בו פיפ (צעצוע של סיפור)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בו פיפ
Bo Peep
דמותה של בו פיפ מסרטי "צעצוע של סיפור"
דמותה של בו פיפ מסרטי "צעצוע של סיפור"
סוג דמות אנימציה
הוצאה לאור חברת וולט דיסני
שם סרט צעצוע של סיפור
צעצוע של סיפור 2
צעצוע של סיפור 4
הופעה ראשונה 1995
הופעה אחרונה 2019
גילום הדמות אנני פוטס, Diana Santos, Maria Plakidi עריכת הנתון בוויקינתונים
דיבוב אנני פוטס
דיבוב בשפה העברית שרון אלימלך (צעצוע של סיפור)
עדי טופול (צעצוע של סיפור 2)
אילנית גרשון (צעצוע של סיפור 4)
מידע
גזע צעצוע
מין נקבה
מקצוע רועת צאן
חברה בקבוצה שריף וודי
מקום מגורים ארצות הברית
דמויות קשורות
משפחה משפחת דייוויס
חנות העתיקות (צעצוע של סיפור 4)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בו פיפאנגלית: Bo Peep) היא דמות מתוך הזיכיון "צעצוע של סיפור", שהופיעה לראשונה בתור דמות משנית ומושא אהבתו של וודי בסרטים "צעצוע של סיפור" ו"צעצוע של סיפור 2". לאחר שניתנה למישהו אחר לפני אירועי הסרט "צעצוע של סיפור 3", חזרה בו לסרט "צעצוע של סיפור 4" בתפקיד מרכזי. הדמות דובבה במקור על ידי אנני פוטס, ובעברית על ידי שרון אלימלך (הסרט הראשון), עדי טופול (הסרט השני) ואילנית גרשון (הסרט הרביעי). דמותה של בו פיפ מבוססת על שיר הילדים "בו פיפ הקטנה".

אודות הדמות[עריכת קוד מקור | עריכה]

צעצוע של סיפור[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדמות הוצגה בצעצוע של סיפור כבובת פורצלן ליד מנורה יחד עם כבשה-תלת-ראשית אשר שייכת למולי, אחותו של אנדי. למרות זאת, אנדי משחק בה יחד עם שאר הצעצועים. במשחקים של אנדי היא ידועה בתור "העלמה במצוקה" בסיפורים. בו היא מושא אהבתו של וודי, ומשמשת כקול ההיגיון בשיחות ביניהם[1] היא עדינה, נחמדה וטובת לב. כאשר וודי היה עצוב, מכיוון שבאז לקח את כל תשומת הלב מחבריו הצעצועים, היא ניסתה לעודד אותו, אפילו כשהוא נעלם היא דאגה לו. לאחר שוודי זרק את באז מהחלון, היא הייתה היחידה שלא כעסה עליו. בסוף הסרט, כשוודי ובאז חזרו הביתה, היא נשקה לוודי בחג המולד.

צעצוע של סיפור 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסרט צעצוע של סיפור 2, כיכבה בו פיפ בהתחלה ובסוף הסרט כאשר היא התחילה עם וודי ואומרת לו שלאנדי אכפת ממנו לא משנה איך הוא.

צעצוע של סיפור 3[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסרט צעצוע של סיפור 3, בו פיפ לא דיברה וכמעט ולא נראתה בסרט, היא הופיעה בפלאשבקים של אנדי כשהיה ילד קטן. לאחר מכן בתחילת הסרט נחשף, כי היא הייתה אחת מהצעצועים שנתרמו למישהו אחר.

צעצוע של סיפור 4[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמותה של בו פיפ בצעצוע של סיפור 4

בסרט צעצוע של סיפור 4, כיכבה בו פיפ בתפקיד מרכזי. בתחילת הסרט נחשף כיצד בו וודי נפרדו, בזמן שהם הצילו את RC מהשיטפון, מולי תרמה את בו פיפ והמנורה למישהו אחר.

כאשר וודי וחברו מזלגוני חפשו את הרכב של משפחתה של בוני הם עברו ליד חנות עתיקות וראו את המנורה של בו. בחנות וודי שאל בובה בשם גאבי גאבי אם היא ראתה את בו, והיא אמרה שאם הוא ייתן לה את התיבה הקולית, היא תסכים. וודי ברח אל מגרש המשחקים ומזלגוני נחטף. במגרש המשחקים, וודי התאחד מחדש עם בו פיפ ועם הכבשים שלה: "נכס", "צאן" ו"ברזל". בו בהתחלה לא הסכימה לעזור לו, אבל מהר מאוד שינתה את דעתה. בעזרתם של באז ועוד כמה צעצועים בשם גיגל מקדימפלס, דאקי ובאני ודיוק קאבום, הם ניסו להציל את מזלגוני ללא הצלחה. וודי לא רצה לוותר אולם בו ושאר הצעצועים הלכו. וודי הגיע להסכם עם גאבי גאבי, הוא נתן לה את התיבה הקולית והיא שחררה את מזלגוני, אולם הילדה הרמוני לא רצתה אותה. לאחר ששמעה את גיגל מקדימפלס על הנאמנות של וודי, הבינה בו שוודי צדק ורצה לעזור לוודי כדי למצוא לגאבי גאבי ילדה חדשה. ביריד, גאבי גאבי ראתה ילדה אבודה בוכה ובעזרתם של וודי, בו ושאר הצעצועים היא זכתה לאימוץ מצד הילדה והיא התאחדה עם הוריה וגאבי גאבי הפכה למאושרת. וודי ובו נאלצו שוב להיפרד, אולם לאחר שיחת תמיכה מבאז הבין וודי כי עליו להישאר עם בו. לאחר שנפרדו מהצעצועים, וודי ובו חזרו להיות יחד ביריד ומצאו להם חיים חדשים במציאת בעלים חדשים לצעצועים.

חיי מנורה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט הקצר חיי מנורה מתרחש לאחר שוודי נפרד מהצעצועים ונשאר עם בו ביריד, שם היא ספרה לו על מה שקרה לה במשך כל הזמן מאז שמולי תרמה אותה ועד שמצאה את יעודה במגרש המשחקים. הסרט הופץ בדיסני+ ב-31 בינואר 2020.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא בו פיפ בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Bownass, Helen (22 ביוני 2019). "Exclusive: Toy Story 4 team reveals truth behind Bo Peep's feminist transformation". Stylist. נבדק ב-11 ביולי 2019. {{cite web}}: (עזרה)


ערך זה הוא קצרמר בנושא קולנוע. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.