גם גיבורים נופלים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גם גיבורים נופלים
The Harder They Fall
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על הרומן "גם גיבורים נופלים" של באד שולברג
בימוי מארק רובסון עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי פיליפ יורדן
תסריט פיליפ יורדן עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה ג'רום תומאס
שחקנים ראשיים המפרי בוגרט
רוד שטייגר
נחמיה פרסוף
ג'ן סטרלינג
מייק ליין
מוזיקה הוגו פרידהופר
צילום ברנט ג'ופי עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה סרטי קולומביה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה סרטי קולומביה
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 9 במאי 1956
משך הקרנה 109 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט דרמה, סרט איגרוף עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות 1,350,000 דולר
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

גם גיבורים נופליםאנגלית: The Harder They Fall) הוא סרט קולנוע אמריקאי מסוגת דרמת ספורט משנת 1956 בבימויו של מרק רובסון, עם המפרי בוגרט ורוד סטייגר בתפקידים הראשיים.

זה סרטו האחרון של בוגרט. כבר בעת הצילומים סבל מכאבים מסרטן. הוא מת חצי שנה לאחר הצגת הבכורה של הסרט.

התסריט מבוסס על רומן בשם זה מאת באד שולברג שכתב גם את התסריט לסרט חופי הכרך.

העלילה היא על השחיתות בעולם האיגרוף המתבטאת בניצול כספי של המתאגרפים על ידי המנהלים שכל רצונם הוא לגרוף רווחים על ידי "מכירות תחרויות" וגריפת כספי ההימורים.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אדי ויליס (המפרי בוגרט) הוא עיתונאי מפורסם בעל טור ספורט במשך שנים רבות בעיתון בניו יורק. העיתון נסגר וכעת הוא מובטל. ניק בנקו (רוד סטייגר) הוא מנהל תחרויות איגרוף. כדי למשוך קהל הוא הביא ענק מבואנוס איירס בשם טורו מורנו (מייק ליין - מתאבק מקצועי) ומנהלו לואיס אגרנדי (קרלוס מונטלבן). ניק מבקש מאדי לנהל את יחסי הציבור והפרסומות בתקשורת של מורנו תמורת סכום נכבד. אדי יודע שמורנו הוא מתאבק גרוע אבל ניק מסביר לו שכל התחרויות "מכורות" מראש ואין לו מה לדאוג.

אשתו של אדי, בט (ג'ן סטרלינג) אינה סובלת את ניק וחבורתו ומזהירה את אדי להתרחק מהם אך אדי זקוק לכסף. הם מתחילים את התחרויות של טורו בלוס אנג'לס כשהם נוסעים באוטובוס מיוחד המלא כרזות על טורו "הגיבור מהאנדים".

טורו עומד לפני תחרות עם גאס דנדי. דנדי נפגע בראשו מתחרות קודמת נגד אלוף העולם במשקל כבד, באדי ברנן. הוא חש כאבי ראש אבל אדי ומנהליו משכנעים אותו לעלות לזירה נגד טורו. בקרב מתמוטט דנדי ומת וטורו אכול ביסורי מצפון ורוצה לחזור לארגנטינה.

אדי משכנע את טורו לצאת לתחרות נגד ברנן שאחריה יחזור לארגנטינה עם סכום כסף גדול ויוכל לעזור לאימו.

בתחרות עם ברנן, סובל טורו מפגיעות קשות בפנים ומתמוטט. הוא מובהל לניתוח בגלל שבר בלסת. אדי לומד ממנהל הכספים של ניק, לאו, (נחמיה פרסוף) כי התחרות האחרונה הכניסה יותר ממיליון דולר אבל בניכוי ההוצאות הרבות נשאר לתת לטורו רק 49.07 דולר בנוסף מודיע לו ניק כי מכר את טורו למנהל אחר תמורת 75.000 דולר ולכן עליו להמשיך בתחרויות איגרוף.. אדי מקבל מניק 26.000 דולר, אך הוא אכול נקיפות מצפון. הוא ממהר לבית החולים, חוטף את מורנו, נותן לו את 26.000 הדולרים שלו ומעלה אותו על מטוס לארגנטינה.

ניק ואנשיו מגיעים לביתו של אדי ומאיימים עליו כי יחזיר את ה-75.000 דולר עבור טורו אך הוא לא מפחד מהם ומתחיל לכתוב את כתבתו לעיתון על השחיתות בענף. שם הכתבה - "גם גיבורים נופלים".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא גם גיבורים נופלים בוויקישיתוף