חיי מנורה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
חיי מנורה
Lamp Life
כרזת הסרט בעברית
כרזת הסרט בעברית
בימוי ואלרי לפואינט עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי מארק זונדהיימר
תסריט ואלרי לפואינט
עריכה סרינה וורנר
מדבבים ראו כאן
מוזיקה ג'ק מונאקו עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה Walt Disney Pictures
Pixar Animation Studios
חברה מפיצה דיסני+
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 31 בינואר 2020
ישראלישראל 16 ביוני 2022
משך הקרנה כ-7 דקות
שפת הסרט אנגלית (הסרט דובב לשפות נוספות, ביניהן עברית)
סוגה סרט הנפשה, סרט קומדיה
סרטים בסדרה צעצוע של סיפור
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

חיי מנורהאנגלית: Lamp Life) הוא סרט קצר אמריקאי קומי בהנפשה ממוחשבת, אשר לוקח חלק בזיכיון "צעצוע של סיפור" ומתרחש לאחר אירועי סרט הקולנוע "צעצוע של סיפור 4". הסרט בוים ונכתב על ידי ואלרי לפואינט, הופק על ידי מארק זונדהיימר, הולחן על ידי ג'ייק מונקו ונערך על ידי סרינה וורנר. חברות ההפקה של הסרט הן Walt Disney Pictures ו-Pixar Animation Studios.

הסרט, שנכלל ברשימת הסרטים הקצרים של פיקסאר, הופץ לראשונה בשירות הסטרימינג דיסני+ בארצות הברית ב-31 בינואר 2020. בישראל הסרט בדיבוב עברי הופיע בשירות עם הגעתו לארץ ב-16 ביוני 2022. אורך הסרט הוא כ-7 דקות.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר אירועי הסרט "צעצוע של סיפור 4", בו פיפ וכבשיה, שריף וודי וגיגל מקדימפלס מטפסים על גלגל ענק. בגלגל הענק וודי מסיים לספר את סיפור הרקע שלו, כאשר לאחר מכן בו מספרת מה קרה לה לאחר אירועי הסרט "צעצוע של סיפור 2". בו סיפרה שהיא וכבשיה, שהיו חלק ממנורת לילה, ניתנו למשפחה חדשה עם תינוקת שזה עתה נולדה. כשהתינוקת גדלה היא החלה לשחק בבו והכבשים, אך אמה מנעה ממנה לעשות זאת מפני שהיא פחדה שישברו.

כמה שנים לאחר מכן, התינוקת הפכה לילדה ונולדה לה אחות. האחיות החליפו את מנורת הלילה של בו וכבשיה במנורה אחרת והוחלט למסור אותה. המנורה עם בו וכבשיה עברה ידיים רבות עד שהוכנסה לקופסת תרומה על המדרכה, שם נאספה על ידי אישה וניתנה לבן נוער. הבן נוער הקיש על המנורה תוך כדי האזנה למוזיקה, ערך מסיבות בסביבתה, הכניסה לתוכה מנורת לד, לקח אותה לים והביא אותה לארקטיקה, עד שלבסוף החליט לזרוק אותה לפח אשפה.

אישה מצאה את המנורה ומיקמה אותה בחנות חרסינה. בהתחלה בו והכבשים שמחו מכך, מפני שסוף-סוף היה להן שקט, עד שיום אחד נכנסו לחנות שתי ילדות שאמן לקחה אותן לפארק. האירוע הזה גרם לבו לרצות לעזוב לפארק, שם תהיה עם ילדים שישחקו בה כל היום. בו וכבשיה התנתקו מהמנורה וברחו מהחנות הממולכדת לפארק, יחד עם עזרתה של גיגל. לאחר שסיימה לספר את הסיפור וודי שאל האם הוא קרה באמת, ובו ענתה לו "כן. טוב, פחות או יותר". הסרט מסתיים שכולם מתגלשים בגלגל הענק וצוחקים.

מדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – צעצוע של סיפור - דמויות

הדיבוב העברי בוים על ידי תמי ברק, והופק על ידי עדי וולוצקי באולפני אלרום.

שם הדמות מדבב/ת באנגלית מדבב/ת בעברית
בו פיפ אנני פוטס אילנית גרשון
שריף וודי ג'ים הנקס דרור קרן
גיגל מקדימפלס אלי מאקי ספיר דרמון
כבשים אמילי דייוויס עמרי שני

בנוסף דיבבו בדיבוב העברי ערן מור, תמי ברק, אורי זלצמן וטליה ברקאי.

הפקה והפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שהייתה דמות משנית בשלושת הסרטים הראשונים בזיכיון "צעצוע של סיפור", בו פיפ מופיעה כדמות מרכזית בסרט "צעצוע של סיפור 4" עם מראה חדש ואופי שונה. ההסבר לשינוי הזה היה אמור להופיע בסרט באורך מלא, אך לבסוף הוחלט שיסופר בסרט קצר זה[1].

הסרט בוים ונכתב על ידי ואלרי לפואינט, שהייתה ראש הסיפור של "צעצוע של סיפור 4" ושותפה לכתיבתו. לפואינט סיפרה שלסרט היה צוות קטן של אנימטורים, אשר קיבלו הדרכה מפיט דוקטר, מנהל הקריאייטיב הראשי של Pixar Animation Studios שהפיקה את הסרט בשיתוף Walt Disney Pictures[2].

ב-22 בינואר 2020 פורסם טריילר הסרט, כאשר הוא הופץ לראשונה בשירות הסטרימינג דיסני+ בארצות הברית ב-31 בינואר 2020[3]. בישראל הסרט בדיבוב עברי הופיע בשירות עם הגעתו לארץ ב-16 ביוני 2022.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

באתר "Rotten Tomatoes" לסרט יש מהקהל, על סמך 50 ביקורות, ציון של 86%, דבר שמעיד על ציון חיובי[4]. מיק לאסאל כתב על הסרט באתר "SF Chronicle Datebook" שהוא לא נועד לעורר הרגשה עמוקה, אבל הוא ביקור בעולם נעים ומוכר. כמו כן הוא שיבח את התזמון הקומי של הסרט[5].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ לורה פרודום, Disney Plus' Lamp Life Sneak Peek: What Happened to Bo Peep Between Toy Story 2 and 4?, באתר IGN‏, 29 בינואר 2020
  2. ^ ביל דוסוביץ, ‘Lamp Life’: How Bo Peep Became a Lost Toy in Pixar’s New Disney+ Short, באתר IndieWire‏, 6 בפברואר 2020
  3. ^ טורסטן אינגולדסן, Pixar Shares Trailer for New 'Toy Story' Short Film 'Lamp Life', באתר Hypebeast‏, 22 בינואר 2020
  4. ^ חיי מנורה, באתר Rotten Tomatoes
  5. ^ מיק לאסאל, Review: Pixar’s ‘Lamp Life’ is testament to charm, crispness of animated shorts, באתר SF Chronicle Datebook‏, 31 בינואר 2020