ויקיפדיה:הבהרות משפטיות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אודות ויקיפדיה

להלן מספר הבהרות שחשוב לקחת לתשומת לב בעת השימוש בוויקיפדיה. רשות העיון בוויקיפדיה מותנית בידיעתך את התנאים הללו ובהסכמתך להם.

נודה לך אם תקדיש מזמנך לשם קריאת דף זה, ואנו מקווים שתיהנה מהחוויה שמעניקה לך ויקיפדיה.

הבהרה כללית

אנא ודא שאתה מבין כי המידע המסופק כאן מובא בצורה חופשית ובחינם, ולא נערך כל הסכם או חוזה בינך לבין הבעלים או המשתמשים של אתר זה, בעלי השרתים שבהם מאוחסנת האנציקלופדיה, התורמים הפרטיים לוויקיפדיה, כל מנהל של הפרויקטים, טכנאים או כל אדם אחר שקשור בכל דרך לפרויקט הזה או לפרויקטים אחרים החשופים לטענותיך נגדם באופן ישיר. מוענק לך רישיון מוגבל להעתיק מתוך אתר זה טקסט, וכן תמונות אשר צוין עליהן שהן להפצה חופשית (בניגוד לתמונות הנמצאות באתר על פי כללי השימוש ההוגן ותמונות אחרות מוגבלות רישיון); רישיון זה לא יוצר או מרמז לכל אחריות המעוגנת בחוזה או בתוספת לו בשום חלק של ויקיפדיה או של סוכניה, חבריה, יזמיה או כל משתמש אחר.

ויקיפדיה לא נבדקה בצורה אחידה. הקוראים, שעשויים לתקן טעויות או להסיר הצעות מטעות, עושים זאת ללא כל חובה משפטית לעשות כך, ולכן כל המידע הנקרא כאן הוא ללא כל התחייבות מרומזת של התאמה עבור כל תכלית או שימוש כלשהם.

שום נזק השלכתי לא יכול להידרש נגד ויקיפדיה, מכיוון שהיא מיזם התנדבותי של פרטים, המפותח בצורה חופשית כדי ליצור מאגר פתוח ומקוון של מקורות אינפורמטיביים, תרבותיים וחינוכיים.

המידע הזה מובא לך בחינם ואין כל הסכם או הבנה בינך לבין ויקיפדיה בנוגע לשימוש שלך או כל שינוי שלך במידע זה מעבר לרישיון של GNU FDL ורישיון Creative Commons ייחוס-שיתוף זהה 3.0 לא מותאם; כמו כן, אף אחד בוויקיפדיה אינו אחראי לגבי כל שינוי, עריכה, הוספה או הסרה של כל מידע, שאתה עלול לכתוב בוויקיפדיה או בכל פרויקט אחר הנקשר בה.

הכותבים בוויקיפדיה מתחייבים לפעול בהתאם לחוק בתום לב, תוך אחריות אישית וציבורית שלא להפר את החוק ולא להשחית את התכנים המופעים באתר. אין להכניס לאתר תכנים המהווים הפרה של זכויות יוצרים, לשון הרע, הוצאת דיבה, או הפרה של כל דין אחר, לרבות גילויים של סודות מדינה, מסמכים פרטיים המוגנים על ידי חוק הגנת הפרטיות, מדגמים, פטנטים וסודות מסחריים.

השחתת ערכים בזדון היא עבירה על פי "חוק המחשבים".

אין ויקיפדיה אחראית להפרה של זכויות יוצרים, לשון הרע, הוצאת דיבה, או הפרה של כל דין אחר, לרבות גילויים של סודות מדינה, מסמכים פרטיים, מדגמים, פטנטים וסודות מסחריים, ואחריות בגין מעשים אלה מוטלת על הכותבים לבדם.

ויקיפדיה נערכת על ידי הציבור הרחב של משתמשי האינטרנט ולכן תיתכנה השחתות הן של מלל והן של תמונות. אין ויקיפדיה אחראית להשחתות אלה, ונעשה כל מאמץ על מנת לתקנן.

באופן עקרוני, ויקיפדיה מאפשרת העלאת תמונות או כתיבת תוכן אשר אינו מפר את כלליה ואת חוקי המדינה; כך מאופשרת העלאת כל תוכן מקורי בעל ערך אנציקלופדי, אשר ניתן לאשש אותו ואשר אינו מהווה הפרה של זכויות יוצרים ומבצעים. הפרות של כלל זה הן השחתה, וויקיפדיה עושה כל מאמץ למנוע אותן.

יש לזכור כי ויקיפדיה היא גוף התנדבותי, וככזה, ייתכן שייארך זמן מה בטרם תתוקן ההשחתה. אין ויקיפדיה אחראית לכל נזק שייגרם בפרק זמן זה.

ויקיפדיה היא אנציקלופדיה צעירה אשר נמצאת עדיין בהתהוותה, ולכן ייתכנו בערכים שגיאות, נקיטות עמדה, סתירות, או אי התאמות עם הכללים לעיל.

מהיותה של ויקיפדיה התנדבותית, אין היא אחראית לכל נזק שייגרם בשל הסתמכות על הערכים, ובמידה ומתגלה הפרה של הכללים, תעשה כל מאמץ לתקן את הערך.

ויקיפדיה אינה מתחייבת לתקפות

ויקיפדיה היא אנציקלופדיה בעלת תוכן פתוח ומקוון; מיזם התנדבותי של קבוצות ויחידים, השוקדים לפיתוח מאגר משותף של הידע האנושי. המבנה שלה מאפשר לכל פרט בעל גישה לאינטרנט ולדפדפני ה-World Wide Web לערוך את התוכן הנמצא בה.

עם כל הרצון הטוב של הוויקיפדים, הם עשויים לטעות. אנא קחו בחשבון שהמידע המופיע כאן, לא בהכרח נכתב או נבדק על ידי מומחים בתחומם, בעלי הידע הנדרש כדי להעניק לך מידע מושלם, מדויק או אמין לגבי כל נושא אליו מתייחסים הערכים בוויקיפדיה.

נחטא לאמת אם נאמר, שלא תוכל למצוא הרבה מידע בעל ערך ומדויק בוויקיפדיה, אך למרות זאת עליך לזכור, שוויקיפדיה, מטבעה, אינה יכולה להתחייב לתקפות ונכונות המידע המובא בה. המידע עשוי להיערך, להשתנות, ואף להינזק על ידי מי שהדעה שלו לא תואמת לידע המקובל בתחום מסוים, שאתה מתעניין ללמוד אודותיו.

אנחנו מחפשים דרכים כדי לבחור ולאשר גרסאות יותר אמינות של ערכים, אבל עדיין ללא כל אחריות.

אף אחד מהמחברים, תורמים, ספונסרים, מנהלים, טכנאים, או כל אחד אחר הקשור בוויקיפדיה, בכל דרך או מובן אפשרי, איננו יכול להיות אחראי לגבי הופעתו של כל מידע לא-אמין או מוציא דיבה, או לגבי השימוש שלך במידע, המוכל בתוך או מקושר באמצעות דפים אלו.

אם אתם צריכים ייעוץ מסוים (לדוגמה, רפואי, משפטי, פיננסי או ניהול סיכונים) אנא היוועצו במומחה, שהוא בעל רישיון או בעל ידע מבוסס בתחום המבוקש.

ראו בהמשך הבהרות ספציפיות לגבי תחומי הרפואה והמשפט.

ויקיפדיה אינה מקור לייעוץ רפואי

ויקיפדיה כוללת נושאים רפואיים רבים; למרות זאת, איננו יכולים להבטיח בשום אופן שהמידע בהם נכון. אין שום ביטחון שכל משפט בערך הנוגע בנושאים רפואיים הינו אמת, נכון או מדויק. אפילו אם נקבעת עובדה רפואית נכונה, ייתכן שהיא לא תהיה מתאימה לגביך או לגבי הסימפטומים שלך.

המידע הרפואי אותו נותנת ויקיפדיה הוא, במקרה הטוב, בעל אופן כללי ואינו יכול להוות תחליף לעצת מומחה רפואי, כלומר, רופא מורשה, אחות, רוקח או כל אדם אחר מסוג זה. ויקיפדיה אינה רופא.

אף אחד מהתורמים, מפעילי מערכת, מפתחים או נותני החסות של ויקיפדיה או אף אחד אחר הקשור בדרך כלשהי לוויקיפדיה אינו יכול לקחת אחריות על התוצאות או השלכות של כל ניסיון להשתמש או לאמץ משהו מן האינפורמציה או הדיס־אינפורמציה המוצגים באתר זה.

אין לראות בשום דבר ב-he.wikipedia.org או במיזם אחר של קרן ויקימדיה בע"מ ניסיון להציע או להגיש חוות דעת רפואית או חוות דעת לשימוש בתרופות.

מובן שאתם מוזמנים לתרום לערכים ברפואה או בריאות ואתם יכולים לעשות שימוש בכל חומר שתמצאו כאן תחת רישיון Creative Commons ייחוס-שיתוף זהה 3.0 לא מותאם והרישיון לשימוש חופשי של GNU.

ויקיפדיה אינה מקור לייעוץ משפטי

ויקיפדיה מכילה ערכים בנושאים משפטיים רבים, אולם מאחר שמדובר באנציקלופדיה חופשית, ייתכנו אי דיוקים. אין להסתמך על ערכים אלה כאל מידע משפטי מדויק. ייתכנו שינויים בדין החל ממדינה למדינה, וכן ייתכנו שינויים בחקיקה ובפסיקה של כל מדינה ומדינה. ערכים יכולים להיות מבוססים על המצב המשפטי ששרר בעת הכנתם, אולם עובדה מסוימת, תקדים חדש, או הלך רוח שונה בבתי המשפט, עשויים לשנות את המצב, ואף להפוך אותו לחלוטין.

המידע המצוי בוויקיפדיה הוא מידע כללי, ואין בו כדי להחליף מידע הניתן על ידי בעל מקצוע. על המעוניינים בייעוץ משפטי פרטני לפנות לעורך דין העוסק בתחום, ואין ויקיפדיה אחראית לכל נזק או תוצאה שתיגרם בעקבות הסתמכות על המידע המופיע בה.

כל התוכן המצוי בוויקיפדיה אינו מהווה ייעוץ משפטי כהגדרתו בחוק, ואינו מתיימר להיות ייעוץ כזה.

השתמש בוויקיפדיה על אחריותך בלבד

אנא נקוט בכל האמצעים הדרושים כדי לוודא, שכל מידע, שאתה מקבל מוויקיפדיה נכון ומאומת.

אם יש הצעות כלשהן בנוגע לפעילויות מסוכנות, בלתי-חוקיות או לא מוסריות, זכור שכולם יכולים לכתוב מידע זה בוויקיפדיה, והם עשויים להיות לא מתאימים בכדי לספק עבורך את המידע, שנודע לך לגביו צורך באמצעי זהירות הולמים, או בצעדים שבהם אתה יכול לנקוט כדי למנוע פציעה, נזק גופני או כל נזק אחר לעצמך, ברכוש או מוניטין.

אנא הייה מודע לכך שכל מידע שאתה עשוי למצוא בוויקיפדיה עלול להיות לא מדויק, מטעה, מסוכן או בלתי חוקי.

חובה לבדוק ולאמת כל פרט מידע הנמצא בוויקיפדיה, והאחריות בגין שימוש במידע ותוצאותיו מוטלת כולה על הקורא ועליו בלבד, לכן, האימות העצמאי שלך מומלץ ביותר.

אם אתה זקוק לייעוץ ספציפי (למשל, רפואי, משפטי, ניהול סיכונים) אנא היוועץ במומחה, שהוא בעל רישיון או בעל ידע בתחום המבוקש.

ויקיפדיה עשויה להכיל תכנים שאינם חוקיים

אנא שים לב, שהמידע הנמצא כאן עשוי לעבור על חוקיה של המדינה או של תחום השיפוט שבו אתה נמצא בעודך צופה במידע זה. ויקיפדיה לא מעודדת עבירה על שום חוק שהוא, אבל מאחר שמידע זה מאוחסן על שרת במדינת וירג'יניה שבארצות הברית, הוא מתוחזק בהתאם להגנות המורשות כולן תחת התיקון הראשון לחוקת ארצות הברית ותחת ההכרזה לכל באי עולם בדבר זכויות האדם של האומות המאוחדות.

החוקים במדינתך עשויים שלא להכיר בחופש הדיבור בתור חוק של ארצות הברית או של העקרונות שבמגילת האו"ם, ולכן במצב שכזה, "ויקיפדיה" איננה יכולה להיות אחראית לגבי כל עבירה פוטנציאלית על חוקים שכאלו, שאתה יכול לעשות באמצעות קישור לדומיין זה או שימוש של המידע המובא כאן בכל דרך, אמצעי או מובן אחר.

ויקיפדיה עשויה להכיל תכנים שאינם לרוחך

מטרתה של ויקיפדיה היא לשמש אוסף של מידע אנושי, וככזה מצויים בה ערכים רבים הכתובים בהתנדבות על ידי כותבים רבים. חלק מהערכים יכולים להיחשב כפוגעניים, או בוטים על ידי חלק מהקוראים. על הכותבים להימנע מלכתוב בצורה פוגענית וכן להמנע מלהעלות תמונות אשר יכולות להיחשב כפוגעניות, אבל אין ויקיפדיה אחראית לכל נזק אשר יכול להיגרם עקב עיון בערכים או בתמונות המופיעים בוויקיפדיה.

ויקיפדיה נערכת על ידי הציבור הרחב של משתמשי האינטרנט ולכן תיתכנה השחתות הן של מלל והן של תמונות. אין ויקיפדיה אחראית להשחתות אלה, ועושה כל מאמץ על מנת לתקנן.

כעיקרון ויקיפדיה מאפשרת העלאת תמונות או כתיבת תוכן אשר אינו מפר את הכללים שלה, ואת חוקי המדינה, כך יאפשר העלאת כל תוכן מקורי בעל ערך אנציקלופדי, אשר ניתן לתומכו, ואשר אינו מהווה הפרה של זכויות יוצרים ומבצעים. הפרות של כלל זה הן השחתה וויקיפדיה עושה כל מאמץ למנוע אותן.

יש לזכור כי ויקיפדיה הינה גוף התנדבותי, וככזה, ייתכן שייקח זמן מה בטרם תתוקן ההשחתה. אין ויקיפדיה אחראית לכל נזק שייגרם בפרק זמן זה.

ויקיפדיה היא אנציקלופדיה צעירה שעדיין בהתהוותה, ולכן ייתכנו בערכים שגיאות, נקיטות עמדה, סתירות, או אי התאמות עם הכללים לעיל. מהיותה של ויקיפדיה התנדבותית, אין היא אחראית לכל נזק שייגרם בשל הסתמכות על הערכים, ואם מתגלה הפרה של הכללים, תעשה כל מאמץ לתקן את הערך.

הבהרה בנוגע לשימוש בלשון זכר: כדי למנוע סרבול מיותר, וכמקובל בשפה העברית, ננקטת לעיתים לשון זכר בהתייחסות אל כלל הגולשות והגולשים ובמתן שמות לערכים. אנא קבלו זאת בהבנה.