La Oreja De Van Gogh

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
La Oreja De Van Gogh
לה אורחה דה ואן גוך עם הסולנית החדשה ליירה מרטינז
לה אורחה דה ואן גוך עם הסולנית החדשה ליירה מרטינז
מקום הקמה סן סבסטיאן עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות סן סבסטיאן, ספרד
תקופת הפעילות מ-1996
סוגה פופ
חברת תקליטים BMG
קולומביה רקורדס
פרסים והוקרה Latin Grammy Award for Best Pop Album by a Duo or Group with Vocals (2006) עריכת הנתון בוויקינתונים
האתר הרשמי
חברים
Leire Martínez,
Xabi San Martin,
Álvaro Fuentes,
Haritz Garde,
Pablo Benegas
חברים לשעבר
Amaia Montero
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

La Oreja De Van Goghראשי תיבות: "LODVG", בתרגום מספרדית: "האוזן של ואן גוך", בתעתיק לעברית: "לה אורחה דה ואן גוך"), היא להקת פופ ספרדית הפועלת מאז 1996.

הסגנון המוזיקלי של הלהקה מתאפיין בצלילים רכים ומלודיים, ונע בין שירים מאוד מלודיים לבין שירים הקרובים יותר לפופ-רוק. הם מייצגים סגנון שנקרא "סאונד סאן סבסטיאן", שמייצג מספר להקות פופ-רוק שהגיעו מסן סבסטיאן בשנות ה-80.

הקמה והתפתחות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הלהקה נוסדה בשנת 1996 בעיר סן סבסטיאן שבצפון ספרד על ידי צעירים חובבי מוזיקה שהכירו באוניברסיטה. הגיטריסט פבלו בֶּנֶגָס, הבסיסט אלברו פוּאֵנטֵס, הקלידן שאבי סן מרטין, והמתופף הַאריץ גארדֶה. הם נהגו לנגן שירי רוק אלטרנטיבי כתחביב, עד שצרפו לשורותיהם את הסולנית אָמַאיָה מוֹנְטֵרוֹ (עד אז שאבי היה הסולן), והחליטו להקליט קלטת דמו.

בהתחלה היו רק קבוצת חברים מהאוניברסיטה שניגנו שירים של הלהקות האהובות עליהם (U2, Pearl Jam, Nirvana), אך כאשר החלו לכתוב שירים הבינו שאין לאחד מהם קול מספיק מיוחד לשירה. פבלו פגש את אמאיה במסיבה של חבר, ואחרי ששמע אותה שרה את השיר "Nothing Compares To You", שכנע אותה להצטרף כסולנית. בהתחלה ניגנו רק בימי שבת בערב בבארים שבעליהם היו חברים שלהם, אך החליטו להשתתף בתחרות הפופ-רוק החמישית של סן סבסטיאן. לשם כך הם הקליטו דמו על מנת להציג לחבר השופטים. על אף שלא זכו בפרס בתחרות, החלו להשמיע אותם במספר תחנות רדיו מקומיות. בתחרות בשנה שלאחר מכן זכו בפרס הראשון בתחרות הפופ-רוק של סן סבסטיאן.

החל מאותו רגע, החלו השירים שלהם להישמע בתדירות גוברת ברדיו, והחליטו לנסות את מזלם בהפצת קלטת דמו. הפתעתם הייתה עצומה כאשר קיבלו טלפון מחברת סוני מוזיקה שהייתה מעוניינת בהפקת אלבום ללהקה, את השירים לאלבום חיברו באופן אינטנסיבי במשך השבועיים הבאים. הם נסעו למדריד למשך חודש, שם הקליטו את מה שהפך לאלבומם הראשון, "Dile al Sol" ("אמור לשמש"). הם הקליטו את הדיסק באולפנים של אלֶחו סטיבֵל, חבר לשעבר בלהקת טקילה, שנתן להם עצות לגבי החיים המוזיקליים, ונפגשו גם עם אמנים דונוסטיאנים (מאזור סן סבסטיאן) כמו מִיקֵל אֶרֵנְצ'וֹן וצֶ'צֶ'וֹ בֶּנגוֹאֵצֵ'אָה, שנתנו דחיפה נוספת לאלבום. ב-18 במאי 1998, אלבום הבכורה של הלהקה יצא למכירה בשוק המקומי של ספרד.

הביטחון שנטעה בהם הוצאת הדיסק היה מוצדק. מרגע שהלהיט הקליט "El 28" (שרמז לאוטובוס מספר 28 בחברת האוטובוסים החשמליים של סן סבסטיאן), הסינגל הראשון שלהם, החל להיות משודר בתחנות הרדיו הגדולות במדינה, מכירות האלבום החלו לעלות, וכעבור מספר חודשים הוציאו את הסינגל השני שלהם: "Soñaré" ("אחלום"), שהודות לו התפרסמו בכל ספרד ותהילתם צמחה. לאחר מספר סינגלים נוספים, זכתה הלהקה בפרס להקת השנה בתחרות Premio Ondas.

מחג המולד של שנת 1998 עד סוף שנת 1999, ביצעה הלהקה סבב הופעות שכלל יותר מ-150 הופעות בכל רחבי ספרד, ונרשם כמסע ההופעות האינטנסיבי ביותר בהיסטוריה של המוזיקה הספרדית. תחילה היו ההופעות צנועות, מאוחר יותר ערכו מסע הופעות עם להקת Hombres G, ויותר ממיליון אנשים יכלו לשמוע את הלהקה בהופעה חיה.

לאחר תקופת מנוחה עבדו על האלבום השני שלהם, "El Viaje del Copperpot" ("המסע של קופרפוט"), שיצא לחנויות ב-11 בספטמבר 2000, היווה המשך טבעי, ועדיין שמר על הסגנון של לה אורחה, בקו המוזיקלי שלו. ההקלטה נערכה באולפני Du Manoir בצרפת, בהפקת נייג'ל ווקר. בעבודה זו בלט השיפור בסאונד, שהביא להם הכרה באירופה בשל החידושים בסאונד האלקטרוני הרענן שבו. 12 להיטים הפכו את האלבום להצלחה מסחרית, תוך שהם מבטאים את הניסיון והצמיחה המוזיקלית של הלהקה בכל ההיבטים. שם הדיסק מעורר תשומת לב והוחלט עליו כאשר חברי הלהקה צפו בסרט הילדים "הגוניס" באולפן בצרפת. הסרט מספר על הרפתקאותיהם של קבוצת חברים שיצאו למסע חיפוש אחר אוצר שישמש אותם להציל את בתיהם מהריסה. אחד המחפשים, צ'סטר קופרפוט, היווה השראה לחברי הלהקה. השיר הראשון מאלבום זה הוא "Cuídate" ("הזהר") שמזכיר את האלבום הקודם שלהם, ומהווה חיבור לסאונד החדש, שמורגש מעל לכל בשיר "París", בעל המלודיה הצרפתית; "Los amantes del Círculo Polar" ("הנאהבים של חוג הקוטב") עם שילובים של סאונד אלקטרוני הממלאים את השיר בקסם; "Pop", הביקורת על האמנים המסחריים שרק מחפשים את התהילה. באלבום יש שירים הקולעים לטעמם של כולם. "La Playa" ("החוף") הוא שיר קליט ומהווה את אחת הבלדות החשובות בהיסטוריה של הפופ הספרדי, והוא מוקדש לחוף הקונכייה (la playa de La Concha) שבסן סבסטיאן. שירים רומנטיים על פרידות, שבזכות המלודיה לעולם אינם נשמעים עצובים, כוללים שירים פילוסופיים כמו "Mariposa" ("פרפר"), חזרו להוביל במכירות ומילאו סבב הופעות בו התלוו אליהם El Canto del Loco ו-Los Estopa.

באפריל 2003 הוציאו את האלבום השלישי שלהם "Lo Que te Conté Mientras te Hacías La Dormida" ("מה שסיפרתי לך בזמן שישנת"), שהכיל 14 רצועות ועוד רצועת בונוס.

הלהקה בהרכבה המקורי

כך התבססה הלהקה כאחת הלהקות המוכרות ביותר בספרד ובאמריקה הלטינית. אף על פי שנשארו באותו אולפן הקלטות ועם אותו מפיק, חזרו להפתיע עם מקצבים וסאונדים מיוחדים, כמו "Geografía" (הסינגל השישי), שמעודד סולידריות; "Vestido Azul" ("שמלה כחולה", הסינגל החמישי), המתאר סוף טראגי לאהבה, או רצועת הבונוס "Bonustrack" (הסינגל התשיעי), שמתאפיין בסגנון פופ-דאנס. הסינגל הראשון, "Puedes Contar Conmigo" ("אתה יכול לסמוך עליי") נכתב במיוחד בשביל אמאיה, ומסופר בו על חוסר אהבה. הסינגל השני נקרא "Veinte de Enero" ("עשרים בינואר") והוא מבוסס על יום חג דונוסטיאני החל באותו תאריך; "Rosas" ("ורדים"), הסינגל השלישי, מדבר על אהבה שנגמרה אך לא נשכחה; "Deseos de cosas imposibles" ("תשוקות לדברים בלתי אפשריים"), המגיע למסקנה כי על אף שההגיון לא מאפשר לך לאהוב, לעולם לא תוכל לשכוח את האדם שאהבת... שירים אחרים מדברים על נדידה, כמו "La Esperanza Debida" ("התקווה מחייבת"), על חוסר אהבה כמו "Tú y Yo" המתקתק (בו בפעם הראשונה קלידיו של שאבי לא נבלעים בקולה של אמאיה), על אהבה בין אחיות בשיר "Nadie Como Tú", שאותו הקדישה אמאיה לאחותה אידויה... דיסק זה קטף פרסים רבים, בספרד כמו במדינות אחרות, ונערכו לו שני סבבי הופעות: בשנת 2003 שהיה יותר אינטנסיבי מזה של 2004, ובנוסף שתי הופעות מוצלחות ביותר בפריז ומספר סבבי הופעות באמריקה הלטינית ודרום אמריקה.

הלהקה השתתפה בפסטיבל המוזיקה של ויניה דל מאר (Viña del Mar) שבצ'ילה, בשנת 2005, שם התקבלו בתשואות, הקהל שר איתם את כל השירים, במיוחד את "Rosas" ובמשך 20 דקות לא איפשר לאמן הבא לעלות להופיע. חברי הלהקה קיבלו את שחף הכסף, הפרס הגבוה ביותר בתחרות, שרק הקהל יכול להעניק. גם לאחר שהעניק להם את הפרס, לא נרגע הקהל, ולבסוף החליטה אמאיה לשיר את "Rosas" ללא ליווי מוזיקלי. מיד בתום הפסטיבל, נבחרה הלהקה כאמן הפופולרי ביותר בתחרות.

עם צאת אלבומם הרביעי "Guapa" ("יפה") בשנת 2006, "La Oreja De Van Gogh" הפכה ללהקה הראשונה בספרד המוציאה אלבום לטלפונים הניידים לפני שיצאו לחנויות המוזיקה[1], וזכו בפרס "האלבום הטוב ביותר לצמד או להקה" בטקס פרסי גראמי הלטיני. במקביל הוציאה הלהקה אלבום נוסף שנקרא "Más Guapa" ("יותר יפה"), שכלל עוד 11 רצועות חדשות, וגרסאות חדשות לשירים מאלבומים קודמים. הצליל האפלולי של הסינגל הראשון מהאלבום, "Muñeca de Trapo" ("בובת סמרטוטים"), מעיד על עליית מדרגה ללהקה. באלבום זה משחקים חברי הלהקה במקצבי בוסה נובה, כמו בשיר "Mi Vida Sin Ti" ("חיי בלעדיך"), מקצבי רוק, כמו בשיר "Vuelve" ("חזור"), עד למקצבי מריאצ'י בשיר "Cuantos cuentos cuento" ("כמה סיפורים אספר"), ונוגעים בנושאים כמו סמים ("Perdida", "אבודה"), בגידה ("Manhattan")... הסינגל השני היה הלהיט "Dulce locura" ("שיגעון מתוק"), וכסינגל שלישי הוציאו את "Perdida" ("אבודה") ו-"En Mi Lado del Sofá" ("בצד שלי בספה"), לרדיו ולטלוויזיה, בהתאמה.

בסה"כ מכרה הלהקה יותר מ-6 מיליון עותקים מכל אלבומיהם, והאלבום האחרון, "Guapa", נמכר כבר ביותר ממיליון עותקים.

לאחר יותר מעשור הכריזה אמאיה מונטרו בנובמבר 2007 על עזיבתה

בשנת 2009 הגיעה הלהקה לארץ לצורך צילום סרט דוקו-דרמה עליהם בשיתוף חברת "ריינבו הפקות" ושחקנים ישראלים: דורון עמית, קארן ליפשטיין, אילנה באוור ואחרים... הסרט צולם ברחבי הארץ ומתוכו נערכו קליפים שצולמו בין היתר בים המלח באתרים מבודדים שמוסיפים נופך קסום לסרט כולו. הסרט יצא לאקרנים ב-2010

עזיבתה של אמאיה מונטרו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-19 בנובמבר 2007, הכריזה אמאיה מונטרו על פרישה מהלהקה לאחר 11 שנות פעילות משותפת, ופתיחת קריירת סולו. הלהקה, שכעת נותרה ללא סולנית, הכריזה כי תמשיך בפעילותה תוך חיפוש מחליפה. בבלוג הלהקה התפרסמו הודעותיהם של אמאיה ושל שאר חברי הלהקה בנוגע לפרישה:

  • הודעתם של חברי הלהקה:

רצינו לספר כי לפני מספר שבועות החליטה אמאיה שלא להמשיך עמנו בלה אורחה דה ואן גוך על מנת להתחיל בקיירת סולו. מאז גילינו על ההחלטה אנו חשים עצב רב, לא בשל סיבות מוזיקליות ברורות, אלא גם בשל השנים והחוויות שחווינו. ללא ספק, ועל אף שהיינו רוצים שאמאיה תמשיך עמנו, אנו מאחלים לה את כל ההצלחה שבעולם בדרך החדשה בה בחרה ללכת. מצדנו, אנו מרגישים כי ללה אורחה דה ואן גוך ישנם עוד שירים רבים לכתוב. כה רבים עד שאנו כבר מלחינים, עם התשוקה שתמיד הייתה, אלבום חדש שאנו מקווים שיהיה מוכן במהלך 2008. עד אז, חיבוק חזק מאוד לכולם ובמיוחד לאלה שעוקבים אחרינו מקרוב.

  • הודעתה של אמאיה מונטרו:

רציתי להודיע לכל האנשים שעוקבים אחריי ואוהבים אותי כי עד היום זו ההחלטה הכי קשה שקיבלתי בחיי. 11 השנים שחלפו עם לה אורחה דה ואן גוך וכל מה שחייתי וחוויתי עמם יישארו לנצח בלבי ובראשי אך הרגשתי שזהו הרגע להתחיל שלב חדש בחיי ולפתוח בקריירת סולו. ההחלטה עוררה בי רגשות רבים כמו פחד. שמעתי שטויות רבות על יחסי עם חברי הלהקה ואני רק יכולה להגיד שבשנים האחרונות חייתי איתם יותר מאשר עם כל אחד אחר ושאני אוהבת אותם כמו אחים ולהוסיף כי הרבה ממה שאני היום כאדם למדתי מהם. אני מאחלת להם את הטוב ביותר ומי יודע מה יקרה בעתיד. תודה לכולם. נשיקה ענקית.

עם זאת, בעיתונות הספרדית צצו שמועות בנוגע לסיבות להחלטה של מונטרו. התקשורת התעקשה שלזמרת היו בעיות עם הגיטריסט פבלו בנגס, שמועה אותה הכחישו שני הצדדים נמרצות.

אלבום חדש וקול חדש[עריכת קוד מקור | עריכה]

הזמרת החדשה ליירה מרטינז

ב-14 ביולי 2008 הכריזה הלהקה באופן רשמי על ליירה מרטינז, כוכבת תוכנית מציאות בספרד, כקול החדש של הלהקה, ביחד עם הסינגל החדש של הלהקה El Último Vals, מאלבומם החדש A las 5 en el Astoria.

ב-2 בספטמבר 2008 יצא לחנויות האלבום החדש, ולאחר שבוע הגיעו ארבעה שירים מתוכו למקום ראשון בספרד, והאלבום עצמו נכנס לראש מצעד האלבומים הנמכרים בספרד, עם אלבום זהב. עד היום, מכרה הלהקה כ-80,000 עותקים, עובדה שזיכתה אותם באלבום פלטינה בספרד.

בארגנטינה ניצב האלבום בראש מצעד האלבומים הנמכרים ביותר.

מידע דיסקוגרפי[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • "Más Guapa"- אלבום משותף עם "Guapa", שכולל 11 רצועות חדשות שלא נכללו באלבומים קודמים, שני עיבודים חדשים לשירים מ-"Guapa" ועיבוד חדש לשיר מ-"Lo Que te Conté Mientras te Hacías La Dormida". ב-4 בדצמבר, הלהקה קיבלה שישה אלבומי פלטינה שציינו את היותם הלהקה המצליחה ביותר בספרד בשנת 2006. (יצא בשנת 2006)
  • "Guapa"- האלבום הרביעי שציין גם עשור ללהקה. הסינגל הראשון היה "Muñeca de Trapo". האלבום, שעמד בציפיות, הוא אלבום מרגש המאופיין במקצבים שונים, שירים שמחים ועצובים, ולגבי השם אמרו שהוא פשוט מתאר את הגיוון שבמוזיקה, אך גם מכוון להרגשה בסוף האלבום, בו אנו מסתכלים פנימה יותר מאשר החוצה. האלבום כולל גם שיר עם מקסיקני כמחווה למקסיקו. נמכר במעל 600,000 עותקים בספרד (7 אלבומי פלטינה), וחצה את קו המיליון במכירות ברחבי העולם. באפריל 2007 יצא למכירה האלבום כאשר שני משיריו, "Muñeca de Trapo" ו-"Dulce locura" יוקלטו באיטלקית. (יצא בשנת 2006)
  • "LOVG 1996-2006"- אוסף המכיל את כל הדיסקוגרפיה של הלהקה, שיצא בסט המכיל את כל הדיסקים שראו אור עד היום. כמעט ללא פרסום הגיע לראש המכירות בספרד, שכן זו מהדורה מוגבלת. (יצא בשנת 2006).
  • "París"- אלבום במהדורה מוגבלת שנערך בצרפת. מכיל 12 רצועות, השיר "Dernier Rendez-Vous" עם פרנקו וייַפרנקה, שישה שירים מהאלבום "Lo Que te Conté Mientras te Hacías La Dormida" וחמישה מ-"El Viaje del Copperpot". (יצא בשנת 2004).
  • "Lo Que te Conté Mientras te Hacías La Dormida En Directo, Gira 2003"- אוסף של הופעות חיות מסבוב ההופעות האחרון בספרד. נמכר בכ-200,000 עותקים בעולם, וכולל גם DVD של סבב ההופעות. (יצא בשנת 2004).
  • "Lo Que te Conté Mientras te Hacías La Dormida"- האלבום השלישי. נמכר ביותר מ-800,000 עותקים בספרד בלבד. בזכות אלבום זה נעשו מוכרים בכל העולם, כולל ביפן לאחר הופעה בתערוכה הבינלאומית באַיִיצ'י. (יצא בשנת 2003).
  • "El Viaje del Copperpot"- האלבום השני של הלהקה. זכה להצלחה רבה והמשיך את דרכו של האלבום הראשון. נמכר בכ-1,200,000 עותקים ברחבי העולם. (יצא בשנת 2000).
  • "Dile al Sol"- האלבום הראשון, הוקלט באולפני סוני. נמכר בכ-900,000 עותקים ברחבי העולם. (יצא בשנת 1998).

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

Dile Al Sol

  • תאריך יציאה: 1998
  • 500,000 עותקים נמכרו בעולם.
  • סינגלים ברדיו:
    • El 28" (1998) #8" (ספרד)
    • (Soñaré" (1998"
    • Cuéntame Al Oído" (1998) #3" (ספרד)
    • (Pesadilla" (1999"
    • (Dile Al Sol" (1999"
    • (Qué Puedo Pedir" (1999"
    • (El Libro" (1999"
    • "La Estrella Y La Luna" (1999) + "Déjate Llevar"
  • סינגלים מסחריים:
    • El 28" -> El 28 + Déjate Llevar"
    • Cuéntame al Oído" -> Cuéntame al Oído + El tiempo"
    • Dile al Sol" -> Dile al sol + Pesadilla + Déjate Llevar+ Pista Multimedia"
    • El Libro" -> El Libro + Que Puedo Pedir + La estrella y la luna"

El Viaje De Copperpot

  • תאריך יציאה: 2000
  • 1,250,000 עותקים נמכרו בעולם.
  • סינגלים ברדיו:
    • Cuídate" (2000) #1" (שבועיים בספרד), (שבוע במקסיקו), #4 (ארגנטינה), #7 (צ'ילה)
    • París" (2000) #4" (בספרד), (מקסיקו), #1 (שבועיים בארגנטינה)
    • La Playa" (2001) #1" (שישה שבועות בספרד), (שלושה שבועות במקסיקו), (שבעה שבועות בארגנטינה), (שבוע בצ'ילה)
    • Pop" (2001) #8" (ספרד), #15 (מקסיקו)
    • Soledad" (2001) #13" (ספרד)
    • Mariposa" (2001) #4" (ספרד), #9 (מקסיקו)
    • Tu Pelo" (2001) #16" (ספרד)
    • La Chica Del Gorro Azul" (2002) #10" (ספרד), #7 (ארגנטינה)
  • סינגלים מסחריים:
    • (Cuídate" -> Cuídate + Mariposa + Los Amantes del Círculo Polar (2000"
    • (La Playa" -> La Playa + París + Cuídate + Tic Tac + Pista Multimedia (2001"
    • (Soledad" -> Soledad+ Pop`+La Playa + Mariposa + Pista Multimedia (2001"
לה אורחה דה ואן גוך בהופעה

Lo Que Te Conté Mientras te Hacías La Dormida

  • תאריך יציאה: 2003
  • דירוג:
    • # 9 (ארצות הברית לטיני)
    • # 1 (ספרד-7 שבועות)
  • מכירות בארצות הברית: 100,000.
  • מכירות בספרד: 600,000 (6 פלטינות)
  • סינגלים לרדיו:
    • Puedes Contar Conmigo" (2003) #1" (שבועיים בספרד), #5 (ארצות הברית לטיני)
    • Veinte De Enero" (2003) #1" (ספרד)
    • Rosas" (2003) #1" (שבועיים בספרד), #4 (ארצות הברית לטיני)
    • Deseos De Cosas Imposibles" (2004) #4" (ספרד), #21 (ארצות הברית לטיני)
    • "Vestido Azul" # 1 (ספרד)
    • "Geografía" #6 (ספרד)
    • "Historia De Un Sueño" #15 (ספרד)
    • "Bonus Track" #9 (ספרד)
  • סינגלים מסחריים:
    • Puedes Contar Conmigo" -> Puedes Contar Conmigo + Coronel + Puedes contar conmigo maqueta + video (versión acústica"
    • Veinte de Enero" -> 20 de Enero + Flash + 20 de Enero Maqueta + Salvapantallas"
    • Rosas" -> Rosas + Bonustrack Remixes + Videos Rosas y 20 de Enero"
    • (Deseos de Cosas Imposibles" -> Deseos de cosas imposibles (Original + Maqueta+ Video Directo"
    • (Vestido Azul" -> Vestido Azul (Original, Maqueta, directo, Video Directo) + París (Dueto con Pablo Villafranca"
    • Geografía" -> Geografía (Original, Remix Étnico y Remix Dj MêMe+ Video Directo) + Dernier Rendez-Vous avec Pablo Villafranca"
    • (Bonustrack Remixes" (4 Remixes"

Paris

  • תאריך יציאה: 2004
    • סינגלים לרדיו:
      • Dernier Rendez-Vous (Paris) Avec Pablo Villafranca
      • Puedes Contar Conmigo

Guapa

  • תאריך יציאה: 2006
  • דירוג:
    • # 3 (ארצות הברית לטיני)
    • # 1 (ספרד-15 שבועות)
  • מכירות בספרד: 600,000 (7 פלטינות)
  • מכירות עולמיות: מעל מיליון
  • סינגלים לרדיו:
    • Muñeca De Trapo" (2006) #1" (חמישה שבועות בספרד), (שבעה שבועות בצ'ילה), (שלושה שבועות בארגנטינה), #12 (ארצות הברית), #2 (מקסיקו)
    • Dulce Locura" (2006) #1" (שלושה שבועות בספרד), (ארבעה שבועות בארגנטינה), #7 (מקסיקו), #14 (ארצות הברית)
    • (2006) "Perdida" (רק בטלוויזיה)

Más Guapa

  • תאריך יציאה: 2006
  • דירוג:
    • # 1 (ספרד-6 שבועות)
  • סינגלים:
    • En Mi Lado Del Sofá" (2007) #18

שיתופי פעולה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Paulina Rubio - Ni Una Sola Palabra
  • Edurne - Amores Dormidos
  • Alejandro Fernández - Me Dediqué A Perderte
  • Duncan Dhu - Cien Gaviotas
  • Duncan Dhu - A Tu Lado
  • Lorca - El Último Quijote
  • Mikel Erentxun - Ahore Sé Que Estás
  • Ramsey Ferrero - Me Quedas Tú
  • José Luis Perales - Por Qué Te Vas
  • Álex Ubago - Sin Miedo A Nada
  • El canto del loco - Puede Ser
  • Fran Perea - Qué Va A Ser
  • Naiara - Adelante
  • Pablo Villafranca - París

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא La Oreja De Van Gogh בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ La Oreja de Van Gogh, el primer grupo español en 'movilizarse', באתר terra,‏ 20 באפריל 2006