הבראבדוס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הברבדוס
The Bravados
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על רומן של פרנק או'רורקה
בימוי הנרי קינג
הופק בידי הרברט סוופ ג'ונ.
תסריט לאון שמרוי
עריכה פיליפ יורדן
שחקנים ראשיים גרגורי פק
ג'ואן קולינס
מוזיקה אלפרד ניומן
צילום לוסיין באלארד
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה פוקס המאה ה-20 עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה פוקס המאה ה-20
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 25 ביוני 1958
משך הקרנה 98 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה מערבון, סרט המבוסס על יצירה ספרותית עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות 31,100,000 דולר
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
גרגורי פק וג'ואן קולינס בסצנה מהסרט

הבראבדוסאנגלית: The Bravados) הוא מערבון אמריקאי משנת 1958 בבימויו של הנרי קינג, עם גרגורי פק וג'ואן קולינס בתפקידים הראשיים.

התסריט מבוסס על רומן בשם זה מאת פרנק או'רורקה (אנ') זה שיתוף הפעולה החמישי והאחרון בין פק לקינג.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ים דאגלס (גרגורי פק) מגיע לעיירה ריו אריבה בניו מקסיקו כדי לצפות בתליית ארבעה פושעים שהוא משוכנע שרצחו את אשתו ושדדו את רכושו. לשאלת השריף המקומי (הרברט רדלי) הוא עונה כי בה לחזות בתליית ארבעה פושעים בעיירה שתיערך מחר. הוא לא מגלה את סיבתו זאת לשריף שמסכים לבקשתו לראות את הפושעים בתא המעצר.

הגרדום כבר מוכן והתליין סימס עומד להגיע. ארבעת הנדונים למוות הם ביל זאקארי (סטפן בויד), אלפונסו פארל (לי ואן קליף), אד טיילור (אלברט סאלמי) ולויאן (הנרי סילבה).

דאגלס פוגש בעיירה את אהובתו מהעבר ג'וספה (ג'ואן קולינס) שעדיין מאוהבת בו ושמחה לדעת שאמנם היה נשוי ויש לו ילדה אבל אשתו הלכה לעולמה וכעת הוא פנוי.

היא לוקחת אותו לכנסייה ומצטרפים אליה בעל בית המסחר הגדול בעיירה גאס שטיינמיץ (ג'ורג' ווסקובץ) בתו אמה (קתלין גלנט) המאורסת לטום (בארי קו).

בינתיים מגיע לעיירה אדם שמתחזה לתליין סימס (ג'ון דריטה) ומבקש מהשריף לראות את הנדונים. בתא המעצר הוא שולף סכין ופוצע את השריף שנופל אך מספיק לירות בו ולהרגו. הנדונים מצליחים לפתוח את דלת הכלא, לגשת לבית המסחר ולשדוד סחורה וסוסים. אמה שנמצאת שם כדי למצוא תרופה לאביה, נתפסת על ידם והם לוקחים אותה כבת ערובה ומסתלקים מהעיירה.

מיד מתנהל מרדף של אנשי העיירה ודאגלס בראשם. פארל מתכנן מארב אך דאגלס מפתיע אותו ומראה לו את תמונת אשתו שנרצחה. פארל מתחנן על חייו ואומר שאינו מכיר אותה אך דאגלס הורג אותו. לאחר מכן פותח אד טיילור ביריות על דאגלס אך זה מתחמק, מסתער עליו לוכד אתו בפלצור ומשאיר אותו תלוי הפוך על עץ עד למותו.

זאקארי ויולאן מגיעים עם אמה לבקתתו של באטלר (ג'ים אוואנס). באטלר מנסה לברוח עם צרור גדול של כסף אך זאקארי הורג אתו. לויאן חוטף את הכסף ובורח לביתו במקסיקו. זאקארי נשאר עם אמה ואונס אותה ונמלט אחר כך משם. דאגלס ואנשי העיירה מוצאים אותה במצב קשה. דאגלס מוצא את זאקארי בבר בעיירה סמוכה והורג אותו.

נשאר רק לויאן שברח למקסיקו. אנשי העיירה לא רוצים לחצות את הריו גראנדה ודאגלס עושה זאת בעצמו. הוא מגיע לבקתתו של לויאן ורוצה לירות בו אך אשתו מכה בראשו והוא מתעלף. כשהוא מתעורר מספר לו לויאן כי אין להם קשר עם הרצח של אשתו. דאגלס רואה שצרור הכסף הוא שלו וכי למעשה באטלר הוא רוצח אשתו ולא הארבעה.

הוא חוזר לריו אריבה ומתקבל בתשואות על ידי התושבים. הוא מתוודה לפני הכומר (אנדרו דאגן) על הריגת שלושה אנשים שלא היו קשורים לרציחת אשתו. ג'וספה נפגשת אתו ומפגישה בינו לבתו הקטנה והם צועדים לקראת עתיד משותף.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
גרגורי פק ג'ים דאגלס חוואי
ג'ואן קולינס ג'וספה
סטפן בויד ביל זאקארי אקדוחן
לי ואן קליף אלפונסו פארל אקדוחן
אלברט סאלמי אד טיילור אקדוחן
הנרי סילבה לויאן אקדוחן
הרברט רדלי שריף
קתלין גלנט אמה שטיינמיץ
ג'ורג' ווסקובץ גאס שטיינמיץ סוחר
בארי קו טום
ג'ו דריטה סימס המתחזה מתחזה לתליין
אנדרו דאגן כומר
ג'ין אוואנס באטלר

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא הבראבדוס בוויקישיתוף