בלדה ליוסף

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בלדה ליוסף
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי ריקי שלח
הופק בידי צבי שפירא, ריקי שלח
תסריט רועי רשקס, רמי רודן
עריכה אפרת בן יעקב
שחקנים ראשיים ראג'ב אבו רוקון
מיקי גבע
מוזיקה איתן אפשטיין
צילום רמי אגמי
מדינה ישראלישראל ישראל
הקרנת בכורה 5 בנובמבר 2015
משך הקרנה 38 דקות
שפת הסרט עברית
ערבית
דף הסרט ב־IMDb

בלדה ליוסף הוא סרט דרמה ישראלי קצר משנת 2015 בבימויו של ריקי שלח, עם מיקי גבע, ראג'ב אבו רוקון ואיתי שור בתפקידים הראשיים.

התסריט נכתב על ידי רועי רשקס ורמי רודן והוא מבוסס על המחזה "בלדה ליוסף" של רועי רשקס שהועלה בתיאטרון מ.ר.א.ה בקריית שמונה. המחזה והסרט הם בהשראת מותו של מדחת יוסף בקבר יוסף ב-1 באוקטובר 2000. מדחת יוסף מופיע בסרט בשם מופיד.

סצנות הפנים בקבר יוסף צולמו באתר אירועים לשעבר ליד כנסיית פטרוס הקדוש (אבו כביר), סצנות החוץ צולמו ברמלה.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

1 באוקטובר 2000, בעקבות עליות של אריאל שרון להר הבית מתחוללות מהומות ברחבי הגדה ובהם בקבר יוסף. קבוצת לוחמים שומרת על המקום בפיקודו של מופיד (ראג'ב אבו רוקון).

מפגינים ערבים רבים תוקפים את קבר יוסף בשכם. במתחם הקבר נמצאים לוחמי מג"ב בפיקודו של מופיד (ראג'ב אבו רוקון). הערבים מיידים אבנים ומנסים לטפס על גדר הקבר. בתוך ההתקפה מסתננים למתחם מתנחל יהודי בשם אלקנה (מיקי גבע) וסובחי (רביע חורי), שומר הקבר שהערבים חושדים שהוא משת"פ.

מופיד מתקשר כל הזמן בקשר עם המח"ט (פולי רשף) ומבקש שיגיעו לחלץ אותם (תוכנית "כתונת פסים"). המח"ט מורה לו להיאזר בסבלנות.

מופיד מחליט לפנות את הקבר אבל אלקנה מסרב להתפנות והמח"ט אומר שאין אפשרות לכפות זאת על אזרח. מופיד מארגן את הלוחמים לפנוי בפיקודו של סגנו לואי (מחמוד). בקבר נשארים מופיד, אלקנה, איתן החובש (איתי שור) וסובחי.

סובחי מחליט לברוח אך נתפס על ידי התוקפים ונרצח.

מופיד עולה מדי פעם לעמדה ויורה לעבר התוקפים עד שנפגע. הוא מורה לאלקנה ואיתן לצאת מהמתחם דרך מעבר נסתר, להגיע למכוניתו של אלקנה ולנסוע למפקדה לבקש עזרה. הם מצליחים להגיע למכונית אבל ברגע האחרון מתחרטים וחוזרים להיות לצד מופיד הפצוע קשה. איתן מעודד אותו שהוא שומע כבר מסוק וחיילים שמגיעים אבל מופיד מת מאיבוד דם.

בסוף הסרט מופיעה כיתובית: "לזכרו של סמל שני מדחת יוסף שנפטר מאיבוד דם באחד באוקטובר 2000, ארבע שעות לאחר שנפצע, מבלי שנתקיים לגביו הערך-לא מפקירים פצוע בשטח".

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
מיקי גבע אלקנה מתנחל יהודי
ראג'ב אבו רוקון מופיד מפקד
איתי שור איתן לוחם/חובש
רביע חורי סובחי שומר הקבר
מחמוד מור לואי לוחם
פולי רשף מח"ט קול בלבד

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]