השחרה (בישול)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
השחרה
Blackening
מאכלים
סוג מאכלי דגים עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
דג מושחר (מימין)

השחרהאנגלית: Blackening) היא טכניקת בישול המשמשת להכנת דגים ומזונות אחרים.

מאפיינים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לעיתים קרובות מזוהה הטכניקה עם מטבח קייג'ון (מטבח קייג'ון, בצרפתית: Cuisine cadienne, בספרדית: Cocina acadiense, הוא סגנון בישול שפותח על ידי בני הקאג'ון-אקאדים שגורשו מאקדיה ללואיזיאנה במהלך המאה ה-18 ושילבו בישול מערב אפריקאי, צרפתי עם טכניקות בישול ספרדיות לתוך המטבח המקורי שלהם). טכניקה זו הומצאה בימינו והפכה לפופולרית על ידי השף פול פרודהום.[1]

שיטת הכנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

את האוכל טובלים בחמאה מומסת ולאחר מכן מפזרים תערובת של עשבי תיבול ותבלינים, בדרך כלל שילוב כלשהו של טימין, אורגנו, פלפל צ'ילי, גרגירי פלפל, מלח, אבקת שום ואבקת בצל.[2] לאחר מכן המזון מבושל במחבת ברזל יצוק חמה מאוד.[2][3] הצבע החום-שחור האופייני של הקרום שמקבל המזון נובע משילוב של מוצקי חלב שחומים מהחמאה ומהתבלינים החרוכים.[4]

בעוד שהמתכון המקורי דורש דג אדמוני שיש ממנו כמה עשרות סוגים (למשל מוסר בריכות),[3] ניתן ליישם אותה שיטת הכנה על סוגי דגים אחרים וכן על נתחי חלבון נוספים כגון סטייק, קציצות עוף או טופו.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Herbst, S.T.; Herbst, R. (2007). The Food Lover's Companion (Fourth ed.). Barron's Educational Series.
  2. ^ 1 2 O'Neill, Molly. "Paul Prudhomme's Blackened Redfish". The New York Times: Cooking. The New York Times Company. נבדק ב-6 בספטמבר 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ 1 2 "blackened". Food Encyclopedia. Television Food Network, G.P. אורכב מ-המקור ב-18 באוגוסט 2016. נבדק ב-26 אוק' 2011. {{cite encyclopedia}}: (עזרה)
  4. ^ "Restodontê | Descubra receitas a partir de seus ingredientes". Restodontê (בBrazilian Portuguese). נבדק ב-17 במרץ 2018. {{cite web}}: (עזרה)