוי אשר רוצה לעצור את אביה הביולוגי. בסופו של דבר היא מתה בזרעותיהם של סארפ ומרט על ידי אויביו של ג'לאל אשר רצו להרוג את סארפ רגע לפני שהיא אומרת להם שהם למשעה אחים.

איילם היא צלמת, שכנה, וחברת ילדות של סארפ ואומוט. היא איננה קרובה למשפחתה בגלל העובדה שמתייחסים אליה כחברה ולא כבתם. היא אוהבת את פוסון וסארפ והייתה רוצה שהם יהיו משפחתה האמיתית, ומאוד מתחברת לשניהם, היא מתאהבת במרט והיא איננה יודעת שהוא למעשה אומוט או שיש לו קשר עם ג'לאל. בסוף הסדרה הופכת לחברה של סארפ.

רוצח ואחד מאנשיו הכי מהימנים של ג'לאל, דאווט בתחילת הסדרה הוא אחד מן האנשים בכנופייתו של ג'לאל שלמעשה אינה נתגלה למשטרה. הוא מסור לחלוטין לג'לאל, מציית לפקודותיו של ג'לאל ללא היסוס, ומסיים את עבודתו כמו שצריך ללא עקבות, ויש לו אובססיה למלק עד כי מילוי ארון עם תמונות שלה. שונא מאוד את סארפ מפני שמלק אוהבת את סארפ ולא אותו ובנוסף לאחר שנכנס לכנופייתו של ג'לאל, סארפ נהפך לאחד מן אנשיו ההימנים ביותר, יותר מדאווט עצמו, על כן הוא שונא אותו. מרבה לחבוש כובע וכפפות, וגר בקרוואן באמצע היער ללא תחבורה, אוהב כלי נשק וחברו הטוב ביותר הוא מוניק אשר מכנה אותו מכוער או גבוה בשל חזותו וגובהו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ערוץ ויוה Viva, באתר www.facebook.com
  2. ^ Içerde, נבדק ב-2020-07-26
  3. ^ "İçerde Episode 39 FINALE | İzleyici Platformu" (ארכיון)
  4. ^ Dünden bugüne Çağatay Ulusoy’un canlandırdığı 4 efsane karakter, MÝLLÝYET HABER - TÜRKÝYE'NÝN HABER SÝTESÝ
  5. ^ Cengiz SEMERCİOĞLU, Aras Bulut İynemli Cengiz Semercioğlu'nun sorularını yanıtladı, www.hurriyet.com.tr (בטורקית)
  6. ^ İçerde'de beklenen buluşma gerçekleşti!, hthayat.haberturk.com (בטורקית)
  7. ^ http://tvkumandam.net/icerde-yusuf-mustafa-ugurlu-kimdir/(הקישור אינו פעיל)
  8. ^ https://www.magazinekstra.com/magazin/nihal-koldas-kimdir-icerde-fusun-yilmaz-kimdir-2090.html (ארכיון)
  9. ^ 1 2 Bensu Soral (Melek) ve Damla Colbay (Eylem) İçerde'yi anlattı, www.ntv.com.tr (בטורקית)