הולידייט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הולידייט
Holidate
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי ג'ון ווייטסל עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט טיפני פאולסן עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה אמה אי. היקוקס עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים אמה רוברטס
אלכס מופט
ג'ייק מנלי
Cynthy Wu
פרנסיס פישר
מאניש דאיאל
Andrew Bachelor
ג'סיקה קאפשו
לוק ברייסי
קריסטין צ'נוות' עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום שיין הרלבוט עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 2020 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 104 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט חג המולד, קומדיה רומנטית עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הולידייטאנגלית: Holidate, הלחם של Holiday ו-Date, דייט לחג) הוא סרט קומדיה רומנטית אמריקאי משנת 2020 בבימויו של ג'ון ווייטסל, על בסיס תסריט מאת טיפאני פולסן. מככבים בו אמה רוברטס, לוק ברייסי, ג'ייק מנלי, ג'סיקה קאפשו, אנדרו בצ'לור, פרנסיס פישר, מאניש דאיאל וקריסטין צ'נוות'. הסרט יצא לאקרנים בנטפליקס ב-28 באוקטובר 2020.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סלואן בנסון (אמה רוברטס) היא אישה צעירה משיקגו ששונאת את החגים בשל השיפוט שהיא מקבלת ממשפחתה על היותה רווקה. לאחר שנפרדה לאחרונה מהחבר שלה, אמה איליין (פרנסס פישר) מנסה כל הזמן לשדך אותה עם גבר חדש, לצערה של סלואן. אחיה הצעיר, יורק (ג'ייק מנלי) מתארס עם חברתו מזה שלושה חודשים, ליז (סינתי וו), וסלואן היא כעת הרווקה היחידה שנותרה במשפחה.

בינתיים באוונסטון, אילינוי, ג'קסון (לוק ברייסי) הוא שחקן גולף אוסטרלי צעיר שנתקע בחגים עם דייט שאין לו שום עניין לקיים איתה מערכת יחסים רצינית ועם משפחתה. הם רבים בגלל שלא קנה לה מתנה לחג המולד, והוא עוזב בתסכול.

לאחר חג המולד, סלואן וג'קסון נפגשים במקרה כאשר שניהם מחזירים מתנות שקיבלו. לאחר שסלואן מספרת לו על דודתה סוזן (קריסטין צ'נוות') שמביאה דייט חדש בכל חג, אותו היא מכנה "הולידייט", ג'קסון מציע שהם יהיו הולידייט זה של זו כדי שיוכל להימנע מהיקשרות וסלואן תוכל להימנע מרחמים ממשפחתה. למרות שבהתחלה היא נרתעת, היא מחליטה לקבל את הצעתו של ג'קסון והשניים מבלים יחד את הסילבסטר. ג'קסון מציע שהם יתראו ביום ולנטיין אבל סלואן מסרבת, מתוך אמונה שהשניים יוכלו למצוא דייטים אמיתיים עד אז. עם זאת, ביום האהבה, סלואן נתקלת בחבר לשעבר שלה עם חברתו החדשה בזמן קניות וג'קסון, שבמקרה עובר במקום, מעמיד פנים שהוא החבר שלה והם עוזבים יחד. שניהם מסכימים שזה בטוח יותר להיות הולידייט אחד של השנייה מעתה ואילך כדי להימנע מכל צרות נוספות, ומסכימים להישאר אפלטוניים.

לאחר שבילו את יום פטריק הקדוש וחג הפסחא יחד עם משפחתה של סלואן, השניים הופכים בהדרגה לחברים אמיתיים. בסינקו דה מאיו, הם בסופו של דבר משתכרים וככל הנראה מקיימים יחסי מין, אם כי הם מתעוררים למחרת בבוקר בלי זיכרון ממה שקרה. אמנם נראה שלג'קסון לא אכפת אם כן או לא, אבל סלואן מכחישה זאת בתוקף. הם ממשיכים בחייהם, מעמידים פנים ששום דבר לא קרה. סלואן מביאה איתה את ג'קסון לארוחת צהריים עם אמה ליום האם וכאשר אמה רומזת על האפשרות ששניהם יתפתחו לזוג ממשי הם מתבדחים ואומרים שילכו לקיים יחסי מין בשירותים.

עד הרביעי ביולי, ג'קסון נהיה די קרוב למשפחתה של סלואן והוא חבר טוב של אחיה יורק. תוך כדי משחק בחזיזים, ג'קסון מאבד אצבע וסלואן נאלצת להסיע אותו לבית החולים כדי לחבר אותה מחדש. הם מתמסטלים בבית החולים ונתקלים בפארוק (מאניש דאיאל), רופא שאימה של סלואן ניסתה לשדך לה. היא מפלרטטת עם פארוק וג'קסון מקנא. הם חוזרים למקום של ג'קסון שם הם בסופו של דבר מחזיקים ידיים וחווים רגע של משיכה זה לזה. ג'קסון חושש שהוא וסלואן יהפכו רציניים מדי ומחליט למצוא הולידייט חדשה בהצעת חברו, ניל (קינג באך). סלואן מדברת על הרגע עם אחותה אבי (ג'סיקה קאפשו) והיא מייעצת לה להתקשר אליו וללכת איתו לחתונה של יורק. ג'קסון מציע שיביאו הולידייט נפרדים לחתונה וסלואן מסכימה באי רצון. בזמן שהיא מביאה את פארוק כדייט שלה לחתונה של אחיה, הוא משתתף בחתונה עם דודתה סוזן. עם זאת, הדייטים שלהם בסופו של דבר נמשכים זה לזה בזמן החתונה, והשניים מחליטים לחזור להיות הולידייט לקראת ליל כל הקדושים.

בזמן במסיבת תחפושות בליל כל הקדושים, אבי מנשקת את ניל חברו של ג'קסון, למרות שהיא נשואה. סלואן וג'קסון נתקלים גם בחבר לשעבר שלה ובחברתו ההריונית. סלואן מתעצבנת מאוד ואחותה נותנת לה כדור, אבל הכדור הזה מתברר כחומר משלשל, מה שגורם לה להרגיש לא טוב ומאלץ אותה לעזוב את המסיבה. ג'קסון לוקח אותה בחזרה לדירה שלה ודואג לה עד שהם בסופו של דבר נרדמו יחד ומקיימים יחסי מין בבוקר למחרת. סלואן נלחצת מכל העניין, מאמינה שהם עשו טעות. אחותה של סלואן מגיעה מבוהלת מהנשיקה שלה את ניל וסלואן משתמשת בזה כתירוץ לדחוף את ג'קסון החוצה, למורת רוחו.

כשחג ההודיה מגיע ג'קסון מופיע והוא וסלואן הולכים לקנות מצרכים לארוחת הערב. בזמן שהוא שם, הוא מנסה לדבר על מה שקרה אבל סלואן לא רוצה לדון בזה. היא מזכירה לו שכשהם נפגשו לראשונה, הוא אמר לה שהוא לא נמשך אליה, והיא עדיין מאמינה שהוא לא. הוא אומר לה שהוא שיקר כשאמר את זה כדי לגרום לה להגיד כן להצעתו, אבל היא עדיין מסרבת לקבל את התנצלותו. ג'קסון עוזב בכעס. מאוחר יותר באותו היום, וולי סובל מהתקף לב. דודה סוזן לוקחת אותו לבית החולים עם סלואן ונתקלת שוב בפארוק. לאחר שסלואן מעודדת אותה לנסות למצוא שוב אהבה אמיתית, סוזן מתוודה בפני פארוק שיש לה רגשות כלפיו, והשניים מתנשקים והופכים לזוג.

בימים לפני חג המולד, במהלך קניות בקניון, היא מבחינה בו עובר ומשפחתה מעודדת אותה ללכת אחריו. מקהלת הקניון עוזרת לה למשוך את תשומת לבו ומגישה לה מיקרופון. מול מאות אנשים היא מתוודה על אהבתה לג'קסון והשניים מתחבקים. בזמן כתוביות הסיום מוצגות תמונות מחייהם של כל הזוגות המאושרים שנוצרו מגיבורי הסרט.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במרץ 2019, הוכרז שאמה רוברטס הצטרפה לצוות השחקנים של הסרט, שג'ון ווייטסל מביים מתסריט של טיפאני פולסן. McG ומרי ויולה ישמשו כמפיקות של הסרט דרך חברת ההפקות Wonderland, בעוד נטפליקס תפיץ.[1] במאי 2019, לוק ברייסי, ג'ייק מנלי, ג'סיקה קאפשו, אנדרו בצ'לור, פרנסיס פישר, מאניש דאיאל וקריסטין צ'נוות' הצטרפו לצוות השחקנים של הסרט.[2] ביוני 2019, אלכס מופאט הצטרף גם הוא.[3]

הסרטה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הצילום העיקרי החל במאי 2019 באטלנטה, ג'ורג'יה.[4]

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הולידייט עלה לשידור על ידי נטפליקס ב-28 באוקטובר 2020.[5] זה היה הסרט המוקרן ביותר בסוף השבוע הראשון שלו.[6] ב-4 בנובמבר, "וראייטי" דיווחה שהסרט היה הכותר ה-25 הנצפה ביותר ישירות לסטרימינג של 2020 עד לאותו שלב.[7] בינואר 2021, נטפליקס דיווחה כי 68 מיליון משקי בית צפו בסרט.[8]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Kroll, Justin (1 במרץ 2019). "Emma Roberts to Star in Netflix Rom-Com 'Holidate'". Variety. נבדק ב-14 במאי 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ N'Duka, Amanda (14 במאי 2019). "Luke Bracey, Jessica Capshaw, Frances Fisher, Jake Manley, Kristin Chenoweth & More Join Emma Roberts In 'Holidate' Film At Netflix". Deadline Hollywood. נבדק ב-14 במאי 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ N'Duka, Amanda (3 ביוני 2019). "'Saturday Night Live's Alex Moffat Boards Netflix's 'Holidate' Movie". Deadline Hollywood. נבדק ב-4 ביוני 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ "Casting Extras in Atlanta for New Emma Robers Movie "Holidate"". Auditions Free. 8 במאי 2019. נבדק ב-14 במאי 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ Spellberg, Claire (23 בספטמבר 2020). "New On Netflix October 2020". Decider. נבדק ב-23 בספטמבר 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ Brueggemann, Tom (2 בנובמבר 2020). "Netflix's 'Holidate' and VOD 'After We Collided' Thrive as Romance Beats Horror Over Halloween". IndieWire. נבדק ב-3 בנובמבר 2020. {{cite news}}: (עזרה)
  7. ^ Bridge, Gavin (4 בנובמבר 2020). "DATA: 'BORAT 2' SECOND ONLY TO 'HAMILTON' IN MOST-WATCHED U.S. SVOD MOVIES OF 2020". Variety. אורכב מ-המקור ב-4 בנובמבר 2020. נבדק ב-11 בנובמבר 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  8. ^ "Every Viewing Statistic Netflix Has Released So Far". What's on Netflix. נבדק ב-19 באפריל 2021. {{cite web}}: (עזרה)