בית מלון לכלבים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בית מלון לכלבים
Hotel For Dogs
מבוסס על בית מלון לכלבים
בימוי תור פרוידנטל
הופק בידי לורן שולר דונר
איוון רייטמן
שרון קאפור
תסריט ג'ף לואל
מארק מקורקל
בוב סקולי
עריכה שלדן קאן עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים אמה רוברטס
ג'ייק ט. אוסטין
טרוי גנטיל
קיילה פרט
ג'וני סימונס
ליסה קודרו
קווין דילון
דון צ 'ידל
מוזיקה ג'ון דבני
צילום מייקל גריידי
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Nickelodeon Movies (סרטי ניקלודיאון)
חברה מפיצה דרימוורקס
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 16 בינואר 2009
ישראלישראל 12 במרץ 2009
משך הקרנה 100 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט ילדים, סרט מבוסס יצירה ספרותית, סרט קומדיה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 35 מיליון דולר
הכנסות 116,982,512$ (בעולם)
הכנסות באתר מוג'ו hotelfordogs
www.hotelfordogsmovie.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בית מלון לכלביםאנגלית: Hotel For Dogs) הוא סרט קומדיה לילדים המבוסס על הרומן של לואיס דאנקן הנושא אותו שם. הסרט מספר את סיפורם של שני יתומים, אנדי (אמה רוברטס) וברוס (ג'ייק ט. אוסטין), המנסים להסתיר את כלבם בבית מלון נטוש מאחר שלביתם אסור להכניס חיות מחמד. הסרט הוא מבית ניקלודיאון ומופץ על ידי דרימוורקס. הצילום התחיל בנובמבר 2007 וצולם בלוס אנג'לס, ויוניברסל סיטי. הכלבים שבסרט אומנו מספר חודשים לפני תחילת הצילומים. כמעט 80 נערים נבחנו לתפקידו של ברוס אך אוסטין הוא זה שנבחר.

הסרט יצא לאקרנים ב-16 בינואר 2009. כבר בסוף השבוע הראשון הסרט הכניס כ-17 מיליון דולר. בסופו של דבר הסרט גרף הכנסות של 117 מיליון דולר.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט מתחיל במרכז העיר. ברוס ואנדי מרמים חנות כדי להשיג כסף לקנות אוכל לכלב שלהם פריידי. זמן קצר לאחר מכן בעל החנות מוצא אותם עם קצין משטרה ומצביע על אנדי כאשמה. ברוס ואנדי נשלחים לתחנת המשטרה המקומית, שם בארני, העובד הסוציאלי משחרר אותם. הוא כועס עליהם ומסביר שכבר כמעט ולא נשארו משפחות מאמצות שירצו לאמץ את שניהם והם עלולים להיות מופרדים. ברני לוקח אותם חזרה אל משפחת האומנה שלהם: בני זוג, השואפים להיות כוכבי רוק, לויס וקארל סקאדר. שניהם כועסים כי הילדים הפסידו את ארוחת הערב וגם עיכבו את חזרות הלהקה. בארני לוקח את האחריות. אנדי וברוס נשלחו לחדרם, שם הם מחביאים את פריידי מהאפוטרופוסים שלהם.

בבוקר פריידי שוטט בדירה וכמעט נתפס על ידי לויס. לאחר שהם הצליחו להחזיר את פריידי לחדר הם שולחים אותו החוצה דרך החלון. פריידי יורד דרך מעלית תוצרת בית שברוס הכין. לוכד כלבים מוצא את פריידי ותופס אותו. אנדי וברוס סורקים את האזור כדי למצוא את פריידי. הם נכנסים לחנות חיות ושואלים את המנהל דייב, ואת העובדת הת'ר אם הם ראו את פריידי. שניהם נענו בשלילה אך הם הציעו לאנדי לחפש אותו במכלאה העירונית. אנדי וברוס הולכים למכלאה ומגלים שהכלב שלהם באמת שם, אך הם נאלצים לשחד את הקצינים כדי להחזיר אליהם את פריידי. בדרך חזרה הם נתקלים בפריצה לחנות. השודדים בורחים וכאשר המשטרה מגיעה גם אנדי וברוס נאלצים לברוח. הם מתחבאים במלון נטוש. פריידי שוב נעלם והם מחפשים אותו בתוך המלון. הם שומעים רעשים מוזרים והם מגלים שני כלבים השוכנים בתוך המלון. איתם נמצא פריידי. אנדי וברוס מחליטים להישאר במלון למשך הלילה. בבוקר הם גונבים מביתם אוכל לשני הכלבים וגם חוזרים לחנות החיות וכדי להשיג עוד אוכל הם מספרים שהוריהם מצילים כלבים. הת'ר עוקבת אחריהם למלון בטענה שהיא רוצה לעזור. מאוחר יותר מצטרף אליהם עוד ילד, מארק. ביחד הם מחליטים לאסוף אל המלון את כל הכלבים המשוטטים שהם מוצאים.

אנדי מוזמנת למסיבה. היא מתגנבת מהדירה בה היא גרה. היא עם דייב במסיבה עד שהיא פוגשת את חברו ג'ייסון. הוא מודיע שהוא מכיר אותה ושהיא ילדת אומנה. אנדי, נסערת, בורחת מהמסיבה אל בית המלון, שם היא מוצאת את כל הכלבים משתוללים. המשטרה מגיעה והיא עוצרת את הכלבים ואת הילדים. בארני, ואשתו קרול, מסבירים לילדים שאין עוד שום דבר שהם יכולים לעשות. הכלבים אמורים לעבור המתת חסד ואנדי וברוס נשלחים לבתי יתומים שונים. בינתיים פריידי נמלט מהמכלאה והוא בורח אל דייב. הם אספו את אנדי וברוס והם החליטו לחדור לתוך המכלאה, ולשחרר את הכלבים. הם גורמים לכלבים לרוץ אחריהם כשהם נוהגים במכונית נקניקיות. אבל הכלבים סוטים מהמסלול ורצים לבית המלון כשהמשטרה בעקבותיהם. בתוך המלון, ברני נותן נאום מרגש, ואחר כך מספר לאנדי וברוס שהוא וקרול מאמצים אותם. המשטרה מאפשרת לכלבים להישאר במלון וברני מסכים שאנדי וברוס ישמרו את פריידי אצלם. המלון הנטוש הפך למלון אמיתי לכלבים, עם מסעדה, בידור, סלון יופי, פינת אימוץ ועוד.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • דייב (ג'וני סימונס) – מנהל חנות מחמד מקומית. מסייע להציל כלבים משוטטים.
  • אנדי (אמה רוברטס) – יתומה בת 16, אשר יחד עם ברוס אחיה חיים עם הורים מאמצים לואיס וקרל.
  • ברוס (ג'ייק ט. אוסטין) – אח של אנדי, בן 11 עם כישרון למכניקה. המצאותיו מסייעות לשמור על הכלבים בתוך המלון.
  • בארני וילקינס (דון צ'ידל) – עובד סוציאלי, אשר מנסה למצוא לאנדי וברוס בית אומנה משותף, ומנסה ככל יכולתו למנוע את הפרדתם.
  • קרול וילקינס (רובין לי) – אשתו של בארני, אשר בתחילת הסרט מספרת שבעלה יותר מדי מעורב רגשית עם הילדים אבל בסוף תסכים לאמץ אותם.
  • מארק (טרוי גנטיל) – ילד צעיר המתגורר סמוך לאנדי וברוס, והוא להוט לעזור להם בשמירה על הכלבים.
  • הת'ר (קיילה פרט) – עובדת בחנות חיות המחמד עם דייב. רוצה לעזור להציל את הכלבים המשוטטים.
  • לויס סקאדר (ליסה קודרו) – אם אומנת של אנדי וברוס. רוצה להיות כוכבת רוק.
  • קארל סקאדר (קווין דילון) – רוקל מזדקן המסרב לוותר על חלומו להיות כוכב רוק. אב האומנה של אנדי וברוס.
  • ג'ייסון (קני ויברט) – שכן של אנדי וברוס.

הצילומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאלף חיות מהוליווד מארק פורבס, נשכר כדי לאמן את הכלבים לפני תחילת הצילומים. פורבס וצוותו התחילו לעבוד עם הכלבים כארבעה חודשים לפני שהחלו לצלם. אלה היו כלבים שידעו רק פקודות כמו "לשבת" ו"להתהפך" והם אומנו כדי להגיב לפקודות מורכבות יותר.

השלב הבא באימונים הוא שפת הגוף של הכלבים להביע רגשות. לבסוף הכלבים נלקחו למקומות ציבוריים כדי לבדוק את הפקודות שהם למדו. המטרה של זה הייתה להבטיח שהכלבים יכולים לבצע את זה בכל מקום. הכלבים אומנו גם לקיים אינטראקציה עם גאדג'טים שונים בסרט. מייקל לנטירי התגייס כדי לבנות את המכשירים השונים שהומצאו על ידי ברוס. אחד מהם זה מכשיר שאפשר באמצעותו לשחק "להביא" עם הכלבים גם כשלא נמצאים בסביבה.

מכשירים נוספים שנבנו עבור הסרט כללו מכונת האכלה לכלבים, מכשיר עם נעליים שאפשר ללעוס, חדר מלא דלתות שמצלצלות לבד, ומכשיר המדמה נסיעה במכונית עם ראש מחוץ לחלון.

כל המכשירים נוצרו באמצעות חפצים שיכלו להימצא במלון נטוש, והם היו צריכים להראות כאילו הומצאו על ידי ילד בן 11.

בקולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

"בית מלון לכלבים" יצא לאקרנים בפוארטו ריקו ב-15 בינואר 2009, בארצות הברית ב-16 בינואר 2009, ובישראל ב-12 במרץ 2009. הסרט הכניס 17,012,212 $ בסוף השבוע הראשון שלו. אחרי 19 שבועות הסרט הכניס סך של 116,983,275 $ ברחבי העולם.

פסקול[עריכת קוד מקור | עריכה]

את פסקול הסרט הלחין ג'ון דבני. קדימונים עבור הסרט "בית מלון לכלבים" מכילים שירים כמו "run" של "להקת האחים העירומים" ו"Let's Get Movin' Into Action" של טים ארמסטרונג.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא בית מלון לכלבים בוויקישיתוף