המסע אל קצה העולם

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
המסע אל קצה העולם
East
מידע כללי
מאת אדית פאטו
שפת המקור אנגלית
סוגה פנטזיה
הוצאה
תאריך הוצאה 2003
הוצאה בעברית
תאריך 2007
קישורים חיצוניים
הספרייה הלאומית 002579988
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

המסע אל קצה העולם (אנגלית: East) הוא סיפור פנטזיה שנכתב על ידי הסופרת האמריקאית אדית פאטו. הספר מבוסס על האגדה הנורדית העתיקה "East of the Sun and West of the Moon". הוא יצא לאור באנגלית בשנת 2003, ותורגם לעברית בשנת 2007 על ידי אמיר צוקרמן. הספר העברי הודפס בהוצאת ידיעות ספרים (פרוזה).

הספר יצא לאור בארצות הברית בשם "מזרח" (East), ואילו באנגליה נקרא "ילידת צפון" (North Child).

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לארנה ויוג'יניה, זוג נורדי קשה יום, נולדים בזה אחר זה שבעה ילדים. לאחר שאחת מבנותיהם נפטרה, מחליט הזוג להביא לעולם ילדה נוספת - רוז.

רוז מתגלה כילדה הרפתקנית ורודפת אקשן. היא יוצאת למסע קסום על גבו של דוב לבן, שמסתבך מרגע לרגע. משפחתה של רוז נפרדת ממנה לתקופה ארוכה, בה רוז נדרשת לחיות בתוך הר, להעפיל לקוטב הצפוני, להביס את מלכת הטרולים ולהשיב עשרות חפים מפשע לבתיהם.

דמויות עיקריות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • רוז: ילדה הרפתקנית ועצמאית. בת זקונים ליוג'יניה וארנה. רוז נולדה לכיוון צפון, ובעקבות אמונותיה התפילות של אמה יוג'יניה, הוחלט לשמור את הדבר בסוד (מגדת עתידות ניבאה שאם ייוולד ליוג'יניה בן צפוני, הוא ייקבר תחת מפולת של שלג וקרח). שמה הפרטי האמיתי של רוז היה אבה (Ebba) - אמה התעקשה כי שמה יתחיל באותו אות כמו שם הכיוון אליו לכאורה נולדה - מזרח (East). אביה של רוז החליט לקרוא לרוז בחשאי ניאם (Nyamph), על שם הכיוון בו היא באמת נולדה, צפון (North). רוז היא גיבורת הסיפור, והיא יוצאת למסע בארצות רחוקות וקרות.
  • דוב לבן/מִיק/צ'ארלס: נסיך צרפתי שנגנב מארצו על ידי מלכת הטרולים. מלכת הטרולים לא הורשתה להכניסו לארמונה, ולכן הפכה אותו לדוב לבן, במטרה שבעתיד תוכל לקחת אותו אליה. הדוב הלבן לוקח את רוז לטירה קסומה, ומכניס אותה למסע לעבר הארץ שמשתרעת "מזרחה לשמש ומערבה לירח".
  • נדי וילפריד: נדי הוא אחיה הגדול של רוז. הוא הילד הצעיר ביותר אחרי רוז שנולד לארנה ויוג'יניה. נדי הוא צפון-מערבי (נולד לכיוון צפון-מערב). בין נדי לרוז קיימים קשרי אהבה עמוקים, והוא תמיד דואג לה ומשגיח עליה.
  • אבא (אַרְנֵה): אביהם של רוז, ושבעת אחיה ואחיותיה, ובעלה של יוג'יניה. עוסק בהכנת מפות. נולד כדרום-מזרחי.
  • אמא (יוג'יניה): אמם של רוז ושבעת אחיה ואחיותיה, ואשתו של ארנה. מאמינה אדוקה באמונות תפלות, המשפיעות באופן ניכר על החיים של שאר בני המשפחה. נולדה כמזרחית.
  • מלכת הטרולים: מככבת בדמות המכשפה הרעה בסיפור. מכשפה קנאית ורבת עוצמה, שגונבת לעצמה את צ'ארלס בשביל שיהיה בעלה החוקי. המלכה מתגוררת בניפלהיים - ארץ הקרח הצפוני, בתוך ארמונה עצום הממדים, ובעל מאות המשרתים.
  • טוקי: ילד טרול שהיה משרת של הדוב הלבן אמו זו אורדה.
  • אורדה: אמו של טוקי משרתת של מלכת הטרולים וחלק מהזמן שירתה בטירה של הדוב הלבן.