גופי בכיצד להישאר בבית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גופי בכיצד להישאר בבית
How to Stay at Home
כרזת הסדרה בעברית
כרזת הסדרה בעברית
סוגה הנפשה, קומדיה
יוצרים אריק גולדברג
כותבים אריק גולדברג
בימוי אריק גולדברג
מדבבים ביל פרמר, קוריי בורטון
מדבבים בעברית יורם יוספסברג, יואב כהן
ארץ מקור ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
שפות אנגלית (הסדרה דובבה לשפות נוספות, ביניהן עברית)
מספר עונות 1
מספר פרקים 3
הפקה
מפיק דורותי מק'קים
מפיקים בפועל ג'ניפר לי
חברת הפקה אולפני ההנפשה של וולט דיסני
הפצה Disney Media Distribution
אורך פרק 2–3 דקות
שידור
רשת שידור דיסני+
תקופת שידור מקורית 11 באוגוסט 2021 – הווה
תקופת שידור בישראל 16 ביוני 2022
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb

גופי בכיצד להישאר בביתאנגלית: How to Stay at Home) היא סדרת טלוויזיה אמריקאית קומית בעלת שלושה פרקים, כאשר כל פרק הוא סרט קצר מונפש בכיכובו של גופי שנאלץ להישאר בביתו עקב מגפת הקורונה, בהשראת סרטים בסגנון "כיצד משחקים בייסבול", "כיצד דגים" ו"כיצד לחבר את מערכת הקולנוע הביתי שלך". הסדרה נוצרה, נכתבה ובוימה על ידי אריק גולדברג, הופקה על ידי דורותי מק'קים והופקה בפועל על ידי ג'ניפר לי. אולפני ההנפשה של וולט דיסני הפיקו את הסדרה, כאשר היא הופצה על ידי Disney Media Distribution בשירות הסטרימינג דיסני+. במקור הסדרה עלתה לשירות ב-11 באוגוסט 2021, ובישראל היא הופיעה בשירות בדיבוב עברי עם הגעתו לארץ ב-16 ביוני 2022.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כל פרק בסדרה, שהוא בהשראת הסרטים הקצרים המונפשים בסגנון "כיצד משחקים בייסבול", "כיצד דגים" ו"כיצד לחבר את מערכת הקולנוע הביתי שלך", עוקב אחר חייו של גופי בביתו במהלך מגפת הקורונה.

מדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדיבוב העברי של הסדרה בוים על ידי אפרת קרצמן, והופק על ידי עדי וולוצקי.

שם הדמות מדבב/ת באנגלית מדבב/ת בעברית
גופי ביל פרמר יורם יוספסברג
קריין קוריי בורטון יואב כהן

פרקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מס' פרק שם הפרק באנגלית שם הפרק בעברית בימוי תסריט תאריך שידור מקורי ארצות הבריתארצות הברית תאריך שידור בישראל ישראלישראל
1 "How to Wear a Mask" "כיצד לעטות מסכה" אריק גולדברג 11 באוגוסט 2021 16 ביוני 2022
גופי מנסה לעטות מסכה רפואית על מנת לצאת מבית מגוריו ולשמור על בריאותו בהתאם להנחיות להתמודדות עם נגיף הקורונה, אך הוא מסתבך.
2 "Learning to Cook" "ללמוד לבשל" אריק גולדברג 11 באוגוסט 2021 16 ביוני 2022
גופי גורם לאסון בזמן שהוא מנסה ללמוד את אמנות הבישול ולהכין ארוחה חדשה וייחודית, על מנת להעביר את זמנו בבית ביעילות.
הערה: בפרק זה גופי לבוש כמו שהיה לבוש בסרט הקצר "מסיבת יום ההולדת של מיקי", בו הוא ניסה לאפות עוגת יום הולדת למיקי מאוס.
3 "Binge Watching" "צפיית בינג'" אריק גולדברג 11 באוגוסט 2021 16 ביוני 2022
גופי עושה משימות מרובות, כמו לאכול, לשתות, להדליק את הקמין, להזמין פיצה, להתפנות ולישון, בזמן שהוא עושה צפיית בינג' בתוכנית הטלוויזיה האהובה עליו.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך סתיו 2020, האנימטור אריק גולדברג הציג בפני ג'ניפר לי, מנהלת הקריאייטיב הראשית של אולפני ההנפשה של וולט דיסני, וקלארק ספנסר, נשיא האולפנים, סדרה שכוללת סרטים קצרים מונפשים בכיכובו של גופי, לאחר שחיבב את הדמות[1], אשר תתרכז בחייו במהלך מגפת הקורונה, ברוח הסרטים הקצרים "כיצד משחקים בייסבול", "כיצד דגים" ו"כיצד לחבר את מערכת הקולנוע הביתי שלך"[2]. לי וספנסר הרגישו שדמותו של גופי מייצגת "כל אדם" והיא מושלמת כדי להציג את החיים הרגילים במהלך המגפה[2]. הסדרה הוכרזה ב-26 ביולי 2021, כאשר נאמר שגולדברג ביים אותה ודורותי מק'קים הפיקה אותה, כמו כן שביל פרמר וקוריי בורטון חזרו לתפקידם בתור גופי והקריין[2]. בנוסף לשלושת הפרקים שיצאו, גולדברג הציג בפני לי רעיונות לפרקים נוספים בסדרה[3].

הנפשה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בניגוד לרוב ההפקות המודרניות של אולפני ההנפשה של וולט דיסני, סדרה זו נוצרה בהנפשה מסורתית שנעשתה ביד[2]. לכל פרק היה אנימטור מפקח אחר - גולדברג היה האנימטור המפקח של "כיצד לעטות מסכה", רנדי הייקוק של "ללמוד לבשל" ומארק הן של "צפיית בינג'"[2]. גולדברג בחר לפקח על "כיצד לעטות מסכה", מפני שהיה בו הומור פיזי שהוא תמיד חיבב[2][1]. מק'קים הרכיבה צוות של עשרה אנשים לסדרה, כאשר עקב מגפת הקורונה בארצות הברית, הפרקים הופקו מרחוק, כשהמנהל הטכני ברנדון בלוך העביר סצנות באופן אישי לבתיהם של האנימטורים לאחר שקיבל אותם מביתו של גולדברג[2]. בעוד שהפרקים מבוססים על סרטים קצרים שהראשון ביניהם הופק ב-1942, האנימטורים לא רצו שהם "ירגישו כאילו זה בא ישירות" משנה זו, ולכן אמנית הרקע לורליין וות'רלי עשתה רקעים מפורטים יותר מאלה של הסרטים הקצרים המקוריים, וגופי קיבל קו מתאר מעט עבה יותר על מנת שההנפשה תרגיש מודרנית, תוך שהיא מעוררת גם את הסרטים הקצרים המקוריים[2].

מוזיקה וסאונד[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסדרה מופיעים מספר צלילים שנוצרו במקור על ידי ג'ימי מקדונלד עבור הסרטים הקצרים המקוריים עליהם היא מבוססת. הצלילים נבחרו לפי העדפתו של גולדברג, בעוד מק'קים השיגה את זכויות השימוש בהם[2].

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה הופצה על ידי Disney Media Distribution בשירות הסטרימינג דיסני+, כאשר היא עלתה לראשונה לשירות ב-11 באוגוסט 2021[2]. בישראל הסדרה הופיעה בשירות בדיבוב עברי עם הגעתו לארץ ב-16 ביוני 2022. כרזת הסדרה עוצבה בהשראת כרזת הסרט הקצר "התעמלות קרקע של גופי".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 אשלי סאונדרס, INTERVIEW WITH ERIC GOLDBERG ON GOOFY IN HOW TO STAY AT HOME, באתר Ashley And Company‏, 9 באוגוסט 2021
  2. ^ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 זאק ג'ונסון, Inside Goofy’s Hilarious and Relatable How to Stay at Home Shorts from Walt Disney Animation Studios, באתר D23‏, 26 ביולי 2021
  3. ^ אלכס רייף, Director Eric Goldberg Talks About “Goofy in How to Stay at Home” and Points Out a Few Easter Eggs, באתר Laughing Place‏, 10 באוגוסט 2021