מזלגוני

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מזלגוני
Forky
דמותו של מזלגוני מזיכיון "צעצוע של סיפור"
דמותו של מזלגוני מזיכיון "צעצוע של סיפור"
סוג דמות אנימציה
הוצאה לאור חברת וולט דיסני
שם סרט צעצוע של סיפור 4
תוכנית טלוויזיה מזלגוני שואל שאלה
הופעה ראשונה 2019
הופעה אחרונה 2020
יוצרים ג'ון לאסיטר עריכת הנתון בוויקינתונים
גילום הדמות טוני היל עריכת הנתון בוויקינתונים
דיבוב טוני הייל
דיבוב בשפה העברית דני לשמן
מידע
גזע מזלג
צעצוע
מין זכר
מקום מגורים ארצות הברית
דמויות קשורות
משפחה בוני אנדרסון
קרן בברלי
חברים שריף וודי
באז שנות-אור
בו פיפ
ג'סי
מר ראש תפוד
רקס
סלינקי דוג
האם
גברת ראש תפוד
באני ודאקי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מזלגוניאנגלית: Forky, "פורקי") הוא דמות מזיכיון "צעצוע של סיפור", שהופיע לראשונה בסרט "צעצוע של סיפור 4". הדמות דובבה במקור על ידי טוני הייל, ובעברית על ידי דני לשמן.

תיאור הדמות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מזלגוני הוא מזלגון פלסטיק עם זוג עיניים מתגלגלות, פה עשוי פלסטיק כחול, שני חצאי מקל ארטיק בתור רגליים מודבקים בחימר, זרועות וידיים עשויים ממנקה מקטרות בצבע אדום, וגבות עשויות מפלסטיק בצבע אדום. שמה של בוני רשום ברגליו, ויש לו מדבקת קשת ברגלו הימנית.

אודות הדמות[עריכת קוד מקור | עריכה]

צעצוע של סיפור 4[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסרט צעצוע של סיפור 4, לאחר שנכנסה לכיתה לשיעור מלאכה, וודי אסף מרכיבים מפח האשפה, כולל מזלגון. בוני הפכה את יצרה צעצוע חדש מהמזלגון וקראה לו מזלגוני (באנגלית: פורקי). פורקי קם לתחייה והתחיל לחשוב למה הוא חי, פורקי מסרב להאמין שהוא צעצוע ומכנה את עצמו "אשפה". כאשר מזלגוני הפך לצעצוע האהוב על בוני, וודי נאלץ לשמור על פורקי ולדאוג שלא יזרוק את עצמו לפח האשפה.

כאשר המשפחה של בוני יצאה לטיול רכוב, מזלגוני קפץ מחוץ לחלון מעונוע ווודי ניסה לעצור אותו. לאחר שוודי הסביר לו כמה הוא חשוב לבוני, פורקי החליט לחזור אליה. ליד אתר ה-RV שם בוני ומשפחתה נשארו, וודי גילה את המנורה של בו-פיפ בחלון של חנות עתיקות ונכנס פנימה כדי לבדוק. בתוך החנות, הוא ומזלגוני גילו בובה מדברת בשם "גאבי גאבי", ובובות פיתום אשר עובדות בשבילה. גאבי הציעה שתיקח אותם אל בו, אולם היא חשפה את תוכניתה לקחת את התיבה הקולית של וודי על מנת לתקן את שלה, בגלל שאף ילד לא ירצה בובה עם תיבה קולית שבורה כמו שלה. וודי ברח מהפיתומים, אולם גאבי חטפה את מזלגוני. בחנות העתיקות מזלגוני התיידד עם גאבי גאבי וסיפר לה על וודי, והיא לימדה אותו שכיף להיות צעצוע.

לאחר שוודי שחרר את מזלגוני תמורת התיבה הקולית, הוא אמר למזלגוני שיגיד לצעצועים להיפגש בקרוסלה. ולאחר מכן מזלגוני נפרד מוודי שהחליט לעזוב ולהיות עם בו פיפ.

בסצנה לאחר הקרדיטים התיידד מזלגוני עם חברה חדשה עשויה סכין פלסטיק בשם "קרן בוורלי".

מזלגוני שואל שאלה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – מזלגוני שואל שאלה

בסדרה זו מזלגוני חוזר בסדרת סרטונים קצרה אשר משודרת בדיסני+, שם הוא שואל חבריו הצעצועים שאלות על תפיסת עולמו. הצעצועים של בוני עוזרים לו ללמוד ולהבין דברים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מזלגוני בוויקישיתוף


ערך זה הוא קצרמר בנושא קולנוע. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.