גאוות יחידה (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גאוות יחידה
The Inspection
בימוי Elegance Bratton עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי Effie Brown עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט Elegance Bratton עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים ג'רמי פופ
ראול קסטילו
בוקים וודביין
גבריאל יוניון
מקקאול לומברדי עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה A24, Gamechanger Films עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה A24 עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 8 בספטמבר 2022 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 95 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט דרמה, סרט להט"בי עריכת הנתון בוויקינתונים
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

גאוות יחידהאנגלית: The Inspection) הוא סרט דרמה אמריקאי משנת 2022 שנכתב ובוים על ידי אלגנס בראטון, בהשראת חוויותיו האמיתיות.

הסרט עוקב אחר פרנץ', דמותו של בראטון עצמו, גבר הומו שחור בן 26, שמתגייס לחיל הנחתים. מדיניות "אל תשאל, אל תספר" בצבא האמריקאי איפשרה לחיילים הומואים ולסביות להתגייס לצבא ארצות הברית, בתנאי שאינם אומרים במפורש דבר על נטייתם המינית. הוא אינו אומר דבר, אך החיילים סביבו מגלים זאת, והוא סובל מהטרדה הומופובית, מהתעללות קשה ומאימונים אכזריים במחנה הטירונים.

במהלך הסרט מתברר כי פרנץ' הוא בן לאם חד-הורית, שזרקה אותו מהבית בגיל 16 כאשר יצא מהארון, והוא חי במשך שנים ברחוב, עד שהתקבל לחיל הנחתים. לאורך הסרט אימו מתעלמת ממנו, ומפגינה כלפיו עוינות ומבהירה לו שתקבל אותו כבנה רק אם ישנה את נטייתו המינית, דבר שאין ביכולתו לעשות.

בסרט מככבים ג'רמי פופ, ראול קסטילו, מקאול לומברדי, אהרון דומינגז, ניקולס לוגן, אמן אספנדי, אנדרו קאי, אוברי ג'וזף, בוקאם וודביין וגבריאל יוניון .

הסרט הוצג בבכורה עולמית בפסטיבל הסרטים הבינלאומי של טורונטו ב-8 בספטמבר 2022, והוקרן לראשונה בארצות הברית ב-18 בנובמבר על ידי A24 . הסרט קיבל ביקורות חיוביות. על משחקו היה ג'רמי פופ מועמד לפרס גלובוס הזהב .

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – אל תשאל, אל תספר

אליס פרנץ' (ג'רמי פופ), גיבור הסרט, הוא צעיר הומו ממוצא אפרו אמריקאי. הוא מתגייס לחיל הנחתים, והסרט מתאר את תהליך הטירונות במחנה לטירונים באי פאריס (אנ'), קרוליינה הדרומית.

מדיניות "אל תשאל, אל תספר" (באנגלית "Don't ask, don't tell"‏) הייתה מדיניות של הכוחות המזוינים של ארצות הברית שהייתה מעוגנת בחוק של הממשל הפדרלי בין השנים 1993 ל-2011, ונועדה למנוע חשיפת נטייה מינית של חיילים על ידי הצבא. על פי מדיניות זו, נאסר על כל אדם הומו, לסבית או בי לציין אף ברמז את הנטייה המינית. כל עוד החייל אינו מדבר על נטיותיו המיניות, מפקדיו אינם רשאים לשאול ולחקור אותו בנושא. במקרה שהדבר ייוודע, יש להדיחו באופן מיידי מהצבא, ללא אפשרות לערעור.

מדיניות זו עוררה ביקורת ציבורית רחבה, ונחשבה לנושא מרכזי בדיון הציבורי ובמסעי הבחירות בארצות הברית. רק בשנת 2010 ביטל הנשיא ברק אובמה מדיניות זו.

אליס פרנץ', גיבור הסרט, הוא בן לאם חד-הורית. בגיל 16, כאשר יצא מהארון, זרקה אותו אמו מהבית, והוא חי ברחוב עד גיל 26. הוא רואה בגיוסו לצבא דרך לצאת מהרחוב ולהגשים את עצמו. הסרט מתאר את גיוסו לצבא והתמודדותו עם התעללות הומופובית מצד מפקדים וחיילים. הוא עונה אמנם על הדרישות הפיזיות, אך לא מצליח להסוות את הנטייה המינית שלו, מה שהופך אותו למטרה של המפקד לילנד לווס וטירון נוסף, לורנס הארווי (מקקאול לומברדי). לאחר התעללות פיזית ורגשית, הסרט מסתיים בטקס הסיום של הטירונות, אליו מגיעה אמו, לאחר התלבטות מצידה. עם תום הטקס מבהירה לו אימו כי היא עדיין לא מוכנה לקבלו, עקב נטייתו המינית השונה. הכיתוב בסיום הסרט מבהיר כי מדובר ברומן אוטוביוגרפי, המתאר את חייו האמיתיים של בארטון, יוצר הסרט, שעבר זאת ושירת בצבא האמריקאי למרות היחס ההומופובי שקיבל.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביוני 2021, פוסם שג'רמי פופ, גבריאל יוניון, בוקים וודביין וראול קסטילו לוהקו לתפקידים בסרט, כאשר אלגנס ברטון ביים מתסריט שכתב, עם סרטי Gamechanger שהיו אמונים על ההפקה, עם חברת ההפקות A24 . [1] [2] הצילום העיקרי הסתיים בנובמבר 2021. [3]

מוזיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בראטון גייס את להקת הפופ האקספרימנטלי Animal Collective כדי שיליחנו קטע ויבצעו אותו בסרט. אלבום הפסקול, הכולל שיתוף פעולה עם אינדיגו דה סוזה בשם "Wish I Knew You", יצא ב-18 בנובמבר [4]

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט הוצג בבכורה עולמית בפסטיבל הסרטים הבינלאומי של טורונטו 2022 ב-8 בספטמבר 2022. [5] הוא גם הוקרן בפסטיבל הסרטים ה-60 בניו יורק ב-14 באוקטובר 2022. [6] הוא שוחרר לצפייה בארצות הברית ב-18 בנובמבר 2022. [7]

הסרט שוחרר לצפיה ב- VOD ב-24 בינואר 2023, ולאחר מכן יצא בפורמט האחסון בלו-ריי וב- DVD ב-21 בפברואר 2023. [8]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא גאוות יחידה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Hipes, Patrick (7 ביוני 2021). "Jeremy Pope & Gabrielle Union To Star In A24's 'The Inspection'; Elegance Bratton To Write & Direct Autobiographical Tale". Deadline Hollywood. נבדק ב-25 באפריל 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ Kroll, Justin (16 ביוני 2021). "Bokeem Woodbine And Raúl Castillo Join Jeremy Pope And Gabrielle Union In A24's 'The Inspection'". Deadline Hollywood. נבדק ב-25 באפריל 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ Bratton, Elegance (20 בנובמבר 2021). "That's a wrap on "The Inspection."". Instagram. נבדק ב-25 באפריל 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ Bloom, Madison (4 בנובמבר 2022). "Animal Collective Share New Song from A24 Film Soundtrack: Listen". Pitchfork. נבדק ב-14 בנובמבר 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ D'Alessandro, Anthony (4 באוגוסט 2022). "Toronto Unveils Discovery & Wavelengths Sections; Midnight Madness Opening Includes Roku's 'Weird: The Al Yankovic Story'". Deadline Hollywood. נבדק ב-8 באוגוסט 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ Goldsmith, Jill (8 באוגוסט 2022). "New York Film Festival Sets Elegance Bratton's 'The Inspection' With Jeremy Pope, Gabrielle Union As Closing Night Film". Deadline Hollywood. נבדק ב-8 באוגוסט 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ Chapman, Wilson (23 באוגוסט 2022). "TIFF Premiere 'The Inspection' Receives First Trailer From A24, Sets November Release Date". Variety. נבדק ב-24 באוגוסט 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  8. ^ "The Inspection DVD Release Date". www.dvdsreleasedates.com. נבדק ב-26 בפברואר 2023. {{cite web}}: (עזרה)